! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Miroslav Spišiak

vydavateľstvo

Falšovatelia jedla


I keď kniha vychádza zo skúseností, pozbieraných v Nemecku, zaoberá sa potravinami z pohľadu spotrebiteľov a organizácií Európskej únie. Dôsledkom dnešnej globalizačnej doby je drvivá väčšina v knihe uvádzaných potravinárskych koncernov, nadnárodných obchodných reťazcov a jednotlivých výrobkov „doma“ aj na našom malom Slovensku.
Vypredané
11,88 € 12,50 €

Chutí?!


Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií. „Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor. Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám. Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: CHVÁLENKÁRSKE TRIKY A TVRDENIA (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.
U dodávateľa
10,36 € 10,90 €

dostupné aj ako:

Zoznamy


Neobyčajné putovanie prísne tajných starých, ale pre kohosi stále životu nebezpečných zoznamov a ich dosah na život a konanie mnohých ľudí. Dobrodružný až kriminálny príbeh hlavného hrdinu odohrávajúci sa uprostred prebiehajúcich spoločenských zmien v jeho okolí a jeho pohľad okorenený humorom na to, ako ich chápe a ako sa s nimi vyrovnáva. Pútavý opis zvláštnych, ale aj celkom bežných súkromných udalostí a ich aktérov, ktorý viacerým nám pripomenie čosi z nášho vlastného života. Odohrávajú sa na autentických miestach, predovšetkým na Slovensku a v Rakúsku, ale svojou povahou zasahujú aj do viacerých okolitých štátov Európy. V miestopise aj charaktere románových postáv čerpá autor z vlastných bohatých zážitkov a nezaprie svoj zvláštny vzťah k potravinám – príbeh sa odohráva prevažne v mäsiarskom prostredí. Miroslav Spišiak, ročník 1947. Dosiahol vysokoškolské vzdelanie ekonomické, doktorandské a jazykové. Pracoval v oblasti cestovného ruchu, obchodu, riadenia kvality a potravinárskej výroby. Je dlhoročným tlmočníkom, autorom – Páchateľ v uniforme (2011); !?Chutí?! (2015), prekladateľom a vydavateľom – Falšovatelia jedla (2012); Prečo? Načo? Ako? (2013). Aktívne sa angažuje v ochrane spotrebiteľov: bol spoluzakladateľom Združenia slovenských spotrebiteľov, spolupracuje so Spotrebiteľským inštitútom. Na Slovensku aj v Česku vstúpil do povedomia verejnosti odhaľovaním nekalých praktík výrobcov a predajcov potravín.
U dodávateľa
9,41 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Sardonický úsmev


Mnohí moji kritici si myslia, že píšem síce zaujímavo, ale nie v duchu našej doby. Žiadny sex, žiadne vraždy. Tak táto kniha ich, dúfam, presvedčí. Je celá o sexe a obsahuje aj zopár mŕtvol. Ľudstvo sa od nepamäti zaoberá myšlienkou zachovania večnej mladosti alebo aspoň jej predĺžením. Je to ako perpetuum mobile. Všetci vedia, že sa nedá zostrojiť, ale mnohí sa do toho opakovane púšťajú. A keď sú už-už pri cieli, čosi sa im vymkne z rúk, pokazí a je po sne. Niekedy s nepredvídanými následkami. Nič neobvyklé, že sa pár starých mužov – všetci „single“, teda vdovci, starí mládenci alebo rozvedení, rozhodlo prelomiť kliatbu svojho veku vo veciach intímnych. Sú vyzbrojení ohromným potenciálom intelektu, ktorý nazbierali vo svojich predchádzajúcich povolaniach. Majú veľa skúseností a kopu voľného času. Ovládajú množstvo vedeckých aj laických metód, viac či menej legálnych nástrojov a postupov, ktoré majú pomôcť pri ich výskumoch a testoch. Ich pokusy sa stretnú s nepredvídanými následkami, ktoré ich privedú až do hľadáčika vyšetrovateľov najťažších zločinov. Podarí sa im vynájsť čosi kolosálneho na predĺženie milostných aktivít, alebo to dopadne ako s tým hypotetickým strojom, ktorý vykonáva prácu bez dodávania energie?
U dodávateľa
9,02 € 9,49 €

Záznamy


Hľadajú a otvárajú sa zaprášené záznamy o miestach, udalostiach a osobách. Hrdinovia románu ich už dávno zatlačili kamsi do najskrytejších šuplíkov zabudnutia. Netušili, že aj po rokoch budú zaujímavé, dokonca, že pomôžu pochopiť mnohé z toho, čo sa s nami deje práve teraz. Postavy románu patria do generácie šesťdesiatnikov. Nie vekom, ale podľa rokov, v ktorých všeličo povystrájali. Ich životnú filozofiu ktosi definoval ako sex, drugs & rock n roll. Obsahovala však oveľa viac. Veru nie náhodou sa hrdinovia knihy rozhovorili práve na výročie pamätného roka 1968. Veľká časť príbehu sa odohráva na Sardínii a v Andalúzii. V prvom rade sa však týka Slovenska. Jeho hrdinami sú Španieli, je ale o Slovákoch. Alebo o Európanoch? Podľa Jozefa Rolka: „My sme sa Európanmi stali už dávno. Nepotrebovali sme k tomu žiadnu Úniu. Nedali sme sa opiť rožkom, že ju založili na to, aby sa naše deti mali lepšie. Vieme prečo vznikla a ako sa v nej žije“. „Celé je to tro¬cha inak, ako sa vám snažia nahovoriť rôzni adolescentní historici, ktorí ohýbajú dejiny podľa vzorov ja a teraz. A ktorých sa po každej spoločenskej zmene vyrojí dostatok aj na Slovensku“, dodáva Jarka Ruizová. Nie, nie je to učebnica dejepisu ani politické školenie, ale neobyčajný príbeh autentických ľudí, ich hľadania aj nenachádzania, lások aj sklamaní, pádov aj úspechov. A úsmevného spomínania, aj keď všetky tie smelé pokusy roztrhnúť svet na malé kúsočky neskončili veselo. Preto sa prach z ich otvorených záznamov pri čítaní čoskoro rozplynie.
U dodávateľa
9,41 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Zápisky


Záverečný diel voľnej trilógie o životných cestách a výbojoch pomaly sa strácajúcej generácie „šesťdesiatnikov“, súčasníkov, ktorí začali aktívne žiť v búrlivých šesťdesiatych rokoch. Román mapuje profesionálnu aj ľudskú púť Jozefa Rolka v období pred spoločenskými zmenami roku 1989, počas neho aj po ňom. Na rozdiel od väčšiny dokumentov a beletrie z tejto doby je Rolkov humorný a kritický pohľad na udalosti aj ich predstaviteľov iný. Iný, ako ho už roky interpretuje „mainstream“. Za tridsať rokov sa u nás k týmto udalostiam vyrojilo veľké množstvo kladných hrdinov. Hádam už dozrel čas aj na jedného záporného.
Na sklade 1Ks
9,41 € 9,90 €

Prečo? Načo? Ako?


Priznajme si, nenapadajú aj nás rôzne neobvyklé otázky, ktoré potom zo strachu z výsmechu zavrhneme? Alebo sa nimi zaoberáme len v najužšom kruhu priateľov a známych, aby sme sa neblamovali a neprišli o našu dobrú povesť!? Táto knižka otázok a odpovedí s tým nemá žiadne problémy. Nerieši pocity blamáže či hanby, ale snaží sa vtipne, ale fundovane a s odstupom odpovedať na otázky, ktoré možno nenapadli milióny ľudí. Pretože: „Milióny ľudí videli padať jablko, ale len Newton sa spýtal prečo.“ (B.M. Baruch) Kniha prináša odpovede na viac ako stovku otázok typu: Dajú sa vypnuté mobilné telefóny lokalizovať? - Ako sa odlišuje zástava od vlajky? - Dá sa športovaním premeniť telesný tuk na svaly? - Polepí prehltnutá žuvačka žalúdok? - Zbavuje káva telo tekutín? - Čo bolo skôr: sliepka alebo vajce? Alebo aj: Prečo nám rastú chlpy v podpazuší? - Prečo čkáme? - Dojčia vegánky vlastné deti? - Prečo majú muži prsné bradavky? Takéto a mnohé ďalšie každodenné naliehavé otázky sa pretriasajú v rozhovoroch s kolegami, v krčmách alebo v osamelých hodinách zamýšľania sa nad sebou samým. Zväčša vedú k stavom bezradnosti alebo provokujú vášnivé diskusie samozvaných expertov. V knižke nájdete na ne tie najpresnejšie a najvtipnejšie odpovede a vysvetlenia. S podporou často až neuveriteľných teórií celkom obyčajných „vzdelancov“ z ľudu, presvedčivo vystupujúcich polovzdelancov, nepolepšiteľných mudrlantov, ale aj serióznych spresnení pravých expertov.
U dodávateľa
11,31 € 11,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Prečo? Načo? Ako? (-95%)


Priznajme si, nenapadajú aj nás rôzne neobvyklé otázky, ktoré potom zo strachu z výsmechu zavrhneme? Alebo sa nimi zaoberáme len v najužšom kruhu priateľov a známych, aby sme sa neblamovali a neprišli o našu dobrú povesť!? Táto knižka otázok a odpovedí s tým nemá žiadne problémy. Nerieši pocity blamáže či hanby, ale snaží sa vtipne, ale fundovane a s odstupom odpovedať na otázky, ktoré možno nenapadli milióny ľudí. Pretože: „Milióny ľudí videli padať jablko, ale len Newton sa spýtal prečo.“ (B.M. Baruch) Kniha prináša odpovede na viac ako stovku otázok typu: Dajú sa vypnuté mobilné telefóny lokalizovať? - Ako sa odlišuje zástava od vlajky? - Dá sa športovaním premeniť telesný tuk na svaly? - Polepí prehltnutá žuvačka žalúdok? - Zbavuje káva telo tekutín? - Čo bolo skôr: sliepka alebo vajce? Alebo aj: Prečo nám rastú chlpy v podpazuší? - Prečo čkáme? - Dojčia vegánky vlastné deti? - Prečo majú muži prsné bradavky? Takéto a mnohé ďalšie každodenné naliehavé otázky sa pretriasajú v rozhovoroch s kolegami, v krčmách alebo v osamelých hodinách zamýšľania sa nad sebou samým. Zväčša vedú k stavom bezradnosti alebo provokujú vášnivé diskusie samozvaných expertov. V knižke nájdete na ne tie najpresnejšie a najvtipnejšie odpovede a vysvetlenia. S podporou často až neuveriteľných teórií celkom obyčajných „vzdelancov“ z ľudu, presvedčivo vystupujúcich polovzdelancov, nepolepšiteľných mudrlantov, ale aj serióznych spresnení pravých expertov.
Vypredané
0,60 € 11,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Chutí?! (-90%)


Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií. „Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor. Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám. Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: CHVÁLENKÁRSKE TRIKY A TVRDENIA (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.
Na sklade 3Ks
1,09 € 10,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Zoznamy (-90%)


Neobyčajné putovanie prísne tajných starých, ale pre kohosi stále životu nebezpečných zoznamov a ich dosah na život a konanie mnohých ľudí. Dobrodružný až kriminálny príbeh hlavného hrdinu odohrávajúci sa uprostred prebiehajúcich spoločenských zmien v jeho okolí a jeho pohľad okorenený humorom na to, ako ich chápe a ako sa s nimi vyrovnáva. Pútavý opis zvláštnych, ale aj celkom bežných súkromných udalostí a ich aktérov, ktorý viacerým nám pripomenie čosi z nášho vlastného života. Odohrávajú sa na autentických miestach, predovšetkým na Slovensku a v Rakúsku, ale svojou povahou zasahujú aj do viacerých okolitých štátov Európy. V miestopise aj charaktere románových postáv čerpá autor z vlastných bohatých zážitkov a nezaprie svoj zvláštny vzťah k potravinám – príbeh sa odohráva prevažne v mäsiarskom prostredí. Miroslav Spišiak, ročník 1947. Dosiahol vysokoškolské vzdelanie ekonomické, doktorandské a jazykové. Pracoval v oblasti cestovného ruchu, obchodu, riadenia kvality a potravinárskej výroby. Je dlhoročným tlmočníkom, autorom – Páchateľ v uniforme (2011); !?Chutí?! (2015), prekladateľom a vydavateľom – Falšovatelia jedla (2012); Prečo? Načo? Ako? (2013). Aktívne sa angažuje v ochrane spotrebiteľov: bol spoluzakladateľom Združenia slovenských spotrebiteľov, spolupracuje so Spotrebiteľským inštitútom. Na Slovensku aj v Česku vstúpil do povedomia verejnosti odhaľovaním nekalých praktík výrobcov a predajcov potravín.
Vypredané
0,99 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Záznamy (-90%)


Hľadajú a otvárajú sa zaprášené záznamy o miestach, udalostiach a osobách. Hrdinovia románu ich už dávno zatlačili kamsi do najskrytejších šuplíkov zabudnutia. Netušili, že aj po rokoch budú zaujímavé, dokonca, že pomôžu pochopiť mnohé z toho, čo sa s nami deje práve teraz. Postavy románu patria do generácie šesťdesiatnikov. Nie vekom, ale podľa rokov, v ktorých všeličo povystrájali. Ich životnú filozofiu ktosi definoval ako sex, drugs & rock n roll. Obsahovala však oveľa viac. Veru nie náhodou sa hrdinovia knihy rozhovorili práve na výročie pamätného roka 1968. Veľká časť príbehu sa odohráva na Sardínii a v Andalúzii. V prvom rade sa však týka Slovenska. Jeho hrdinami sú Španieli, je ale o Slovákoch. Alebo o Európanoch? Podľa Jozefa Rolka: „My sme sa Európanmi stali už dávno. Nepotrebovali sme k tomu žiadnu Úniu. Nedali sme sa opiť rožkom, že ju založili na to, aby sa naše deti mali lepšie. Vieme prečo vznikla a ako sa v nej žije“. „Celé je to tro¬cha inak, ako sa vám snažia nahovoriť rôzni adolescentní historici, ktorí ohýbajú dejiny podľa vzorov ja a teraz. A ktorých sa po každej spoločenskej zmene vyrojí dostatok aj na Slovensku“, dodáva Jarka Ruizová. Nie, nie je to učebnica dejepisu ani politické školenie, ale neobyčajný príbeh autentických ľudí, ich hľadania aj nenachádzania, lások aj sklamaní, pádov aj úspechov. A úsmevného spomínania, aj keď všetky tie smelé pokusy roztrhnúť svet na malé kúsočky neskončili veselo. Preto sa prach z ich otvorených záznamov pri čítaní čoskoro rozplynie.
Na sklade 1Ks
0,99 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Záznamy (-70%)


Hľadajú a otvárajú sa zaprášené záznamy o miestach, udalostiach a osobách. Hrdinovia románu ich už dávno zatlačili kamsi do najskrytejších šuplíkov zabudnutia. Netušili, že aj po rokoch budú zaujímavé, dokonca, že pomôžu pochopiť mnohé z toho, čo sa s nami deje práve teraz. Postavy románu patria do generácie šesťdesiatnikov. Nie vekom, ale podľa rokov, v ktorých všeličo povystrájali. Ich životnú filozofiu ktosi definoval ako sex, drugs & rock n roll. Obsahovala však oveľa viac. Veru nie náhodou sa hrdinovia knihy rozhovorili práve na výročie pamätného roka 1968. Veľká časť príbehu sa odohráva na Sardínii a v Andalúzii. V prvom rade sa však týka Slovenska. Jeho hrdinami sú Španieli, je ale o Slovákoch. Alebo o Európanoch? Podľa Jozefa Rolka: „My sme sa Európanmi stali už dávno. Nepotrebovali sme k tomu žiadnu Úniu. Nedali sme sa opiť rožkom, že ju založili na to, aby sa naše deti mali lepšie. Vieme prečo vznikla a ako sa v nej žije“. „Celé je to tro¬cha inak, ako sa vám snažia nahovoriť rôzni adolescentní historici, ktorí ohýbajú dejiny podľa vzorov ja a teraz. A ktorých sa po každej spoločenskej zmene vyrojí dostatok aj na Slovensku“, dodáva Jarka Ruizová. Nie, nie je to učebnica dejepisu ani politické školenie, ale neobyčajný príbeh autentických ľudí, ich hľadania aj nenachádzania, lások aj sklamaní, pádov aj úspechov. A úsmevného spomínania, aj keď všetky tie smelé pokusy roztrhnúť svet na malé kúsočky neskončili veselo. Preto sa prach z ich otvorených záznamov pri čítaní čoskoro rozplynie.
Vypredané
2,97 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Zoznamy (-50%)


Neobyčajné putovanie prísne tajných starých, ale pre kohosi stále životu nebezpečných zoznamov a ich dosah na život a konanie mnohých ľudí. Dobrodružný až kriminálny príbeh hlavného hrdinu odohrávajúci sa uprostred prebiehajúcich spoločenských zmien v jeho okolí a jeho pohľad okorenený humorom na to, ako ich chápe a ako sa s nimi vyrovnáva. Pútavý opis zvláštnych, ale aj celkom bežných súkromných udalostí a ich aktérov, ktorý viacerým nám pripomenie čosi z nášho vlastného života. Odohrávajú sa na autentických miestach, predovšetkým na Slovensku a v Rakúsku, ale svojou povahou zasahujú aj do viacerých okolitých štátov Európy. V miestopise aj charaktere románových postáv čerpá autor z vlastných bohatých zážitkov a nezaprie svoj zvláštny vzťah k potravinám – príbeh sa odohráva prevažne v mäsiarskom prostredí. Miroslav Spišiak, ročník 1947. Dosiahol vysokoškolské vzdelanie ekonomické, doktorandské a jazykové. Pracoval v oblasti cestovného ruchu, obchodu, riadenia kvality a potravinárskej výroby. Je dlhoročným tlmočníkom, autorom – Páchateľ v uniforme (2011); !?Chutí?! (2015), prekladateľom a vydavateľom – Falšovatelia jedla (2012); Prečo? Načo? Ako? (2013). Aktívne sa angažuje v ochrane spotrebiteľov: bol spoluzakladateľom Združenia slovenských spotrebiteľov, spolupracuje so Spotrebiteľským inštitútom. Na Slovensku aj v Česku vstúpil do povedomia verejnosti odhaľovaním nekalých praktík výrobcov a predajcov potravín.
Na sklade 1Ks
4,95 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Chutí?! (-25%)


Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií. „Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor. Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám. Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: CHVÁLENKÁRSKE TRIKY A TVRDENIA (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.
Vypredané
8,18 € 10,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Záznamy (-90%)


Hľadajú a otvárajú sa zaprášené záznamy o miestach, udalostiach a osobách. Hrdinovia románu ich už dávno zatlačili kamsi do najskrytejších šuplíkov zabudnutia. Netušili, že aj po rokoch budú zaujímavé, dokonca, že pomôžu pochopiť mnohé z toho, čo sa s nami deje práve teraz. Postavy románu patria do generácie šesťdesiatnikov. Nie vekom, ale podľa rokov, v ktorých všeličo povystrájali. Ich životnú filozofiu ktosi definoval ako sex, drugs & rock n roll. Obsahovala však oveľa viac. Veru nie náhodou sa hrdinovia knihy rozhovorili práve na výročie pamätného roka 1968. Veľká časť príbehu sa odohráva na Sardínii a v Andalúzii. V prvom rade sa však týka Slovenska. Jeho hrdinami sú Španieli, je ale o Slovákoch. Alebo o Európanoch? Podľa Jozefa Rolka: „My sme sa Európanmi stali už dávno. Nepotrebovali sme k tomu žiadnu Úniu. Nedali sme sa opiť rožkom, že ju založili na to, aby sa naše deti mali lepšie. Vieme prečo vznikla a ako sa v nej žije“. „Celé je to tro¬cha inak, ako sa vám snažia nahovoriť rôzni adolescentní historici, ktorí ohýbajú dejiny podľa vzorov ja a teraz. A ktorých sa po každej spoločenskej zmene vyrojí dostatok aj na Slovensku“, dodáva Jarka Ruizová. Nie, nie je to učebnica dejepisu ani politické školenie, ale neobyčajný príbeh autentických ľudí, ich hľadania aj nenachádzania, lások aj sklamaní, pádov aj úspechov. A úsmevného spomínania, aj keď všetky tie smelé pokusy roztrhnúť svet na malé kúsočky neskončili veselo. Preto sa prach z ich otvorených záznamov pri čítaní čoskoro rozplynie.
Vypredané
0,99 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Chutí?! (-50%)


Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií. „Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor. Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám. Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: CHVÁLENKÁRSKE TRIKY A TVRDENIA (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.
Vypredané
5,45 € 10,90 €

dostupné aj ako: