Aj ja som mama

Kniha Som mama od Kristíny Farkašovej je vtipným, trefným, veľmi milým a príjemným čítaním, pre každú matku aj nematku. Nie je to komplexný príbeh ale skôr „týždenník“, kde Kristína dáva na papier postrehy a zážitky zo života matky. Matky dvojičiek. Lebo dvojmatka je niečo úplne iné ako jednomatka. Aj ja som matka a presne viem o čom Kristína píše. Jej dve krásne dcéry - dvojičky Matilda a Ela jej dávajú dennodenne zabrať. A zároveň ju učia novým veciam a objavujú v nej schopnosti, o ktorých sama často ani len netušila.

Trefný a vtipný blog, ktorý zaujal širokú verejnosť bol potrebou Kristíny sa z materstva aspoň vyrozprávať. A zistenie, že jej blogy majú taký úspech a že je veľa žien rovnako „postihnutých“ materstvom, bolo podnetom pre napísanie tejto knihy.

Knihu vtipne ilustroval jej otec, Boris Farkaš. Jej celý dizajn sa vymyká štandardu, vo vnútri nájdete aj vtipné tetovačky, ktoré si asi nenatetujem, ale minimálne potešia a pobavia. Počas celej knihy som sa veľmi dobre bavila. Kristína celý priebeh svojho tehotenstva aj materstva opisuje s láskavým a nežným humorom, pričom sa nebráni si priznať ani únavu, stres a častokrát svoju neschopnosť. Priznáva, že nie je dokonalá a vôbec jej to nevadí. Matky nie sú dokonalé, ale pre svoje deti sú tie najlepšie na celom svete. Kristína sa tak v knihe odhaľuje, bez hanby ukazuje ako vychováva svoje knedle, aj keď sa to niekomu nemusí páčiť.

Ja osobne jej prístup veľmi kvitujem - treba mať predsa nadhľad. Veľa sa tak môžu priučiť aj čerstvé matky, prípadne matky čakateľky. Kristínin prístup k výchove detí je praktický a hlavne je pravdepodobné, že to potom matka "prežije" v plnom zdraví. Knižku v každom prípade odporúčam všetkými desiatimi. Ideálne bude, keď uložíte deti spať, spravíte si dobrý zelený čaj a na jeden nádych ju prečítate. Tak ako ja.

Štefan Svitko. Dakar. A nová kniha

Robert Menasse: Blažené časy, krehký svet