! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Dušana Bieleszová

autor

Rovesnícka mediácia


Zapojenie žiakov do spoločného dialógu v otázkach riešenia konfliktov v škole prostredníctvom zmierovania (mediácie) sa na základe posledných výskumov ukazuje byť vhodnou cestou prevencie proti nežiaducim spoločenským javom v prostredí škôl. Bez ohľadu na to, aký konflikt deti prežívajú, bude pre nich komunita rovesníkov najprirodzenejším prostredím zdieľania vnemov, pocitov, názorov či skúseností. Publikácia "Rovesnícka mediácia" je samostatným, obsahovo uceleným dielom, ktoré obsahovo nadväzuje na úspešnú publikáciu "Školská mediácia" (2012), ktorá je pilotným dielom pre uplatňovanie zmierovania ako spôsobu riešenia sporov v školách a školských zariadeniach a tematicky ju dopĺňa. Obsah "Rovesníckej mediácie" je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. V prvej časti autorka z platformy školskej mediácie predstavuje a definuje rovesnícku mediáciu, pomenúva jej princípy, zásady, metódy a prínosy. Upozorňuje na prehlbujúce sa rozdiely v príležitostiach jednotlivcov a skupín detí na ceste k vzdelávaniu, venuje sa vplyvu rôznych faktorov na zmeny správania sa žiaka a identifikuje možnosti učiteľa ako sa stať súčasťou virtuálneho sveta detí. V praktickej časti kniha prináša príklady štyridsiatich konkrétnych tréningových aktivít na zavedenie a využívanie tejto formy riešenia sporov v školách a definuje kľúčové kompetencie odborne pripraveného rovesníckeho mediátora. Publikácia „Rovesnícka mediácia“ je určená (a odporúčame ju) všetkým pedagogickým pracovníkom systému regionálneho školstva a má spolu so „Školskou mediáciou“ ambíciu stať sa základnou príručkou pre riešenie v posledných rokoch tak výrazne zvyšujúceho sa výskytu nežiaducich spoločenských javov v školskom prostredí.
U dodávateľa
8,03 € 8,45 €

Sebariadenie a manažérska etika v školskom prostredí


Publikácia „Sebariadenie a manažérska etika v školskom prostredí" vznikla spojením poznatkov z množstva svetoznámych štúdií a experimentov, odborných materiálov a predovšetkým reálnych situácií zo školského prostredia. Vznikala zároveň v priebehu funkčného vzdelávania modulu Sebariadenie a manažérska etika Centra ďalšieho vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave, čo je zárukou toho, že v nej čitateľ nájde množstvo inšpiratívnych myšlienok pre riadiacu a pedagogickú prax. Autorkám sa podarilo vyhnúť prinášaniu hotových receptov na úspech. Miesto toho neustálym kladením otázok a reflexiami v závere každej kapitoly otvárajú priestor pre kritické skúmanie vlastných myšlienok. Ako reagujete na nepredvídané situácie v školskom prostredí? Ako nájsť v sebe pokoj, keď prežívame napäté situácie? Ako sa ovládať, keď nami lomcujú silné emócie? Ako si efektívne manažovať čas, aby som nebol/a v strese? Ktoré prezentačné a komunikačné zručnosti potrebujem využívať v riadiacej praxi? Viem si zabezpečiť rovnováhu medzi pracovným a osobným životom? Dokážem určiť príčiny časových strát v mojom riadení? Ako ma zmenila moc, ktorú som s funkciou získal/a? Prečo je manažérska etika v mojej práci dôležitá? Ako súvisí s lojalitou a recipročnými očakávaniami? V akej miere a pri akých príležitostiach je nutné dodržiavať spoločenskú etiketu aj v školskom prostredí? Tieto a mnohé ďalšie otázky čitateľom pomôžu sa na chvíľu zastaviť a nájsť svoj pokoj počas nepredvídateľných situácií v školstve. Publikáciu si obľúbia nielen začínajúci vedúci a odborní zamestnanci, ale zaiste si v nej mnoho inšpirácií nájdu i skúsení riaditelia škôl a každý, kto chce preniknúť do každodennej reality slovenských škôl.
Na sklade 1Ks
15,58 € 16,40 €

Školská mediácia


Formovanie tímu je proces, ktorý si vyžaduje dôkladnú znalosť podmienok školy, požiadaviek rodičov, poznania profesionálnych a osobných preferencií pedagógov ako aj znalosť potrieb širšieho prostredia vzdelávania. Učitelia potrebujú nielen vzájomnú podporu, ale aj súťaž ideí na zvládanie mimoriadnych situácií. Situácie, kedy treba vyriešiť spornú otázku, sa stávajú bežnou potrebou aj školskej praxe a kritické rozhovory súčasťou pracovného života lídrov škôl. V školskom prostredí vznikajú mnohé spory spontánne. V ostatnom období sa ukazuje, že systematická a aktuálna podpora poskytovateľom vzdelávania, ktorá pružne reaguje na zmeny a reflektuje nové javy v správaní, v komunikácii účastníkov vzdelávania a v riešení sporov medzi nimi, sa stáva nevyhnutnou. Jednou z oblastí, ktorej význam nadobúda čoraz dôležitejší rozmer, je aj mediácia. Publikácia rozoberá školskú mediáciu z hľadiska rôznych predmetov sporov. Analyzuje mediáciu definovanú zákonom, prezentuje jej výhody a vysvetľuje úlohu mediátora v procese mediačného konania. Ponúka nový pohľad sprostredkovania súvislostí a riešenia konfliktov v školskom prostredí medzi učiteľom a žiakom, nadriadeným a podriadeným, učiteľom a rodičom ako aj žiakmi navzájom. Zákonom definovaná mediácia má svoje pravidlá. Publikácia prináša príklady dohody o začatí riešenia sporu mediáciou, vzory dohôd o ukončení mediácie a opisuje fázy vývoja konfliktu. Prostredníctvom prípadových štúdií poukazuje na tendencie správania sa v konflikte v závislosti od povahy, temperamentu či situácie. Upozorňuje na nebezpečenstvo skupinového myslenia v pedagogickom tíme a zdôrazňuje potrebu vyjadrovania rôznych názorov pre jeho zdravú dynamiku a životaschopnosť. Ponúka možnosti reagovania v rôznych konfliktných situáciách prostredníctvom obranných mechanizmov a zameriava sa aj na možné príčiny virtuálnej agresie a možnosti ich eliminácie. Text publikácie sa člení na state teoretického poznania a praktickú (aplikačnú) časť, ktorá pozostáva z konkrétnych prípadových štúdií a príkladov z praxe. Inšpiráciou môžu byť úlohy aj reflexie k témam. Publikácia je určená odborníkom pre oblasť mediácie, vedúcim pedagogických kolektívov, špeciálnym pedagógom či samotným učiteľom a ďalším pedagogickým pracovníkom.
Vypredané
7,56 € 7,96 €

Školská a rovesnícka mediácia


Alternatívne riešenia narušených medziľudských vzťahov na pracovisku sa v ostatných rokoch čoraz dôraznejšie dostávajú do popredia záujmu odborníkov v mnohých oblastiach spoločenskej činnosti. Jednou z metód je práve mediácia, ako spôsob riešenia sporu treťou, nezávislou a nezaujatou osobou. Osobitným druhom je školská a rovesnícka mediácia ako účinný nástroj zlepšovania klímy a formovanie zdravej kultúry školy. Autorka ako certifikovaná mediátorka v publikácii vysvetľuje podstatu a ponúka metódy a formy uplatňovania procesu mediácie v školskom prostredí pre všetkých účastníkov procesu výchovy a vzdelávania – pedagógov, žiakov, študentov aj rodičov – pričom dôsledne pomenúva a zohľadňuje osobitosti prístupu k jednotlivým skupinám. Titul, ktorý dopĺňa množstvo príkladov a odporúčaní, je určený predovšetkým pre zriaďovateľov, riaditeľov, pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení, vychovávateľov, rodičov, mediátorov, ale aj ďalšie zainteresované strany.
Vypredané
16,53 € 17,40 €

Lacná kniha Školská a rovesnícka mediácia (-50%)


Alternatívne riešenia narušených medziľudských vzťahov na pracovisku sa v ostatných rokoch čoraz dôraznejšie dostávajú do popredia záujmu odborníkov v mnohých oblastiach spoločenskej činnosti. Jednou z metód je práve mediácia, ako spôsob riešenia sporu treťou, nezávislou a nezaujatou osobou. Osobitným druhom je školská a rovesnícka mediácia ako účinný nástroj zlepšovania klímy a formovanie zdravej kultúry školy. Autorka ako certifikovaná mediátorka v publikácii vysvetľuje podstatu a ponúka metódy a formy uplatňovania procesu mediácie v školskom prostredí pre všetkých účastníkov procesu výchovy a vzdelávania – pedagógov, žiakov, študentov aj rodičov – pričom dôsledne pomenúva a zohľadňuje osobitosti prístupu k jednotlivým skupinám. Titul, ktorý dopĺňa množstvo príkladov a odporúčaní, je určený predovšetkým pre zriaďovateľov, riaditeľov, pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení, vychovávateľov, rodičov, mediátorov, ale aj ďalšie zainteresované strany.
Vypredané
8,70 € 17,40 €

dostupné aj ako: