! Doprava ZADARMO už od 20 € !
  • Počet strán: 144
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 9788075023605
  • Jazyk: slovenský
  • ISBN: 978-80-7502-360-5

Teoretické aspekty obchodného registra

Jana Slivka Bedlovičová

Predpokladom správneho porozumenia problematiky obchodného registra je poznanie historických súvislostí, ako aj jednotlivých zmien, ktoré boli realizované počas jeho vývoja.

Monografia mapuje historický vývoj od čias jeho predchodcu – cechových zoznamov, cez pokrokový obchodný register z roku 1875 a diskontinuitu v období socializmu až po návrat k „základným kameňom“ obchodného registra na začiatku 90. rokov 20. storočia.

Publikácia na toto obdobie nadväzuje analýzou právneho stavu de lege lata v podmienkach Slovenskej republiky, a to hmotnoprávnej, procesnoprávnej a organizačnej stránky obchodného registra. Túto právnu úpravu poznačil vo veľkej miere aj vplyv práva Európskej únie, a to najmä v oblasti publicity. Monografia sa preto zaoberá právnou úpravou publicity na európskej úrovni a zároveň upriamuje pozornosť aj na relatívnu novinku ? prepojenie centrálnych registrov, obchodných registrov a registrov spoločností v Európskej únii.

Aj napriek tomu, že právo Európskej únie v rámci právnej úpravy obchodných registrov stanovuje minimálne štandardy, národné obchodné registre si stále zachovávajú svoju vlastnú identitu, na ktorú sa autorka snažila poukázať na príklade niektorých vybraných štátov.
Pridať do Zoznamu želaní
U dodávateľa

Posielame do 30 pracovných dní

10,59 €
10,06
  • Počet strán: 144
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 9788075023605
  • Jazyk: slovenský
  • ISBN: 978-80-7502-360-5

Predpokladom správneho porozumenia problematiky obchodného registra je poznanie historických súvislostí, ako aj jednotlivých zmien, ktoré boli realizované počas jeho vývoja.

Monografia mapuje historický vývoj od čias jeho predchodcu – cechových zoznamov, cez pokrokový obchodný register z roku 1875 a diskontinuitu v období socializmu až po návrat k „základným kameňom“ obchodného registra na začiatku 90. rokov 20. storočia.

Publikácia na toto obdobie nadväzuje analýzou právneho stavu de lege lata v podmienkach Slovenskej republiky, a to hmotnoprávnej, procesnoprávnej a organizačnej stránky obchodného registra. Túto právnu úpravu poznačil vo veľkej miere aj vplyv práva Európskej únie, a to najmä v oblasti publicity. Monografia sa preto zaoberá právnou úpravou publicity na európskej úrovni a zároveň upriamuje pozornosť aj na relatívnu novinku ? prepojenie centrálnych registrov, obchodných registrov a registrov spoločností v Európskej únii.

Aj napriek tomu, že právo Európskej únie v rámci právnej úpravy obchodných registrov stanovuje minimálne štandardy, národné obchodné registre si stále zachovávajú svoju vlastnú identitu, na ktorú sa autorka snažila poukázať na príklade niektorých vybraných štátov.
menej

book

200 078 kníh na sklade ihneď k odoslaniu

wallet

Poštovné zadarmo pre nákupy od 20€

store

Rezervácie v 61 kníhkupectvách


Hodnotenia (0)

0
Pridať do Zoznamu želaní
Sledovať produkt
U dodávateľa

Posielame do 30 pracovných dní

10,59 €
10,06

Odporúčania