! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Miloš Štofko

autor

Pedagogická koncepcia Rudolfa Filu


Kniha Pedagogická koncepcia Rudolfa Filu je primárne určená pre minulých, súčasných a budúcich pedagógov a študentov stredných umeleckopriemyselných škôl. S veľkou pravdepodobnosťou osloví aj odborových didaktikov výtvarných katedier pedagogických fakúlt a všetkých nadšencov výtvarného umenia. Keďže Filov spôsob vyučovania bol inšpirovaný v prvom rade nemeckou školou Bauhaus, kniha opisuje najprv na pozadí prebiehajúcej priemyselnej revolúcie 2. polovice 19. storočia historický vývin reformných umeleckoremeselných ideí spojených s hnutím Arts and Crafts, nemeckým Jugentstilom a viedenskou secesiou. Jedným z vrcholov týchto snách bol napokon v roku 1919 vznik školy Bauhaus. Jej štruktúra vyučovania a používané pedagogické metódy v prípravnom kurze sa stali v priebehu 20. storočia dôležitými inšpiračnými zdrojmi pre mnohé novovzniknuté umelecké a umeleckopriemyselné školy v Európe a v Amerike. Jednou z nich bola aj Škola umeleckých remesiel, ktorá pôsobila v Bratislave od roku 1928 až do roku 1939. Vedecká monografia okrem stručného opisu jednotlivých kapitol stredoškolskej učebnice Výtvarná príprava pre 1. a 2. ročník strednej umeleckopriemyselnej školy troch autorov, ktorými boli Rudolf Fila, Ondrej Bartko a Zlatica Reištetterová, obsahuje aj malú vzorku zachovaných tematických plánov dvoch ústredných predmetov, ktorými sú výtvarná príprava a navrhovanie, pričom jednotlivé témy týchto predmetov z 1. až 4. ročníka štúdia sú v knihe ešte dokumentované aj súborom fotografických ukážok študentských výtvarných prác realizovaných v rôznych obdobiach od 60. rokov do 90. rokov 20. storočia.
U dodávateľa
21,60 € 24,00 €

Od abstrakcie po živé umenie


Slovník základných termínov moderného a postmoderného umenia je určený najmä stredoškolským a vysokoškolským študentom a pedagógom rôznych umeleckých škôl, ktorí hľadajú základnú informáciu o určitom odbornom termíne z oblasti umenia.
Vypredané
31,50 € 33,16 €

Psychodidaktika procesuálnej výtvarnej výchovy


Psychodidaktika procesuálne výtvarnej výchovy je určená pedagógom na základných školách a didaktikom výtvarnej výchovy. Z problematiky predmetu sa zameriava predovšetkým na kategorizáciu technických a výtvarných metód a spôsob didaktickej práce s mentálnymi, technickými a formálnymi procesmi. Kniha otvára možnosti uplatniť vo vyučovaní predmetu výtvarná výchova konštruktivistickú ideu aktívneho pôvodu poznania, s ktorou vo svojich psychologických výskumoch pracovali Jean Piaget a Lev Seminovič Vygotskij.
Vypredané
14,25 € 15,00 €