! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Peter Markovič

autor

Manažment finančných rizík podniku+CD


Monografia renomovaného autorského kolektívu vznikla ako výstup riešenia viacerých úloh, najmä však úlohy „Finančné a ekonomické aspekty podnikania slovenských podnikov po vstupe do Európskej únie“. Autori najskôr uvádzajú čitateľa do problematiky manažmentu finančného rizika – od jeho jednotlivých foriem, všeobecného modelu, životného cyklu a klasifikácie až po konkretizáciu úloh útvaru manažmentu finančného rizika a model interného auditu finančných rizík podniku. Charakterizujú finančné a komoditné deriváty, úlohy finančného inžinierstva i stratégie finančného investovania. Osobitné kapitoly sú venované forwardovým a futures kontraktom, opčným a swapovým kontraktom, ktoré vyúsťujú do príkladov na riešenie. Autori potom prechádzajú k menej známej problematike derivátov vyšších generácií, skúmajú odraz derivátov v IAS/IFRS a v slovenskej právnej úprave a napokon načrtávajú ďalšie vývojové tendencie vo finančnom inžinierstve.
Vypredané
3,45 € 3,63 €

Hodnotenie kreditného rizika odberateľa


Monografia sa zaoberá jednou etapou finančného rozhodovania, a to alokáciou kapitálu do pohľadávok, teda prijatím rozhodnutia o výške limitu obchodného úveru, ktorý zohľadňuje finančno-ekonomickú silu odberateľa a súčasne berie do úvahy finančno-ekonomické možnosti dodávateľa. V časoch, keď podniky riešia nedostatok kapitálu pri zabezpečení financovania operatívnych činností je dôležité nájsť spôsob, ako vyhodnotiť spoľahlivosť odberateľa a súčasne určiť, do akého objemu finančných prostriedkov je bezpečné poskytnúť obchodný úver. Pri zohľadnení zvyklostí v odvetví, nie je na mieste otázka, či vôbec poskytnúť obchodný úver. Boj o zákazníka núti podniky hľadať rôzne kompromisné riešenia. Ťažiskom monografie je tretia kapitola, prezentujúca postup, na konci ktorého je model stanovenia limitu obchodného úveru. Výška stanoveného limitu by z kvantitatívneho hľadiska mala zodpovedať finančno-ekonomickým možnostiam odberateľa a z kvalitatívneho hľadiska by mala kopírovať perspektívu podniku meranú mäkkými faktormi. Model rešpektuje právne prostredie Slovenskej republiky, najmä čo sa týka slovenských účtovných štandardov. Jeho lokalizácia do prostredia IFRS/IAS, príp. iných systémov je možná za predpokladu harmonizácie niektorých postupov a eliminácie niektorých fakultatívnych možností. Prepojenosť na databázy, v ktorých dochádza k vyhodnocovaniu odvetvových ukazovateľov, je nevyhnutným predpokladom na zníženie subjektívnosti hodnotenia finančnej situácie tak dodávateľa, ako aj odberateľa. Problematickou zložkou naďalej ostáva kvalitatívna stránka ratingu, ktorý vďaka mäkkým hodnotiacim faktorom vykazuje pomerne intenzívny vplyv subjektívnosti hodnotiteľa. Navrhovaný postup stanovenia limitu berie do úvahy disponibilitu informácií, nízku časovú náročnosť aplikácie v záujme zachovania flexibility rozhodovania, preukaznosť výsledku a aplikovateľnosť v ľubovoľnom odvetví, pri rešpektovaní aktuálne platnej legislatívy. Monografia je určená všetkým čitateľom, ktorí sa teoreticky alebo prakticky zaoberajú komplexne problematikou manažmentu pohľadávok, hodnotením kreditného (úverového) rizika obchodných transakcií a výberom spôsobov zabezpečenia včasného inkasa pohľadávok.
Vypredané
8,08 € 8,50 €

Nachhaltigkeit In den Kapitalanlagen


Globalizácia ekonomického života nás zasahuje takmer v každej oblasti podnikania. Budovanie udržateľného podnikateľského prostredia nemá byť len o úspore výrobných faktorov, má byť o zachovaní ekonomickej rozmanitosti tak, aby aj ďalšie generácie mohli prijímať finančné rozhodnutia na báze finančnej istoty a finančnej voľnosti. Monografia sa zaoberá vybraným aspektom udržateľnosti vo väzbe na finančné investovanie poisťovní. Pri jej spracovaní autori vychádzali z originálneho výskumu na príklade komerčných poisťovní, tvorby investičných portfólií, ktoré rešpektujú podstatu pojmu udržateľnosť. Závery, ku ktorým dospeli, sú čiastočne prekvapujúce a súčasne potvrdili, že vedecká komunita a hospodárska prax musia začať intenzívnejšie hľadať spoločný jazyk práve v témach, ktoré sú často využívané iba ako marketingový (imidžový) nástroj.
Vypredané
10,64 € 11,20 €