! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Ivan Jančár

autor

Koloman Sokol


Koloman Sokol ako jeden z prvých výrazne prekročil pomyselné umelecké hranice stredoeurópskeho teritória, za svoju tvorbu získaval nielen domáce, ale aj zahraničné ocenenia a zúčastňoval sa významných výstav v USA, Anglicku a mnohých ďalších krajinách. Dielo, a samozrejme aj pedagogickú činnosť Kolomana Sokola hlboko rešpektovali a vážili si tiež v Mexiku. Jeho umelecká tvorba ovplyvnila viaceré generácie slovenských umelcov. Napriek tomu, že o živote a tvorbe umelca vyšli viaceré publikácie, autorom Ivanovi Jančárovi a Lei Karpiscak sa podarilo objaviť umelcove doteraz nepublikované fascinujúce obrazy. Mnohé z nich sa výrazne odlišujú od toho, čo bolo pre Sokola charakteristické. Sto nových doteraz nezverejnených diel zároveň symbolizuje počet rokov, ktorých sa Koloman Sokol dožil. Potešenie z objavených pokladov si nemožno nechať len pre seba. Treba sa oň podeliť.
U dodávateľa
37,91 € 39,90 €

Milan Pagáč


Obsiahly katalóg k rovnomennej medzinárodnej výstave je koncipovaný ako katalóg umeleckých máp od takmer 60 autorov krajín V4, s odkazmi, témami a návodmi na ich kritické čítanie".
U dodávateľa
18,91 € 19,90 €

Nataša Floreanová


Publikácia je monografiou slovensko-austrálskej výtvarníčky Nataše Floreanovej.
U dodávateľa
23,75 € 25,00 €

Alex Mlynárčik


Monografia venovaná Alexovi Mlynárčikovi prináša fascinujúci príbeh života a umenia jedného z najzaujímavejších umelcov našej výtvarnej scény. Umelca, ktorého poznali skôr v zahraničí než na Slovensku a ktorého diela možno nájsť v mnohých známych svetových galériách či múzeách. Publikácia predstavuje Mlynárčikovu tvorbu s bohatým obrazovým materiálom jeho aktivít uskutočnených či už v prírode, alebo interiéroch, doma i v zahraničí. Nezabudnuteľné sú jeho Dni radostí, Evina svadba, v spolupráci s Pierrom Restanym Kráľovstvo Argillia, Juniáles... - diela, ktoré vždy boli aj zostali poctou jednoduchému človekovi.
U dodávateľa
65,55 € 69,00 €

Endre Nemes, Obrazové básne / Visual Poems


Po výstavách a publikáciách Stana Filka a Milana Paštéku pripravila Galéria Nedbalka prezentáciu ďalšej mimoriadnej osobnosti slovenského výtvarného umenia – Endre Nemesa (1909 – 1985). Bol jedným z prvých, ktorý otočil zrak od vonkajšej reality k vnútornému, často sebatrýznivému skúmaniu. V jeho obrazoch sa postupne ozývajú odkazy na expresionizmus, kubizmus a surrealizmus, vo svojej neskoršej tvorbe sa vyjadruje prostredníctvom nefiguratívnej tvorby, v záverečnej etape sa koncentruje na koláže, kde sa opätovne objavujú aj figuratívne prvky. O jeho tvorbe sa po roku 1948 v bývalom Československu dlhé roky mlčalo, po krátkom záujme v 60. rokoch začala byť jeho tvorba opätovne prehodnocovaná až po roku 1989. Začiatky Endre Nemesa po nútenej emigrácií pred fašizmom v roku 1938 do Švédska (po krátkych pobytoch vo Fínsku a Nórsku) boli zložité a náročné, postupne sa však so svojou tvorbou aj v umelecky pomerne konzervatívnom Švédsku výrazne presadil. Galérii Nedbalka sa podarilo vybudovať najväčšiu kolekciu autorových diel na Slovensku s viacerými ťažiskovými obrazmi dokumentujúcimi jeho jednotlivé tvorivé obdobia.
Na sklade 1Ks
27,55 € 29,00 €

Milan Dobeš, Svetlo a pohyb / Light & Motion


Milan Dobeš je zriedkavým prípadom slovenského umelca, ktorý sa etabloval na medzinárodnej výtvarnej scéne už v polovici šesťdesiatych rokov minulého storočia. Po ranom období ovplyvnenom impresionizmom a zameranom na motívy Bratislavy sa vo svojom "modrom? období orientuje na výdobytky francúzskej moderny, sústreďuje sa na autonómnosť obrazovej plochy a jej jednotlivých štruktúr. od polovice šesťdesiatych rokov sa naplno venuje konštruktivistickej tvorbe, skúma problematiku svetla a pohybu. Svoje umelecké krédo zhŕňa do dvoch manifestov: O svetle a pohybe (1967) a O dynamickom konštruktivizme (1988). Čoskoro sa stáva jedným z najvýznamnejších predstaviteľom konštruktivizmu a kinetizmu na svete. The Nedbalka Gallery has managed to build a rather extensive collection of works by this extraordinary artist. The collection provides a comprehensive overwiev of artist´s individual creativperiods and fundamental tendencies and directions of his body of work.
U dodávateľa
15,20 € 16,00 €

Robert Bielik


Obrazová monografia jedného z najvýznamnejších súčasných slovenských maliarov. Bielik je netypický zjav na slovenskej výtvarnej scéne. Inšpirovaný nie je modernou, ale starou renesančnou a barokovou maľbou. Jeho magická realistická maľba diváka nenecháva ľahostajným, niekedy povznáša, inokedy šokuje. Výberom tém hraničí až so surrealizmom a čiernym humorom.
U dodávateľa
28,50 € 30,00 €

Nataša Floreanová - Orbis Printus


Publika doposiaľ neznámej časti tvorby Nataše Floreanovej, konkrétne odtlačky poklopov v rôznych mestách na celom svete. Nataša Floreanová je výtvarníčka, ktorá od roku 1968 pôsobí v Austrálii. Vyštudovala grafickú tvorbu na National Art School v Sydney a jej umelecký život bol s pribúdajúcimi rokmi čoraz pozoruhodnejší.
U dodávateľa
14,25 € 15,00 €

PAVLE


Ivan Pavle je jednou z najvýraznejších osobností strednej maliarskej generácie na Slovensku. Jeho maliarsky výraz nesmeroval k hľadaniu módneho prejavu, ale k podstate umeleckej tvorby. Maľovanie mu splývalo so životom – vždy bol maliarom so silnou sebadisciplínou. Od začiatku bol ukážkovým figuralistom, študoval hmotu, analyzoval možnosti rozkladu tejto hmoty, pohybu či jeho sekvencií. Zobrazoval ľudské emócie v uvoľnených psychických stavoch. Nebolo podstatné, či figúry mali výrazne expresívny alebo meditatívny charakter, vždy mali silný výraz s dôslednou znalosťou anatómie. Monografia od uznávaného výtvarného teoretika Ivana Jančára zachytáva doterajšiu tvorbu tohto výnimočného solitéra, ktorý vďaka svojim maliarskym kvalitám patrí medzi najvýznamnejšie zjavy súčasnej slovenskej maliarskej tvorby.
U dodávateľa
47,41 € 49,90 €

Mira Haberernová Trančíková


Mira Haberernová študovala na Strednej škole umeleckého priemyslu (1953-1957) a v štúdiách pokračovala na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (1957-1963), v roku 1961 na Vysokej škole výtvarných umení v Budapešti. Postupne objavovala čaro abstrakcie so sálajúcou energiou zobrazovania prežitého. Patrila k výrazným predstaviteľkám Novej figurácie s príklonom k neosurrealistickým tendenciám, stávala sa akceptovanou autorkou, jednu z jej výstav otváral aj jeden z dobových najvýznamnejších teoretikov Pierre Restany. Priestorom na prezentáciu tvorby sa pre ňu stali predovšetkým Bratislavské Konfrontácie. Od roku 1965 sa v jej tvorbe objavuje figúra, zámerne deformovaná, plastická a vo svojom ponímaní často aj groteskná. Už počas štúdií v šesťdesiatych rokoch 20. storočia – v uvoľnenej spoločenskej situácii – sa Mira Haberernová formovala ako nonkonformná výtvarníčka so špecifickým antiestetizujúcim výtvarným prejavom. Stala sa autorkou, ktorá sa mimoriadne rýchlo začala presadzovať aj v medzinárodnom kontexte. V začiatkoch „normalizácie“ v roku 1972 ju vylúčili zo Zväzu slovenských výtvarných umelcov so zákazom vystavovania aj nakupovania jej diel do zbierok múzeí či galérií. Tento zákaz ju nezlomil, jej silný ľudský aj umelecký príbeh pokračoval v nájdení nových podôb umenia a presunutí ťažiska tvorby viac k úžitkovému umeniu, čo jej v nasledujúcich desaťročiach pomáhalo prežiť. Tvorba Miry Haberernovej zo šesťdesiatych a začiatku sedemdesiatych rokov ostala uzatvorená v privátnych priestoroch a paradoxne sa tak vo veľkej miere, neporovnateľnej s inými výtvarníkmi, zachovala. Haberernová, tiež na rozdiel od iných, však zostala „zabudnutá“ aj po roku 1989. Veľké výstavy neoficiálnych autorov sa u nás, nakoniec, začali realizovať aj tesne pred nežnou revolúciou a po revolúcii výtvarná kritika postupne zmapovala tvorbu takmer všetkých výrazných osobností neoficiálnej scény, nie však Haberernovej. Jej dielu sa až pred dvoma rokmi začal venovať Richard Gregor (komorná výstava v Galérii Cypriána Majerníka a vydanie publikácie Haberernovej oko. Post-informálna figurácia v slovenskom výtvarnom umení 60. rokov 20. storočia).
U dodávateľa
27,55 € 29,00 €

Koloman Sokol


Koncom šesťdesiatych rokov sa v tvorbe Kolomana Sokola, významnej osobnosti slovenského výtvarného umenia, ktorá svojím umeleckým a humanistickým posolstvom výrazne prekročila hranice Slovenska, začína posledná tvorivá etapa. Zmena jeho myslenia aj výtvarného rukopisu je zásadná. Už netúži po formálnej dokonalosti, akoby ho už tvaroslovie, kompozícia či priestor prestali zaujímať. Dôležitejšia je atmosféra, zobrazovanie dôležitých momentov a duševného stavu. Kolekcia osemnástich diel zo zbierky Galérie Nedbalka, ktoré vznikali od roku 1968 do roku 1993, je kvalitatívne vyrovnaná a je výberom toho najlepšieho, čo umelec v tomto období vytvoril. Vydanie publikácie podporil Fond na podporu umenia
Na sklade 2Ks
15,20 € 16,00 €

Rastislav Podoba


Publikácia bola vydaná pri príležitosti autorovej výstavy v Galérii mesta Bratislavy
U dodávateľa
11,40 € 12,00 €

Dušan Kállay - Magical World


Expressed in prints, paintings and drawings, Kállay’s metaphors of our fate assume the viewer’s fresh powers of unrestrained imagination. His entire work is inspired especially by the eternal human desire for knowledge and control over the world, encouraging man to fly, to discover the laws of nature, to penetrate the essence of insect life and birds’ nests, and based on the knowledge of these laws to project cathedrals and spires touching the heavens.
Vypredané
94,57 € 99,55 €

Slovenská grafika 20. storočia


Do rúk sa nám dostáva v tlačiarenskej černi vyvedená Slovenská grafika 20. storočia autorov Zuzany Böhmerovej a Ivana Jančára. Väčšiu časť knihy tvorí chronológia vývoja slovenskej grafiky doplnená 242 reprodukciami vystavovaných diel rovnomennej výstavy. V menšej časti nájdeme medailóny vyše štyristo umelcov venujúcich sa grafickým technikám s ukážkou ich diela. Redakčne je kniha precízne pripravená, zvolená grafická úprava zaujme na slovenské pomery vydareným moderným dizajnom.
Vypredané
63,03 € 66,35 €

Agnesa Sigetová


Agnesa Sigetová vždy bola osobitým solitérom slovenskej výtvarnej scény. Jej vnútorná nezávislosť jej nikdy nedovolila prispôsobovať sa diktátom spoločnosti, vkusu, či módnym trendom, neskôr ani požiadavkám trhu. Do roku 1990 zažívala dlhé časové obdobia bez nemožnosti verejnej prezentácie. Začiatok 90. rokov je v jej tvorbe obdobím hľadania nových výrazových prostriedkov, príklonom k iným médiám, ale taktiež sústredenia sa na jednotlivé projekty. Jej napäté, vnútorne hlboké posolstvo o protipóloch jemnosti ľudského ducha čeliacemu neustálej vonkajšej agresii je neopakovateľným prínosom do rozvoja slovenského umenia 20. storočia. Jej celoživotná tvorba doposiaľ nebola podrobne zmapovaná. Vydanie publikácie o Agnesi Sigetovej výrazne napomohlo nielen objektívnemu zhodnoteniu jej tvorby, ale poukázalo aj na mimoriadné výtvarné kvality tejto autorky, svojou jedinečnosťou presahujúce hranice Slovenska. Obrazová časť obsahuje všetky jej významné diela zo zbierok slovenských galérií a múzeí, ako i súkromných zbierok. Kniha je vydaná dvojjazyčne, v slovenskom a anglickom jazyku.
Vypredané
37,53 € 39,50 €

Igor Ondruš: Digitus medius


Igor Ondruš zobrazuje svet taký, ako ho vidí. Komentujúc ho svojím vlastným spôsobom – spôsobom v kontexte slovenskej maľby doteraz neznámym, surovým, naturálnym, a najmä svojským. Už počas štúdia ho jeho pedagóg Vladimír Popovič nabádal, aby sa venoval témam s vlastnými zážitkami a uprednostnil ich pred spoločenskými či politickými. Túto radu však počúvol len čiastočne. Hoci vlastné zážitky v jeho tvorbe dominujú, paralelne sa venuje aj iným témam.Vlastné zážitky a vzťahy sú motívom obrazov zo série O dievčatách, ako aj viacerých ďalších diel. Na chodbe gymnázia s typicky zelenými stenami v diele Prvé poschodie vľavo hore (2006) zobrazuje seba a svoju priateľku Janu v intímnej situácii. Na obraze Panenka Jana (2011) ju zasa stvárňuje ako nadpozemský objekt hodný zbožňovania. Spomienkou na ňu je aj obraz Jana (2011), zvláštne prehnuté torzo dievčaťa s kusmi odevu, ktoré majú pre autora až fetišistický význam. Eva-nie (2006) je obraz namaľovaný podľa priateľky Evy ako vyjadrenie nespokojnosti s jej životným štýlom, so zbytočne premárneným talentom.Často sa inšpiruje motívmi krásnych žien z rôznych časopisov, ikonickými modelkami alebo herečkami, svetom bulváru i komiksu, kde pre žiaru reflektorov netreba vedieť a cítiť príliš veľa. Na rozdiel od obrazov s tematikou vlastných vzťahov, kde môžeme povedať, že je až kruto sebaironický, vonkajší pozlátkový svet ho nabáda k evidentnému sarkazmu. Ako príklad môžeme uviesť obraz Hviezda večera (2011), na ktorom sa s mierne pohŕdavým výrazom v tvári predvádza Jessica Simpson. Motívom Panny losangelskej (2011) je najznámejšia fotografia Pamely Anderson s vysvieteným Los Angeles v pozadí, ktorá je tu zobrazená ako symbol toho „najkrajšieho, najlepšieho a najžiadostivejšieho“ objektu. V Terapii (2006) je námetom modelka Andrea Verešová zobrazená ako sestrička v psychiatrickom ústave na prechádzke s mužmi, ktorí sa potrebujú liečiť.Mnohé jeho obrazy sú plné erotických motívov, vyhrotených erotických vzťahov a nenaplnených očakávaní. V diele Podvedomé otázky (2011) sa zaoberá prvou podvedomou a nevyslovenou otázkou pri stretnutí muža a ženy, kde sa autor odvoláva na psychológov, podľa ktorých muža najviac zaujíma, koľko má žena rokov, a ženu, koľko muž zarába. Na obraze s.r.o. (2011) vidíme ženu na pláži, ktorú obťažujú muži. Motív prasaťa bežiaceho ku skupine je vyjadrením radosti z tejto situácie, had predstavuje falický symbol, vo vzduchu namiesto vtákov lietajú penisy.Igor Ondruš sa venuje aj politickým a spoločenským témam, často s jemu vlastnou iróniou. Sem patria diela ako Európska... (2001), Všetky cesty vedú do... (2009), Oslobodenie Bratislavy (2011),či Krajina idiotov(2011).Autor využíva rôzne spôsoby maľby, prechádza od zámerne naivizujúceho tvaroslovia (napr. Inteligent, Reč tela, Vitajte atď.) cez realistické zobrazenia krajiny v štýle 19. storočia (napr. Bezdomovci, X+Y) až po hyperrealistický výraz (napr. Také normálne detičky, Skupinka, Krajina neobmedzených možností, Vrchol hospodárskej recesie, Kamošky, Vitaj v džungli, Panna losangelská atď).Fascinujú ho však napríklad aj pompejské maľby, ktorých štruktúru evokuje rôznymi úpravami (obraz Horror vacui). Ojedinele v jeho tvorbe nachádzame aj koláže, ako napríklad Aj lov jú alebo Poďte k ockovi.
Vypredané
15,20 € 16,00 €