! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Viera Cibáková

autor

Výkladový slovník pre verejnú správu


Verejná správa ako relatívne nový vedný odbor čelí problému nejednotného výkladu svojho pojmového aparátu, ktorý vyplýva z mnohých faktorov. Autorský kolektív bol preto motivovaný k spracovaniu prvého vydania výkladového slovníka verejnej správy.Slovník prezentuje komplexný súbor definícií základných pojmov z oblasti verejnej správy, pričom sa zameriava aj na výber frekventovaných alebo menej známych pojmov vo verejnej správe. Heslá sú v slovníku usporiadané podľa abecedy s uvedeným ekvivalentného pojmu v anglickom jazyku. Pre ľahkú orientáciu čitateľa je na záver uvedený komplexný register všetkých pojmov podľa abecedy.Slovník môže byť užitočný tak pre odbornú verejnosť, študentov odboru verejná správa, politikov, ako aj pre laickú verejnosť.
Na sklade 1Ks
21,85 € 23,00 €

Základy marketingu


Publikácia poskytuje komplexný pohľad na základné marketingové činnosti, ktoré musia súčasné podniky v podmienkach narastajúceho konkurenčného prostredia, procesov globalizácie, rozvoja informačných technológií a rastúcich požiadaviek zákazníkov nevyhnutne uplatňovať vo svojom podnikaní. Je rozdelená do piatich základných častí: základné pojmy marketingu a tvorba marketingovej koncepcie, strategické a marketingové plánovanie, marketingové prostredie a marketingový informačný systém, segmentáciu trhu a analýza nákupného správania, nástroje marketingového mixu. Publikácia by mala osloviť študentov, ktorí sa na profesionálnu marketingovú dráhu pripravujú, manažérov, ktorí profesiu už vykonávajú, ako aj všetkých podnikových zamestnancov, ktorí si chcú rozšíriť vedomosti z oblasti marketingových aktivít.
Vypredané
8,21 € 8,64 €

Marketing služieb


Služby tvoria neoddeliteľnú súčasť každodenného života ľudí. Predstavujú určitý objem statkov, ktoré ľudia spotrebúvajú na zabezpečenie svojej existencie, a sú špecifickým prostriedkom uspokojovania potrieb. Sféra služieb predstavuje v súčasnosti jednu z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich oblastí ekonomiky. Formujúce sa konkurenčné prostredie núti aj organizácie verejného sektora, ktoré poskytujú služby, čoraz viac orientovať svoju činnosť na zákazníka a jeho potreby. Všeobecné pravidlá využívania marketingu služieb si v organizáciách verejného sektora vyžadujú určitú modifikáciu vzhľadom na odlišnosti a špecifiká týkajúce sa vlastností, produkcie a spotreby služieb. Publikácia je určená predovšetkým ako vysokoškolská učebnica ale výborne poslúži aj pracovníkom pôsobiacim v organizáciách verejného sektora. Slovenský tex
Vypredané
2,76 € 2,90 €

Tretia etapa decentralizácie verejnej správy na Slovensku


Cieľom monografie je analyzovať stav decentralizácie na Slovensku, poukázať na jeho závažné nedostatky a navrhnúť model verejnej správy, ktorý by predstavoval kontinuitu doterajšieho pozitívneho vývoja, identifikoval jeho slabé stránky, navrhol spôsob eliminácie bariér aktuálneho decentralizačného procesu a zároveň reagoval na aktuálne modernizačné trendy vývoja systémov verejnej správy v Európe. Na Slovensku doteraz prebehla reforma verejnej správy v troch etapách. Tretia etapa reformy a súčasne druhá etapa decentralizácie predstavuje najkomplexnejšiu kvalitatívnu zmenu systému verejnej správy po roku 1989 spojenú s významnou decentralizáciou a demokratizáciou verejnej správy. Stratégia a koncepcia tejto reformy boli prijaté vládou SR v rokoch 1999 2000. K zavŕšeniu tejto etapy došlo v roku 2004 prijatím zákonov týkajúcich sa nového systému financovania územnej samosprávy fiškálnej decentralizácie. Od druhej etapy decentralizácie uplynulo takmer 14 rokov, pričom niektoré aspekty pôvodnej stratégie sa nerealizovali a napriek určitým iniciatívam vládnych a politických garnitúr proces decentralizácie ďalej nepokračoval. Autori dúfajú, že publikácia môže poslúžiť ako východisko na odbornú diskusiu a prispeje k politickému rozhodnutiu pristúpiť k tretej etape decentralizácie verejnej správy na Slovensku.
Vypredané
17,20 € 18,10 €

Verejná politika a regionálny rozvoj


Monografia je výstupom trojročného medzinárodné výskumného projektu Vysokej školy ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave a Ekonomicko-správní fakulty Masarykovej univerzity v Brne (2010 – 2012). Publikácia mapuje inštitucionálny rámec a implementované ciele vybraných verejných politík v rámci vládnej politiky v podmienkach regionálneho rozvoja a následne, prostredníctvom komparačných štúdií v segmentoch čiastkových verejných politík SR a ČR, identifikuje možné rozvojové príležitosti a ohrozenia na príklade zvolených regiónov a v kontexte „dobrej praxe“. Prináša niektoré odporúčania na využitie vhodných nástrojov, produktov a algoritmov pre manažment regionálnej verejnej správy.
Vypredané
26,13 € 27,50 €