Ďalším prehliadaním stránky súhlasíte s používaním cookies.

Anna Remišová: Súčasné trendy podnikateľskej etiky

Počet strán: 260

Väzba: mäkká, brožovaná

EAN: 9788081682131

Jazyk: slovenský

ISBN: 978-80-8168-213-1

Dátum vydania: 1. augusta 2015

Vydavateľstvo:  Wolters Kluwer

Orig. vydavateľstvo: 

Hmotnosť: 0,55 kg

Súčasné trendy podnikateľskej etiky

Autor: Anna Remišová

Dostupnosť:
Na sklade

Dodanie do kníhkupectva na osobný odber žiaľ nie je možné.
Kuriérom ešte dnes v BA
Cena v e-shope: 4,13 
Bežná cena: 4,35 €
Zľava 5%
Do košíka
Rezervácia v kníhkupectve
Zobraziť dostupnosť v kamenných predajniach

Pri nákupe nad 15 € máte doručenie zadarmo.

O knihe: Podnikateľská etika nadobúda v dnešnom svete oveľa väčší význam, ako tomu bolo v minulosti. Pochopenie jej podstaty či významu dlhodobého rozvoja však stále nie je jednoduché. Problémy často vytvára používanie základných termínov a pojmov, bez pochopenia ktorých nemožno uskutočňovať ucelený a kvalifikovaný etický vzostup a rozmach organizácie. Manažéri v praxi riešia denne veľké množstvo vecných i komunikačných problémov a je pochopiteľné, že nedokážu venovať pozornosť vyjasňovaniu obsahu pojmov a významu výrazov, ktorými disponuje aj prax a teória v ekonomickej sfére vrátane oblasti podnikateľskej etiky. Túto situáciu sťažuje v ekonomickej teórii i praxi obľúbené používanie rôznych alegórií, metafor, epitetónov, jazykových klišé, ale aj modelov či rozmanitých schém, ktoré pôsobia vábivo a „odľahčene“. Ich používanie však často spôsobuje zľahčovanie teoretického problému a zmätok v praktickom riešení. Táto kniha umožní niektoré nejednoznačnosti odstrániť a pochopiť podstatu etického rozvoja organizácie a spôsoby jeho aplikácie do praxe.

Objasneniu pojmov nevyhnutných na porozumenie procesu aplikácie podnikateľskej etiky do reálneho života organizácie sa venujeme v prvej časti knihy. Zároveň prinášame vysvetlenie, aký je vzťah medzi týmito pojmami a ktoré z nich sú teoreticky fundamentálne a primárne. Druhá časť knihy sa zameriava na systémové včleňovanie etiky a podnikateľskej etiky do činnosti organizácie, s čím majú organizácie na Slovensku malé skúsenosti. Aj keď sa prvé etické kódexy začali v podnikoch uplatňovať už v 90. rokoch minulého storočia, zavádzanie etiky ako systémovej inovácie stále zaostáva.

Odporúčame tieto knihy