Ďalším prehliadaním stránky súhlasíte s používaním cookies.

DOPRAVA ZADARMO PRI NÁKUPE OD 15 EUR

Ondrej Kaščák, Branislav Pupala: Neposedné predškolské kurikulum

Počet strán: 116

Väzba: mäkká, brožovaná

EAN: 9788081680267

Jazyk: slovenský

ISBN: 978-80-8168-026-7

Dátum vydania: 28. apríla 2014

Číslo vydania: 1

Vydavateľstvo:  Wolters Kluwer

Orig. vydavateľstvo: 

Rozmery: 0,8 cm x 14,7 cm x 21 cm

Hmotnosť: 0,16 kg

Neposedné predškolské kurikulum

Dostupnosť:
Vypredané
Naša cena: 9,03 
Bežná cena: 9,50 €
Zľava 5%

Titul je vypredaný a nemáme ani informáciu o dotlači. Pre informáciu o dotlači sledujte prosím našu stránku.

Zobraziť dostupnosť v kamenných predajniach

Pri nákupe nad 15 € máte poštovné zadarmo.

Pri nákupe nad 15 € máte osobný odber zadarmo.

O knihe: Publikácia v sebe spája dve zásadné skúsenosti autorov z posledných rokov. Tou prvou sú návštevy mnohých krajín, v rámci ktorých poznávali tradície a podoby predškolského vzdelávania vo rôznych podmienkach. Tou druhou skúsenosťou bola účasť na realizácii štátnej školskej politiky na Slovensku, a to prostredníctvom možnosti vytvoriť a viesť tím ľudí na účely spracovania nového národného kurikula pre materské školy.

Obsah tejto publikácie spočíva na prieniku porovnávacieho štúdia zahraničných prístupov a vývoja kurikulárnych materiálov v našich podmienkach. Porovnávací prístup k tvorbe kurikula a k práci s ním nepochybne prispel k zreteľnejšiemu porozumeniu vlastnej tradície ako aj ku kritickému vnímaniu toho, čo k nám preniká zo zahraničia, kde sú limity, riziká či výhody rôznorodých pilierov, na ktorých stavajú systémy predškolského vzdelávania v rôznych častiach sveta a v rôznych kultúrnych podmienkach.

V prvých častiach dominuje analýza medzinárodných zdrojov a skúseností z oblasti tvorby predškolských kurikúl. Obsah ďalších častí rekonštruuje najmä domácu situáciu a to tak, že porovnávacie hľadisko zohľadňuje to, čo sa ako problém či neistota môže javiť v našich podmienkach, aby sa v konečnom dôsledku našlo hlbšie porozumenie pre to, čo možno v predškolskom vzdelávaní v súčasnosti dosiahnuť. Text publikácie vyúsťuje až do spracovania mozaiky toho, ako sa s novými či nezvyčajnými vplyvmi kurikula emocionálne vysporadúvajú naše učiteľky materských škôl ako nositeľky domácej tradície a historicky zaužívaných prístupov.

Publikácia prezentuje relatívne ucelený text akejsi ukotvenej porovnávacej predškolskej pedagogiky, berúc na zreteľ domáce podmienky a otázky, ktoré sú produkované týmto prostredím. Porovnávací prístup a medzinárodné hľadisko nie sú teda samoúčelné, ale sú spôsobom, ako zodpovedne vnímať a riešiť všetky základné témy, ktoré doma a vo svete hýbu nielen premýšľaním, ale aj rozhodovaním v oblasti starostlivosti o deti v ranom detstve.

Odporúčame tieto knihy

Pridaj svoj názor
Anonym
Anonym
Pridaj svoje hodnotenie