Paula Hawkins: Dievča vo vlaku

Rachel je alkoholička a psychicky labilná osoba, no pri cestách vlakom jej fantázia pracuje naplno, a tak často premýšľa nad ľuďmi, ktorí žijú v domoch pri trati. Každé ráno sleduje z okna vlaku dom mladého zamilovaného páru a predstavuje si ich dokonalý život. Netuší, že Megan a Scott nie sú zďaleka takí úžasní. Až jedného dňa zbadá Megan, ako sa na balkóne bozkáva s iným mužom.

Tom, bývalý manžel Rachel, býva len pár domov od Megan a Scotta. Spolu so svojou terajšou manželkou Annou spolu vychovávajú dieťa. Rachel sa cez to nevie preniesť, preto Tomovi neustále opitá vyvoláva a snaží sa ich perfektne fungujúce manželstvo zničiť.

Jedného dňa však Rachel však zistí, že Megan zmizla. Všetok svoj čas zrazu začne venovať vyriešeniu prípadu mysliac si, že môže za jej zmiznutie.

Príbeh na prvý pohľad možno neponúka nič viac, len napätie a vynikajúci zážitok v podobe perfektne spracovaného deja. No autorka sa vo svojom diele snažila zachytiť trpký život alkoholičky, život milenky a neskôr matky, a príbeh ženy, ktorá sa nevie vyrovnať so svojou minulosťou. Hlavná postava Rachel ani zďaleka nie je prototypom hlavného hrdinu, s ktorým sa môžete stotožniť. Je psychicky labilná, veľa pije a má množstvo problémov. Dá sa povedať, že autorke sa podarilo vykresliť problémovú ženu, ktorá (či už si to priznáme alebo nie) naozaj existuje. Konečne je tu typ hrdinu, ktorý ani zďaleka nie je dokonalý, a ktorého môžeme nájsť aj vo svojom bežnom živote.

Mnohým pri čítaní môže vadiť prelínanie minulosti s prítomnosťou a do toho všetkého miešanie aj mnohých predstáv hlavných hrdiniek. Čitateľ blúdi medzi postavami, snažiac sa prísť na to, kto je vinníkom. Napätie, nové podnety, zvraty sa nesú celým dejom a nedovolia vám knihu pustiť z ruky. To, že sa stanete súčasťou knihy, nie je len zásluhou deja, ale aj prítomného času, v ktorom autorka píše. Trochu krimi, trochu detektívky, trochu psychologického pohľadu. To všetko má v sebe táto kniha.

Poznáme výhercov súťaže!

John Boyne: Chlapec na vrchole hory