Hitchcockova kariéra sa spočiatku vôbec nepodobala na to, čím sa mala neskôr stať. Najskôr pracoval v odvetví, ktoré s filmom nemalo nič spoločné - zamestnal sa vo svojom rodisku, v Londýne, ako bankový úradník.
Využil však svoj výtvarný talent a fantáziu a prispieval do rôznych časopisov karikatúrami. Tak sa zamestnal ako kreslič titulkov. Bolo to jeho prvé priblíženie sa k svetu filmu. Už vtedy videl, že mu môže ponúknuť mnoho. Začal písať scenáre, pôsobil tiež ako výtvarník a asistent réžie. V podstate tieto skúsenosti mu neskôr pomohli vytvoriť svoje najlepšie diela, keďže na vlastnej koži pocítil ako funguje celý mechanizmus výroby filmu a od toho, do akej miery sú jednotlivé zložky prepojené, závisí jeho pôsobivosť a vierohodnosť. Jeho debutom bol film Bludisko lásky (1925), ale dôležitým je najmä jeho tretí film Príšerný hosť (1926). Už v tomto filme sa mu podarilo vytvoriť dokonale napätú atmosféru pochmúrnych londýnskych zákutí. Napätie je založené na rytme, v ktorom sú jednotlivé udalosti predostierané. Nadšená filmová kritika písala, že je to najlepší film, aký kedy v Anglicku vznikol.
Z tejto úrovne už Alfréd Hitchcock nepoľavil. Do roku 1939 nakrúcal Hitchcock v Anglicku. Tu si vytvoril onen neopakovateľný štýl. Vplývala na neho anglická dokumentárna škola 30. rokov i filmy anglického režiséra Alexandra Kordu – plné plynulého deja, dobrých hereckých výkonov, inscenačného rozmachu. A netreba zdôrazňovať, že Anglicko je kolískou kriminálnej literatúry, čo tiež zanechalo stopy na Hitchcockovej tvorbe.
Pod vplyvom udalostí II. Svetovej vojny sa Alfréd Hitchcock v roku 1940 natrvalo usadil v Hollywoode, kam prišiel na pozvanie producenta Davida O. Sleznicka. Tu začína Hitchcockovo americké obdobie. Keď prišiel do Hollywoodu, máloktorý producent bol ochotný zveriť Hitchcockovi nakrúcanie filmu. Prevládal názor, že Hitchcock ako odchovanec anglickej filmovej školy nedokáže natočiť „hollywoodsky“ obraz. Hitchcock však umlčal kritikov, keď jeho prvý americký film Rebecca (Rebeka, 1940) získal 2 Oscary 1941 ako najlepší film roku a za najlepšiu kameru. Jeho film sa vyznačuje dokonale
vystupňovanou psychologickou kalkuláciou a dusnou atmosférou neistoty.
Za jeden z najlepších filmov v kariére Alfréda Hitchcocka je považovaný film Shadow of a Doubt (Ani tieň podozrenia, 1943). V tejto neobyčajne vydarenej štúdií amerického malomesta a jeho neschopnosti vyrovnať sa s násilím sa vrah vydáva za „dobrého strýčka“.
Hitchcock sa ani v Hollywoode nezmenil, ale svoj štýl prispôsobil potrebám amerického diváka. Americký kriminálny film charakterizoval zdravý úsudok a a životný realizmus. Odzrkadlilo sa to v Hitchcockovych filmoch. Po dočasnom útlme spôsobenom II. Svetovou vojnou, keď Hitchcock nakrútil niekoľko dokumentárnych filmov pre armádu, po vojne od roku 1945 už Hitchcock v Hollywoode nakrúca jeden film za druhým, pričom si sám písal scenáre a objavoval sa v nich v epizódnych úlohách.
Za zlatú éru tvorby Alfréda Hitchcocka môže byť považované obdobie 50. – 60. rokov, keď nakrútil svoje najvýznamnejšie filmy. Alfrédovi Hitchcockovi , ktorý bol na vrchole svojej
kariéry sa podaril ojedinelý kúsok potom, čo nakrútil remake svojho vlastného filmu, ktorý režíroval ešte v r. 1934 : The Man Who Knew Too Much (Muž, ktorý vedel príliš mnoho, 1956) v hlavnej úlohe s Jamesom Stewartom a Doris Day. Film za svojou predlohou v ničom nezaostal, práve naopak: Hitchcockovi sa v ňom podarilo vystupňovať napätie s ešte väčšou dokonalosťou. Toto sa ešte žiadnemu režisérovi predtým ani potom nepodarilo.
Ďalšími obľúbenými motívmi vo filmoch Alfréda Hitchcocka sú „motív straty a predstieranej totožnosti“ a „motív nepravej identity“. S predstieranou totožnosťou sa stretneme v jeho ďalšom úspešnom filme Vertigo (1958).
V 60.rokoch starnúci Hitchcock ešte slávil veľké úspechy najmä so svojimi dvoma horormi: Psycho (1960) a The Birds (Vtáci, 1963).Ďalšie filmy Alfréda Hitchcocka , hlavne v 70. rokoch podľa filmovej kritiky už nedosahujú bývalej úrovne, no ešte stále to je ten „starý
dobrý Hitchcock“, takže hlavne záleží na vkuse filmového diváka.
Hitchcock bol od roku 1926 celý život ženatý v Annou Reville, ktorá pracovala na jeho filmoch ako pomocná scenáristka a mali spolu dcéru Patríciu Hitchcock (objavila sa vo vedľajších úlohách vo filmoch Cudzinci vo vlaku a Psycho).
Alfréd Hitchcock nakrútil 67 filmov, spolupracoval ešte televíziou ( TV seriály: Alfréd Hitchcock uvádza ( 1955 ) a Hodina s Alfrédom Hitchcockom ( 1962 ) a napísal množstvo rozhlasových poviedok v r. 1942 – 72, predhovorov do kníh slávnych svetových autorov. Dal aj súhlas pre uvádzanie svojho mena v detektívnych románoch pre deti zo série „Alfréd Hitchcock a traja pátrači“.
Alfrédovi Hitchcockovi, ktorý bol mnohokrát označovaný za jedného z najlepších režisérov
20. storočia a jeho filmy sa dostali do rebríčka 100 najlepších filmov všetkých
čias udelila anglická kráľovná Alžbeta II. šľachtický titul Sir a v r.1979 dostal Oscara za celoživotné dielo. Zomrel 29. apríla 1980 vo veku 80 rokov v Los Angeles.
(Zdroj www.moviemania.sk, foto: wikipedia)