! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Milan Adamčiak

autor

Archív II (KOPO)


V poradí druhá kniha zo série Archívov v koncepcii Michala Murina predstavuje výber doposiaľ nepublikovanej konkrétnej poézie slovenského intermediálneho umelca Milana Adamčiaka. zostavil Michal Murin
U dodávateľa
16,15 € 17,00 €

Archív I - Experimentálna poézia1964 - 1972


Adamčiak sa ako jeden z prvých začínal cieľavedome venovať výskumu v rámci intermediálnych programov. Uprednostňoval vizuálnu experimentálnu poéziu, ktorú neskôr rozšíril na hudobné a poetické kreácie... Často vychádzal z ozvláštňovania bežných udalostí a zážitkov a s ich vedomým obohacovaním, ako napríklad v monoakciách Nočný chodec (Stratený chodec, Nákupy, Wal-king pieces atď.) z rokov 1966-1967 postavených na individuálnych zážitkoch, či v akciách pre niekoľkých jedincov ako v Spievajúcich fontánach, založených na bezprostrednom komornom účinkovaní pod sprchou, ktoré vznikali od roku 1966, alebo vo verejnom, zriedkakedy pochopenom prezentovaní akcií ako Requiem, alebo Pocty Františkovi z Assisi z roku 1968... Predovšetkým od roku 1968 inklinoval k prírodnému prostrediu a realizoval v ňom niektoré akcie (napr. Vábenie), a zároveň sa začínal rozsiahlejšie venovať hudobno-priestorovým projektom, pričom vo viacerých bolo cítiť výrazný vplyv Fluxu, predovšetkým Johna Cageho. Roku 1969 uskutočnil s Ladislavom Kupkovičom realizáciu Symfonickej básne od Gyorgya Ligetiho pre 6 hráčov a 100 metronómov, s Jozefom Revallom akciu Duo pre dvoje huslí, kde každý hral na husliach svojho spoluhráča, alebo Grafikon v Hodoníne, priestorovú akciu so 4 hudobníkmi a 4 magnetofónmi v 8 miestnostiach galérie, kde vytvoril v každej z nich odlišnú atmosféru. V rámci Vodnej hudby v krytej plavárni Bernolákovho internátu v Bratislave (hranie na hudobné nástroje pod vodou) formuloval Ensemble Comp. v texte skladačky nasledujúce slová: „Neznamená to však, že moderné, lepšie povedané nové umenie akéhokoľvek druhu sa tým, že mu je súdené byť dynamickejším, stáva zároveň aj povrchným". Konečne je tu knižka doposiaľ nepublikovaných textových experimentov dosiaľ žijúceho slovenského intermediálneho umelca Milana Adamčiaka! Čo je vo vnútri: •250 reprodukcií experimentálnych textov Milana Adamčiaka vo výbere Michala Murina •rozhovor s autorom a odborné texty Michala Murina a Daniela Grúňa v slovenskom, anglickom a francúzskom jazyku •drahý rakúsky papier zo slovenskej bučiny dovezenej z Číny "Knihu čítaj na preskáčku. Strany, ktoré sa ti nepáčia, môžeš vytrhnúť. Čítaj nahlas celú knihu. Potichu. Nečítaj. Požičaj. Daruj. Zahoď knihu do diaľky." Milan Adamčiak
Vypredané
17,77 € 18,70 €

Archív IV (AKTY)


Posledná kniha zo série Archívov obsahuje akcie, performancie, projekty, koncepty a výstavy slovenského intermediálneho umelca Milana Adamčiaka. O aktivitách legendárneho zoskupenia Transmusic Comp. pojednávajú texty Michala Murina.Kniha obsahuje prílohu DVD – DOTS.LINES.SHAPES. – vytvorené v koprodukcii s Cluster Ensemble.
Vypredané
18,53 € 19,50 €

Archív III (nôty) + CD


Prvú časť publikácie Milan Adamčiak – Archív III – NOTY – notácie a grafické partitúry (editor Michal Murin, vydalo Dive Buki, 2013) tvorí text Michala Murina o grafických partitúrach z hľadiska intermediálnych presahov medzi hudbou a výtvarným umením. Druhou časťou publikácie je otvorený rozhovor medzi Murinom a Adamčiakom o hudobných projektoch, grafických partitúrach, Adamčiakovej muzikologickej, pedagogickej a publikačnej praxi na poli súčasnej hudby. Tretiu časť tvorí viac ako 250 reprodukcií grafických partitúr Milana Adamčiaka typologicky usporiadaných do 24 sekcií opatrených autentickým Adamčiakovým komentárom. Základný názov radu štyroch Murinových publikácií je: Milan Adamčiak: Archív I – IV. Prvý diel EXPO priniesol experimentálnu poéziu vizuálneho charakteru, druhý diel KOPO prinesie konkrétnu poéziu (zatiaľ nevyšiel), tretí diel NOTY prináša notácie a grafické partitúry a štvrtý diel AKTY predstaví Adamčiakove akcie, performancie, výstavy, koncerty, zvukové objekty a inštalácie. Michal Murín pripravuje tieto publikácie ako knižné pokračovanie zverejňovania a prezentovania diela Milana Adamčiaka, ktoré je súčasťou jeho rozsiahleho projektu oscilujúceho medzi realitou a umeleckou praxou.
Vypredané
16,15 € 17,00 €

Lacná kniha Archív I - Experimentálna poézia1964 - 1972 (-70%)


Adamčiak sa ako jeden z prvých začínal cieľavedome venovať výskumu v rámci intermediálnych programov. Uprednostňoval vizuálnu experimentálnu poéziu, ktorú neskôr rozšíril na hudobné a poetické kreácie... Často vychádzal z ozvláštňovania bežných udalostí a zážitkov a s ich vedomým obohacovaním, ako napríklad v monoakciách Nočný chodec (Stratený chodec, Nákupy, Wal-king pieces atď.) z rokov 1966-1967 postavených na individuálnych zážitkoch, či v akciách pre niekoľkých jedincov ako v Spievajúcich fontánach, založených na bezprostrednom komornom účinkovaní pod sprchou, ktoré vznikali od roku 1966, alebo vo verejnom, zriedkakedy pochopenom prezentovaní akcií ako Requiem, alebo Pocty Františkovi z Assisi z roku 1968... Predovšetkým od roku 1968 inklinoval k prírodnému prostrediu a realizoval v ňom niektoré akcie (napr. Vábenie), a zároveň sa začínal rozsiahlejšie venovať hudobno-priestorovým projektom, pričom vo viacerých bolo cítiť výrazný vplyv Fluxu, predovšetkým Johna Cageho. Roku 1969 uskutočnil s Ladislavom Kupkovičom realizáciu Symfonickej básne od Gyorgya Ligetiho pre 6 hráčov a 100 metronómov, s Jozefom Revallom akciu Duo pre dvoje huslí, kde každý hral na husliach svojho spoluhráča, alebo Grafikon v Hodoníne, priestorovú akciu so 4 hudobníkmi a 4 magnetofónmi v 8 miestnostiach galérie, kde vytvoril v každej z nich odlišnú atmosféru. V rámci Vodnej hudby v krytej plavárni Bernolákovho internátu v Bratislave (hranie na hudobné nástroje pod vodou) formuloval Ensemble Comp. v texte skladačky nasledujúce slová: „Neznamená to však, že moderné, lepšie povedané nové umenie akéhokoľvek druhu sa tým, že mu je súdené byť dynamickejším, stáva zároveň aj povrchným". Konečne je tu knižka doposiaľ nepublikovaných textových experimentov dosiaľ žijúceho slovenského intermediálneho umelca Milana Adamčiaka! Čo je vo vnútri: •250 reprodukcií experimentálnych textov Milana Adamčiaka vo výbere Michala Murina •rozhovor s autorom a odborné texty Michala Murina a Daniela Grúňa v slovenskom, anglickom a francúzskom jazyku •drahý rakúsky papier zo slovenskej bučiny dovezenej z Číny "Knihu čítaj na preskáčku. Strany, ktoré sa ti nepáčia, môžeš vytrhnúť. Čítaj nahlas celú knihu. Potichu. Nečítaj. Požičaj. Daruj. Zahoď knihu do diaľky." Milan Adamčiak
Vypredané
5,61 € 18,70 €

dostupné aj ako: