! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Anton Szomolányi

autor

Kamera! - Běží...


Vzhledem k prudkému rozvoji digitálních filmových technologií a průniku moderních technologií do sféry multumédií a internetové sítě je publikace Kamera! běží...potřebná a nanejvýš aktuální. Dnes je možné za odpovídající cenu disponovat profesionální filmovou technikou a točit filmy, klipy, reklamní a zpravodajské spoty pro potřeby místních médií a veřejného internetu. Jak ale na to , aby výsledný tvůrčí produkt odpovídal alespon minimálním požadavkům na kvalitu a účinnost, aby spot nevypadal jakoby ho vytvořil nějaký diletant? Na tyto otázky se pokouší odpovědet publikace Antona Szomolányiho, profesionálního kameramana, režiséra a úspěšného producenta. Autor ve své knize nabízí čtenáři sérií postupných teoretických zdůvodnění a doporučení na základě zkušeností z filmové praxe. Podněcuje čtenáře, aby se zamyslel nad vlastní filmovou tvorbou a pochopil množství zdánlivě nedůležitých otázek souvisejících s tvorbou pohyblivého obrazu. Ten, kdo vlastní kameru ,není automaticky schopným kameramanem a tvůrcem. Autor prozrazuje mnohá tajemství kameramanské práce, jako smysluplné kompozice, rámování obrazu, ale i základy mizanscény postav před kamerou. V knize lze hledat otázky a nalézat odpovědi, týkající se mnoha tvúrčích problémů, jenž si běžný divák ani neuvědomuje.
Na sklade 1Ks
15,11 € 15,90 €

Kamera! Beží... 2 diel


Publikácia doc. Antona Szomolányiho, ArtD. s názvom "Kamera - beží 2 …" voľne nadväzuje na prvý diel publikácie s rovnakým názvom, ktorý vyšiel tlačou v roku 2016. Kým v predošlej knižke sa autor venuje najmä fyzikálnym vlastnostiam svetla a základným tvorivým postupom pri vzniku filmového obrazu, nová publikácia zdôrazňuje význam najnovších praktických poznatkov v digitálnej filmovej tvorbe. Čitateľ dostane odpoveď na nové otázky, ktoré prináša digitálna filmová prax. Monografia je zameraná najmä na praktické riešenia kameramanskej tvorby podľa najnovších trendov. Kniha je rozdelená do 33 kapitol, vychádza pritom z praktických potrieb kameramana - tvorcu a vysvetľuje podrobne rôzne tvorivé situácie a postupy. Ako možno riešiť smerovanie pohľadu respondenta pri filmovej výpovedi, či pravidlo pre nastavenie správnej výšky snímacej kamery. Szomolányi skvelo objasňuje významné postupy súčasnej digitálnej exponometrie, lebo len ony umožnia vznik plnohodnotného filmového digitálneho obrazu. Vysvetľuje proces prevodu scénického obrazu, teda predmetnej reality, do výtvarne expresívneho filmového tvaru. Transformačný proces, ktorý pritom prebieha dnes stále nie je definitívny, vyvíja sa, a pre každý typ profesionálnej kamery používa dokonca vlastný firemný formát spracovania surových (RAW) obrazových dát. Podstatou však je, že digitalizácia snímaného obrazu už konečne pripomína ten logaritmický prevod, ktorý my kameramani dávno poznáme z definícií tzv. fotochemických senzitometrických charakteristík klasického filmu. Pravda s istými novými špecifikami a technickými zvláštnosťami. Logaritmické 3D farebné charakteristiky tzv. 3D LUT-ky nahradili pôvodné filmové senzitometrické krivky. Autor textu tu bez zbytočnej matematiky a fyziky vysvetľuje podstatu tohto procesu a dáva praktické návody, ako všetky najnovšie poznatky reálne využiť. Kameraman a pedagóg Anton Szomolányi správne upozorňuje na to, že digitálna exponometria je dnes v neustálom vývoji. Vznikajú nové (HDR) postupy aj meracie pomôcky pre posúdenie správnej hodnoty expozície snímku. Preto odporúča mladým kameramanom stále platnú metódu objektívneho merania expozičného osvetlenia pomocou meracích prístrojov. Problematika súčasnej digitálnej filmovej tvorby je už natoľko rozsiahla, že vznik tejto monografie možno iba privítať. Pomôže objasniť veľký rozsah nových potrebných znalostí.
U dodávateľa
17,96 € 18,90 €

Kamera! - Běží


Texty v tejto knižke vznikli hlavne ako skúsenosť celej praxe autora v oblasti filmu, filmovej a televíznej produkcie, kde pracoval hlavne ako kameraman, autor, producent a niekedy aj ako režisér. Tým, že bol slobodný tvorca, mal možnosť prejsť veľkou škálou tvorby, od asistenta kamery, cez prvého kameramana, reklamného režiséra, až po nezávislého tvorcu dokumentárnych filmov ako doma, tak aj v zahraničí. Texty písal často ako prednášky pre svojich študentov, ako od ozvu na ich skutočné potreby pri realizácii ich vlastných filmov. Poväčšine sú zamerané na nakrúcanie nízkorozpočtového filmu, ktorý je pre krajinu, v ktorej pracuje, samozrejmosťou. Celú svoju prax sa venuje aj neprofesionálnej tvorbe, či už ako metodik, alebo člen porôt napríklad UNICA. Vo svojej pedagogickej činnosti prednášal na rôznych školách, ktoré vyučujú filmové umenie ako doma, tak aj v zahraničí.
Vypredané
15,11 € 15,90 €