• Dátum vydania: 22. septembra 2014
  • Vydavateľstvo : Raabe
  • Hmotnosť: 0,18 kg

Ortopedie pro všeobecné praktické lékaře

Petr Herle, Ivan Müller

Výběr z recenze MUDr. Jiřího Konáše

Jsem velmi rád, že MUDr. Herle sebral odvahu a prolomil určitou bariéru, přes kterou se praktičtí lékaři báli přejít. Tou pomyslnou bariérou jsou „krvavé výkony“, často brané jako něco nepatřičného v rukou praktického lékaře. Přitom obstřik anestetikem nebo ještě lépe kombinací anestetika s lokálním kortikoidem je nesmírně efektivní s brzkým účinkem a je nákladově laciný. Již přerušení dráhy bolesti vede k úlevě. Při splnění základních kautel (koncentrace roztoku, limitované opakování aplikace do jedné lokalizace, odstup mezi jednotlivými aplikacemi a zklidnění místa aplikace) je i relativně bezpečný. V knize je množství instruktivních, srozumitelných obrázků u jednotlivých indikací, podle kterých lze postupovat, text je stručně, přitom však jasně doplňuje. První část knihy je výborně didakticky postavená, jde po jednotlivých topografických lokalizacích, bez zbytečné „omáčky“, s vypíchnutím důležitých věcí. Trochu jsem postrádal zmínku o blokádách sakroiliakálních kloubů, častých a znepříjemňujících život zejména ženám. Velmi rád jsem recenzoval publikaci sepsanou doc. MUDr. Ivanem Müllerem, CSc. a MUDr. Petrem Herlem a blahopřeji. Věřím, že se publikace stane rukovětí pro praktické lékaře a umožní jim rozšíření spektra výkonů v ordinaci. Také věřím, že se objeví další knihy z jiných oborů, které praktickým způsobem pomohou lékaři ke stejnému cíli.
  • Počet strán: 132
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 9788086307923