Ako nakupovať

 

V prípade akýkoľvek iných otázok nás prosím kontaktujte na e-maile info@pantarhei.sk alebo na telefónnom čísle 0800 333 000

Prečo Pantarhei.sk?

Panta Rhei je najväčšia sieť kníhkupectiev na Slovensku s vyše 20-ročnou tradíciou predaja kníh na slovenskom trhu. Naše dlhoročné skúsenosti s prácou s knihami využívame aj na e-shope. Medzí výhody nakupovania na Pantarhei.sk je napríklad poštovné zadarmo, ktoré poskytujeme už od objednávky nad 25 €. Osobný odber môžete bezplatne využiť na každej z našich 37 predajní po celom Slovensku. Pripravujeme pravidelné akcie na vybrané tituly z našej širokej ponuky. Na sklade máme 70.000 titulov, ktoré vieme okamžite poslať na vašu adresu.

Ako si spraviť objednávku?

Vyhľadanie knihy

Pokiaľ vás zaujíma určitá problematika, môžete knihu vyhľadať cez kategórie (detská literatúra, história, ...). Niektoré kategórie majú svoje podkategórie kvôli ľahšiemu nájdeniu a špecifikovaniu publikácie. Ak nemáte Kategórie zobrazené, sprístupníte si ich stlačením tlačidla „Knihy“, alebo „Prehliadač“. Vo vybranej kategórii si následne môžete nájsť knihu, ktorá vás najviac zaujala. Pokiaľ viete presne o aký titul máte záujem, najľahšou cestou je vyhľadanie podľa názvu, alebo autora. Toto vyhľadávanie sa nachádza v pravej hornej časti. Stačí, ak zadáte časť názvu alebo mena autora. Ak chcete vyhľadávať podľa ďalších atribútov (napr. ISBN, cena, jazyk, ...), použite Rozšírené vyhľadávanie.

Vloženie knihy do nákupného koša

Knihu, ktorú si chcete zakúpiť, treba pred objednaním vložiť do nákupného košíka. Urobíte tak kliknutím na tlačidlo „Kúpiť“ pri danej knihe, alebo v detaile knihy. V pravej časti sa zobrazuje stav nákupného košíka (počet kníh a cena). Do košíka môžete pridať viacero titulov, ktoré si chcete kúpiť. V prípade, že ste do košíka pridali titul omylom, prejdite na nákupný košík (klikom na „Košík“). Tu môžete titul odstrániť. Ak máte záujem o väčšie množstvo kusov danej publikácie, môžete tu zadať presný počet, čo Vám uľahčí nákup.

Objednávka

Potom, ako si do košíka vložíte všetky tituly, ktoré si chcete kúpiť, prejdite na "Košík". Tu stlačte tlačidlo „Pristúpiť k objednávke“. Ak ste u nás už nakupovali vyplňte mailovú adresu a heslo. Ak u nás nakupujete prvýkrát vyplňte registračné údaje. S každým ďalším nákupom nemusíte údaje znova zadávať a navyše si môžete sledovať stav vašej objednávky kedykoľvek vo vašom profile. Ak adresa dodania nie je rovnaká ako fakturačná adresa, uveďte Vami požadovanú. Pred potvrdením objednávky je nutné zadať spôsob dopravy (viac v sekcii Doprava) a spôsob platby (viac v sekcii Platba). Nasleduje revízia a potvrdenie objednávky. V prípade platby cez e-banking/platby kartou, túto je potrebné zrealizovať hneď. Týmto je Vaša objednávka ukončená a my Vám ju pripravíme na vyexpedovanie. Pre všetok tovar platí cena, ktorá je zobrazená na stránke Panta Rhei v čase objednávania tovaru. 

Technické zabezpečenie

Pre správne fungovanie stránky je potrebné mať v prehliadači zapnuté cookies. Cookies sú malé bloky dát, ktoré môžu byť uložené do Vášho prehliadača, keď navštívite webovú stránku. Tieto sú potom poskytnuté danej webovej stránke pri jej ďalšej návšteve. Používanie internetového obchodu Panta Rhei vyžaduje povolenie cookies, pretože nám umožňujú identifikovať používateľa. Bez cookies by nebolo možné správne fungovanie nákupného košíka, objednávok a ani prihlásenie registrovaného používateľa. V žiadnom prípade sa neukladajú informácie o osobných údajoch a údaje ohľadom elektronického bankovníctva.

 

Akými spôsobmi môžem objednávku zaplatiť?

Pre všetok tovar platí cena, ktorá je zobrazená na stránke Panta Rhei v čase objednávania tovaru. Na e-shope Panta Rhei si pri objednávke tovaru môžete vybrať z nasledovných spôsobov platby:

CardPay

Je najrýchlejší a najrozšírenejší spôsob platby kreditnou alebo debetnou kartou (VISA Electron, VISA, Maestro, Master Card, Diners Club) akejkoľvek banky prostredníctvom zabezpečeného virtuálneho POS terminálu Tatra Banky. Princíp fungovania je obdobný ako pri Internet bankingu, avšak na stránke virtuálneho POS terminálu Tatra Banky nie je potrebné sa registrovať a ani prihlasovať. Pre realizáciu platby sa zadávajú údaje z platobnej karty. Pre úspešnú realizáciu platby je potrebné mať na platobnej karte povolenú službu platby cez Internet. Platba prebieha priamo na stránke banky so štandardným bezpečnostným zabezpečením. Preto spoločnosť Panta Rhei nemá prístup k žiadnym údajom o Vašom čísle účtu. Po dokončení platby na stránke banky dôjde k automatickému presmerovaniu späť na stránku e-shopu pantarhei.sk kde zároveň dostanete informáciu či Vaša platba bola úspešná. Viac informácií o platbe kartou nájdete tu na stránke Tatrabanky.

Internet banking

Platba prostredníctvom elektronického bankovníctva cez internet. Platba prebieha okamžite. Pre využitie spôsobu platby prostredníctvom Internet bankingu je potrebné mať zriadený účet a aktivovanú službu Internet banking v jednej nami podporovanej banke (Tatra Banka, VÚB, Slovenská sporiteľňa, Sberbank alebo Poštová banka). Po odsúhlasení obchodných podmienok a po potvrdeni objednávky pomocou tl. "objednaj" budete presmerovaní na stránku vybranej banky, kde je potrebné sa prihlásiť  pomocou svojich prihlasovacích údajov. Všetky údaje k platbe budú predvyplnené a Vy len potvrdíte platbu. Platba prebieha na stránke banky so štandardným bezpečnostným zabezpečením. Preto spoločnosť Panta Rhei nemá prístup k žiadnym Vašim údajom. Po dokočení platby na stránke banky je potrebné počkať kým nedôjde k automatickému presmerovaniu späť na stránku e-shopu pantarhei.sk. Až v tomto kroku dostávame z banky notifikáciu či platba bola úspešná. 

Pre bližšie informácie kontaktujte nás alebo svoju banku.

Platba prevodom

Platbu môžete realizovať na základe mailu Potvrdenie o prijatí objednávky, ktorý bude doručený na Vašu emailovú adresu jedným zo spôsobov:  
1. prevodom na jeden z účtov uvedených v emaile. 
2. vkladom na jeden z účtov uvedených v emaile. 

Ako variabilný symbol pri platbe prevodom je potrebné vždy uviesť číslo Vašej objednávky.

Dobierka 

Objednávku Vám pošleme Vami preferovaným spôsobom (Poštový kuriér, GLS kuriér, Balík na poštu) na Vami zvolenú dodaciu adresu. Za objednávku platíte až pri preberaní tovaru.

 

Aký spôsob dopravy si môžem zvoliť?

Pri objednávke tovaru si vyberáte spôsob doručenia. V súčasnosti ponúkame nasledovné možnosti:

Slovenská pošta - kuriér

Najčastejšie používaný spôsob dopravy. Objednávka Vám bude doručená poštovým kuriérom na Vami zadanú adresu na území Slovenskej republiky. Za tovar a doručenie môžte zaplatiť pri preberaní zásielky (dobierka) alebo vopred elektronickou platbou. Viac v cenníku nižšie.

Slovenská pošta - balík na poštu

Objednávka Vám bude doručená na Vami vybranú pobočku Slovenskej pošty, kde si ju vyzdvihnete (na výber máte z 1450 pobočiek). Nemusíte sa viazať na kuriéra, aby ste boli v určitý čas na adrese doručenia. O zásielke budete informovaní prostredníctvom e-mailu a SMS (prosím, skontrolujte si, či ste zadali správnu e-mailovú adresu a mobilné číslo). Zásielka vás počká až 18 kalendárnych dní na zvolenej pošte, kde si ju počas otváracích hodín pobočky vyzdvihnete. Za tovar a doručenie môžte zaplatiť pri preberaní zásielky (dobierka) alebo vopred elektronickou platbou. Viac v cenníku nižšie.

GLS - Kuriérska služba 

Doručenie kuriérom. Tento spôsob doručenia je rýchlejší a iba do Vašich rúk. Súčasťou poplatku je poistenie zásielky do hodnoty 331,94 € a možnosť sledovania pohybu zásielky na internetovej stránke GLS (v menu Track&Trace zadáte číslo balíka, ktorý Vám prišiel e-mailom). 

Osobný odber na našich 38 predajniach

Tovar si môžte u nás objednať a zaplatiť cez internet za internetové ceny a následne prevziať osobne bez poplatku na jednej z našich 38 predajní. Na osobný odber je možné objednať len tovar, ktorý je dostupný na vami zvolenej predajni.

 

Aké je poštovné? 

Služba Do 25€ Nad 25
Slovenská pošta Balík na poštu 2,66 0,00
Služba Do 25€ Nad 25€
Slovenská pošta kuriér 2,99 0,00
Služba Do 25€ Nad 25
GLS kuriér 3,30 0,00
Služba -
Osobný odber  0,00  0,00 

Ceny sú v € s DPH. Tovar neposielame na P.O. Box.

 

Koľko bude trvať vybavenie mojej objednávky?

Dodacie lehoty sa líšia v závislosti od dostupnosti daného titulu na e-shope. Dostupnosti môžu byť nasledovné:

Na sklade titul máme na sklade e-shopu a posielame ihneď
Predpredaj pri titule uvádzame orientačný dátum vydania, ihneď po vyjdení vám titul posielame
U dodávateľa titul je na sklade u dodávateľa a dodanie môže trvať 5-21 pracovných dní
Vypredané titul nemáme na sklade nemáme ani informáciu, kedy bude dotlač
Dotlač na uvedený titul je plánovaná dotlač a posielame ho ihneď po vyjdení
Na otázku titul momentálne nemáme na sklade, informáciu o dostupnosti dostanete na info@pantarhei.sk 

V prípade, že zistíme, že tovar z objednávky je nedostupný aj napriek tomu, že dodávateľ nám poskytol inú informáciu o dostupnosti, ihneď informujeme zákazníka a ponúkame možnosť rozdeliť alebo zrušiť objednávku. Ak bola objednávka uhradená, vraciame peniaze za vypredaný titul zákazníkovi.

Ku každej dostupnosti je potrebné pripočítať ešte dodaciu lehotu Vami zvoleného spôsobu doručenia. 

Dodacia lehota pre GLS                               2 dni
Dodacia lehota pre Slovenskú poštu         1 deň

  

Ako môžem reklamovať alebo vrátiť svoju objednávku?

Na tovar u nás objednaný platí zákonom stanovená záruka 24 mesiacov. Táto záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.
Opodstatnené dôvody reklamácie:

  1. Prijali ste tovar, ktorý je poškodený (v tomto prípade nás kontaktujte do 48 hodín od prevzatia tovaru, inak vaša reklamácia nemusí byť uznaná)
  2. Prijali ste tovar, ktorý nie je kompletný. Neprišli napríklad všetky tituly z objednávky? Najprv sa uistite, či Vaša objednávka nebola rozdelená na 2 balíky s rôznymi časmi doručenia. Ak došlo k chybe, kontaktujte nás do 48 hodín od obdržania zásielky, inak vaša reklamácia nemusí byť uznaná
  3. Prijali ste iný tovar

Kompletný reklamačný poriadok nájdete tu.

Snažíme sa robiť všetko pre to, aby ste boli s nákupom spokojní. V prípade akýchkoľvek otázok a nedostatkov, prosím, kontaktujte nás e-mailom info@pantarhei.sk, alebo telefonicky 0800 333 000.

Postup reklamácie

V prípade, že sa rozhodnete tovar reklamovať, najprv nás informujte na  e-mailovú adresu info@pantarhei.sk, kde registrujeme Vašu reklamáciu. Následne tovar zašlite na našu adresu: Panta Rhei, s.r.o., Vysoká 2, 811 06  Bratislava, najlepšie doporučenou zásielkou ako balík, nie však dobierkou, prípadne doručte osobne do jednej z našej predajní.  Priložte aj kópiu daňového dokladu, ktorý ste od nás prijali a kópiu ústrižku od doručovateľa. Akonáhle prijmeme Váš tovar, budeme Vás informovať o ďalších krokoch reklamácie, k obojstranne vyhovujúcemu riešeniu. Najčastejšie posielame tovar nový (kus za kus), alebo iný, Vami vybraný (v rovnakej cenovej kategórii), prípadne Vám vrátime peniaze. Následne bude vybavená reklamácia najneskôr do 30 dní od prijatia reklamovaného tovaru. Okamžite budete telefonicky alebo e-mailom informovaní o výsledku reklamácie. Pri zaslaní reklamovaného tovaru účtujeme štandardné poplatky za doručenie.

Vrátenie tovaru

Podľa zákona § 12 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z.z.) máte možnosť zakúpený tovar v Panta Rhei do 14 pracovných dní vrátiť bez udania dôvodu. Vrátenie tovaru po tomto termíne nebude akceptované. Odstúpenie od zmluvy musí prebehnúť preukázateľným spôsobom (písomne, e-mailom), nie telefonicky. Po informovaní o odstúpení nám zašlite tovar späť, najlepšie doporučenou zásielkou ako balík. Priložte aj kópiu daňového dokladu, ktorý ste od nás prijali a kópiu ústrižku od doručovateľa. Tovar zaslaný dobierkou nepreberáme. Poštovné a ostatné poplatky nevraciame. Vrátenie tovaru nie je akceptované v týchto prípadoch:

  1. Tovar má známky používania
  2. Tovar je mechanicky poškodený (zákazníkom, alebo živelnými pohromami)
  3. CD, DVD, počítačový softvér, puzzle a iné nie je v pôvodnom balení
  4. Ide o tovar, ktorý bol dodaný na špeciálnu objednávku 

V prípade neoprávneného vrátenia tovaru bude tovar zákazníkovi späť vrátený na náklady zákazníka. V opačnom prípade ak bol tovar zaplatený, do 14 dní Vám vrátime peniaze a to buď prevodom na účet, alebo iným dohodnutým spôsobom.

 

Ako môžem zrušiť svoju objednávku?

V prípade, že si prajete zrušiť objednávku, ktorá ešte nebola zrealizovaná, kontaktujte nás prosím na info@pantarhei.sk alebo na telefónom čísle 0800 333 000 a uveďte aj číslo Vašej objednávky. Ak ste za objednávku zaplatili, uveďte prosím číslo účtu, na ktoré Vám vrátime do 15 pracovných dní peniaze, alebo iným, spoločne dohodnutým spôsobom. Ak ste platili kreditnou/debetnou kartou cez službu CardPay, môže sa doba vrátenia peňazí predĺžiť v závislosti na postupe banky pri stornovaní platby. Rovnaké termíny a spôsoby vrátenia peňazí platia v prípade zrušenia objednávky, alebo časti objednávky z našej strany (vyhradzujeme si právo stornovať Vašu objednávku – napr. v dôsledku nemožnosti získania Vami objednaného titulu, o čom Vás budeme ihneď informovať telefonicky, alebo e-mailom). 

  

Aké zľavy poskytujete?

Každý titul na e-shope Panta Rhei je zľavnený o 6% až 80% voči našim kamenným predajniam. Výška zľavy je uvedená pri každom titule. Okrem štandardnej zľavy poskytujeme akcie na vybrané tituly, ktoré sú zväčša časovo obmedzené alebo platia do vypredania zásob.  

Zľavy na tituloch, ktoré kupujete, sú platné v čase objednania a to napriek tomu, že sa medzičasom výška zľavy mohla zmeniť.  
 

Ako chránite moje osobné údaje?

Pre potreby odosielania tovaru zákazníkovi, pracuje e-shop Panta Rhei s niektorými osobnými údajmi zákazníkov (Zákon č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch). Ide o údaje ako meno, priezvisko, presná adresa, e-mail, telefónne číslo, ďalšie adresy a v prípade fyzickej osoby/firmy je to IČO, DIČ, IČ DPH. Takto získané osobné údaje chránime v našej databáze pred ďalším šírením, poškodením, stratou a zneužitím. Údaje môžete kedykoľvek prezerať a zmeniť po prihlásení sa na e-shop Panta Rhei. V prípade, že chcete svoje konto úplne zrušiť, prosíme, kontaktujte nás e-mailom na: info[at]pantarhei.sk.

Vaše osobné údaje nezverejňujeme, nešírime a neposkytujeme ďalším stranám, s výnimkou organizácií, ktorých účasť na procese objednávky tovaru je nutná (banky, doručovatelia). Prevádzkovateľ môže tretím stranám alebo verejnosti poskytnúť súhrnné štatistické informácie o zákazníkoch, návštevnosti, obrate a ďalšie údaje. Tieto údaje neobsahujú žiadne osobné údaje zákazníkov a teda podľa nich nie je možné zákazníkov ani identifikovať.

Panta Rhei nemá prístup k Vašim bankovým údajom ako aj iným údajom potrebným pre pohyb s financiami. Všetky platby elektronického bankovníctva sú realizované bankou, ktorá nás informuje iba o úspešnosti/neúspešnosti realizovania platby. Nemáme žiadne informácie o Vašich prihlasovacích údajoch, zostatku na účte atď.

Súhlas so spracovaním osobných údajov: „Odoslaním objednávky Kupujúci udeľuje Predávajúcemu, t.j. spoločnosti Panta Rhei, spol. s r.o. v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky a dodania tovaru, a to na dobu nevyhnutú na plnenie zmluvy predávajúcim. Poskytnutie osobných údajov kupujúcim je dobrovoľné. Kupujúci má právo svoj súhlas odvolať a to písomnou formou na adresu info@pantarhei.sk. Ďalej má kupujúci práva podľa zákona č. 122/2013 Z.z., v znení neskorších predpisov t.j. predovšetkým právo na informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov, právo na odpis osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, právo na opravu nesprávnych alebo neaktuálnych osobných údajov v priebehu spracúvania, právo na likvidáciu osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania, právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti namietať voči využívaniu svojich osobných údajov na marketingové účely.“