Lucy Maud Montgomery: Anna v Redmonde

V knihe sa odohráva život mladej študentky Anny, ktorá študuje na vysokej škole v Redmonde. V jej živote sa odohrávajú smutné, veselé, ťažké a aj jednoduché chvíle. Jej život je plný krásnych okamihov ale aj starostí s láskou, priateľmi, školou ale Anna ich zvláda a berie si z ťažkostí ponaučenie. Kniha je plná ponaučení a posilnenia do skutočného života. Anna je príkladom toho, že po neúspechu sa netreba hneď vzdávať. Príjemnú a veselú energiu do príbehu vniesli Annine priateľky a ich trampoty. Kniha je plná krásnych opisov, pri ktorých si môžete vytvoriť svoj prekrásny svet. Vystupuje tu mnoho postáv a medzi nimi je aj malý Davy, ktorý je pravým príkladom toho, aké môžu byť deti roztopašné ale aj verné. Anna Davymu vždy odpustí jeho správanie a dáva mu ponaučenia. Anna odpúšťa všetkým, či to trvá dlhšie alebo odpustí hneď. My by sme tiež mali odpúšťať ako ona a brať si z nej príklad.

Anna tiež v príbehu zisťuje, čo je to skutočná láska a ku komu ju cíti. Dostala mnoho ponúk na sobáš, ale vždy ich odmietla. Keď ju prosil o ruku jej priateľ z detstva, ktorý bol do Anny zaľúbený, odmietla aj jeho. Onedlho spoznala iného mladého muža a nazdávala sa, že ho ľúbi. On ju ľúbil veľmi a v Redmonde každý očakával, že sa vezmú. Keď ju o dva roky požiadal o ruku, otvorili sa jej oči a ona pochopila, že jej láska patrí len Gilbertovi, kamarátovi z detstva, ktorý ju už dávnejšie požiadal o ruku a ona ho vtedy odmietla. Anna sa stala bakalárkou umení. Keď prišla domov dozvedela sa, že Gilbert, ktorého dlhší čas nevidela, umiera na týfus. Veľmi sa o neho bála, pretože už mala jasno v tom, koho ľúbi. Prešlo niekoľko dní a Gilbert sa vyzdravel. Raz, keď sa spolu prechádzali Gilbert ju znovu požiadal o ruku, pretože aj on pochopil, že ju ľúbi a vždy ju ľúbil. A Anna konečne povedala áno.

Táto kniha je skutočne veľmi pekná a určite každého obohatí. Raz som sa spýtala mojej kamarátky, ktorá veľmi rada čítala, či ešte číta knihy, odpovedala: "Už pár rokov nie. Už som sa umúdrila."  Ja si nemyslím, že je múdre nečítať knihy, myslím, že čítanie kníh je múdre, pretože častokrát sú plné ponaučení a krásnych príbehov ako je napríklad aj Anna v Redmonde.

Robert Bryndza: Nočný lov

Samuel Bjork: Cestujem sama