Cameron Diaz: Miluj svoje telo - The Body Book

Pozor ale, ak hľadáte knihu, ktorá bude plná super cvikov alebo bude poskytovať fitness recepty s kopou farebných obrázkov – potom ste na zlej ceste. Kniha Miluj svoje telo. Zákonitosti hladu, trénovaná sila a ďalšie spôsoby, ako milovať svoje úžasné telo je o niečom inom. Je to kniha, ktorá môže zmeniť váš pohľad na to ako vnímate samú seba a ako pristupujete k tomu najcennejšiemu čo máte a to je vaše zdravie.

Cameron Diaz sama hneď v úvode píše: „... vaše úžasné telo je tým jediným telom, ktoré kedy budete mať. To isté telo, ktoré ste mali, keď ste boli bábätkom, budete obývať, keď budete mať aj sedemdesiatpäť rokov.

Postupuje krok po kroku a prináša užitočné rady ako sa vo vlastnom tele cítiť čo najprirodzenejšie a hlavne pohodlne. Sama počas svojho života veľa veciam neprikladala veľký význam, čo sa napokon odzrkadlilo na jej zdravotnom stave. Odrazu si začala uvedomovať ako málo stačí k tomu, aby svoj stav zmenila a nastúpila na cestu, ktorá nie je jednoduchá a ani ju neprejdete za pár dní, ale začnete si počas nej zvykať na nový režim. Všetko toto má silu zmeniť vaše vnímanie samej seba a svojho tela.

Ústredným motívom knihy je najmä fakt, čo to znamená byť ženou a ako telo ženy ako také funguje a reaguje na určité potraviny, chemické látky, vonkajšie procesy, situácie ako je stres a námaha atď. To všetko sa počas období v ženskom tele kumuluje, zaznamenáva a ženské telo sa pod vplyvom všetkých tých cudzích faktorov mení a snaží sa všetko to spracovať.

V jednom bode však už vaše telo nemusí mať dosť sily na to odolávať a tak postupne začne rezignovať. Cameron Diaz tu potom píše, je už len malý krok k tomu, aby nastal kolaps. Práve preto, že si sama takýmto niečím prešla, rozhodla sa zmeniť svoj spôsob myslenia a začala tým, že sa podujala na cestu spoznávania vlastného tela. Uvedomila si, že počas rokov jej telo vysielalo signály, ktoré ona, či už nepočula, alebo sa rozhodla ignorovať. Zrazu zistila, že k tomu, aby na ne mohla reagovať potrebuje vedieť ako jej telo funguje. Preto sa odhodlala k štúdiu anatómie ženského tela.

Čitateľ preto okrem klasických informácií o potravinách a procesoch, ktoré vyvolávajú v ženskom tele, dostáva rady ako budovať zdravšie telo pre šťastnejší život. Toto je skvelá kniha pre každú ženu, ktorá sa rozhodla milovať svoje úžasné telo rovnako ako Cameron Diaz.

Literárna revue 14/2015

Zadie Smith: Kambodžská ambasáda