! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Jazyk


Hodnotenie


Väzba


Výhody dyslexie


Čo keby sme sa na dyslexiu pozerali ako na štýl učenia a spracovania informácií a nie ako na poruchu? Do tejto knihy vložili autori všetky svoje pôsobivé skúsenosti z neurológie a zo vzdelávania s jedným cieľom – vyvrátiť štandardný prístup k dyslexii založený na deficitoch. Ľudia zvyčajne dyslexiu definujú ako poruchu čítania a pravopisu. Manželia Eideovci však prostredníctvom publikovaných štúdií, klinických pozorovaní a rozhovorov s dyslektikmi dokazujú, že tieto problémy nie sú hlavnými znakmi dyslexie, ale sú to kompromisy vyplývajúce z úplne odlišného modelu spracovania informácií, ktorý má aj veľké výhody. V štúdiách zameraných na trojrozmerné priestorové uvažovanie napríklad dospelí dyslektici dosahujú lepšie výsledky ako ich rovesníci bez dyslexie. Aj to je jeden z dôvodov, prečo sú z toľkých dyslektikov úspešní inžinieri. Disponujú napríklad neuveriteľnými schopnosťami rozpoznávania vzorov, divergentného myslenia, epizodickej pamäti, riešenia problémov a predvídania. Odhaľte všetky silné stránky dyslektického mozgu a zistite, čo ho robí takým výnimočným.
Na stiahnutie
18,80 €

dostupné aj ako:

Premena školy: Návod na použitie


Jedným z kľúčových problémom, ktorým čelíme na Slovensku, sú zaužívané negatívne stereotypy, nedostatočná objektívna informovanosť spoločnosti, predsudky a z nich vyplývajúca intolerancia časti obyvateľstva k sociálne a zdravotne znevýhodneným deťom a žiakom. Súčasný vyučovací proces na Slovensku je, podľa modernejších kritérií vo svete, veľmi málo adaptabilný, nepružne reaguje na rýchle zmeny, nevie ich predvídať. V nadväznosti na medzinárodné snahy podporiť inkluzívne vzdelávanie je žiaduce, aby sa identifikovali edukačné stratégie, ktoré majú potenciál pre stimuláciu každého žiaka. Chceme preto ponúknuť školám návod na použitie pri ich iniciatíve zmeniť svoju školu na školu 21. storočia. Kniha približuje (najmä manažmentu škôl) systém, ktorý je overený, zaužívaný a preukázateľne dosahuje pozitívne výsledky. Úspešné edukačné stratégie pozostávajú zo siedmich oblastí. Ich komplexným implementovaním je možné časom (cca po 2 rokoch) dosiahnuť zmeny tak, že sa škola stane atraktívnou pre svojich žiakov, ich rodičov a celú komunitu. Výhody: - Prezentuje úspešné vzdelávacie stratégie, ktoré sú účinné bez ohľadu na kontext, a preto sú prenosné do iných/všetkých škôl a komunít na zlepšenie edukačných výsledkov a pravej sociálnej inklúzie. - Čitateľom predstavuje model edukačných stratégií – výsledok výskumného projektu Includ-Ed, ktorý bol Európskou komisiou zaradený do zoznamu 10 najlepších výskumných projektov s najväčším spoločenským a politickým vplyvom v Európe. - Obsahuje aj prezentáciu konkrétnych krokov, postupov, ktoré môžu prispieť k zmene školy v prospech školy inkluzívnej. - Ponúka argumenty, že zmena je možná kdekoľvek a zadarmo, a na vedeckých dôkazoch založené stratégie, ktoré pripravili odborníci z pedagogiky, psychológie, antropológie, sociológie... Stačí mať len sen. - Ponúka námety na zlepšenie danej situácie, návod, ako spraviť školu snov; všetkým z komunity školy dáva príležitosť zmeniť ju na školu úspešných žiakov, spokojných a pokojných rodičov a učiteľov.
Na stiahnutie
15,49 €

Psychohygiena učiteľa v kocke


Každodenná prax učiteľov, vychovávateľov, pedagógov, pedagogických asistentov, ale aj iných odborníkov v školskom prostredí si vyžaduje obrovské vypätie a aktiváciu psychických síl. Preto, je veľmi dôležité naučiť sa tieto psychické sily načerpávať, aby nevznikol syndróm vyhorenia. Brožúra ponúka základný prehľad a oboznámenie sa s témami týkajúcimi sa starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov pôsobiacich v edukačnom prostredí v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu. Oboznámi s rizikami, ktoré so sebou pedagogická profesia prináša a tiež obsahuje niektoré profylaktické, preventívne, ale aj intervenčné možnosti, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou psychohygienickej starostlivosti v pomáhajúcich profesiách. Ponúka základnú orientáciu nielen v dôsledkoch, ktoré so sebou dlhodobo zanedbávaná starostlivosť o vlastné duševné zdravie prináša, ale informuje aj o konkrétnych psychohygienických možnostiach, ako si udržať a posilniť vlastné (nielen) duševné zdravie. Informuje o tom, ktoré kroky často vedú k syndrómu vyhorenia, resp. na čo si dávať pozor, ak chceme dlhodobo „horieť, ale nevyhorieť“. Výhody: - Brožúra stručne, zrozumiteľne a v kocke priblížuje problematiku psychohygieny v kontexte pomáhajúcich profesií – špeciálne s akcentom na pedagogickú obec a prostredie školstva. - Okrem vedeckých poznatkov a argumentov, ktorú táto publikácia ponúka, je snahou zrozumiteľne odborným jazykom, priblížiť jednotlivé témy aj v ich praktickej rovine. - Na viacerých miestach čitateľ nájde rôzne tipy a odporúčania do pedagogickej praxe.
Na stiahnutie
15,49 €

dostupné aj ako:

CARPE DIEM...ale bez stresu


Okrem teoretických reflexií problematiky záťaže a stresu či analýzy vybraných koncepcií záťaže a stresu, brožúra popisuje, ako stres vzniká, ako sa prejavuje a k čomu slúži, hlbšie analyzuje príčiny stresu a jeho dôsledky na zdravie človeka a jeho duševný život. Náležitú pozornosť tiež autorky venujú zvládaniu záťaže, pričom charakterizujú adaptačný proces a obranné mechanizmy, ako aj dve základné podoby zvládania záťaže: zvládacie štýly, dopingové stratégie a taktiež ponúkajú vybrané relaxačné techniky. Neoddeliteľnou súčasťou brožúry je aj ukážka vzdelávacieho programu „Carpe diem... ale bez stresu“, ktorý pozostáva zo siedmich na seba nadväzujúcich častí. Kľúčovými v obsahu sú praktické cvičenia a aktivity vychádzajúce z teoretických východísk psychologických disciplín, ekológie a kognitívno-behaviorálneho prístupu, prostredníctvom ktorých je možné krok za krokom nachádzať odpoveď na to, čo stres v našom živote vyvoláva, čo ho udržiava, aké má následky a ako ho zvládať v rozumných medziach nášho života. Každá kapitola ponúka užitočné odporúčania, dotazníky či cvičenia, ktoré umožňujú interaktívne pracovať s informáciami a poznatkami v texte jednotlivých kapitol.
Na stiahnutie
22,99 €

Zdravé telo


Pohyb je základom nášho každodenného života a najmä u detí predškolského a mladšieho školského veku zohráva nezastupiteľnú úlohu. V súčasnom, prevažne sedavom spôsobe života mu nedávame taký priestor, aký by si zaslúžil. Pohyb a pohybová aktivita by mali byť rovnako dôležité ako správne stravovanie alebo rozvoj rozumových funkcii, a v prípade raného veku sú to práve rodičia a učitelia materských a základných škôl, ktorí vedia ponúknuť dostatočne podnetne prostredie na optimálny pohybový rozvoj detí. S týmto zámerom vznikla komplexná pomôcka, v ktorej sú popísané a zobrazené cviky zamerané na posilnenie, natiahnutie a uvoľnenie rôznych svalových skupín. Kniha je zameraná na stručné predstavenie dôležitosti pohybu pre deti, súčasný stav pohybového rozvoja vrátane telesnej zdatnosti a pohybovej výkonnosti. Súčasne sa venuje niektorým základným anatomickým a fyziologických špecifikám, ktoré treba brať do úvahy pri realizácii pohybového programu v rôznych vekových kategóriách. Dôležitá je druhá časť, ktorá sa venujeme praktickým návodom a ukážkam cvičení, ktoré možno realizovať v domácom, ako i školskom prostredí, bez nevyhnutnosti zabezpečenia náročného priestorového alebo materiálneho vybavenia.
Na stiahnutie
15,49 €

dostupné aj ako:

Vědomí mezi Světy a jiné povídky


Proč vzniklo vědomí a je evoluční výhodou bytosti zvané člověk? Je vědomí schopností prožívat realitu takovou, jaká je? Je vědomí vlastností hmoty? Jaký je rozdíl mezi vědomím biologickým, anorganickým a vědomím umělé inteligence? Je vědomí, vnímání, myšlení a zpracování informací pouze doménou mozku? Nebo je vědomí součástí univerza? Klást si obdobné otázky můžete v podstatě do nekonečna, neboť stávající znalosti týkající se vzniku a fungování vědomí jsou stále v plenkách. Zatímco fyzika, zejména kvantová, matematika a exaktní vědy obecně pádí mílovými kroky od teorie k teorii posouvajíce znalosti kupředu, poznatky o tak zásadním a fenomenálním aspektu života, jakým je vědomí, jako by vědce nepřitahovaly. Jak se zdá, hůře je na tom už jen filozofie, která jako by strnula. Albert Einstein popsal vědomí jako nedílnou součást vesmíru a měl za to, že vědomí prostupuje vším. Stejnou filozofii zastávali přívrženci panpsychizmu, jakými byli Thales, Platón, Spinoza, Leibniz, Russell. Naproti tomu solipsizmus považuje lidské vědomí za vedlejší vlastnost myšlení a mozek za jediného objektivního zpracovatele informací o světě kolem nás. Jeho zastánci byli Descartes, Schopenhauer, Newton, Sartre. Neurobiologové přísahají na tezi, že vědomí je produktem mozku. Psychiatři a psychologové si už tak jisti nejsou. Když k tomu přičteme záhadu možnosti vzniku vědomí umělé inteligence, vyskytne se příležitost uchopit tuto látku a popasovat se s ní, například formou povídek. S jejich závěry nemusí čtenář vždy souhlasit.
Na stiahnutie
7,89 €

dostupné aj ako:

Hodnotenie žiakov základnej školy


Brožúra sa zameriava na 3 oblasti hodnotenia: - alternatívne hodnotenie, - formatívne hodnotenie, - slovné hodnotenie. Brožúra popisuje klasické a alternatívne formy hodnotenia, ktoré sú využiteľné v základnej škole. Prináša ukážky a spôsoby alternatívneho hodnotenia a možnosti, ako s nimi môže učiteľ pracovať. Cieľom brožúry je vymedziť formatívne hodnotenie v našom vzdelávacom systéme, vysvetliť nevyhnutnosť formulovania cieľov a kritérií v súvislosti s princípmi realizovania korektnej spätnej väzby. Súčasťou textu sú aj príklady a ukážky metód a techník formatívneho hodnotenia, ktoré môžu učitelia aplikovať v svojej praxi. Uvedený spôsob hodnotenia je zameraný na celostný rozvoj osobnosti žiaka, jeho vedomostnej stránky, emocionality a pozitívne vzťahy nielen rovesnícke, ale aj medzi učiteľom a žiakom. Ďalej sa v brožúre venujeme slovnému hodnoteniu, jeho výhodám a nevýhodám, postaveniu slovného hodnotenia v súčasnom systéme vzdelávania žiakov. Cieľom je nielen v teoretickej rovine vysvetľovať dôležitosť využívania slovného hodnotenia v praxi, ale priniesť aj konkrétne príklady jeho aplikácie v rôznych vyučovacích predmetoch. Nie každé slovné hodnotenie je pre žiakov podporujúce a formatívne, preto existuje viacero dôvodov, pre ktoré sa treba slovnému hodnoteniu žiakov venovať dôslednejšie. Obsahom tejto časti sú odporúčania učiteľom, ako využívať slovné hodnotenie vo vyučovacom procese, a tým pomôcť žiakom zlepšovať sa, motivovať ich k učeniu, a pod. Výhody brožúry: - konkrétne príklady a ukážky alternatívnych foriem hodnotenia ako napr. hodnotenie výkonnosti, sebahodnotenie a hodnotenie rovesníkmi, portfólio, diagnostický strom, štruktúrovaná mriežka a pod., - aktuálny stav hodnotenia podľa legislatívy a najnovších odporúčaní ministerstva školstva, - ukážky slovného hodnotenia v písomnej a slovnej forme, zásady a tipy na vypracovanie slovného hodnotenia, ktoré môže učiteľ použiť.
Na stiahnutie
15,49 €

Práca v rôznorodej triede


Autorka – špeciálna pedagogička – ponúka mnohé možnosti podpory pre učiteľa a žiakov v heterogénnej triede pri snahe o optimálnu edukáciu všetkých zúčastnených. Objasňuje základné pojmy a terminológiu, opisuje metódy, ktoré môže učiteľ aplikovať v bežnom vyučovacom procese (nielen) so žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Venuje sa jednotlivým prejavom vývinových porúch učenia naprieč hlavnými vyučovacími predmetmi a konkrétnej podpore v škole, ako aj v domácom prostredí. Predstavuje zásady a inšpiratívne prístupy vo vzťahu k žiakom s problémovým správaním, s nadaním, s poruchou autistického spektra. Zoznamuje čitateľa s možnosťami spolupráce školy s rodinou ako bežnej súčasti vytvárania podmienok na vzdelávanie všetkým žiakom a v neposlednom rade s technikami evalvácie výsledkov práce v rôznorodej triede. Súčasné trendy vo výchove a vzdelávaní, ktoré reflektuje aj aktuálna legislatíva, majú za cieľ naplniť potreby edukácie, ktorá bude inkluzívna, čiže vzdelávať žiakov v podmienkach inklúzie. Zjednodušene povedané, žiak by už nemusel odchádzať zo svojej pôvodnej školy kvôli svojim ŠVVP, ale škola by mala vytvorené podmienky, ktoré dokážu reflektovať na jeho aktuálne potreby. Výhody: - Brožúra pomôže vytvoriť škole, resp. pedagógovi najefektívnejšiu stratégiu zahŕňajúcu celý súbor postupov smerujúcich k eliminácii oslabení žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v bežnom školskom prostredí. - Prináša postupy, ako identifikovať a spoznať špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby žiaka a poskytnúť mu adekvátnu formu podpory na úrovni učiteľ/žiak. - Približuje čitateľovi možnosti a zmysel evalvácie svojej práce a práce tímu.
Na stiahnutie
15,49 €

Nekončící drama


Znáte někoho, kdo jako by si liboval v krizi? Někoho, kdo si vytváří vypjaté situace i tam, kde nejsou? Často takové lidi označujeme jako „hysterky“ či „chaotiky“, přitom ale trpí i oni sami, protože se nacházejí v setrvalém stavu stresu a vnitřní nejistoty. Jedná se o jedince, kteří prostřednictvím dramat řeší pocit, že nejsou dost „živí“, že mezi nimi a ostatními je nějaká bariéra, že něco v jejich životě je špatně. Podobně jako u jiných typů závislostí se zvyšuje jejich tolerance vůči tomu, co prožívají, takže potřebují stále kritičtější situace a své blízké vtahují do stále větších dramat. Lékem na závislost na dramatech je podle autora pocit, že daný jedinec někam náleží, že má skutečné vztahy s druhými lidmi. Lyons zároveň ukazuje, že podobný mechanismus se vyskytuje v celkovém nastavení společnosti. Kniha vám pomůže odhalit, jak objevit závislost na dramatech u jiných lidí i sami u sebe, a nabídne vám různé metody, jak tento stav léčit pomocí meditace, vizualizace, práce s myšlenkami, dýchání či psaní deníku. Knihu využijí i terapeuti, kteří mají klienty s některými poruchami osobnosti. Scott Lyons je americký klinický psycholog a psychosomatik.
Na stiahnutie
17,39 €

dostupné aj ako:

Tvoje ekonomie


Kniha jednoduchým a pro každého srozumitelným způsobem vysvětlí zákonitosti ekonomie. Tržní koloběh, poptávka, nabídka, konkurence, peníze, produkt, inflace, nezaměstnanost, vláda, krize a další pojmy jsou zde vsazeny do životního příběhu mámy čtyř dětí, která se ekonomii profesionálně věnuje více než 30 let.
Na stiahnutie
14,00 €

Sebahodnotenie digitálnej pripravenosti škôl


Novela školského zákona prináša novinku v monitorovaní kvality školy. Určuje, že účasť školy na monitorovaní kvality je povinná. Preto prinášame pomôcku pre školy na sebahodnotenie škôl, ktoré má vplyv na kvalitu školy. Kvalita škôl je bezpochyby častou témou všetkých aktérov vo vzdelávaní. Táto brožúra ponúka bližší pohľad na jeden z indikátorov kvality, a tým je sebahodnotenie. Poukazuje na to, prečo je dobré vedieť, či je Vaša škola pripravená na digitálnu dobu. Vysvetľuje pojmy ako je interná a externé evaluácia školy, kritériá internej evaluácie školy, využitie jej výsledkov a rozvoj. Ponúka školám pohľad na rôzne možnosti využitia výsledkov sebahodnotenia zameraného na zistenie stavu používania technológií v škole a ako s nimi ďalej pracovať. Školy tu nájdu informácie o podporných opatreniach a prostriedkoch, ktoré sú pre interných hodnotiteľov dostupné. Brožúra ponúka prehľad sebahodnotenia digitálnej pripravenosti škôl aj z pohľadu Európskej únie. Predstavuje i nový nástroj EU – SELFIE (nástroj na sebahodnotenie digitálnej pripravenosti škôl) a popisuje jeho využitie v EU i na Slovensku.
Na stiahnutie
15,49 €

Vzdelávacia politika a kultúra


Akási malá mapa či mozaika zdrojov a dôsledkov vzdelávacej politiky tak, ako ju autor zo svojho pohľadu zachytával posledné roky a ako o nej písal smerom k širokej verejnosti v novinových článkoch či rozhovoroch pre viaceré denníky a iné médiá. Kniha zachytáva rôzne roviny a úrovne vzdelávacieho systému, takpovediac od jasličiek až po vysoké školy, pretože ide o spojené nádoby, ktoré by mali byť zastrešené súdržnou vzdelávacou politikou celého systému. To sa u nás akosi nedeje, vzdelávacia politika je dodnes rozbitá a rozpačitá, takže systém nefunguje v súvislostiach a v celku. Príbeh textov sa začína rokom 2016, keď sa na stole objavil ďalší z pokusov o reformu školstva v Slovenskej republike v podobe projektu Učiace sa Slovensko. Pokračuje cez rôzne epizódy v ďalších rokoch až po pandémiu a otázky, ktoré táto situácia nastolila ako podnety k zmenám vzdelávacieho systému. Časovo sa končí tam, kde Európu zasiahla vojna na Ukrajine a keď sa možno vynoria úplne nové otázky a iné pohľady na to, čo sa pre vzdelávaciu politiku stane podstatné. A hoci sme s úmyslami zmeniť vzdelávací systém podľa nových pravidiel od roku 2020 zase na ďalšej novej ceste, nedokážeme ani teraz predvídať, ako a kam povedie. No kniha nie je len o Slovensku a o slovenskej vzdelávacej politike. Má aj mierne exotickú príchuť a zafarbenie. Lebo to časové obdobie, ktoré zachytáva, bolo pre autora spojené aj s priamym a dlhým stretom so vzdelávacími systémami a kultúrami krajín juhovýchodnej Ázie, konkrétne Indonézie a Nepálu.
Na stiahnutie
10,59 €

dostupné aj ako:

Tvoja ekonómia


Ekonómiu milujem, študujem a prednášam viac než 30 rokov. Ekonómia Ti vysvetlí systém, v ktorom žiješ. Vďaka mikroekonómii nájdeš v ňom svoje miesto a makroekonómia Ti pomôže pochopiť svet. Chceš to aj Ty? Ale máš na to čas len štyri hodiny? Presne toľko stačí na prečítanie knihy a si v obraze...viac na www.pitekova.eu
Na stiahnutie
12,00 €

dostupné aj ako:

Líný učitel


Kniha obsahuje to nejdůležitější a nejpraktičtější z celé vzdělávací strategie Líněho učitele. Jedná se o soubor textů ze tří dílů Liných učitelů, které postupně vyšly s podtituly Jak učit dobře a efektivně, Cesta pedagogického hrdiny a Kompas moderního učitele. Nejdůležitější myšlenky navíc pro české čtenáře doplnil i o části z aktuálně připravované knihy Liný učitel: vše o školním hodnocení. Věří, že učitelé na Slovensku najdou inspiraci, která pomůže obohatit jejich učitelskou filozofii a doplnit pedagogické nástroje.
Na stiahnutie
15,49 €

dostupné aj ako:

Školský digitálny koordinátor


MŠVVaŠ SR zaviedlo pozíciu školský digitálny koordinátor ako špecialistu vo výchove a vzdelávaní v súlade so zákonom o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch (koordinátorov pre informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom IKT v zmysle § 38, ods. 3c zákona 138/2019 Z. z.), aby sa stali inovačnou silou v školách, kde budú realizovať digitálnu transformáciu školy, vzdelávať svojich kolegov a uskutočňovať transformáciu školy. Požiadavky na rozvoj digitálnych zručností a kompetencií žiakov s ohľadom na život a prácu v digitálnej spoločnosti kladú zvýšené požiadavky aj na digitálne kompetencie učiteľov, ktoré sú obsiahnuté v Európskom rámci digitálnych kompetencií pedagógov DigCompEdu. Celkovo ide o dvadsaťdva kompetencií učiteľov v oblasti využívania digitálnych technológií zaradených do šiestich oblastí – profesijné zapojenie, digitálne zdroje, výučba, digitálne hodnotenie, podpora žiakov, podpora digitálnych kompetencií žiakov, ktoré sú podrobnejšie rozpracované v teoretickej časti brožúry. Obsahom brožúry Školský digitálny koordinátor sú teoretické informácie vyplývajúce z európskeho dokumentu o digitálnej transformácii s názvom Akčný plán digitálneho vzdelávania, ktorý vydala Európska komisia v septembri 2020. Jeho hlavným cieľom je podpora využívania technológií vo vzdelávaní a rozvoj digitálnych kompetencií v krajinách EÚ. Dozviete sa tiež informácie týkajúce sa národného projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie, v rámci ktorého boli vytvorené metodiky, príručky a ostatný vzdelávací obsah. Projekt poskytuje učiteľom vzdelávanie nielen na podporu vedomostí a zručností, ale aj na rozvoj kompetencií pre 21. storočie rozvoj trinástich profesijných kompetencií potrebných na zvyšovanie digitálnych kompetencií u žiakov. Z pozície školský digitálny koordinátor vyplývajú povinnosti a kompetencie zamerané na podporu a zlepšovanie digitálnych kompetencií učiteľov a žiakov na školách. Školský digitálny koordinátor rozumie znakom digitálnej školy ako vzdelávacieho prostredia a vníma väzby medzi pedagogickými postupmi a fyzickým aj virtuálnym vzdelávacím prostredím. Má prehľad o dostupných digitálnych technológiách pre vzdelávanie v rôznych predmetoch a na rôznych stupňoch vzdelávania, čím poskytuje kvalifikovanú odbornú aj metodickú podporu vedeniu školy aj jednotlivým učiteľom pri výbere vhodných nástrojov a didaktických postupov a v spolupráci so správcom siete na škole rieši praktické problémy učiteľov a vedenia s používaním digitálnych technológií. V brožúre Školský digitálny koordinátor sú uvedené teoretické informácie a metodicko-aplikačné usmernenia pre učiteľov informatiky a pre digitálnych koordinátorov na školách aj na tieto témy: • Digitálne zdroje a nástroje pre učiteľov, • Centrálne úložisko digitálneho edukačného obsahu, • Možnosti vytvárania vlastných digitálnych edukačných materiálov, • Formatívne hodnotenie a monitorovanie práce žiakov, • Edukačné počítačové hry, • Tvorba žiackych projektov s využitím digitálnych technológií, • Vytváranie digitálnych portfólií žiakov a iné...
Na stiahnutie
15,49 €

Lékařská biologie a genetika (II. díl)


"Učební texty Lékařská biologie a genetika jsou zaměřeny především na genetické problémy, které jsou významné pro studium medicíny; shrnují základní poznatky rozsáhlého a dynamicky se rozvíjejícího oboru lékařské biologie a genetiky. Texty jsou rozděleny do tří dílů. Druhý díl se soustředí na vybranou problematiku molekulární genetiky, onkogenetiky, genetiky vývoje, na vrozené vady, teratogenezi a interakci genů s prostředím."
Na stiahnutie
6,00 €

dostupné aj ako:

Učebnice Současná ruština


Publikace se zaměřuje na nejproblematičtější otázky ruského pravopisu a interpunkce a je určena jak pokročilým studentům ruštiny, tak i učitelům ruštiny jako cizího jazyka. Tematicky zaměřené kapitoly obsahují teoretickou část, prezentovanou ve formě tabulek, i praktická cvičení s řešeními. Autorka na základě srovnávacího přístupu názorně demonstruje podobnosti a rozdíly v pravopisu a interpunkci ruštiny a češtiny, a pomáhá tak studentům pochopit příslušná pravidla a aplikovat je v praxi.
Na stiahnutie
8,00 €

Neurosurgery


Anglická učebnice Neurosurgery je základním materiálem pro výuku oboru na lékařských fakultách pro studenty v anglickém studijním programu. Společně s přednáškami a praktickými cvičeními tvoří souhrn informací pro přípravu na zkoušku z neurochirurgie. Aktuální text s bohatou grafickou dokumentací poskytne informace i mladým rezidentům v oboru, pro něž může být zdrojem informací při studiu k atestaci z neurochirurgie. Kniha je členěna na část obecnou a speciální. V obecné části byl kladen důraz na neurologicko-neurochirurgickou propedeutiku, zejména na klinické vyšetření pacienta. Ve speciální části upozorňujeme na začlenění nové klasifikace CNS tumorů z roku 2021 a na moderní trendy v terapii cévních onemocnění mozku.
Na stiahnutie
11,00 €

Štěstí jako téma současné teologie


Štěstí je dnes předmětem zvýšeného zájmu společenských věd i široké veřejnosti. Také teologie se pokouší najít k němu opět cestu a prokázat, že křesťanská víra nejen odkazuje k posmrtné blaženosti, ale také významně přispívá ke zvládání pozemského života. Kniha reflektuje současné teologie štěstí a poukazuje na rozdílný přístup v protestantské a katolické tradici. Jako klíčové se ukazuje být hodnocení významu lidského jednání pro dosažení zdařilého života. Pojem Božího požehnání, vztahující se k lidskému činu, dokáže propojit lásku k bližnímu a sebelásku v jeden celek, který zkušenost štěstí umožňuje.
Na stiahnutie
5,00 €

Rozšírte svoje vedomosti z nových oblastí ako ekonómia, manažment a marketing. Zaujímate sa o vesmír a jeho fungovanie, správanie živočíchov či históriu času? Správny smer do života a pozitívnu psychológiu prinesie motivačná literatúra. Knihy odborné - z oblasti práva, pedagogiky, sociológie či medicíny - ukrýva práve táto sekcia.

Kategória Odborná a populárno-náučná literatúra zahŕňa knihy a texty, ktoré poskytujú informácie a odborné znalosti v rôznych odboroch. Táto kategória sa líši od beletristickej literatúry a zameriava sa na vedomostný prínos.

Odborná literatúra obsahuje podrobné informácie, teórie a výskum v rôznych oblastiach ako veda, medicína, technológia, právo, ekonomika a psychológia. Populárno-náučná literatúra je prístupnejšia verejnosti a zaujímavo prezentuje tématické úseky, históriu, biografie a vedecké objavy.

Odborná a populárno-náučná literatúra je dôležitá pre vzdelávanie, osobnostný rozvoj a celoživotné učenie. Pomáha nám porozumieť svetu, objavovať nové perspektívy a zlepšiť naše schopnosti. Tieto diela od renomovaných autorov sú zdrojom inšpirácie a prínosov pre naše profesionálne a osobné životy.

K najznámejším autorom odbornej literatúry patria Stephen Hawking, Yuval Noah Harari, Malcolm Gladwell, Daniel Kahneman či zo slovenských autorov Roman Králik, či Vojtech Zamarovský.