! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Tibor Ferko

autor

Lásky hra osudná


Sujet románu je dosť prekvapivý: vysokoškolský pedagóg Edmund Mundand, spočiatku zarytý starý mládenec, sa nielenže ukáže ako nežný a vytrvalý milovník, milenec svojej bývalej poslucháčky, ale k záveru románu sa dozvieme, že takým musel byť už za mladi, keďže sa mu prihlási postaršia pani s dospelým plodom ich lásky. A vôbec je náš „mutant“ pekný kvietok, keď si bez ťažkostí vyrobí latentný problém so svojou galerijnou asistentkou. Zámerom diela je poukázať na zložitosť vzťahov medzi intelektuálmi a na riešenie spoločenských a psychologických tenzií. Prínosom románu je i presnosť, s akou autor analyzuje človeka dnešnej doby, artikulujúc jeho pocity, ktoré vystihuje s obdivuhodnou presnosťou a nuansami. Román má výrazne intelektuálny štýl, čo korešponduje so samotnou problematikou diela. Autor i dielo nútia k úvahám, týkajúcim sa obrazu života v súčasnosti.
U dodávateľa
5,33 € 5,61 €

Divadelné letopisy mesta Cassa, Caschau, Kassa, Košice


V prvom vydaní knihy sa autor sústredil na počiatky nemeckého a maďarského divadla v meste (1557 – 1918); na vznik československého štátu a na formovanie základov slovenského profesionálneho divadla v partnerstve s českým divadlom (1918 - 1938). Od stredoveku po rok 1945 sleduje významné udalosti v histórii mesta, ale aj historické premeny v európskom rámci. V historickom a spoločenskom vývine sa kontakty nemeckého, maďarského, českého a slovenského divadla vyrovnávali s viacerými obmedzeniami a problémami. Každé spomedzi nich sledovalo svoje záujmy a vlastné národné priority, ktoré často prevyšovali umelecké ambície. Na tomto stave sa podieľali obyvatelia mesta, ktorí uprednostňovali svoj aktuálny národný status. Na počiatku v rakúsko-uhorskom, po vyrovnaní v uhorskom formáte, no ani v potrianonskej úprave územného usporiadania štátov sa priority vo svojej podstate zásadne nezmenili. V lokálnych pomeroch išlo o to, aby na počiatku dve, neskôr tri národné spoločnosti mohli spoločne využívať divadelný dom v meste s dohodnutým domácim poriadkom. Týmto spôsobom sa formovala multikultúrna koexistencia, nie ako potreba, ale nutnosť. Autor Divadelných letopisov v ich rozšírenom vydaní na roky 1945 - 2017 rekonštruuje a interpretuje proces profilovania slovenského profesionálneho divadla, jeho udomácnenie sa v meste, ktoré sa vrátilo na geopolitickú mapu predvojnovej ČSR. V podmienkach, aké sa utvárali pre kultúru v Československej republike, bez niekdajších obštrukcií a zápasov o holú existenciu, nastal čas budovať divadlo výlučne v medziach vlastnej autonómie v tých priestoroch, v ktorých sa predtým delili o miesto pod reflektormi tri divadelné kultúry. Teraz divadlo sa namiesto konfrontácie národných azimutov konfrontovalo s vlastnou tvorivou schopnosťou, ale aj s tým, v akom stave zanechal interiér divadla jeho posledný správca. Autor sleduje sedemdesiat rokov slovenského profesionálneho divadla v troch vývinových fázach podobnou metodikou, akou rekonštruoval predchádzajúcu štvorstoročnú históriu. Autorove reflexie sú paralelne porovnávané hodnoteniami iných kritikov, ktoré sa publikovali vo výročných publikáciách divadla. Povojnový spoločenský pohyb poznamenali dramaturgickú orientáciu divadla, ale aj vnútorné pohyby v jeho umeleckom organizme, ktorý reagoval na vplyvy a udalosti vyvolané väzbami vyplývajúcimi z impulzov a nariadení dobovej kultúrnej politiky. Týmto zámerom sa napĺňa autorovo rozhodnutie otvoriť trinástu komnatu košického divadla. Ponúka s týmto zámerom možnosť čitateľovi nahliadnuť aj do svojho privátneho trezoru, pozrieť sa na „svet pseudokonkrétnosti ako na šerosvit pravdy a klamu“.
Na sklade 1Ks
37,91 € 39,90 €

Keď chameleón nemá nohy


Vydavateľstvo EQUILIBRIA ponúka na knižný trh dielo Tibora Ferka, ktorý sa už predstavil románovým triptychom a veľkolepo koncipovanou monografiou z dejín divadla a mesta Košice od stredoveku po dnešné dni. Aj román s názvom Keď chameleón nemá nohy má svoju genézu v dejinách. Príbeh románovej postavy Filipa Filipka reflektuje osudy štyroch generácií v búrkach dejín. Hoci je meno postavy fiktívne, jeho literárny život je kombinácia reálnych dejov, zvratov a osudov ako aj fiktívnych epizód v podobných premenách, aké mali dejiny mesta vo svojom storočnom vývoji. Tak ako chameleón predstavuje v ríši živočíchov tvora, ktorý permanentne mení svoj zovňajšok podľa ročných období, aj do života človeka sa prešuchne potreba pretvárky – žiť s maskou a bez masky podľa rôznych životom kreovaných situácií. Autorov komorne koncipovaný román je historizujúci a rovnako aj súčasný. Pre rovesníkov hlavnej postavy je román apelom na svedomie, pre súčasníkov ponúka minulosť na poznávanie a súčasne výstrahu pred recidívou zločinov a spoločenských zlyhaní. --
Na sklade 1Ks
9,03 € 9,50 €

Lacná kniha Občan Oto (-70%)


Občan Oto: Fiktívny príbeh s prvkami faktu sa odohráva v naklonenej rovine slovenských veľhôr, odkiaľ je vidieť do údollia - v dikcii Hillaryho na prenádherné miesta, kde ležia stáročiami zveľadené i opotrebené podhorské dediny. Topografia Západných Tatier je síce pravá, ale Vrbolín sa na nej nenachádza možno len preto, že sa aj tam žije neiekedy až 'príliš hriešne'. Autor.
Na sklade 1Ks
1,98 € 6,60 €

dostupné aj ako:

Polkruhy dúhy


Autor, slovenský spisovateľ a publicista Tibor Ferko, predstavuje toto dielo pri príležitosti svojho životného jubilea 90 rokov. Prvú časť diela tvoria poviedky na motívy prozaických diel K. Čapka, A. P. Čechova, E. Hemingwaya. V hybridnom žánre esejo-poviedky sa inšpiruje výtvarnou mystikou Siedmich hriechov Hieronyma Boscha (1515). Ďalšia je parafráza Majakovského Tragédie. Jej pôvodná inscenácia v Petrohrade (1913) znamenala prvé futuristické predstavenie na svete. V druhej časti knihy nájde čitateľ výber z autorovej tvorby. Kontrastné príbehy v ôsmich odtieňoch literárnych druhov a žánrov reflektujú skúsenosť s minulosťou, ktorá keď neprejde konverziou, môže sa zopakovať v prítomnosti.
U dodávateľa
9,98 € 10,50 €

Divadelné letopisy mesta Cassa, Caschau, Kassa, Košice


V roku, keď sa Košice stali hlavným kultúrnym mestom Európy, autor Tibor Ferko, známy košický teatrológ, dramaturg a novinár, vydáva knihu Divadelné letopisy mesta Cassa, Caschau, Kassa, Košice, 1557 – 1945 v súvislostiach dejín. Publikácia na 870-ich stranách predstavuje prvé syntetické dejiny divadla v meste Košice. Dejiny divadla a divadelného života sú zakomponované do piatich chronologických častí. V prílohe sa nachádzajú dokumenty a fotografie, ktoré umožňujú nahliadnuť aj do archiválií a na stránky dobovej tlače, uložené v domácich a zahraničných archívoch. Súbežne s divadelným životom autor zaznamenáva aj aktuálne dejinné udalosti v medzinárodnom kontexte a archivuje v pamäti mesta jeho významnú multikultúrnu minulosť.
Vypredané
28,41 € 29,90 €

Lacná kniha Divadelné letopisy mesta Cassa, Caschau, Kassa, Košice (-90%)


V prvom vydaní knihy sa autor sústredil na počiatky nemeckého a maďarského divadla v meste (1557 – 1918); na vznik československého štátu a na formovanie základov slovenského profesionálneho divadla v partnerstve s českým divadlom (1918 - 1938). Od stredoveku po rok 1945 sleduje významné udalosti v histórii mesta, ale aj historické premeny v európskom rámci. V historickom a spoločenskom vývine sa kontakty nemeckého, maďarského, českého a slovenského divadla vyrovnávali s viacerými obmedzeniami a problémami. Každé spomedzi nich sledovalo svoje záujmy a vlastné národné priority, ktoré často prevyšovali umelecké ambície. Na tomto stave sa podieľali obyvatelia mesta, ktorí uprednostňovali svoj aktuálny národný status. Na počiatku v rakúsko-uhorskom, po vyrovnaní v uhorskom formáte, no ani v potrianonskej úprave územného usporiadania štátov sa priority vo svojej podstate zásadne nezmenili. V lokálnych pomeroch išlo o to, aby na počiatku dve, neskôr tri národné spoločnosti mohli spoločne využívať divadelný dom v meste s dohodnutým domácim poriadkom. Týmto spôsobom sa formovala multikultúrna koexistencia, nie ako potreba, ale nutnosť. Autor Divadelných letopisov v ich rozšírenom vydaní na roky 1945 - 2017 rekonštruuje a interpretuje proces profilovania slovenského profesionálneho divadla, jeho udomácnenie sa v meste, ktoré sa vrátilo na geopolitickú mapu predvojnovej ČSR. V podmienkach, aké sa utvárali pre kultúru v Československej republike, bez niekdajších obštrukcií a zápasov o holú existenciu, nastal čas budovať divadlo výlučne v medziach vlastnej autonómie v tých priestoroch, v ktorých sa predtým delili o miesto pod reflektormi tri divadelné kultúry. Teraz divadlo sa namiesto konfrontácie národných azimutov konfrontovalo s vlastnou tvorivou schopnosťou, ale aj s tým, v akom stave zanechal interiér divadla jeho posledný správca. Autor sleduje sedemdesiat rokov slovenského profesionálneho divadla v troch vývinových fázach podobnou metodikou, akou rekonštruoval predchádzajúcu štvorstoročnú históriu. Autorove reflexie sú paralelne porovnávané hodnoteniami iných kritikov, ktoré sa publikovali vo výročných publikáciách divadla. Povojnový spoločenský pohyb poznamenali dramaturgickú orientáciu divadla, ale aj vnútorné pohyby v jeho umeleckom organizme, ktorý reagoval na vplyvy a udalosti vyvolané väzbami vyplývajúcimi z impulzov a nariadení dobovej kultúrnej politiky. Týmto zámerom sa napĺňa autorovo rozhodnutie otvoriť trinástu komnatu košického divadla. Ponúka s týmto zámerom možnosť čitateľovi nahliadnuť aj do svojho privátneho trezoru, pozrieť sa na „svet pseudokonkrétnosti ako na šerosvit pravdy a klamu“.
Vypredané
3,99 € 39,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Lásky hra osudná (-95%)


Sujet románu je dosť prekvapivý: vysokoškolský pedagóg Edmund Mundand, spočiatku zarytý starý mládenec, sa nielenže ukáže ako nežný a vytrvalý milovník, milenec svojej bývalej poslucháčky, ale k záveru románu sa dozvieme, že takým musel byť už za mladi, keďže sa mu prihlási postaršia pani s dospelým plodom ich lásky. A vôbec je náš „mutant“ pekný kvietok, keď si bez ťažkostí vyrobí latentný problém so svojou galerijnou asistentkou. Zámerom diela je poukázať na zložitosť vzťahov medzi intelektuálmi a na riešenie spoločenských a psychologických tenzií. Prínosom románu je i presnosť, s akou autor analyzuje človeka dnešnej doby, artikulujúc jeho pocity, ktoré vystihuje s obdivuhodnou presnosťou a nuansami. Román má výrazne intelektuálny štýl, čo korešponduje so samotnou problematikou diela. Autor i dielo nútia k úvahám, týkajúcim sa obrazu života v súčasnosti.
Vypredané
0,28 € 5,61 €

dostupné aj ako:

Občan Oto


Občan Oto: Fiktívny príbeh s prvkami faktu sa odohráva v naklonenej rovine slovenských veľhôr, odkiaľ je vidieť do údollia - v dikcii Hillaryho na prenádherné miesta, kde ležia stáročiami zveľadené i opotrebené podhorské dediny. Topografia Západných Tatier je síce pravá, ale Vrbolín sa na nej nenachádza možno len preto, že sa aj tam žije neiekedy až 'príliš hriešne'. Autor.
Vypredané
6,27 € 6,60 €

dostupné aj ako: