Audioknihy - Česká beletria strana 1 z 2

Jan Neruda: Výběr z díla slavného básníka, prozaika, kritika a novináře - audiokniha CD

Slavný básník, spisovatel a novinář v díle plném drsné reality i nesmrtelné poezie Letos v červenci uplyne 190 let od narození jednoho z nejslavnějších českých spisovatelů a básníků, tvořícího ve druhé polovině 19. století. Patřil ke generaci tzv. májovců, navazujících na sbírku Máj dalšího našeho slavného básníka Karla Hynka Máchy. Jan Neruda žil většinu života v Praze na Malé Straně. Toto město ovlivnilo jeho tvorbu osudově. Jako novinář spolupracoval s řadou tehdejších časopisů a novin. Zde rozvinul svébytnou uměleckou formu fejetonů určených novinám. Ve svém nejslavnějším díle, Povídkách malostranských (1878), využil zcela moderní, objektivní pohledy na dění, které zažíval kolem sebe, ve svém životě. Do svého vyprávění vnášel drsnou realitu. V básnické tvorbě využíval inspiraci přírodou, lidmi, kosmem. Do poezie vnesl humor i vlastenecké výzvy. V archivu Supraphonu jsme objevili nejen Povídky malostranské, čtené Zdeňkem Štěpánkem, ale skvělý komplet nazvaný Portrét básníka Jana Nerudy, tvořený jako kompilaci z mnoha básníkových prací, recitovaný Janem Třískou, Marií Tomášovou, Otomarem Krejčou a řadou dalších. Na archivní poklady jsme navázali novými nahrávkami v archivu chybějících dvou povídek malostranských a fejetonů, čtené mladými interprety Radúzem Máchou, Radkem Melšou a Šimonem Krupou. Čtou Jan Tříska, Marie Tomášová, Otomar Krejča, Radúz Mácha, Radek Melša, Šimon Krupa, Zdeněk Štěpánek a další
U dodávateľa
21,83 € 22,98 €

Poslední prvotina - audiokniha CD

S úsměvem, lehkostí a upřímností popsané vzpomínky na vyrůstání v komunistickém Československu v 50.letech minulého století. Autorka dětskýma, udivenýma očima pozoruje absurdní svět kolem sebe. S dojemnou bezprostředností komentuje nejen společenskou a politickou situaci té doby, ale i neméně komplikované rodinné vztahy a glosuje jednání svých nejbližších. Nesoudí, jen konstatuje. Objevná a vtipná audiokniha pro každého, kdo tu dobu nezažil, ve skvělé interpretaci Báry Munzarové. Poslední prvotina byla oceněna Čestným uznáním Obce spisovatelů v anketě o Cenu Miroslava Švandrlíka za nejvtipnější knihu roku 2023. Interpret: Bára Munzarová
U dodávateľa
18,75 € 19,74 €

V divočině - audiokniha CD

„Batoh na zádech, kulovnici přes rameno a sukovici v ruce, kráčel jsem pralesem.“ Neohrožený zálesák, nebýt však jeho psa Vykuka, kdoví, jak by dopadlo jeho setkání s chřestýšem. V jiné povídce zabíjí strach – to když se v džungli zabodne obyčejný trn dozorci Swanovi do zad. Ucítí bodnutí, otočí se a uvidí indiána s bambusovou holí v ruce. Běda, foukačka s hrotem napuštěným prudkým jedem! Nebyla to však domorodá zbraň, tady puklo srdce strachem. Dnes už se nedozvíme, kolik příběhů Batlička na vlastní kůži zažil, kolik jich převzal od lidí, které potkal po cestě, a které si jednoduše vymyslel nebo přibarvil. Ať tak či tak, Batličkovy dobrodružné povídky milují generace čtenářů. Interpret: David Matásek
U dodávateľa
20,41 € 21,48 €

Slezská trilogie 1: Dědictví - audiokniha CD

„Dobrá žena se nevyptává,“ řekne tchyně mladé nevěstě, která se přivdá na statek v Darkovicích. Zpočátku se zdá, že se příběh Agnes bude odvíjet očekávaně – mladá žena usiluje o lásku svého muže a respekt jeho rodiny v tvrdých podmínkách odlehlé vesnice. Jsou však třicátá léta 20. století a přichází válka. Muži z Hlučína dostávají německé povolávací rozkazy a zanedlouho se u každé chalupy objevuje pošťák s obávanou zprávou o jejich úmrtí. Tím však těžký osud žen nekončí. Musejí vychovávat děti a vyrovnávat se s dalšími životními zkouškami. Tak jako Agnes, která v životě vyplakala víc slz, než měla důvodů se usmívat… A nám její osud i příběhy dalších žen, o kterých autorka píše, také vžene slzy do očí. Interpret: Jana Štvrtecká
U dodávateľa
19,84 € 20,88 €

Neviditelné kořeny (audiokniha)

Listopad 1989, Vysokoškolák Pavel prožívá události revolučních dní, které poznamená rodinná tragédie: jeho otec, příslušník StB, spáchá sebevraždu, Pavel se navíc dozvídá, že je adoptovaný, a tak začíná pátrat po svých kořenech, Nedlouho po druhé světové válce se snaží Tomáš a Anežka, zaměstnanci firmy Baťa, uprchnout přes střežené hranice ze své vlasti, Co mají desítky let vzdálené osudy společného a jak je ovlivní bouřící dějiny?
U dodávateľa
18,99 € 19,99 €

Unesený západ - Audiokniha CD

Dva eseje celosvětově uznávaného spisovatele o významu a síle kultury. Zvuková verze knihy, vydané nakladatelstvím Atlantis pod názvem Unesený Západ, obsahuje dva eseje Milana Kundery. První z nich, nazvaný v knize Nesamozřejmost národa, je záznamem vstupního projevu Milana Kundery na sjezdu spisovatelů v roce 1967. Upozornil v něm na ohroženost kultury a vyzval k návratu k evropským hodnotám, protože překračování národních kultur považoval za výrazný rys českého bytí v dějinách. Druhý text, francouzsky psaný esej Unesený Západ aneb Tragédie střední Evropy (přeložený do češtiny Annou Kareninovou), byl poprvé otištěn v roce 1983 v časopise Le Débat. Je apelem k ochraně evropské duchovní identity, vzpomínkou na rok 1956 a vpád ruských tanků do Maďarska. Tuto událost považuje za tragédii střední Evropy a též západu, tehdy do sebe zahleděného. V konfrontaci se současným celosvětovým děním je řada myšlenek Milana Kundery téměř vizionářská. V interpretaci Radúze Máchy se text stává výrazným a silným, velmi aktuálním sdělením.
U dodávateľa
15,52 € 16,34 €

Bohumil Hrabal: Výběr z díla legendárního spisovatele - Audiokniha CD

Zvukový záznam z díla autora, proslulého nejen v českém prostředí, ale i v kontextu kultury evropské a světové. Ke stodesetiletému výročí narození Bohumila Hrabala (28. 3. 1914 – 3. 2. 1997), jednoho z nejvýznamnějších českých spisovatelů druhé poloviny dvacátého století, vychází v řadě titulů, věnovaných nejlepším českým literátům a umělcům, tento komplet, kombinující archivní záznamy s nově nahranými. V archivu jsme objevili povídky z knihy Perlička na dně, Domácí úkoly či Obsluhoval jsem anglického krále a Pábitelé. Z nejrozsáhlejších archivních záznamů jsou zde Ostře sledované vlaky v interpretaci Kryštofa Hádka. Další povídky, které většinou ještě ve zvuku nevyšly, jsou z knih Morytáty a legendy či Povídky, črty a hovory. Ve většině z nich vnímáme občanské postoje, v 50. letech velmi statečné a odvážné, propojené s fabulačním mistrovstvím, hravou fantazií autora využívajícího vše, co se mu kdy v životě přihodilo či co se kdy dozvěděl. Díky mistrovské interpretaci mladých umělců (Radúz Mácha, Ivan Lupták, Hana Kusnjerová, Radek Melša a Šimon Krupa) vnímáme krutou a přesnou protikladnost životních dějů, jak je Hrabal zachytil.
Na sklade 1Ks
20,02 € 21,07 €

Nultá hodina (audiokniha)

Hedvika se vrací do poválečného Československa po sedmi letech, které prožila v Londýně a ve vojenské službě v Africe. Z trosek se snaží znovu vystavět svůj někdejší život, postupně však zjišťuje, že jednotlivé dílky se poztrácely a nic už není jako dřív. Hrůzy války a léta odloučení ji s manželem odcizily, a do cesty jí navíc vkročil jiný muž. Hedvika mezitím bezmocně pozoruje, jak v její vlasti jednu totalitu střídá druhá. Podaří se jí vystoupit z neklidného bezčasí nulté hodiny?
U dodávateľa
15,67 € 16,49 €

Jak jsem rodila indiánského syna z kmene Čerokí - Audiokniha CD

Upřímná i trochu fiktivní kniha úspěšné blogerky o životě Češky mezi indiány kmene Čerokí. Něžné a vtipné vyprávění o lidskosti, přátelství, rodině, lásce a přírodě. Interpret: Tereza Dočkalová
U dodávateľa
18,75 € 19,74 €

Zavražděný sen a jiné povídky - audiokniha

„Zastavila se, v očích hrozný úlek. Nepromluvila a já také nic neříkal.“ Jeden z našich předních autorů psychologické prózy osvědčil mistrovský talent nejen při psaní románů, které dnes patří ke kanonickým dílům české meziválečné literatury, ale i ve své bohaté a pestré povídkové tvorbě. Svědčí o tom rovněž desatero více či méně známých textů skýtajících z hlediska doby vzniku (1927–1940) a rozmanitosti námětů výmluvný průřez dílem Havlíčka-povídkáře. Najdou se mezi nimi citově vypjatá dramata (Přicházející z pekel, Děvka páně, Past), sebereflexivní etudy na pomezí skutečnosti a blouznění (Zavražděný sen, Šálení jara, Pan Bych), příběhy až krutě realistické (Vavřínek, Pomsta, Dobrodružství), ale i jedno vyprávění laděné do fantastična (Hodinky pana Balabána). Protagonistům těchto miniatur není nic lidského cizí, dokonce ani zrada nebo vražda, takže mnozí z nich nakonec přicházejí o své sny. A někdy i o život… Původní antologie povídek Jaroslava Havlíčka zahrnuje nejzdařilejší autorovy krátké texty rázu milostného, realistického, fantastického i detektivního. Délka nahrávky: 5 hodin 55 minut
U dodávateľa
15,62 € 16,44 €

Grófka - audiokniha CD

Z pařížského Východního nádraží, Gare de l´Est, vyjíždí 21. srpna 1988 vlak do Prahy a odváží skupinu mladých lidí z Československa, kteří na pozvání spřátelené francouzské komunistické mládeže pobývali týden ve Francii. Ana, jíž je právě ten den osmnáct let, si ale jen vyzvedne pas a do vlaku ke zděšení ostatních nenastoupí. Je rozhodnutá nadělit si k narozeninám svobodu, ačkoliv sama ještě nemá tušení, co všechno ono sladce znějící slovo znamená a jakou cenu za ni bude muset platit. První svobodné kroky ji zavedou na hřbitov Pere-Lachaise, kde dojde k osudovému setkání s tajemnou, krásnou a rozporuplnou ženou, která si nechá říkat Grófka. Grófka Anu pak jako dobrá i zlá víla provází jejím přechodem do dospělosti, její cestou z jedné strany zdi na druhou, jejím hledáním identity. Není ale vílou jedinou. Ostatní Aniny víly jsou ovšem vousaté: majitel baru Bernard, malíř Albert, zodpovědný Eugene a nerozlučná dvojice staříků ze Středomoří, Jacob a Yacoub ti všichni Anu svým způsobem vedou její iniciací, a z dítěte v nesvobodné rodné zemi, posléze z tápající dívky na území nikoho se stává mladá, sebevědomá žena v zemi svobodné, i když adoptivní. Aninu cestu provází symbolický přerod z jednoho jazyka do druhého, Ana dá Grófce slib mlčení a zůstává dlouho němá, nakonec však i ona může promluvit. Interpret: Martina Hudečková
U dodávateľa
17,66 € 18,59 €

Továrna na absolutno - audiokniha

První Čapkův utopický román o vynálezu stroje na využití energie, jenž však z hmoty kromě ostatní energie uvolňuje i "absolutno" - boha a způsobí tím převraty v citech a myšlení lidí i národů. Kladem díla zůstává jeho kritika: kritika nacionalismu, klerikalismu a společenského systému, na jehož pozicích autor stál. Továrna na absolutno byla knižně vydána v roce 1922, ve fejetonové podobě dílo vycházelo v Lidových novinách v letech 1921-22. Čapka nepochybně zasáhl ohromující rozvoj válečné techniky. Popularizovaná ba vulgarizovaná "atomistická teorie" ho přivedla na myšlenku, že po totálním spálení hmoty nezůstane nic než Bůh. Že se Bůh nemusí nutně projevovat jako bytost dobrotivá a tvůrčí, to je zase myšlenka veskrze čapkovská. Román (spíš cyklus fejetonů) končí nepříliš přesvědčivou vizí všeobecného smíření.
U dodávateľa
11,44 € 12,04 €

Gump: Jsme dvojka - audiokniha CD

Nová Gumpova cesta začne přesně tam, kde ta předchozí skončila. Se svým milovaným Béďou Kozím Bobkem projdou příběhem, který už jim dávno předtím napsaly hvězdy. Audiokniha pro všechny, kteří dokážou číst ze psích očí, ale i pro ty, kteří to zatím neumějí nebo nevěří, že je to možné. Namluvil IVAN TROJAN
Očakávame
17,04 € 17,94 €

Vánoce s Františkem Nepilem - Audiokniha CD

Výběr povídek Františka Nepila s vánoční tematikou (od Adventu až po Silvestr) z knih Dobré a ještě lepší jitro, Dobrou a ještě lepší neděli, Dobrá a ještě lepší jitra a Hledání radosti. Výběr připravil a dramaturgicky sestavil sám autor, a poté se samozřejmě osobně dostavil do studia a ujal se četby s neopakovatelným mistrovstvím prostého vypravěče, jehož slova hladí, dokáží vyloudit na tvářích posluchačů úsměv, ba dokonce vyprovokují i k hlasitému smíchu. František Nepil vystihuje podstatu Vánoc s jejich typickými znaky s neobyčejnou pravdivostí. Vánoční atmosféru této nahrávky umocňují melodie známých koled a zvuk varhan.
U dodávateľa
13,05 € 13,74 €

Nebožtík na rynku - Audiokniha CD

Říká se, že člověk zmoudří a porozumí sám sobě teprve k stáru – jinými slovy, že v pozdějším věku najde sám sebe. Co si má ale hlavní hrdina počít ve chvíli, kdy sám sebe najde doslova? Ano, emeritního docenta bohemistiky Igora Juráška by ani v nejčernějším snu nenapadlo, že když se po mnoha desetiletích vydá do městečka Staré Rasošky, kde kdysi začínal své učitelské povolání, nalezne tam za živým plotem mrtvolu… sebe sama! Po prvotním šoku jde coby zákona dbalý muž ohlásit nález na místní policejní stanici. Tak zapeklitý případ ovšem rychle směřuje do nejvyšších policejních pater. Podezřelý (stejně jako „válka s Turkem“) musí být, takže se jím stává sám nešťastný nálezce. Starý pán, pronásledovaný výčitkami svědomí vůči své oddané manželce Hedvice, jíž – mírně řečeno – nebyl vždy zcela věrný, vůči celé plejádě dalších žen, jimž nedokázal odolat, a nakonec i vůči několika kolegům či přátelům, jejichž cestě na onen svět neuměl (jak sám sebe obviňuje) zabránit, se uchýlí k rekapitulaci vlastního života. Při vzpomínkách a ve snech, které ho pronásledují, se noří do hlubin své duše a “dějí se zázraky”. Že by Igor Jurášek konečně dospěl? Jak tomu u Čepelky - prozaika bývá, ani tentokrát nebudeme jen přemýšlet či nedejbože truchlit, ale také se pobavíme a budeme se potutelně usmívat, možná dokonce nahlas smát… anebo I my prozřeme?
U dodávateľa
18,18 € 19,14 €

Bez spojení není velení a bez pakárny není vojna - Audiokniha CD

Není úplně dobré začínat vojenskou přípravu na vysoké škole v době normalizace otázkou, proč máme v zemi dvě armády – československou a sovětskou, když by bohatě stačila jedna –československá. Náčelník vojenské katedry pak pochopitelně udělá vše pro to, aby se důstojnická kariéra takového odvážlivce přibrzdila a ten si bez frček užil dvouleté vojny se vším všudy. A nejlépe v Popradu. Autor vzpomíná na svou službu socialistické vlasti s laskavým a shovívavým nadhledem, ale přesto v jeho vyprávění probleskuje motto: „Pakárna zůstane pakárnou…“ Interpret: David Matásek
U dodávateľa
17,10 € 18,00 €

Křehkost - audiokniha

Bára a Filip. Dva mladí lidé podobní tolika ostatním. Dají se dohromady přes Tinder. Nejdřív si píšou, poznávají se, váhají. Šrámy z předchozích partnerství se mísí s touhou konečně objevit pravou lásku. Oba mají za sebou řadu vztahů, mají slibně rozjeté kariéry. Touží se pomalu usadit a třeba i založit rodinu. Ale protože nemůžou hledat návody u svých rodičů, nezbývá jim než si vyšlapat vlastní cestu. Využívají naplno příležitostí, které jim dnešní svět nabízí. Zároveň se však musí podřídit společenským vzorcům, jež jim komplikují život a dělají je zranitelnými. Křehkost vlastní identity je navzdory všem racionálním postojům i technickým vymoženostem jednou z klíčových metafor partnerského vztahu. Co dnes znamená být mužem a ženou? Lze tyto role vůbec nadále naplňovat? Společenský román o životě současných třicátníků si pokládá řadu zásadních otázek. Interpret: Jana Stryková Režie: Petr Mančal
U dodávateľa
18,24 € 19,20 €

Těla - audiokniha CD

Matky a dcery. Jejich těla, jejich pouto, jejich rozepře, jejich strachy. Ovdovělá šedesátnice Marie, která žije v nájmu a přivydělává si hlídáním dětí, vdává svou dospělou dceru Rózu. Ve chvíli, kdy ji po obřadu popřeje hodně štěstí, cítí, že o ni nadobro přišla. Důchodový věk, nedostatek peněz a pocit, že se stává neviditelnou, ji nutí hledat cesty, jak brát samu sebe zase vážně. Róza se připravuje na vlastní mateřskou roli a zároveň objevuje, že svým blízkým porozumíme teprve tehdy, když o nich začneme vyprávět.
U dodávateľa
15,62 € 16,44 €

Saturnin při chuti - audiokniha

Saturnin se stěhuje z Luhačovic do Prahy, aby mohl být nablízku své dívce Amelii. Záhy zakoupí starý zámeček v Libni a Amelia zase dva psy s vytříbeným vkusem pro výtvarné umění. Poté, co si teta Kateřina vyžádá Saturninových služeb, odjíždějí s ostatními do Karlových Varů. Saturnin se tam bude věnovat vodnímu sommelierství, poradí režiséru Machatému s novým filmem a seznámí Milouše s vhodnými postupy pro zvýšení zájmu slečny Malvíny. A již tradičně si se vším poradí svým navýsost netradičním způsobem…
U dodávateľa
15,67 € 16,49 €

Česká beletria zachytáva jedinečný štýl, umeleckú hodnotu a prínos českých autorov. Česká beletria vyniká precíznym a poetickým jazykom, do detailov vykreslenými postavami a živým opisom prostredia. Autori majú záujem vytvárať atmosféru a emócie, ktoré priťahujú čitateľov a ponárajú ich do príbehu.

Českí autori si zaslúžia miesto v medzinárodnom literárnom kontexte a ich diela majú širokú paletu žánrov. Od historických románov cez psychologické thrillery, filozofické diela až po surrealistické práce - česká beletria prináša rôznorodosť a možnosť objavovať nové perspektívy.

Česká beletria je súčasťou bohatého literárneho dedičstva Českej republiky. Jej diela nielen zábavným spôsobom potešia čitateľov, ale aj hlbšie osvetlia ľudský život a skúsenosti. .

K najznámejším autorom českej beletrie patria Franz Kafka, Milan Kundera, Božena Němcová, Jaroslav Hašek, či Karel Čapek.