! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Božena Šupšáková

autor

Detský výtvarný prejav


Publikácia poníma túto tému v teoretickej rovine a sústreďuje sa predovšetkým na výtvarný prejav detí do 12 rokov veku dieťaťa. Vychádza z najnovších zahraničných poznatkov a koncepcií o detskom výtvarnom prejave, a snaží sa ich vnímať v kontexte našich reálií a kultúry. Analyzuje vplyvy nových teórií tvorby obrazov a novej definície subjektu, ovplyvňovaných semiotickými, postštrukturalistickými a genderovými prístupmi, tiež novými sociologickými pohľadmi. Autorka na základe vlastného skúmania, analýzy výtvarného prejavu detí súčasnej doby, interpretuje obrazový repertoár z pohľadu semiotického, zároveň hľadá príčinné súvislosti ontogenetického vývoja dieťaťa a rozvíjania kreativity. Výsledky výskumu potvrdzujú, že detský obrazový repertoár je viazaný na systém symbolov, čo si o.i. vyžaduje zmenu pohľadu na výtvarný prejav v sociálnom a kultúrnom kontexte. Rovnako na percepciu znakov a symbolov so subjektívnym obsahom. Interpretácie detských obrazov a ich významov sú súčasťou publikácie.Publikácia je z hľadiska nastolenej problematiky, vzájomných súvislostí a pojmov koncipovaná monolitne. Je doplnená detskými obrazmi, ktoré boli vytvorené alebo vizuálne zdokumentované v priebehu výskumu a počas zahraničných študijných pobytov autorky.
Na sklade 2Ks
12,35 € 13,00 €

Vizuálna kultúra - umenie - vzdelávanie


Publikácia Vizuálna kultúra - umenie - vzdelávanie si vyžiadala teória i pedagogická prax. Voľne nadväzuje na predchádzajúce teoretické publikácie: Detský výtvarný prejav, Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove, Čítanka odborných textov z výtvarnej výchovy, Art education: retrospectives, perspectives, artnernatives, Child´s crative expression through fine, Vizuálna kultúra a umenie v škole, Výtvarná výchova v systéme všeobecného vzdelávania, Vizuálna kultúra - umenie - vzdelávanie.Kniha je súborom vizuálnych námetov a inšpirácií, ktoré majú čitateľa viesť k rozmanitému vizuálnemu vnímaniu, postojom k umeleckým hodnotám, estetickej reflexii a cíteniu. Ukazuje tiež, ako možno umecky stvárniť jednotlivé životné príbehy, emócie i imagináciu. Publikáciu obohacujú portfólia mojich študentov Pedagogickej fakulty UK v Bratislave M. Blaščákovej, K. Kučerovej, Z. Lackovej, L. Pacakovej, L. Penzovej a M. Repiskej, ktoré vznikli pod priamym vedením autorky knihy ako súčasť jednosemestrálneho kurzu Výtvarná teória a pedagogika.Publikácia je určená predovšetkým žiakom a študentom, súčasným i budúcim pedagógom na všetkých stupňoch vzdelávania. Rovanko je určená aj študentom pedagogiky výtvarného umenia a učiteľstva výtvarnej výchovy, ako aj ďalších príbusných odborov na domácich i zahraničných univerzitách a vysokých školách.
Na sklade 1Ks
19,00 € 20,00 €

Vizuálna gramotnosť


Publikácia kriticky prehodnocuje a syntetizuje známe doterajšie poznatky danej problematiky a obohacuje ich o nove originálne poznanie v oblasti vizuálnej kultúry. Keďže prechádzame od verbálneho k vizuálnemu vnímaniu a obrazy formujú našu každodennú skúsenosť a vedu k utváraniu nových foriem vnímania, citlivosti, myslenia a chápania sveta, akcentujeme potrebu vizuálnej gramotnosti. V tejto súvislosti publikácia prináša prehľad o viacerých teóriách zaoberajúcich sa touto problematikou. Monotematicky sa zameriava na vizuálnu gramotnosť ako schopnosť jedinca vytvárať významy zo všetkého čo vidí, nachádzať zmysel vo všetkom, čo vníma. Z hľadiska nastolenej problematiky, vzájomných súvislostí a pojmov je publikácia koncipovaná monolitne, zaoberá sa širokou škálou otázok súvisiacich s vizuálnou gramotnosťou v kultúrnom prostrední. Skúma ako obrazy nadobúdajú, získavajú významy, ako sú interpretované. V jednotlivých kapitolách rozpracováva teoretický model vizuálnej gramotnosti – vizuálne vnímanie, vizuálne myslenie, vizuálny jazyk a vizuálna komunikácia, učenie sa, resp. rozvíjanie vizuálnych schopností – ako fundamentálne koncepty vizuálnej gramotnosti. Záverečnú časť publikácie tvorí slovník najviac frekventovaných výrazov vizuálnej komunikácie. Kniha je určená pre pomerne široký okruh čitateľov, ktorí chcú preniknúť do súčasného vnímania vizuálnej gramotnosti.
U dodávateľa
20,90 € 22,00 €

Detský výtvarný prejav v kontexte teórie a praxe


Popredné odborníčky na problematiku detského výtvarného prejavu zo Slovenska a Slovinska komplexne rozoberajú výtvarný prejav detí v kontexte teórie a praxe: pertraktujú témy ako sú zistenia výskumu, výtvarný vývin a repertoár grafického zobrazovania, grafická kompetencia, výtvarný prejav ako prostriedok komunikácie a poznávania, paralely medzi detským výtvarným prejavom a výtvarným umením. Publikácia rozsahom 240 strán je obohatená o ukážky výtvarných prác detí a mladých ľudí z oboch krajín. Odborná kniha je určená všetkým, ktorých táto problematika zaujíma, najmä učiteľom základných škôl, vysokoškolským pedagógom a študentom, ako aj odborníkom na voľnočasové aktivity.
U dodávateľa
24,70 € 26,00 €

Vizuálna kultúra a symbol v obrazovom vyjadrení detí a mládeže


Publikácia Vizuálna kultúra a symbol v obrazovom vyjadrovaní detí a mládeže voľne nadväzuje na predchádzajúce teoretické publikácie: Detský výtvarný prejav, Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove, Čítanka odborných textov z výtvarnej výchovy, Art education: retrospectives, perspectives, artnernatives, Child´s crative expression through fine, Vizuálna kultúra a umenie v škole, Výtvarná výchova v systéme všeobecného vzdelávania, Vizuálna kultúra - umenie - vzdelávanie. Kniha obsahuje myšlienky a najnovšie poznatky v oblasti symbolického vyjadrovnia detí a mládeže. Zôrazňuje potrebu širokého a odborného diskurzu s mladou generáciou, ktorý by mal vyjadrovať súvislosti významov obrazov a ich ponímanie. Odkrývať významy obrazov a procesy tvorby, vnímať obrazy aj ako prelínanie reality s imagináciou.
Vypredané
9,50 € 10,00 €