Andrej Rajský
autor
Nihilistický kontext
Táto monografia si vzala za cieľ preskúmať nihilistické kultúrne pozadie súčasnej mládeže a jej výchovy...
Európske pedag.myslenie II.
Predkladaná publikácia voľne nadväzuje na knižný titul v editorstve B. Kudláčovej s názvom Európske pedagogické myslenie (od antiky po modernu),l ktorá bola vydaná v roku 2010 v rovnomennom vydavateľstve.Autori tejto monografie sa rozhodli podstúpiť riziko uvedených a mnohých ďalších otázok, súvisiacich s komplexom súčasného myslenia o výchove. Sami sa nachádzajú v situácii, v ktorej majú na výber - z akej pozície je adekvátne v súčasnosti hovoriť o pedagogike: narácie, kontranarácie či dajakej metanarácie? Namiesto ambicióznych metanarácií poskytujú skôr mozaiku z tých kamienkov myslenia, ktorá vytvára určitý obraz, ktorý možno odkrývať vo viacerých vrstvách a z viacerých hľadísk.
Človek človeku
Monografia nadväzuje na predchádzajúci publikáciu Prosociálnosť a etická výchova. Skúsenosti a perspektívy. Už v nej bol vyjadrený zámer jednak prehĺbiť teoretické východická a atribúty prosociálnosti, v nadväznosti na otázky morálky a mravnej výchovy, jednak preskúmať možnosti terénneho bádania a vytvoriť metodologický dizajn empirickému výskumu výchovy k prosociálnosti na základných školách.
Text monografie je štrukturovaný do dvoch proporčne zastúpených základných celkov, a síce Antropologické pramene etickej výchovy a Etická výchova vo výskumných zámeroch a v školskej praxi SR.
Monografia je oboch častiach-teoretickej i výskumnej celkom zásadným obohacujúcim príspevkom k problematike etickej výchovy a stáva sa jedným z pevných stavebných kameňov na ceste k posilňovaniu mravnosti mládeže v celej Slovenskej Republike.
Benediktova Európa v kríze kultúr
Čo môžem poznať? Čo mám robiť? Čo smiem dúfať? Keď sa rozštiepila jednota vedenia, tieto tri otázky zostali osamotené, každá ponechaná sama na seba, bez šance, že by niekedy dospela k odpovedi spoločne s niektorou druhou.
Vypredané
4,73 €
4,98 €