Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 1 z 94

Zuzana Čaputová: Neztratit se sama sobě

Exkluzivní knižní rozhovor se slovenskou prezidentkou Zuzanou Čaputovou. Dialog mezi prezidentkou Zuzanou Čaputovou a šéfredaktorem týdeníku Respekt Erikem Taberym trval více než dva roky. Jaké to je být ženou ve vrcholné politice a matkou dcer, na které útočí politici? Co musí hlava státu zvládat v zemi zmítané pandemií covidu, v době, kdy na Ukrajině vypukla válka, nebo v situaci, kdy je společnost extrémně polarizovaná? Jaké to je ocitnout se v čele země? Erik Tabery chtěl poznat a pochopit člověka, který z této role nemohl vystoupit celých pět let ani na vteřinu. Ženu, do níž si lidé promítají své frustrace, ale i nenaplněné naděje. A Zuzana Čaputová mu to umožnila s otevřeností, která nemá mezi politiky obdoby. „Myslím, že po přečtení knihy veřejnost uvidí mnohé události v novém světle. Snažil jsem se klást otázky tak, aby byly zajímavé pro každého čtenáře, tedy i pro ty, kteří se slovenskou politikou tolik nezabývají. Pokud chcete lépe pochopit, jaké to je být na vrcholu politické moci, a navíc ženou, je tato kniha právě pro vás.“ Erik Tabery
Predpredaj
22,23 € 24,70 €

Zuzana Čaputová: Nestratiť sa sama sebe

Dialóg Zuzany Čaputovej a šéfredaktora týždenníka Respekt Erika Taberyho trval viac ako dva roky. Aké je byť ženou vo vrcholnej politike a matkou dcér, na ktoré útočia politici? S čím sa musí vyrovnať hlava štátu zmietaného pandémiou covidu, v čase vypuknutia vojny na Ukrajine či v situácii, keď je spoločnosť mimoriadne polarizovaná? Aké to je, keď sa človek ocitne na čele krajiny? Erik Tabery chcel vidieť a pochopiť človeka, ktorý z tejto roly celých päť rokov nemôže vypadnúť ani na sekundu. Ženu, do ktorej si ľudia premietajú svoje frustrácie, ale aj nesplniteľné nádeje. A Zuzana Čaputová mu to dovolila s otvorenosťou, ktorá nemá medzi politikmi obdobu. „Myslím, že po prečítaní knihy verejnosť uvidí mnohé udalosti v novom svetle. Snažil som sa pýtať tak, aby to bolo zaujímavé pre ktoréhokoľvek čitateľa, teda aj pre tých, ktorí až tak veľmi slovenskú politiku neriešia. Pokiaľ chcete lepšie pochopiť, aké to je byť na vrchole politickej moci a navyše ženou, táto kniha je pre vás.“ - Erik Tabery Kniha vychádza v spolupráci s týždenníkom Respekt.
Predpredaj
15,22 € 17,90 €

Sloužil jsem v Gaze

O situaci v pásmu Gazy vám (často nevyžádaně) dovedou vyprávět zástupy lidí. Může ale někdo z nich říct, že tam byl? David Shorf ano. Kouč, marketér, hudebník a bývalý novinář strávil v řadách proslulé izraelské armády tři roky. A přestože si tam někdy připadal jako Švejk v Jiříkově vidění, jeho historky jsou autentickým svědectvím o jednom z nejvýbušnějších regionů světa. Poznejte s ním izraelskou armádu z unikátního úhlu pohledu! Knihu doplňuje rozhovor s Petrosem Michopulosem z podcastu Kecy a Politika.
Predpredaj
14,84 € 16,49 €

Páchat dobro: Reportáže o odvaze pomáhat

Reportáže o lidech, kteří se nevzdávají Odvaha mívá i nečekané a velmi nenápadné podoby. Těžší než postavit se nebezpečí nebo vrhnout se do neznáma bývá dělat něco, co má jen malé či mizivé šance na úspěch: postavit se vlastnímu strachu nebo traumatu. Rozhodnout se vykonat něco pro sebe i pro ostatní. Pohladit, obejmout, utěšit a dát najevo své emoce. Přiznat si vinu a zkusit se změnit. Pomáhat. Expert na mezinárodní rozvoj a novinář Jiří Pasz procestoval několik kontinentů a spoustu zemí. Dokumentoval humanitární a rozvojové projekty, fotil dopady přírodních katastrof, zpovídal oběti válek a útlaku. Všude však potkal neobyčejně statečné lidi, ochotné riskovat pro dobro druhých. David v Ugandě provozuje školu pro bývalé dětské vojáky i jejich oběti. Indické řádové sestry dávají naději dětem na zemětřesením poničeném Haiti. Vietnamští divadelníci zpracovávají zkušenost sexuálního násilí, pro sebe i pro jiné. Pankáči v Barmě se snaží vytvořit prostor svobody. Reportážní kniha Páchat dobro vypráví jejich příběhy a ukazuje, že dobří a odvážní lidé se dají najít opravdu všude.
Predpredaj
24,71 € 27,45 €

Věřím v dobré konce

Život Věry Doušové byl mimořádně bohatý – jak na události pozitivní, tak na ty pohnuté. Byla disidentkou a celoživotní kamarádkou Jiřiny Šiklové, se kterou šířila samizdatovou literaturu. Po nezdařeném pokusu o emigraci přijala místo účetní u Československého lunaparku. Po revoluci asistovala s přesídlením volyňských Čechů z okolí Černobylu a vždy pomáhala ohroženým. Ve svižném rozhovoru, který vedl rozhlasový moderátor Vladimír Kroc, poznáte fascinující osudy ženy, která nikdy neztratila víru v lepší svět.
Predpredaj
13,49 € 14,99 €

Spev sirén

Reportážna kniha Tomáša Forróa Spev sirén predstavuje monumentálnu cestu do srdca ukrajinského konfliktu, ktorá sa vymyká bežnému mediálnemu obrazu tejto vojny. Podáva jej brutálne zemitý príbeh, ktorého ďalšie kapitoly sa píšu dodnes. Aj preto sa na ňu musíme začať pozerať inak. Bez ružových okuliarov, bez pátosu a mýtov, ktorými je opradená. Tomáš Forró pracuje na celej šírke frontovej línie, v bombardovaných mestách, medzi vojakmi v zákopoch i hladujúcimi civilmi odkázanými na humanitárnu pomoc. Z novinára sa postupne zmenil na humanitárneho dobrovoľníka a neskôr – na priameho účastníka bojových operácií. Kniha Spev sirén však nie je chronológiou bojov, ani výpočtom hrdinstiev či krutostí jednej či druhej bojujúcej strany. Je to bolestivo úprimná sonda do sveta za našimi východnými hranicami. Navštívime v nej všetky bojiská ukrajinského konfliktu, ktoré zažijeme očami ich priamych účastníkov. Či už ide o zanietených bojovníkov alebo dezertérov, kolaborantov a vlastencov, obetí bombardovania i tých, čo rabujú domy a rozkrádajú humanitárnu i vojenskú pomoc. Spoznáme život na územiach okupovaných ruskou armádou, dilemy obyvateľov miest, ktoré sa postupne menia na ruiny, aj vražedné operácie partizánov hlboko v tyle nepriateľa. Precítime hlad, zúfalstvo i bezmocnú nenávisť, ale tiež čriepky ľudskosti, spolupatričnosti a nádeje, ktorá prežíva aj tie najhoršie okamihy. To však zďaleka nie je všetko. Tomáš Forró vďaka dôkladnej práci v teréne prináša doteraz neznáme udalosti a informácie, ktoré ukážu príbeh ukrajinskej vojny z úplne novej perspektívy. Čo hľadali ruskí generáli v rádioaktívnych poliach Černobyľu? V čom pochybila tajná služba pri plánovaní invázie? A ako sa v tieni vojny mení celá ukrajinská spoločnosť? Aj o tom je reportážna kniha Tomáša Forróa Spev sirén.
Predpredaj
24,82 € 29,90 €

Lež má krátké nohy

Karel Hvížďala vede dialog s Karolem Efraimem Sidonem už desítky let. Za tu dobu společně vytvořili řadu knih, které se věnovaly různým tématům: židovské identitě, lásce, smrti nebo času. A protože v moderní době ve veřejném prostoru převážily nad pravdivými informacemi fake news a spiklenecké teorie, rozhodli se tentokrát věnovat jedinému slovu – lži. Ponořte se v pronikavém rozhovoru do složitých otázek etiky a nechte se inspirovat myšlenkami dvou výrazných osobností českého kulturního života.
Predpredaj
12,59 € 13,99 €

Farář na čtyřkolce

„Originál, kterej si nikdy nevybral nic lehkýho,“ řekla o něm Dana Němcová. Volání stát se knězem zaslechl na koupališti. Tři roky po kněžském svěcení podepsal Chartu 77. Přišel o státní souhlas, přesto dál sloužil mše, za což dostal půlroční podmínku. Začátkem 70. let vstoupil k jezuitům, koncem 70. let od nich odešel. Živil se rukama. Po listopadu 1989 se stal farářem v Železnici kousek od Jičína, kde dodnes vytváří živé farní společenství. V nedalekých Valdicích slouží jako vězeňský kaplan. Jako poutník zdolal 3 000 kilometrů dlouhou cestu z Železnice do Santiaga de Compostela. Josef Kordík (* 1948) – kněz, který se nevejde do škatulek. „Originál, kterej si nikdy nevybral nic lehkýho,“ jak o něm řekla Dana Němcová. Knihu tvoří obsáhlý rozhovor s Josefem Kordíkem, několik rozhovorů s lidmi, kteří jsou mu blízko, a několik jeho vlastních textů. Bob Fliedr je novinář, hudebník a spisovatel, autor knižního rozhovoru s Janem Konzalem.
Predpredaj
18,77 € 20,85 €

Temnota

Dielo novinára a fotografa Jána Greša TEMNOTA predstavuje súbor reportáží, ktoré boli uverejnené vo viacerých slovenských novinách a časopisoch. Ide o skutočné, vo väčšine prípadov mimoriadne pohnuté príbehy ľudí, ktorých osud zmenili posledné mesiace druhej svetovej vojny, ale o nič milosrdnejšie k nim neboli ani päťdesiate roky s nezmyselným šikanovaním, najmä v súvislosti s násilným združstevňovaním. Autor tiež odhaľuje málo známe okolnosti vysťahovania obyvateľov východoslovenských dedín na územie Sovietskeho zväzu a ich nezlomné úsilie o návrat do svojej vlasti. V niekoľkých reportážach sa dotýka aj odtrhnutia dvadsiatich siedmich spišských a oravských obcí, ktoré boli už dvakrát pričlenené k Poľsku, pričom tamojší obyvatelia sa odjakživa cítili a cítia Slovákmi. Za svoje národné presvedčenie mnohí z nich zaplatili životom. Zbierku reportáží uzavierajú príbehy mladých dievčat, ktoré sa z cudzej i vlastnej viny dostali na šikmú plochu.
U dodávateľa
13,86 € 15,40 €

Bratislava, moja láska

Milovaná i zatracovaná. Krásavica na Dunaji i doráňaná metropola, ktorá prišla o poriadny kus svojej histórie. Taká je naša Bratislava. Vidieť na nej chyby a nedostatky, to je ľahké, a vidíme ich aj my, rodení Bratislavčania. Napriek tomu ju milujeme a nedáme na ňu dopustiť. Táto knižka je plná príbehov, zážitkov, zaujímavostí a fotografií, ktoré v uliciach Bratislavy postretli novinára a fotografa Andreja Ďuríčka za uplynulé tri desaťročia. Jednotlivé kapitoly v knihe vychádzajú z článkov, ktoré boli v uplynulých rokoch zverejnené na internete na stránke Bratislava, My Love. „Založil som ju s cieľom deliť sa o svoj pohľad na mesto a vzbudzovať v ľuďoch náklonnosť k nemu. S radosťou zisťujem, že v tom nie som sám. Sú nás tisíce. A medzi nimi aj známe osobnosti, ktoré špeciálne pre tento projekt poskytli rozhovory.“
Na sklade 3Ks
16,92 € 19,90 €

Pokrstili by ste mimozemšťana?

Jezuiti dostávajú od pápežov už celé stáročia rôzne špecifické poslania a úlohy. Plnenie takýchto osobitných misií je ich charizmou. Patrí k nim aj vedenie Vatikánskeho observatória, oficiálneho astronomického výskumného pracoviska katolíckej Cirkvi. Táto kniha je rozhovorom dvoch jezuitov, ktorí v ňom pracujú. Spája sa v nich vášeň pre stále napredujúci vedecký výskum vesmíru s obrovským záujmom o dnešného človeka plného otázok, pochybnosti, nádejí, obáv a veľkej túžby po poznaní. Autori čitateľa vedú k rozoznávaniu úlohy vedy a viery v ľudskom živote, hľadajú odpoveď na otázku o Božom pôsobení vo vesmíre. Východiskovými témami tohto vynikajúceho a inšpirativneho čítania sú: vznik vesmíru, metódy, ktoré používajú prírodovedci pri svojej práci, nedorozumenia medzi Cirkvou a vedcami, biblické správy o mimoriadnych prírodných javoch, otázka konca sveta a postoj kresťanov k možnej existencii mimozemských civilizácií.
U dodávateľa
18,00 € 20,00 €

Dialog o umění a politice

Mohou film a literatura vyřešit společenské problémy? Jak by se měla proměnit levice, aby dokázala čelit tomu, že se čím dál víc frustrovaných lidí obrací k populistům a extremistům? Uznávaný britský režisér a angažovaný francouzský spisovatel se v živém rozhovoru dotýkají i mnoha dalších bolestí současného světa: původu nesnášenlivosti, předsudků či homofobie, negativní role sociálních sítí, bezdomovectví, násilí, postavení žen či gayů. Úderný rozhovor staví most mezi generacemi levicového myšlení a bezděčně připomíná, co vlastně znamená etika dialogu.
U dodávateľa
12,33 € 13,70 €

Oceán mimo zákon

Romantické představy o pirátech hoďte přes palubu. Nelidské zacházení s pracovníky rybářských lodí, drancování přírodního bohatství nebo pašování zbraní – zdá se, že nekonečný prostor mezinárodních vod schová všechno. Reportér The New York Times Ian Urbina se rozhodl trochu víc prozkoumat území, které tvoří tři čtvrtiny zemského povrchu. Výsledkem jeho pětiletého cestování křížem krážem po světě je nejen kniha reportáží The Outlaw Ocean, ale i stejnojmenná nezisková organizace rozkrývající bezpráví v mořích a oceánech. Investigativní novinář strávil týdny na lodích ekologických organizací, které stíhají lovce velryb. Zažil bezčasí dlouhých plaveb i nebezpečné střety s piráty. Mluvil s lidmi nasazujícími vlastní život při vysvobozování novodobých otroků v rybářském průmyslu. Upozorňoval na luxusní mnohapatrové jachty s bazény vypouštějící všechny odpady přímo do oceánu. Přesto se v jeho reportážích objevují i okamžiky okouzlení divokou krásou živlu, který lidé nikdy nedokáží zkrotit – a bohužel ani ochránit.
Na sklade 3Ks
21,17 € 24,90 €

dostupné aj ako:

Fordított napló - Titkosszolgák, civil mozgalom, magántörténelem

A Fordított napló gerincét a Nyüzsgő fedőnevű célszemélyről, Miszlivetz Ferencről szóló titkosszolgálati jelentések adják. A napi operatív jelentések ritka kivételtől eltekintve nem fedik fel az információszerzés módját, annak körülményeit, de a titkos informátor személyét sem. Tájékoztatnak viszont a titkosszolgálatok érdeklődési köréről, az "ellenzéki-ellenséges" célszemélyek és mozgalmak egyre bővülő hálózatáról és tevékenységéről. A könyv - a válogatott jelentések mellett - visszaemlékezéseket és esszéket is közöl a sűrűsödő, változások ígéretével teli időkről, az izgalmas helyszínekről, eseményekről és a jelentésekben feltűnő - esetenként ismeretlen, vagy éppen jelentős pályaívet befutott - szereplőkről. A Fordított napló - korábbi párjával, a Daliás időkkel együtt - olyan műfajt teremt, amely a változás pillanatának tényszerű megragadásával újszerűen járul hozzá a rendszerváltoztatás és az azt megelőző évek társadalmi, gazdasági és politikai folyamatainak megértéséhez, teret nyitva az asszociációk, a friss értelmezések, valamint a jövőbeni kutatások számára. A kötetet a történetek szereplőinek korabeli elemzései, törekvései, őszintén megfogalmazott dilemmái és személyes visszaemlékezései gazdagítják és teszik olvasmányossá, amelyek mintegy "visszafordítják" a naplót. Jody Jensen, Mary Kaldor, Sonja Licht, James Skelly, Jacek Czaputowicz, Cornelius Castoriadis, Csapody Tamás, Bába Iván és Szent-Iványi István szövegei mentén olyan történet íródik, amely túlmutat a lehallgatási jegyzőkönyvek mondatain,s korabeli aggodalmainkon át a jövő felé irányítja figyelmünket.
U dodávateľa
12,55 € 13,94 €

Primátoři svobodných let 1989-2022 a kultura v Brně

Obsáhlé rozhovory s osmi žijícími primátory města Brna odrážejí dění, k němuž došlo za 33 let v druhém největším městě České republiky. První muže (a dvě první ženy) brněnské aglomerace zpovídal spisovatel a novinář Luboš Y. Koláček. Výsledkem jsou kultivované, nicméně spontánní, a pro konkrétní osobnost charakteristické výpovědi. Dozvídáme se tak z osmi nezávislých zdrojů spoustu zajímavých informací o dlouholetém dění na radnici a mnohé z osobního i osobitého přístupu respondentů k významné pozici primátora. Kniha je vybavena množstvím barevných i černobílých fotografií. Prodává se s přiloženým DVD, které obsahuje živé rozhovory.
U dodávateľa
17,28 € 19,20 €

Když za nás Bůh netahá kaštany z ohně

Tahle kniha vznikala při putování Podyjím, při rozjímání na zahradě jedné fary i dlouhých hovorech u vína. Když se potká novinářka, co se umí ptát, a kněz, lékařský etik a přírodovědec, který má co říct, vznikne hluboký, třaskavý a místy dojemný dialog. Něco jako dvojitá osobní zpověď. Třeba o tom, jak se nebát budoucnosti, jak vnímat svět i sebe a jak si vychutnat každou přítomnou chvíli.
Na sklade 2Ks
15,39 € 17,49 €

Noci a dny na Karlštejně

Kastelán Jaromír Kubů strávil s rodinou na Karlštejně více času než samotný Karel IV. Ve svém autentickém vyprávění nyní oživuje barvité vzpomínky ze tří dekád, které vás zavedou přímo mezi proslulé karlštejnské zdi. Podělí se s vámi nejen o zajímavosti z každodenního provozu, ale i o zákulisní informace či setkání s významnými osobnostmi. A čekají vás také zábavné historky s turisty nebo unikátní fotografie. Nechte se vtáhnout do neopakovatelné atmosféry života na hradě!
U dodávateľa
14,84 € 16,49 €

Otilie Vranská

Otilie Vranská, slovenská prostitutka žijící v Praze, se 1. září 1933 stala obětí brutální vraždy. Její rozčtvrcené tělo bylo odesláno ve dvou kufrech vlaky do Bratislavy a Košic. Tento zločin byl vždy ukázkovým příkladem policejního „pomníčku“, dosud nevyřešeného případu. Až doteď! Ředitel Muzea policie Radek Galaš přichází s novými a mnohdy poprvé zveřejněnými informacemi. Přidejte se k jeho pátrání, ponořte se do dobových spisů i zjištění plynoucích z analýzy DNA. Dozvíme se, jak to bylo doopravdy?
U dodávateľa
14,84 € 16,49 €

Očima kriminalistů

Štoček, Hyhlík, Lottes, Antl, Pleskot... To jsou jen některá ze zvučných jmen české kriminalistiky, jejichž nositelé přijali pozvání reportéra Mirka Vaňury a nechali se vyzpovídat v jeho úspěšném podcastu Na panáka…? Vznikla tak ojedinělá série rozhovorů s předními českými kriminalisty. Ponořte se do výpovědí o jejich každodenním životě, nečekaných odhaleních i nervydrásajících setkáních s pachateli – dostanete se až na samou dřeň policejní práce! Jestli hledáte esenci žánru true crime, právě jste ji našli.
U dodávateľa
14,84 € 16,49 €