Kníhkupectvo PANTA RHEI na skvalitnenie služieb používa cookies podľa pravidiel, ktoré sú Vám k dispozícii v Obchodných podmienkach. Ďalším používaním stránky s uvedenými pravidlami súhlasíte.

Bednářová Jiřina: Počítanie soba Boba - 1.diel
Počet strán: 64
Väzba: mäkká, brožovaná
EAN: 9788025113172
Jazyk: slovenský
ISBN: 80-251-1317-5
Dátum vydania: 6. decembra 2006
Vydavateľstvo: Computer Press
Počítanie soba Boba - 1.diel http://www.pantarhei.sk/media/catalog/product/cache/1/image/250x361/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/p/o/pocitanie-soba-boba-1-diel.jpg ISBN:80-251-1317-5
0 5 0 0

Počítanie soba Boba - 1.diel

Dostupnosť:
Vypredané
Naša cena: 4,68 
Bežná cena: 4,98 €
Zľava 6%

Titul je vypredaný a nemáme ani informáciu o dotlači. Pre informáciu o dotlači sledujte prosím našu stránku.

Pri nákupe nad 25 € máte poštovné zadarmo.

O knihe: Publikácia Počítanie soba Boba

-1. diel obsahuje:

1)námety pre rozvoj matematických schopností pre detí vo veku od 3 do 5 rokov, pomocov ktorých sa rozvinie:

používanie výrazov, ktoré vedú k porovnávaniu, zrovnávaniu, vytvoreniu matematických predstáv a pojmov

myslenie, logické uvažovanie

priestorové vnímanie

2) metodiku rozvoja matematických schopností pre rodičov a učiteľov, ktorá

upozorňuje na úskalia pri nácviku predčíselných a neskôr čiselných predstáv

zhrňuje zásady, ktoré by sa mali dodržiavať pri práci

Publikácia Počítanie soba Boba - 1. diel sa vymyká bežným príručkám, ktoré sú u nás na trhu a zaoberajú sa prípravou na matematiku a predovšetkým matematickým myslením. Jej zvláštny prínos je v tom, že autorka nepozerá na matematické schopnosti iba ako na schopnosť počítať, ale zameriava sa na porozumenie matematickým operáciam v širokom zmysle toho slova. Dostáva sa tak k nám aj to, čo sa v niektorých zahraničných odborných kruhoch predpokladá, že rozvoj kognitívnych, poznávacích funkcií je predpokladom preto, aby sme predchádzali u žiakov problémom v matematike. Mnohé z týchto detí sa uchyľujú k bezmyšlienkovitému učeniu memorovaním a iba reprodukovaním toho, čo sa im povedalo. Dokonca niektorí učitelia sa domnievajú, že pamäťové učenie početných príkladov, nielen v sčítaní, ale dokonca aj v násobilke, je najlepšou metódou učenia matematiky.

V našom prostredí sa stretávame aj s názorom, že nie je nutné, aby sa dieťa naučilo matematiku, môže používať kalkulačku. To sú úplne mylné predstavy tých, ktorí práve preto, že počítať vedia, používajú tieto nástroje. Zjednodušujú si výsledky matematických operácií, pretože rozumenjú ich procesu.

V skutočnosti by nemal byť poznávací prístup v matematike podcenený už v období materskej školy. To predpokladá, že je dieťa dobre oboznámené a presne používa pojmy, ktoré vymedzujú priestor, neskôr čas a poradie.

Autorka preto dobre uvádza dieťa do jednotlivých pojmov, pomocou základnej myšlienkovej operácie - porovnávania. To je základom každej kategorizácie, triedenia, zoskupovania podľa významu aj každého rozhodovania.

Cieľom výčby by mal byť rozvoj potreby spontánneho porovnávania u detí (R. Feuerstein). Preto je nutné vyzbrojiť žiakov nielen slovnou zásobou, pomocou ktorej môžu rozdiely a podobnosti medzi predmetmi a javmi popísať, ale aj presným vyjadrovaním, ktoré im pomôže porozumieť jednotlivým vzťahom. Preto by som odporúčala jednotlivé lekcie doplniť aj pozorovaním a porovnávaním predmetov a javov v najbližšom okolí dieťaťa, pri prechádzkach, pri prezeraní obrázkov v knižkách, vždy podľa daných meradiel (vyšší-nižší, a pod.)

Rodičom aj deťom prajem pekné chvíle strávené nad príbehom a úlohami.

Doc. PhDr. Věra Pokorná

prednáša na Karlovej Univerzite, Pedagogickej fakulte v Prahe, členka International Association of Instrumental Enrichment Trainers

Odporúčame tieto knihy

Pridaj svoj názor
Anonym
Anonym
Pridaj svoje hodnotenie