! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Anna Remišová

autor

Etika médií


Vo svojej koncepcii etiky médií vychádzam z týchto teoretických východísk: etiku médií chápem ako aplikovanú etiku, ktorá sa teoreticky vyvinula z etiky žurnalistiky. K žurnalistike pristupujem ako k jednej z pracovných činností v rámci monumentálne j deľby práce ľudského rodu, bez ktorej už dnes nemôže existovať. Tak ako každá iná pracovná činnosť, aj mediálna tvorba je spojená s morálkou, ktorá je jedným z rozhodujúcich faktorov vplývajúcich na kvalitu ľudského života. Anna Remišová Predkladaná kniha je prvým pokusom na Slovensku poskytnúť pohľad na etiku médií ako aplikovanú etiku. Etika médií je nová spoločenskovedná disciplína, ktorá je ešte len na začiatku svojho rozvoja - kvalitnej literatúry, ale aj odborných diskusií na t úto tému je teda málo. Cieľom knihy je ukázať a dokázať, že médiá sú predovšetkým spoločenským fenoménom, ktorý zásadným spôsobom ovplyvňuje kvalitu života miliárd ľudí, nezávisle od toho, či si to uvedomujú alebo nie. Z postavenia médií v spoločnost i vyplýva aj požiadavka, aby sa v mediálnej činnosti striktne dodržiavala etika. Zámerom autorky je ukázať profesiu žurnalistu a iných pracovných aktivít v mediálnej oblasti v súvislosti so spoločenskými procesmi, najmä ekonomickými, ktoré markantným spôsobom menia obsah žurnalistiky a mediálnej tvorby. Autorka nesúhlasí so zjedn odušeným pripisovaním zodpovednosti za negatívne javy v žurnalistike a médiách len novinárom a mediálnym pracovníkom. Novinári a mediálni pracovníci nepracujú vo vákuu. Svet žurnalistiky a médií v dominantnej miere ovplyvňujú vlastníci mediálnych pod nikov, pričom vlastníctvo médií je už niekoľko desaťročí záležitosťou nepočetnej skupiny ľudí. Kniha je určená všetkým, ktorí sa zaujímajú o oblasť médií v súčasnej etape globalizácie, predovšetkým však študentom masmediálnych štúdií, mediálnej komunikácie a žurnalistiky ako východisko pri osvojovaní si profesijnej etiky v ich budúcej práci. T akisto je vhodná pre všetkých žurnalistov a mediálnych pracovníkov, ktorí majú záujem konfrontovať svoje vlastné poznanie a skúsenosti z mediálnej praxe s predloženým prístupom k skúmaniu etiky žurnalistiky a etiky médií. Nemenej prospešná by mohla b yť pre tých, čo sa venujú mediálnej výchove, ktorá sa rozbieha už i v našich podmienkach.
U dodávateľa
5,00 € 14,50 €

Etika a ekonomika


Jedna z najkomplexnejších kníh z oblasti podnikateľskej etiky ako teoretickej disciplíny vychádza v treťom, výrazne doplnenom a prepracovanom vydaní. Podnikateľská etika sa zaoberá prienikom etiky a ekonomiky na všetkých úrovniach hospodárstva a vo v šetkých jeho sférach, preto autorkiným cieľom bolo predstaviť základné okruhy problémov v oblasti podnikateľskej etiky, analyzovať ich príčiny a načrtnúť východiská v reálnej praxi. V práci sa rozpracúvajú témy ako spoločenská zodpovednosť podnikov, základné princípy manažérskej etiky, diskriminácia v pracovných vzťahoch, sexuálne obťažovanie na pracovisku, zverejňovanie neetických a nelegálnych praktík (whistleblowing), etické problémy v reklame, a v našich podmienkach v takomto rozsahu po prv ý raz aj etika v účtovníctve, v bankovníctve a vo sfére služieb. Kniha Etika a ekonomika je výnimočná tým, že prináša aj poznatky o spôsoboch, ktorými vedenia podnikov môžu implementovať etiku do svojich podnikateľských aktivít. Kniha popri teoretických poznatkov, obsahuje aj eticko-ekonomické dilemy a príklady exemplárneho porušenia etických princípov v ekonomike domácimi alebo zahraničnými firmami. Jednoznačnou prednosťou knihy je, že autorka, ktorá patrí medzi našich popredných odborníkov podnikateľskej etiky uznávaných aj v zahraničí, úročí svoje dlhoročné skúseností z aplikácie etiky v slovenskej podnikateľskej praxi - stála pri zrode niekoľ kých podnikových etických kódexov a ich implementácie do praxe, vedie prvú etickú poradňu na Slovensku a prednáša etiku pre manažérov z praxe. Kniha by sa mala stať neoddeliteľnou súčasťou vysokoškolskej prípravy budúcich manažérov, taktiež ľudí vykonávajúcich manažérsku profesiu, ale aj všetkých podnikateľov.
Na sklade 2Ks
15,68 € 16,50 €

Súčasné trendy podnikateľskej etiky


Podnikateľská etika nadobúda v dnešnom svete oveľa väčší význam, ako tomu bolo v minulosti. Pochopenie jej podstaty či významu dlhodobého rozvoja však stále nie je jednoduché. Problémy často vytvára používanie základných termínov a pojmov, bez pochopenia ktorých nemožno uskutočňovať ucelený a kvalifikovaný etický vzostup a rozmach organizácie. Manažéri v praxi riešia denne veľké množstvo vecných i komunikačných problémov a je pochopiteľné, že nedokážu venovať pozornosť vyjasňovaniu obsahu pojmov a významu výrazov, ktorými disponuje aj prax a teória v ekonomickej sfére vrátane oblasti podnikateľskej etiky. Túto situáciu sťažuje v ekonomickej teórii i praxi obľúbené používanie rôznych alegórií, metafor, epitetónov, jazykových klišé, ale aj modelov či rozmanitých schém, ktoré pôsobia vábivo a „odľahčene“. Ich používanie však často spôsobuje zľahčovanie teoretického problému a zmätok v praktickom riešení. Táto kniha umožní niektoré nejednoznačnosti odstrániť a pochopiť podstatu etického rozvoja organizácie a spôsoby jeho aplikácie do praxe. Objasneniu pojmov nevyhnutných na porozumenie procesu aplikácie podnikateľskej etiky do reálneho života organizácie sa venujeme v prvej časti knihy. Zároveň prinášame vysvetlenie, aký je vzťah medzi týmito pojmami a ktoré z nich sú teoreticky fundamentálne a primárne. Druhá časť knihy sa zameriava na systémové včleňovanie etiky a podnikateľskej etiky do činnosti organizácie, s čím majú organizácie na Slovensku malé skúsenosti. Aj keď sa prvé etické kódexy začali v podnikoch uplatňovať už v 90. rokoch minulého storočia, zavádzanie etiky ako systémovej inovácie stále zaostáva.
Na sklade 1Ks
4,13 € 4,35 €

Etické vedenie ľudí v slovenskom podnika


Posledná finančná a ekonomická kríza zdôraznila význam a dôležitosť etiky v podnikaní v celosvetovom kontexte. Základným cieľom autorského kolektívu bolo zistiť, ktoré kultúrne a etické faktory vplývajú na manažérske rozhodovanie v oblasti hodnotovo orientovaného vedenia ľudí ako súčasti hodnotového manažmentu v rámci súčasného slovenského podnikateľského prostredia. Monografia obsahuje tri časti. Prvá časť sa sústreďuje na vymedzenie základných pojmov. Druhá časť sa venuje špecifikácii cieľov, obsahu a objektu výskumu, jeho metódam a spôsobu vyhodnotenia výsledkov. Tretia časť je prezentáciou výsledkov na základe dotazníkového prieskumu, ktoré sú okamžite použiteľné v domácom i medzinárodnom podnikateľskom prostredí a jednoznačne vo vzdelávaní manažérov. Publikácia by nemala chýbať v knižnici žiadneho riadiaceho pracovníka. Bude cennou aj pre študentov, budúcich manažérov, aby im tak pomohla pripraviť sa na výkon riadiacej funkcie aj z hľadiska etického vedenia, ktorého význam v súčasnosti stále rastie.
Vypredané
11,40 € 12,00 €

Vademékum podnikateľskej etiky


Autorka predkladá druhé vydanie tejto úspešnej publikácie. Cieľom monografie je poskytnúť návod, postupy a odporúčania, ako implementovať podnikateľskú etiku do organizácie a učiniť z nej systematickú súčasť riadenia. Kniha je určená všetkým, ktorí chcú vytvoriť etické prostredie vo svojej organizácii. Kde je vôľa, tam je cesta, zvykne sa hovoriť. Vademékum podnikateľskej etiky predstavuje cestu pre riadiacich pracovníkov na všetkých postoch v hierarchizovaných súkromných, štátnych, verejných či mimovládnych organizáciách ku kvalitatívne vyššej organizačnej kultúre.
Vypredané
14,92 € 15,70 €