Andy Jones: My dvaja

My dvaja je príbeh vzťahu Wiliama a Ivy od samotného začiatku. Keďže už po troch týždňoch, kedy nechodili do práce a boli ustavične spolu, vedeli, že patria k sebe. Ich vzťah sa posúva ďalej a začínajú spolu bývať. Postupne sa tak musia naučiť spoločne žiť, akceptovať jeden druhého, čeliť tajomstvám z minulosti a zoznamujú sa s rodinami.

Na obale knihy si okrem anotácie môžete tiež všimnúť pohľad Louisa Candlisha na dielo: „Úprimná, vtipná, horkosladká love story o tom, čo sa stane, keď sa vo vzťahu zdanlivo všetko pokazí, ale v skutočnosti to tak vôbec nie je. Toto je knižka so srdcom na pravom mieste.“ S týmto tvrdením plne súhlasím! Pretože tento na prvý pohľad obyčajný príbeh dvoch ľudí, vôbec nie je obyčajný! Do príbehu Wiliama a Ivy autor priniesol hádam všetky možné životné okolnosti, ktoré sa môžu prihodiť každému z nás, a ako čitateľ ich vôbec neočakávame.
Autor ponúka množstvo dobrých myšlienok, ktoré nás prinútia zamyslieť sa, čo máloktoré knihy tohto žánru ponúkajú. Hlavné postavy s nevyspytateľnosťami osudu zápasia, takže si ich určite obľúbite natoľko, že pocítite všetky emócie, od radosti po smútok, až som nadobúdala pocit, že je to dráma?!
V knihe vystupujú aj ďalšie postavy a ich priatelia. Napríklad staršia suseda Esther, ktorá radí aj takto: „Nemrhajte časom v úsilí stať sa dokonalým párom, môj drahý. Nechajte jeden druhého dýchať, ale nebojte sa ani pohádať, a čo si navaríte, to si aj zjedzte. A ty sa doma netvár, že upratovanie nie je žiadna práca, a nepovaľuj svoju špinavú bielizeň na koberci, sklápaj záchodovú dosku, kúp jej raz za mesiac kvety a raz za týždeň ju uštipni do zadku. Ostatné je na tebe a na nej.“ Zaujímavé čítanie je aj s priateľom Elom, ktorý je nevyliečiteľne chorý, no napriek tomu spoločne zažívajú zábavné momenty.
Príbeh sa odohráva v Londýne a v prostredí ich práce - reklamy a filmov, čo hodnotím ako ďalším plusom a spestrením. Keďže inak sa v tejto pracovnej oblasti nepohybujem, je príjemné spoznávať atmosféru tvorby reklám aspoň pomocou knihy.

Zaujíma aj vás čo sa stane potom? Potom, ak opadne prvotný ošiaľ zamilovanosti a randenia? Ako dvojica bude čeliť bežným problémom a ako si budujú budúcnosť? Andy Jones vám však ponúka oveľa viac! Po prečítaní posledných riadkov som tento príbeh ešte dlhšie spracovávala a v myšlienkach sa vracala späť k istým udalostiam, ktoré ovplyvnili život hlavných postáv. Viac sa dočítate v knihe, aby som vás o tento zážitok neukrátila.
Vzťahy sú krehké, preto sa musíme neustále podporovať a vážiť si jeden druhého. Knihu určite vrelo odporúčam! Je to príbeh lásky a priateľstva. Autor však pridáva myšlienky a dramatické situácie, na ktoré čitateľ nepomyslí. Príbeh je preto napínavý s výbornými myšlienkami a radami. No z dôvodu môjho siahnutia po tomto diele, zvedavosti, ako sa vzťahy vyvíjajú ďalej, si myslím, že osloví prevažne mladších čitateľov. Samozrejme nie len zamilovaných, ale aj tých, ktorí svoju lásku ešte očakávajú, či hľadajú.

Beseda o kváskovaní v Panta Rhei

Kráska a zviera - román podľa filmu