! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Jazyk


Veková kategória


Hodnotenie


Dostupnosť


Väzba


Stav


Rezervácia na predajni


Série


Edície


Repetitórium práva Európskej únie, 3., prepracované vydanie


Repetitórium práva Európskej únie je učebnou pomôckou vytvorenou pre študentov vs?etky?ch troch stupn?ov univerzitne?ho vzdela?vania na pra?vnicky?ch fakulta?ch. Jej cieľom je objasnit? pre potreby priebez?ne?ho s?tu?dia syste?m pra?va U?nie z hl?adiska jeho za?kladny?ch u?stavny?ch za?kladov vra?tane su?dnej ochrany, pochopit? kl?u?c?ove? pojmy, vzt?ahy a definovane? katego?rie, napomo?ct? vytvoreniu na?lez?itej s?truktu?ry odpovede na sku?s?kach, ktora? je nevyhnutny?m predpokladom jej u?spes?ne?ho absolvovania, ako aj prispiet? k vyvarovaniu sa zjednodus?eny?m odkazom na u?stavne? pra?vo U?nie so zretel?om na te?my, ktory?m sa venuju? s?tudenti doktorandske?ho s?tu?dia. Tretie vydanie repetito?ria je aktualizovanou verziou druhého vydania. Sú v ňom zachytené zmeny, ktoré sa udiali v rokoch 2019 až 2023. Súvisia napríklad s dokončením procesu vystúpenia Spojeného kráľovstva z Európskej únie alebo s novými spôsobmi vynucovania dodržiavania hodnôt Únie zo strany členských štátov.
U dodávateľa
22,50 € 25,00 €

Novelizovaný Živnostenský zákon 8/2024


Novelizovaný ŽIVNOSTENSKÝ zákon s aktualizovanými dôvodovými správami v úplnom znení Novelizácia živnostenského zákona vykonaná v článku V zákona č. 309/2023 Z.z. o premenách obchodných spoločností a družstiev, ktorá komplexne upravila problematiku pokračovania živnosti pri premene, resp. zmene právnej formy obchodných spoločností a družstiev, nadobudla účinnosť 1. marca 2024. O mesiac neskôr (1.4.2024) mala nadobudnúť účinnosť novelizácia živnostenského zákona vykonaná v článku IX zákona č. 205/2023 Z.z. o zmene a doplnení niektorých zákonov v súvislosti s reformou stavebnej legislatívy, poslanci však posunuli účinnosť tejto novely (v čl. IX bodoch 6 a 45 zákona č. 46/2024 Z.z.) o rok (1.4.2025). Vzhľadom na závažnosť zmien a následnú neprehľadnosť právnej úpravy sme spracovali úplné znenie živnostenského zákona č. 455/1992 Z.b. (za každým novelizovaným ustanovením je v rámiku uvedené pôvodné znenie, resp. nové znenie, ktoré nadobudne účinnosť až 1.4.2025). Dôvodové správy k obom novelám (aktualizované na základe prijatých pozmeňujúcich návrhov poslancov, resp. výborov NRSR) by mali zainteresovaným právnickým i fyzickým osobám objasniť zámery ich predkladateľov – v podstate ide o jediný výklad znenia novelizovaných ustanovení, na ktorý prihliadajú súdy. ZÁKON Č. 455/1991 ZB. O ŽIVNOSTENSKOM PODNIKANÍ (ŽIVNOSTENSKÝ ZÁKON) V ZNENÍ ZÁKONA Č. 231/1992 ZB., ZÁKONA Č. 600/1992 ZB., ZÁKONA NR SR Č. 132/1994 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 200/1995 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 216/1995 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 233/1995 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 123/1996 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 164/1996 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 222/1996 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 289/1996 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 290/1996 Z. Z., ZÁKONA Č. 288/1997 Z. Z., ZÁKONA Č. 379/1997 Z. Z., ZÁKONA Č. 70/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 76/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 126/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 129/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 140/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 143/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 144/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 161/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 178/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 179/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 194/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 263/1999 Z. Z., ZÁKONA Č. 264/1999 Z. Z., ZÁKONA Č. 119/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 142/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 236/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 238/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 268/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 338/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 223/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 279/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 488/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 554/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 261/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 284/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 506/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 190/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 219/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 245/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 423/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 515/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 586/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 602/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 347/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 350/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 365/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 420/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 533/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 544/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 578/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 624/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 650/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 656/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 725/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 8/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 93/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 331/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 340/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 351/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 470/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 473/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 491/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 555/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 567/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 124/2006 Z. Z., ZÁKONA Č. 126/2006 Z. Z., ZÁKONA Č. 17/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 99/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 193/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 218/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 358/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 577/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 112/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 445/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 448/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 186/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 492/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 568/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 129/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 136/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 556/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 249/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 324/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 362/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 392/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 395/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 251/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 314/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 321/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 351/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 447/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 39/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 94/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 95/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 180/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 218/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 1/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 35/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 58/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 182/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 204/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 219/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 321/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 333/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 399/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 77/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 79/2015 Z. Z., ZÁKONA Č.128/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 266/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 272/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 274/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 278/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 331/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 348/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 387/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 412/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 440/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 89/2016 Z. Z., ZÁKONA Č. 91/2016 Z. Z., ZÁKONA Č. 125/2016 Z. Z., ZÁKONA 276/2017 Z. Z., ZÁKONA Č. 289/2017 Z. Z., ZÁKONA Č. 292/2017 Z. Z., ZÁKONA 56/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 87/2018 Z. Z., ZÁKONA 106/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 112/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 157/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 170/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 177/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 216/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 9/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 30/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 139/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 221/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 356/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 371/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 390/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 476/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 6/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 73/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 198/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 279/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 75/2021 Z. Z., ZÁKONA Č. 261/2021 Z. Z. A ZÁKONA Č. 500/2021 Z. Z., ZÁKONA Č. 114/2022 Z. Z., ZÁKONA Č. 249/2022 Z. Z., ZÁKONA Č. 256/2022 Z. Z., ZÁKONA Č. 8/2023 Z. Z., ZÁKONA Č. 146/2023 Z. Z., ZÁKONA Č. 205/2023 Z. Z. A ZÁKONA Č. 309/2023 Z. Z.
U dodávateľa
5,76 € 6,40 €

Novelizovaný Obchodný zákonník 9/2024


NOVELIZOVANÝ OBCHODNÝ ZÁKONNÍK s aktualizovanou dôvodovou správou Novelizácia Obchodného zákonníka vykonaná v článku II zákona č. 309/2023 Z.z. o premenách obchodných spoločností a družstiev, ktorá nadobudla účinnosť 1. marca 2024, vyplynula zo skutočnosti, že vnútroštátne i cezhraničné splynutia, zlúčenia, rozdelenia a iné zmeny právnej formy obchodných spoločností a družstiev boli upravené v Obchodnom zákonníku, preto bolo treba príslušné ustanovenia z obchodného kódexu vypustiť a nadväzujúce ustanovenia novelizovať. Vzhľadom na závažnosť zmien a následnú neprehľadnosť právnej úpravy sme spracovali úplné znenie zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (za každým novelizovaným ustanovením je v rámiku uvedené pôvodné znenie). Dôvodová správa k novele (aktualizovaná na základe prijatých pozmeňujúcich návrhov poslancov, resp. výborov NRSR) by mala zainteresovaným právnickým i fyzickým osobám objasniť zámery jej predkladateľa – v podstate ide o jediný výklad znenia novelizovaných ustanovení, na ktorý prihliadajú súdy. ZÁKON Č. 513/1991 ZB. OBCHODNÝ ZÁKONNÍK V ZNENÍ ZÁKONA Č. 264/1992 ZB., ZÁKONA Č. 600/1992 ZB., ZÁKONA NR SR Č. 278/1993 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 249/1994 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 106/1995 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 171/1995 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 58/1996 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 317/1996 Z. Z., ZÁKONA NR SR Č. 373/1996 Z. Z., ZÁKONA Č. 11/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 127/1999 Z. Z., ZÁKONA Č. 263/1999 Z. Z., ZÁKONA Č. 238/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 147/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 500/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 426/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 510/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 526/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 530/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 432/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 315/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 19/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 84/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 657/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 659/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 429/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 454/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 477/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 276/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 487/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 492/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 546/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 193/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 547/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 197/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 246/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 440/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 9/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 352/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 357/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 87/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 117/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 172/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 361/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 389/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 125/2016 Z. Z., ZÁKONA Č. 264/2017 Z. Z., ZÁKONA Č. 112/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 156/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 390/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 198/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 519/2021 Z. Z., ZÁKONA Č. 111/2022 Z. Z., ZÁKONA Č. 407/2022 Z. Z., ZÁKONA Č. 8/2023 Z. Z. A ZÁKONA Č. 309/2023 Z.Z.
U dodávateľa
8,28 € 9,20 €

Praktikum z trestného práva procesného, 2. vydanie


Vysokoškolská učebnica „Praktikum z trestného práva procesného" je určená pre študentov vysokých škôl študujúcich predmet trestné právo procesné. Vecne nadväzuje najmä na učebnice a na základné predpisy trestného práva procesného, prípadne na iné pramene tohto právneho odvetvia (napr. relevantná judikatúra). „Praktikum" má za cieľ naučiť študentov aplikovať teoretické poznatky získané štúdiom trestného práva procesného v praxi. Ako najvhodnejšia metóda sa na tento účel osvedčila tzv. „metóda prípadových štúdií", ktorá patrí medzi aktivizačné metódy. Metóda prípadových štúdií sa v „Praktiku" uplatňuje pri riešení prípadov, ktoré sa skutočne stali, a riešenie ktorých slúži ako vzor pre vzdelávanie študentov práva, alebo vymyslených (umelých) prípadov, ktoré majú slúžiť ako vzor pre riešenie podobných prípadov. Podstata tejto metódy spočíva v tom, že študenti dostanú opis určitej situácie , ktorá sa vzťahuje na konkrétny parciálny problém trestného práva procesného. Opis situácie obsahuje jednu alebo niekoľko úloh, zameraných na určenie správneho procesného postupu, alebo úloh zameraných na zhodnotenie správnosti v situácii uvedeného procesného postupu. Pri riešení týchto úloh vychádzajú študenti zo získaných teoretických poznatkov, z relevantnej judikatúry, ktorá je súčasťou „Praktika" , ako aj z trestno-procesných predpisov, najmä z ustanovení Trestného poriadku. Okrem toho, relatívne samostatnú časť obsahu „Praktika" tvoria vzory vybraných rozhodnutí, ktoré orgány činné v trestnom konaní a súdy používajú pri meritórnom alebo inom zásadnom rozhodovaní v trestnom konaní. Výhodou a prínosom metódy prípadových štúdií pri výučbe trestného práva procesného je to, že predpokladá aktívnu účasť a vyžaduje tvorivé myslenie študentov. Tí sa tak učia aplikovať teoretické poznatky, ktoré získali predchádzajúcim štúdiom, na konkrétny prípad.
Na sklade 1Ks
20,25 € 22,50 €

Dynamický nákupný systém


Úlohou publikácie Dynamický nákupný systém – Praktická príručka je detailné a na príkladoch založené vysvetlenie fungovania dynamického nákupného systému (DNS), a to nielen z hľadiska zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ale aj z hľadiska aplikačnej praxe Úradu pre verejné obstarávanie a praktických skúseností autorov príručky s používaním DNS v rámci nástrojov na elektronickú komunikáciu vo verejnom obstarávaní. Publikácia ponúka základné informácie o DNS a prehľad krokov v rámci DNS, a to aj formou infografiky, ktorý je podaný tak z hľadiska verejného obstarávateľa, ako aj záujemcu/uchádzača. Ku každému procesnému kroku v rámci DNS je uvedené vysvetlenie zákonnej úpravy; podrobný prehľad a vysvetlenie úkonov z hľadiska verejného obstarávateľa, ako aj záujemcu/uchádzača; relevantné metodické usmernenia a rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie; praktické poznámky, vysvetlenia, odporúčania a upozornenia; lehoty pre verejného obstarávateľa a lehoty pre záujemcu/uchádzača; identifikácia relevantných ustanovení zákona o verejnom obstarávaní pre daný procesný krok. Súčasťou praktickej príručky sú aj editovateľné vzory pre prípravu a priebeh DNS, ktoré sú pripravené nielen z hľadiska verejného obstarávateľa, ale aj záujemcu/uchádzača. Ide o rôzne vzory zápisníc, vyhodnocovacích hárkov, listov, oznámení, informácií či žiadostí. Publikácia je určená odborným pracovníkom verejných obstarávateľov a v menšej miere aj obstarávateľov, ktorí sú zodpovední za prípravu, procesný manažment a realizáciu verejných obstarávaní. Taktiež je určená záujemcom/uchádzačom, teda podnikateľom, ktorí majú záujem o zákazky zadávané verejným obstarávaním. Publikácia má vysokú pridanú hodnotu aj pre právnikov pripravujúcich návrhy zmlúv do súťažnej dokumentácie, advokátov poskytujúcich právne poradenstvo pre verejných obstarávateľov a obstarávateľov, ako aj pre záujemcov/uchádzačov. Užitočným pomocníkom je aj pre kontrolórov obcí a vyšších územných celkov, kontrolórov a audítorov v štátnej správe, osobitne v rámci fondov Európskej únie, finančných manažérov či predstaviteľov mimovládnych organizácií a ďalších odborníkov, ktorí vo svojej praxi prichádzajú do styku s verejným obstarávaním.
Na sklade 1Ks
17,82 € 19,80 €

Práce a Mzdy 6-7 2024 - Daňový bonus na úroky - ako vypočítať


Daňový bonus na zaplatené úroky predstavuje formu daňového zvýhodnenia na zaplatené úroky pri úveroch na bývanie. Ako má byť správne vystavené potvrdenie banky a ako sa menia podmienky na uplatnenie daňového bonusu? Na študujúce deti si za stanovených podmienok uplatňujú rodičia daňový bonus. Zmeny počas roka týkajúce sa ukončenia štúdia majú vplyv na uplatňovanie tohto bonusu. Na cezhraničnú zdravotnú starostlivosť sa uplatňujú predpisy ustanovené v právnych predpisoch toho členského štátu, v ktorom sa poskytuje ošetrenie. Na čo má nárok poistenec pri náhlom ochorení v cudzine? Viac sa dočítate v rubrike Aktuálne. Dôležitou osobnou prekážkou v práci je taká prekážka, ktorá je prejavom individuálnej potreby alebo záujmu zamestnanca riešiť svoje osobné, rodinné alebo životné situácie. Kedy musí zamestnávateľ vždy ospravedlniť neprítomnosť zamestnanca? V roku 2024 podnikajúci zamestnanec podáva daňové priznanie v termíne do konca marca v roku 2025. Podnikajúci zamestnanec totiž nemôže požiadať svojho zamestnávateľa, aby mu vykonal ročné zúčtovanie dane z príjmov, preto musí podať daňové priznanie sám. Kedy je potrebné realizovať zmenu pracovných podmienok podmienenú tehotenstvom a materstvom a zároveň poukážeme na následky, ktoré z toho môžu plynúť? Dočítate sa v rubrike Chybovať znamená platiť. Spoločný obecný úrad predstavuje jednu z možností vykonávania decentralizovaných kompetencií samosprávou. Je potrebné zvažovať aj prípadnú právnu zodpovednosť za činnosť spoločného obecného úradu? Ako správne vypočítať daňový bonus na úroky z úveru na bývanie Daňový bonus na zaplatené úroky predstavuje formu daňového zvýhodnenia na zaplatené úroky pri úveroch na bývanie podľa zákona č. 90/2016 Z. z. o úveroch na bývanie v znení neskorších predpisov. O sumu daňového bonusu na zaplatené úroky sa znižuje daň daňovníka, ktorá sa najskôr zníži o sumu daňového bonusu na dieťa, ak si ho daňovník uplatňuje. Ako má byť správne vystavené potvrdenie banky a ako sa menia podmienky na uplatnenie daňového bonusu? Štúdium, letné brigády z pohľadu ZDP Mnohí študenti počas roka popri štúdiu pracujú. Hlavným obdobím pracovných aktivít študentov sú však školské prázdniny. V súvislosti s tým sa študenti zaujímajú o zdanenie svojich príjmov z pracovnej činnosti a výhody, ktoré môžu využiť. Znalosť príslušných predpisov už pred podpísaním pracovnej zmluvy alebo dohody im umožní minimalizovať daňovú povinnosť. Na študujúce deti si za stanovených podmienok uplatňujú rodičia daňový bonus. Zmeny počas roka týkajúce sa ukončenia štúdia majú vplyv na uplatňovanie tohto bonusu. Zdravotné poistenie a právne predpisy EÚ Zmluva o fungovaní Európskej únie v článku 168 určuje, že pri uskutočňovaní všetkých politík a činností Únie sa má zabezpečiť vysoká úroveň ochrany ľudského zdravia s prihliadnutím najmä na vývoj vychádzajúci z nových vedeckých poznatkov. Praktické spôsoby, ktorými sa uvedené hodnoty zavádzajú do praxe, sa v jednotlivých členských štátoch Únie výrazne líšia. Na čo má nárok poistenec pri náhlom ochorení v cudzine? Dôležité osobné prekážky v práci Dôležitou osobnou prekážkou v práci je taká prekážka, ktorá je prejavom individuálnej potreby alebo záujmu zamestnanca riešiť svoje osobné, rodinné alebo životné situácie. Z pohľadu mzdovej praxe ich môžeme rozdeliť do troch skupín, ktoré buď prepláca zamestnávateľ podľa zásad uvedených najmä v § 141 Zákonníka práce, alebo sú platené zo systému sociálneho poistenia, alebo ide o prekážky, ktoré síce zamestnávateľ ospravedlňuje, ale nie sú zamestnancovi preplatené. Kedy musí zamestnávateľ vždy ospravedlniť neprítomnosť zamestnanca? Zamestnávanie cudzincov z tretích krajín Čoraz častejšie zaznievajú zo strany zamestnávateľov hlasy o nedostatku pracovnej sily, ktorá sa prehlbuje s príchodom veľkých investícií ako je tomu v prípade príchodu automobilky VOLVO na východné Slovensko. Nedostatok pracovníkov sa však neprejavuje len v prípade veľkých zamestnávateľov, ale je tomu aj v prípade menších prevádzok či zamestnávateľov v sektore cestovného ruchu. Závažnosť situácie si konečne uvedomuje aj vláda SR, ktorá pripravuje legislatívne nástroje na príchod zamestnancov z tretích krajín, t. j. zamestnancov mimo EÚ. Samoplatitelia v zdravotnom poistení a ich nemocenské zabezpečenie Zdravotné poistenie, právne vzťahy vznikajúce na základe zdravotného poistenia a prerozdeľovanie poistného na verejné zdravotné poistenie (ďalej len „poistné“) je predmetom úpravy zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p. (ďalej iba „zákon o zdravotnom poistení“). Verejné zdravotné poistenie je určené všetkým občanom zo zákona a na jeho základe majú právo na všeobecnú zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace so zdravotnou starostlivosťou. Čo sa uhrádza z verejného zdravotného poistenia?
Na sklade 2Ks
16,38 € 18,20 €

Zákony 2024 V. aktualizácia V/1 - štátna služba, informačné technológie


Novela zákona reaguje na krízu vyvolanú agresiou Ruskej federácie voči Ukrajine, ktorá spôsobila naliehavú potrebu znižovania závislosti SR a EÚ od fosílnych palív urýchlením zavádzania energie z obnoviteľných zdrojov, dekarbonizáciou priemyslu a podporou investícií v odvetviach strategických pre prechod na klimaticky neutrálne hospodárstvo... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 57/2018 Z. z. o regionálnej investičnej pomoci Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní Upozornenie na zmenu Zákon č. 138/1991 Zb. o majetku obcí Zákon č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách Zákon č. 57/2018 Z. z. o regionálnej investičnej pomoci Návrhom zákona sa navrhuje rozdeliť výpočet právnych dôvodov, kedy fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba nemôže byť prijímateľom investičnej pomoci na skupinu dôvodov, ktorá spôsobuje relatívnu diskvalifikáciu a na skupinu dôvodov, ktorá spôsobuje jej definitívnu diskvalifikáciu ako možného príjemcu investičnej pomoci. V prvej skupine dôvodov, ktorá spôsobuje relatívnu diskvalifikáciu osoby prijímateľa je podľa písm. a) evidencia nedoplatkov voči daňovému a colnému úradu a podľa písm. b) evidencia nedoplatkov na poistnom na sociálne a zdravotné poistenie. Pri prvej skupine dôvodov a tzv. relatívnej diskvalifikácii ministerstvo prijímateľa vyzve na odstránenie evidovaných nedoplatkov a až následne, ak ich osoba v určenej lehote neodstráni nastáva tzv. definitívna diskvalifikácia prijímateľa a zamietnutie žiadosti. Cieľom navrhovanej právnej úpravy nie je poskytovať investičnú pomoc osobám, ktoré si neplnia povinnosti voči štátu, ale zosúladiť právnu úpravu s postupom v ostatných predpisoch a to tak, aby bola primeraná k závažnosti porušovanej povinnosti...
Na sklade 2Ks
4,05 € 4,50 €

Zákony 2024 I. aktualizácia I/1 - daňové a účtovné zákony


Novela zavádza opatrenia na zníženie administratívnej záťaže daňových subjektov obchodujúcich s predmetmi spotrebnej dane a legislatívno-technicky sa upravujú tie ustanovenia zákonov o spotrebných daniach, ktorých potreba zmeny vyplynula z poznatkov a potrieb aplikačnej praxe napr. doplnenie a úprava ustanovení o preprave predmetov dane v daňovom voľnom obehu na základe elektronického systému prepráv... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: – Zákon č. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov – Zákon č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov – Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja – Opatrenie č. 23054/2002-92 o postupoch účtovania v sústave PÚ Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja Novelou zákona sú dotknuté podnikateľské subjekty, ktoré obchodujú s minerálnymi olejmi podľa zákona č. 98/2004 Z. z., tabakovými výrobkami podľa zákona č. 106/2004 Z. z. a alkoholickými nápojmi podľa zákona č. 530/2011 Z. z. a osoby, ktoré si môžu podľa uvedených zákonov uplatniť oslobodenie alebo vrátenie predmetnej spotrebnej dane. Definuje sa prevádzkareň ako miesto alebo priestor, v ktorom osoba podľa tohto zákona vykonáva podnikateľskú činnosť súvisiacu s predmetom spotrebnej dane z minerálneho oleja v rozsahu oprávnení tejto osoby, napr. oprávnení prevádzkovateľa daňového skladu, čiže s výrobou, skladovaním, spracovávaním, prijímaním a odosielaním minerálneho oleja v pozastavení dane. Iné priestory tejto osoby, ktoré nesúvisia s predmetom podnikania v oblasti spotrebnej dane z minerálneho oleja sa na účely zákona nepovažujú za prevádzkareň tejto osoby (napr. sklad minerálneho oleja, v ktorom je skladovaný zdanený minerálny olej)...
Na sklade 2Ks
5,67 € 6,30 €

Zákon o majetku obci - Veľký komentár, 2. doplnené a prepracované vydanie


Jedným zo základných atribútov samosprávy a nevyhnutným predpokladom pre zabezpečenie plnohodnotnej realizácie práva územných samosprávnych celkov na samosprávu je zakotvenie ich právnej subjektivity a majetková autonómia. A práve hospodárenie so svojím majetkom samostatne na vlastný účet a na vlastnú zodpovednosť je atribútom samosprávy. Obciam a mestám je už na ústavnej úrovni garantované jednak postavenie subjektu oprávneného nadobúdať majetok (postavenie vlastníka) a ďalej postavenie subjektu spôsobilého s nadobudnutým majetkom nakladať na základe vlastného a predchádzajúceho ekonomického uváženia (postavenie hospodára). Predkladané rozsiahle autorské dielo so zameraním na praktické potreby obcí a miest – veľký komentár s podrobnou judikatúrou je venovaný rozboru zákona SNR č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov. Sú tu zohľadnené všetky zmeny a novelizácie od roku 1991 a obsahuje vymedzenia všetkých dôležitých pojmov ako aj ich prepojenie na osobitné právne predpisy. Je výsledkom dlhodobej a sústavnej práce a činnosti autorov na tomto významom úseku spravovania obcí a praktickým a detailným rozborom a výkladom jednotlivých ustanovení zákona. Je najrozsiahlejším odborným dielom sumarizujúcim všetky dostupné informácie a odborné podklady k problematike majetkového práva obcí na knižnom trhu na Slovensku. Ide pritom o prvý ucelený a komplexný rozbor zákona so zameraním na potreby obcí a miest. Rozsiahle komentáre a vysvetlenia k jednotlivým ustanoveniam zákona spolu s citáciou judikatúry súdov a ustálenej rozhodovacej činnosti súdov a ostatných orgánov sú nastavené tak aby zásadným spôsobom napomohli obciam riešiť praktické problémy a zároveň sa tým sprehľadňujú problémové oblasti nakladania s majetkom obcí (nadobúdanie majetku obcou, predaj a prenájom majetku obce v jej jednotlivých formách – od dobrovoľnej dražby až po dôvody hodné osobitného zreteľa). Obsahuje vymedzenie pojmov, ktoré sú zásadné pre správnu aplikáciu tohto zákona – pojem zámer, obvyklá cena, dôvod hodný osobitného zreteľa, možnosti priameho predaja a podmienky, obsahuje tiež praktický rozbor postupu orgánov obce (obecného zastupiteľstva a starostu obce) pri predaji a prenájme i kúpe majetku, a ďalšie. Autori podrobne a detailne rozpracúvajú jednotlivé ustanovenia zákona, vrátane odkazov na dôvodovú správu a tiež obsahuje jedinečné vymedzenie pojmov, ako aj početné návody na praktické riešenia. Rovnako je tu obsiahnutá rozsiahla judikatúra a rozhodovacia činnosť príslušných orgánov vo veciach nakladania a správy majetku obce. Je v nej zhrnutý aj zatiaľ jediný a komplexný výťah z rozhodnutí a judikatúry súdov vo veciach majetku – od nadobúdania až po nakladanie a spravovanie majetku orgánmi obce. Štruktúra publikácie je nasledovná: z dôvodovej správy, súvisiace ustanovenia, poznámky k jednotlivým ustanoveniam, z rozhodnutí súdov (v členení rozhodnutia Ústavného súdu SR, použiteľné rozhodnutia Najvyššieho správneho súdu ČSR, rozhodnutia NS SR, krajských a okresných súdov) a ostatných orgánov. Odborný komentár slúži na pohotovú a rýchlu orientáciu v právnej úprave miestnej samosprávy a v nevyhnutnej miere aj v problematike, ktorá so samosprávnym zriadením úzko súvisí.
U dodávateľa
71,10 € 79,00 €

Všeobecne záväzné nariadenia obcí a miest - Normotvorba v samospráve, 2. doplnené a prepracované vydanie


Právo je zložitou súčasťou spoločenskej reality. Ľudská spoločnosť vytvára určité pravidlá správania sa ľudí – spoločenské normy, ktoré slúžia na koordináciu a regulovanie ľudského konania a zabezpečujú spoločenský systém jestvovania spoločnosti. Jedným z definičných princípov právneho štátu je právna istota. Požiadavkou právnej istoty je, aby nielen zákony a právne predpisy v právnom štáte boli pochopené dostatočne ale aby aj umožňovali ich adresátom urobiť si aspoň predstavu o svojej právnej situácii. To sa v plnom rozsahu vzťahuje aj na normatívne predpisy obcí a miest – všeobecne záväzné nariadenia. Významným a ústavne predvídaným komponentom výkonu jednotlivých kompetencií obce je normotvorba (čl. 68 Ústavy SR), teda právomoc všeobecne záväzným spôsobom regulovať spoločenské vzťahy spadajúce do sféry jednotlivých záležitostí obce. S uplatňovaním tohto princípu sa spája najmä požiadavka všeobecnej platnosti, trvácnosti, stability, racionality a spravodlivého obsahu ako aj ich dostupnosti obyvateľom (publikovateľnosť), no rovnako aj požiadavka predvídateľnosti konania orgánov verejnej moci (právna istota), ktorej základom je jednoznačný jazyk a zrozumiteľnosť právnych noriem (požiadavka, aby priemerný občan dokázal porozumieť obsahu právnej normy). Všeobecne záväzné nariadenia je potrebné považovať za právny prostriedok, ktorý má význam predovšetkým celospoločenský, t. j. z hľadiska ochrany základných spoločenských hodnôt, resp. nastavenia základných štandardov v danej komunite (lokalite alebo regióne). V zásade však nemôžu slúžiť ako prostriedok nahradzujúci ochranu práv a právnych záujmov jednotlivca v oblasti súkromnoprávnych vzťahov, kde závisí predovšetkým na individuálnej aktivite jednotlivca, aby strážil svoje práva. Predkladaná publikácia je venovaná veľmi aktuálnej, ale zároveň veľmi málo odborne spracovanej problematike všeobecne záväzných nariadení obcí a miest ako zdrojov poznania jednej významnej časti komunálneho práva. V jednotlivých kapitolách postupne rozoberá všetky dominantné a základné aspekty tohto pojmu v nadväznosti na teoretické východiská a praktické poznatky z oblasti rozhodovacej činnosti súdov. Veľký priestor je vymedzený samotnému pojmu všeobecne záväzné nariadenie a to v kontexte obsahových formálnych znakov a charakteristík – od procesu prípravy, schvaľovania, cez formálne a obsahové náležitosti tohto druhu normatívneho právneho aktu orgánu samosprávy až po jeho praktické uplatňovanie. Je syntézou všetkých dostupných informácií nielen z odbornej literatúry ale aj z rozhodovacej činnosti súdov (ústavného súdu, najvyššieho súdu), ako aj komparáciou danej problematiky s vybranými štátmi (najmä Českou republikou, ktorá vychádza z rovnakého základného konceptu) a rozhodnutiami európskych súdov. Dostatočný priestor v monografii je venovaný tiež európskej legislatíve, ktorá čoraz viac vytvára efektívne predpoklady a postupy pre realizáciu normotvornej činnosti obcí na území Slovenskej republiky. Publikácia podrobne analyzuje vybrané ustanovenia zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov (najmä § 6, § 6a a § 6b) a ostatných komunálnych zákonov s ohľadom na jednotlivé formy rozhodovania a procesné postupy pri vydávaní a schvaľovaní všeobecne záväzných nariadení a je nepostrádateľným sprievodcom v oblasti samosprávy obce. Obsahuje tiež množstvo odporúčaní pre praktickú činnosť, konkrétne odpovede na problémy komunálnej praxe. Komplexnosť publikácie vyžaduje do záveru uviesť aktuálne znenie vybraných ustanovení osobitných zákonov a zák. SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov, aby bola skutočnou praktickou i teoretickou pomôckou bez potreby súbežne pracovať s inými zdrojmi. Rovnako tak do záveru sú zaradené schémy a prílohy, ktoré sprehľadňujú základné aspekty v danej problematike normatívnej činnosti obce.
U dodávateľa
35,10 € 39,00 €

Novelizovaný stavebný zákon 6/2024


Novelizovaný stavebný zákon s aktualizovanou dôvodovou správou Prvého apríla 2024 mal stratiť platnosť zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) a nadobudnúť účinnosť zákon č. 201/2022 Z.z. o výstavbe. Zákon č. 46/2024 Z.z. však posunul začiatok rozsiahlej reformy stavebnej legislatívy o rok (na 1. 4. 2025), pretože neboli vytvorené podmienky pre úspešnú implementáciu reformovaných ustanovení do praxe. Stavebný zákon č. 50/1976 Zb. teda zostal v platnosti, no bolo ho treba zásadne novelizovať (temer 90 novelizačných bodov v článku I zákona č. 46/2024 Z.z.), aby v prechodnom ročnom období vytvoril predpoklady pre realizáciu refomy. Vzhľadom na závažnosť zmien sme spracovali úplné znenie stavebného zákona (za každým novelizovaným ustanovením sme uviedli v rámiku pôvodné znenie). Dôvodová správa k novele stavebného zákona (aktualizovaná na základe prijatých pozmeňujúcich návrhov poslancov, resp. výborov NRSR) by mala zainteresovaným občanom a organizáciám objasniť zámery jej predkladateľa – v podstate ide o jediný výklad novelizovaných ustanovení, na ktorý prihliadajú súdy. ZÁKON Č. 50/1976 ZB. O ÚZEMNOM PLÁNOVANÍ A STAVEBNOM PORIADKU (STAVEBNÝ ZÁKON) V ZNENÍ ZÁKONA Č. 103/1990 ZB., ZÁKONA Č. 262/1992 ZB., ZÁKONA Č. 136/1995 Z. Z., ZÁKONA Č. 199/1995 Z. Z., ZÁKONA Č. 286/1996 Z. Z., ZÁKONA Č. 229/1997 Z. Z., ZÁKONA Č. 175/1999 Z. Z., ZÁKONA Č. 237/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 416/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 553/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 103/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 245/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 417/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 608/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 541/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 290/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 479/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 24/2006 Z. Z., ZÁKONA Č. 218/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 540/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 66/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 513/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 118/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 145/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 547/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 408/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 300/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 180/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 219/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 368/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 293/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 314/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 154/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 247/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 254/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 177/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 312/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 93/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 279/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 90/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 145/2021 Z. Z., ZÁKONA Č. 149/2021 Z. Z., ZÁKONA Č. 172/2022 Z. Z., ZÁKONA Č. 69/2023 Z. Z., ZÁKONA Č. 195/2023 Z. Z. A ZÁKONA Č. 46/2024 Z. Z.
Na sklade 2Ks
6,03 € 6,70 €

Novelizovaný zákon o výstavbe 7/2024


ZÁKON O VÝSTAVBE s aktualizovanou dôvodovou správou ZÁKON Č. 201/2022 Z. Z. Z 27. APRÍLA 2022 O VÝSTAVBE V ZNENÍ ZÁKONA Č. 205/2023 Z. Z., ZÁKONA Č. 272/2023 Z. Z. A ZÁKONA Č. 46/2024 Z. Z.
Na sklade 3Ks
6,57 € 7,30 €

Predvídateľnosť sporového konania


Efektivita a predvídateľnosť rozhodovania je základným princípom, od ktorého by sa mal odvíjať procesný postup súdu pri riešení civilných sporov. V súvislosti s tým dielo poskytuje osobitný komentár k vybraným častiam Civilného sporového poriadku, ktorý je zameraný na právnu prax a zvládanie vybraných situácií, ktoré v priebehu sporového konania môžu nastať. Zameriava sa na to, ako by mali súd a sporové strany pristupovať k výkladu procesných inštitútov a ako v spore postupovať s cieľom rýchleho a efektívneho postupu vo veci. Toto dielo nie je možné považovať za doktrinálny výklad procesného kódexu, ale za skúsenosti autora pri jeho aplikovaní. Čitateľ v publikácii nájde množstvo príkladov, vzorov, ako aj poznatkov zo súdnej praxe. Úlohou autora bolo priblížiť odlišný prístup k sporom oproti zaužívanej súdnej praxi, ktorá sa, žiaľ, vyznačuje naďalej neprimeranou dĺžkou konania. V publikácii je poskytnutý návod, ako docieliť správnu aplikáciu koncentrácie konania, zachovať zásadu rozhodnutia na prvom pojednávaní, kedy použiť predbežné prejednanie sporu so zameraním na osobitnú poučovaciu povinnosť súdu, ktorá v podmienkach právnej doktríny na území Slovenskej republiky ešte nebola doposiaľ dostatočne spracovaná. V nadväznosti na to autor poskytuje výklad postupu súdu, ktorý by mal zodpovedať sociálnej koncepcii sporového konania a prostriedky na presadenie pozície tzv. silného sudcu. Vymedzuje rozsah, v akom sú strany sporu zodpovedné za výsledok sporu s poukazom na ich procesné povinnosti. Z obsahového hľadiska publikácia čerpá tiež zo zahraničnej právnej úpravy, súdnej praxe a právnej doktríny v Českej republike, kde došlo k presadzovaniu moderných inštitútov sporového konania skôr ako na území Slovenskej republiky. Výklad diela sa týka najmä civilného sporového konania na súde prvej inštancie, pretože podľa názoru autora ide o ťažiskovú časť sporového konania. Dielo je určené predovšetkým sudcom, vyšším súdnym úradníkom, advokátom a v neposlednom rade aj právnej teórii. Tým nie je vylúčené, že nájde svoje miesto aj u poslucháčov (študentov) právnických fakúlt ako pomôcka pri štúdiu, ako môže civilné sporové konanie v praxi vyzerať.
Na sklade 2Ks
38,72 € 44,00 €

Pozemkové spoločenstvá


Monografia je zameraná na špecifickú právnu formu pre naše územie, a to o pozemkových spoločenstvách. V máloktorej dedine či meste na Slovensku nie je pozemkové spoločenstvo, bežne nazývané urbár či komposesorát. Pozemkovým spoločenstvám sa venujem dennodenne, nielen v odbornej či vedeckej činnosti, ale aj ako advokát zastupujúci či už samotné spoločenstvá, alebo ich jednotlivých podielnikov. Problematika pozemkových spoločenstiev ma zaujala hneď po skončení vysokoškolských štúdií, v rámci praxe advokátskeho koncipienta, a to z jedného dôvodu – keď som dostal na stôl vec týkajúcu sa činnosti pozemkového spoločenstva, nevedel som o tejto právnej forme vôbec nič. Nerozumel som, prečo sa v právnickej literatúre, na právnických fakultách, ako aj v aplikačnej praxi tejto téme venuje tak málo priestoru, hoci takmer v každej obci na Slovensku pôsobí urbárske spoločenstvo. Pozemkové spoločenstvá sú pri nesmiernej rozdrobenosti vlastníctva ideálnou právnou formou na zabezpečenie hospodárenia v lesoch a na poľnohospodárskej pôde. Pozemkové spoločenstvá sú ideálnou právnou formou na ochranu lesnej a poľnohospodárskej pôdy pred špekulatívnymi nadobúdateľmi. Pozemkové spoločenstvá, hoci sú súkromnými právnickými osobami, svojou činnosťou sledujú verejný záujem v podobe ochrany lesnej a poľnohospodárskej pôdy tým, že na nej podnikajú na účely, na ktoré má táto pôda slúžiť. Verím, že pozemkové spoločenstvá budú v našom právnom poriadku ešte mnohé desaťročia. Tomu má pomôcť aj táto monografia, a to tým, aby objasnila základné otázky týkajúce sa pozemkových spoločenstiev a spoločných nehnuteľností, resp. spoločne obhospodarovaných nehnuteľností, na ktorých pozemkové spoločenstvá zabezpečujú hospodárenie. Verím, že v tejto monografii nájdu užitočné informácie najmä samotné spoločenstvá a ich členovia. Zároveň je táto monografia určená sudcom, advokátom, ako aj pracovníkom okresných úradov pre ich potreby v aplikačnej praxi. V neposlednom rade je monografia určená študentom právnických fakúlt na oboznámenie sa s tým, čo je pozemkové spoločenstvo, ako funguje a aké činnosti vykonáva.
Na sklade 1Ks
29,04 € 33,00 €

Právní argumentace


Připravený text poskytuje nejen významné a užitečné informace o právní argumentaci, které budou reálně využitelné v právní praxi; kniha výrazně přesahuje případná očekávání spojovaná s obligátní rukovětí, manuálem či návodem a přináší i řadu podnětných a inspirativních intelektuálních teoretických podnětů. Alespoň nepřímo návodný je text z velké části nepochybně také, ovšem nikoli ve smyslu dovednostním (prakticko-technicistním), ale spíše jde o návodnost a podnětnost k důkladnému a kontextuálnímu právnímu myšlení. […] Celkově je kniha ojedinělým intelektuálním počinem. Představuje soubor velmi kvalifikovaných analýz a řady praktických návodů a doporučení z pera našich špičkových právních akademiků; publikace je ojedinělá kumulativním a zacíleným dopadem na zkoumanou oblast v důkladně komentovaném mezinárodním komparativním kontextu. Z recenzního posudku prof. JUDr. Josefa Bejčka, CSc.
U dodávateľa
49,01 € 54,45 €

Stavebný zákon a územné plánovanie 2024


Stavebný zákon – vlastníctvo bytov a nebytových priestorov V súvislosti s oddialením účinnosti zákona o výstavbe je prispôsobenie režimu Zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) a Zákona č. 200/2022 Z. z. o územnom plánovaní tak, aby boli aplikovateľné súčasne a nadväzovali na seba do nadobudnutia účinnosti Zákona o výstavbe č. 201/2022 Z. z. Primárnym podnetom na spracovanie návrhu je naliehavá požiadavka oddialiť účinnosť zákona č. 201/2022 Z. z. o výstavbe v z.n.p. v súvislosti s nepripravenosťou na spustenie povoľovacích procesov podľa novej legislatívy o výstavbe. Navrhuje sa odloženie účinnosti zákona o výstavbe o jeden rok, t. j. do 1. apríla 2025. Sekundárnym cieľom v nadväznosti na oddialenie účinnosti zákona o výstavbe je prispôsobenie režimu zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z.n.p. a zákona č. 200/2022 Z. z. o územnom plánovaní v z.n.p. tak, aby boli aplikovateľné súčasne a nadväzovali na seba do nadobudnutia účinnosti zákona o výstavbe. Návrh smeruje k skráteniu doby prípravy stavieb, najmä doby administratívneho posudzovania vo fáze povoľovania stavieb do nadobudnutia účinnosti zákona o výstavbe. Cieľom je urýchlene vykonať legislatívne úpravy tak, aby sa eliminovalo riziko spustenia nepripravených procesov vo výstavbe a v prechodnej dobe sa v čo najväčšej miere využili existujúce inštitúty stavebného práva, primerane prebrali aplikovateľné inštitúty navrhované zákonom o výstavbe, nenarušil sa priebeh konaní na stavebných úradoch a zároveň aby sa nezaviedla úprava, ktorá by bola v zásadnom rozpore s už schválenými predpismi, ktorých účinnosť sa navrhuje posunúť na 1. apríla 2025. Výsledkom prijatia navrhovanej zmeny bude počas platnosti stavebného zákona od 1. 4. 2024: – ponechanie výkonu pôsobnosti stavebných úradov na úrovni samosprávy na obciach, – integrácia všeobecných stavebných úradov na okresných úradoch v sídle kraja s úradom, – ponechanie začlenenia špeciálnych stavebných úradov v oblasti pozemných komunikácií, železničných dráh a civilného letectva na rezorte dopravy...
U dodávateľa
9,45 € 10,50 €

Súdny spor - sprievodca civilným sporom


Kedy sa oplatí podať žalobu? Čo má žaloba obsahovať? Ako sa v súdnom spore možno brániť? Táto jedinečná publikácia poslúži každému, bez ohľadu na to, na ktorej strane civilného sporu stojí. Úlohou príručky je najmä ušetriť čas čitateľa. Poskytuje stručný a vecný pohľad do pravidiel civilného sporového konania. Zahŕňa tipy z praxe, vzory žalôb, ukážky rozhodnutí a tie najdôležitejšie časti dôvodovej správy k Civilnému sporovému poriadku. Príručka je usporiadaná formou otázok a obsahuje aj register pojmov, preto je možné ľahko a rýchlo vyhľadať časť knihy, ktorú v danej situácii potrebujete. Ondrej Halama, autor príručky, je právnik špecializujúci sa na pozemkové a stavebné právo. S jeho príspevkami sa môžete stretnúť na jeho blogu, v dennej tlači, či v televízii. Je autorom nasledujúcich publikácii: Katastrálny zákon – komentár (2014, 2021), Pozemky, Stavby, Byty (2019), Základy práva pre každého (2020), Pozemkové právo (2022), Stavebný zákon – komentár (2023).
Na sklade 1Ks
11,61 € 12,90 €

Novelizovaný zákon o prokuratúre 5/2024


Novelizovaný zákon o prokuratúre s aktualizovanou dôvodovou správou v úplnom znení
Na sklade 4Ks
4,77 € 5,30 €

Novelizovaný zákon o priestupkoch 4/2024


Novelizovaný zákon o priestupkoch s aktualizovanými dôvodovými správami v úplnom znení
Na sklade 5Ks
4,77 € 5,30 €


Právna literatúra poskytuje komplexný výber kníh a textov, ktoré sa zaoberajú zákonmi a ich právnymi aspektmi ako aj právnymi systémami. Táto literatúra je vhodná pre právnikov, študentov práva a všetkých záujemcov o legislatívne témy.

V literatúre z oblasti práva nájdete diela pokrývajúce rôzne právne disciplíny, ako napríklad ústavné právo, teóriu práva, občianske právo, rodinné právo, pracovné právo, verejné právo, správne právo, trestné právo, obchodné právo, európske právo, dejiny práva, právo Českej republiky aďalšie. Tieto knihy ponúkajú podrobné informácie o právnych systémoch, princípoch, procesoch, zákonoch a právnych predpisoch.

Autori v tejto oblasti sa zameriavajú na vysvetlenie a analýzu právnych tém, prinášajú teoretické perspektívy, príklady z praxe, históriu a výklady relevantných judikatúr.

Prehľadajte našu kategóriu Právo a objavte široký výber diel od renomovaných autorov, ktoré vám poskytnú podrobné informácie o právnych témach a prispievajú k vašej odbornosti a právnemu rozvoju.