! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Ivan Turek

autor

Didaktika 3. vydanie


Publikácia je zameraná na hlavné prvky systému didaktiky: ciele výučby; osobnosť žiaka; osobnosť učiteľa; didaktické zásady; učivo, kurikulum, štandardy; metódy, organizačné formy i materiálne prostriedky výučby; skúšanie a hodnotenie žiakov; moderné koncepcie výučby; kvalita výučby. V publikácii sa uvádzajú mnohé inovácie v oblasti didaktiky, napr. dôsledky globalizácie na výchovu a vzdelávanie, učebné štýly a rozvíjanie spôsobilosti žiakov učiť sa, návrh štandardov pre učiteľov, tvorivosť v práci učiteľa, kurikulum, štandardy, kľúčové kompetencie, výchova žiakov k podnikavosti, európska dimenzia vzdelávania, metódy rozvoja kritického a tvorivého myslenia žiakov, moderné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov, niektoré progresívne koncepcie výučby, napr. konštruktivizmus, autentické vyučovanie, elektronické vzdelávanie, mozgovokompatibilné učenie. V úvode každej kapitoly sú uvedené konkrétne ciele štúdia kapitoly, ktorých mieru dosiahnutia si čitateľ môže overiť vyriešením autodidaktického testu. V závere každej kapitoly sú uvedené úlohy a námety na premýšľanie, ktoré možno využiť aj ako témy projektov alebo seminárnych prác. V treťom vydaní publikácie v porovnaní s druhým vydaním došlo k niektorým zmenám v obsahu, najmä doplnením o nové podkapitoly (Šikanovanie žiakov a jeho prevencia, Vzdelávanie učiteľov, Hodnotenie kvality školy, Benchmarking, benchlearning). Publikácia je určená najmä učiteľom základných a stredných škôl, ako aj študentom učiteľských odborov na vysokých školách.
U dodávateľa
27,53 € 29,60 €

Ako veci vidíme


Ako veci vidíme je kniha vysokoškolského pedagóga fyziky – doc. Ivana Tureka, ktorá je však určená deťom, ktoré sa zaujímajú o to, ako „beží svet“ okolo nás. Je pripravená pomôcť aj rodičom i pedagógom pri vysvetľovaní fyzikálnych javov – konkrétne vlnových procesov a zodpovedať otázky zvedavých detí. Zaoberá sa práve mechanizmami, na ktorých sú fyzikálne javy založené, čo je v školách často opomínané, resp. sa tomu nevenuje dostatočná pozornosť. Publikácia je písaná formou otázok, resp. rozhovoru chlapca Jura s autorom. Čitateľ sa napr. dozvie „Ako sa dá vidieť nohami“ , „Ako sa dá vidieť potme“ alebo „Ako vidí fotografický prístroj“. Spracovanie knihy je originálne, pretože ide o spracovanie častí fyziky (akustiky a optiky) netradičným spôsobom a slovenským autorom, čo je v slovenskom priestore pri podobných publikáciách raritou. Publikáciu dotvorila názornými obrázkami výtvarníčka Zuzana Jesenská-Kubicová.
Na sklade 1Ks
17,41 € 18,33 €

Kvalita vzdelávania


Publikácia je určená najmä učiteľom zakladných a stredných škôl a študentom vysokých škôl v štúdijných programoch zameraných na učiteľstvo. Môžu ju využiť aj učitelia na iných typoch škôl a ostatní pedagogický zamestnanci, ktorí sa zaujímajú o problematiku kvality vzdelávania.
Vypredané
1,88 € 1,98 €

Kvalita vzdelávania 2. vydanie


Ivan Turek po úspešnej publikácii Didaktika prichádza na slovenský knižný trh s v poradí druhým vydaním obsahovo jedinečnej publikácie, ktorá sa zaoberá problematikou merania kvality vzdelávania na základných a stredných školách v Slovenskej republike a s tým súvisiacimi skutočnosťami. V porovnaní s prvým vydaním sú úplne prepracované kapitoly zaoberajúce sa kvalitou vzdelávacieho systému, manažérstvom kvality školy a kvalitou učiteľa. V ostatných kapitolách došlo takisto k niektorým zmenám a doplneniam, ktoré vyplývajú zo zmenenej situácie v školstve a v problematike manažérstva kvality. Pridanou hodnotou publikácie sú dotazníky, ktoré možno využiť pri aplikácii manažérstva kvality na základných a stredných školách. Publikácia je určená najmä učiteľom základných a stredných škôl a študentom vysokých škôl v študijných programoch zameraných na učiteľstvo. Veľmi cenné poznatky a otázky na zamyslenie v nej však nájdu aj učitelia na iných typoch škôl a ostatní pedagogickí zamestnanci, ktorí sa zaujímajú o problematiku kvality vzdelávania.
Vypredané
18,81 € 19,80 €

Tajomstvo úspešného štúdia na vysokej škole


Cieľom knihy je pomôcť študentom úspešne sa vyrovnať s prechodom zo strednej školy na vysokú školu, ktorý znamená v ich živote zásadnú zmenu. Autor sa najprv pokúša odpovedať na otázku: „Prečo je potrebné vedieť sa učiť?“. Ďalej sa zameriava na problematiku učebných štýlov, povrchového a hĺbkového prístupu k učeniu. Najväčšiu časť knihy tvorí charakteristika učebných zručností, napr. ako si zaobstarať študijnú literatúru, ako si vytvoriť optimálne podmienky na učenie, ako si organizovať čas, ako sa sústrediť na učenie, ako sa vyrovnať so stresom, ako si robiť efektívne poznámky, ako sa učiť z učebnice či iného textu, ako si zapamätať učivo, ako sa pripraviť na skúšky. Predposledná časť knihy sa venuje písaniu seminárnych, záverečných (bakalárskych a diplomových) a kvalifikačných prác. O úspechu v zamestnaní a o kariérnom postupe nerozhodujú iba vedomosti a zručnosti absolventa vysokej školy, ale aj to, do akej miery je usilovný, pracovitý, samostatný, zodpovedný a pod. Ide o tzv. mäkké kompetencie, ktorým je venovaná posledná časť knihy. Prílohy knihy tvoria dotazníky, pomocou ktorých si čitateľ môže zistiť svoj optimálny učebný štýl, spôsob učenia, či je v strese a čo je jeho príčinou, aké sú jeho podnikateľské schopnosti, ako aj úroveň niektorých učebných zručností a mäkkých kompetencií. Kniha je určená najmä študentom prvého ročníka vysokých škôl, ale aj všetkým tým, ktorí chcú zistiť, ako sa racionálne a efektívne učiť, aby učenie naozaj nebolo zbytočné mučenie.
Vypredané
11,40 € 12,00 €

Škola a kvalita


Problematika kvality vzdelávania, školy, vyučovacieho procesu či kvality učenia je pre väčšinu pedagogickej verejnosti na Slovensku zatiaľ relatívne neznáma. Viac priblížiť predmetnú problemtiku je práve cieľom tejto knihy, ktorá je prepracovaným a o nové údaje a poznatky doplneným voľným pokračovaním knihy Kvalita vzdelávania.V prvej kapitole autor charakterizuje pojem kvalita a ostatné, s kvalitou súvisiace pojmy. V ďalších dvoch kapitolách sa zameriava na históriu manažérstva kvality a na prínos hlavných predstaviteľov manažérstva kvality. Ďalej sa venuje hlavným systémom manažérstva kvality vo svete, kvalite vzdelávania vo všeobecnosti a takisto sa zaoberá kvalitou vzdelávacieho systému, kvalitou základných, stredných a vysokých škôl, manažérstvom kvality vyučovacieho procesu, kvalitou učiteľa. Jednotlivé metódy používané pri manažérstve kvality vzdelávania opisuje v poslednej kapitole. Kniha obsahuje aj prílohy vo forme dotazníkov, ktoré možno využiť pri aplikácii manažérstva kvality na základných a stredných školách. Svojím obsahom je kniha určená učiteľom na všetkých stupňoch vzdelávania, študentom pedagogických odborov, ako aj všetkým tým, ktorým osud školstva a jeho kvalita nie je ľahostajná.
Vypredané
9,41 € 9,90 €

Lacná kniha Didaktika 3. vydanie (-90%)


Publikácia je zameraná na hlavné prvky systému didaktiky: ciele výučby; osobnosť žiaka; osobnosť učiteľa; didaktické zásady; učivo, kurikulum, štandardy; metódy, organizačné formy i materiálne prostriedky výučby; skúšanie a hodnotenie žiakov; moderné koncepcie výučby; kvalita výučby. V publikácii sa uvádzajú mnohé inovácie v oblasti didaktiky, napr. dôsledky globalizácie na výchovu a vzdelávanie, učebné štýly a rozvíjanie spôsobilosti žiakov učiť sa, návrh štandardov pre učiteľov, tvorivosť v práci učiteľa, kurikulum, štandardy, kľúčové kompetencie, výchova žiakov k podnikavosti, európska dimenzia vzdelávania, metódy rozvoja kritického a tvorivého myslenia žiakov, moderné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov, niektoré progresívne koncepcie výučby, napr. konštruktivizmus, autentické vyučovanie, elektronické vzdelávanie, mozgovokompatibilné učenie. V úvode každej kapitoly sú uvedené konkrétne ciele štúdia kapitoly, ktorých mieru dosiahnutia si čitateľ môže overiť vyriešením autodidaktického testu. V závere každej kapitoly sú uvedené úlohy a námety na premýšľanie, ktoré možno využiť aj ako témy projektov alebo seminárnych prác. V treťom vydaní publikácie v porovnaní s druhým vydaním došlo k niektorým zmenám v obsahu, najmä doplnením o nové podkapitoly (Šikanovanie žiakov a jeho prevencia, Vzdelávanie učiteľov, Hodnotenie kvality školy, Benchmarking, benchlearning). Publikácia je určená najmä učiteľom základných a stredných škôl, ako aj študentom učiteľských odborov na vysokých školách.
Vypredané
2,96 € 29,60 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Škola a kvalita (-90%)


Problematika kvality vzdelávania, školy, vyučovacieho procesu či kvality učenia je pre väčšinu pedagogickej verejnosti na Slovensku zatiaľ relatívne neznáma. Viac priblížiť predmetnú problemtiku je práve cieľom tejto knihy, ktorá je prepracovaným a o nové údaje a poznatky doplneným voľným pokračovaním knihy Kvalita vzdelávania.V prvej kapitole autor charakterizuje pojem kvalita a ostatné, s kvalitou súvisiace pojmy. V ďalších dvoch kapitolách sa zameriava na históriu manažérstva kvality a na prínos hlavných predstaviteľov manažérstva kvality. Ďalej sa venuje hlavným systémom manažérstva kvality vo svete, kvalite vzdelávania vo všeobecnosti a takisto sa zaoberá kvalitou vzdelávacieho systému, kvalitou základných, stredných a vysokých škôl, manažérstvom kvality vyučovacieho procesu, kvalitou učiteľa. Jednotlivé metódy používané pri manažérstve kvality vzdelávania opisuje v poslednej kapitole. Kniha obsahuje aj prílohy vo forme dotazníkov, ktoré možno využiť pri aplikácii manažérstva kvality na základných a stredných školách. Svojím obsahom je kniha určená učiteľom na všetkých stupňoch vzdelávania, študentom pedagogických odborov, ako aj všetkým tým, ktorým osud školstva a jeho kvalita nie je ľahostajná.
Vypredané
0,99 € 9,90 €

dostupné aj ako: