! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Clayton M. Christensen

autor

Dilema inovátora


Harvardský profesor, ktorý môže pomôcť aj slovenským firmám Clayton Christensen bol profesor z Harvardu, ktorý sa vo svete preslávil vďaka svojim jedinečným myšlienkam. Tie ovplyvnili svet dokonca aj ten váš, hoci o tom ani neviete. Napokon, aj Steve Jobs pravidelne citoval z Christensenovej knihy Dilema inovátora a Andy Grove z Intelu ju kedysi vyhlásil za najdôležitejšiu knihu, ktorú čítal za posledných desať rokov. Jeff Bezos hovorí svojim manažérom v Amazone, aby si prečítali ďalšiu Christensenovu knihu The Innovators Solution a k jeho dielu sa hlási aj Reed Hastings, generálny riaditeľ Netflixu. Na ktorých inováciách naozaj záleží? Práve to je tá správna otázka. Clayton Christensen ako prvý opísal proces, pri ktorom sa produkt alebo služba udomácňuje spočiatku v jednoduchých aplikáciách na spodnej časti trhu a potom sa neúnavne posúva nahor na trh, prípadne vytláča etablovaných konkurentov. Keďže spoločnosti majú tendenciu inovovať rýchlejšie, ako sa vyvíjajú potreby ich zákazníkov, väčšina organizácií nakoniec skončí výrobou produktov alebo služieb, ktoré sú v skutočnosti príliš sofistikované, príliš drahé a príliš komplikované pre mnohých zákazníkov na ich trhu. Spoločnosti sa usilujú o tieto udržateľné inovácie na vyšších úrovniach svojich trhov, pretože práve to im historicky pomáha uspieť: účtovaním najvyšších cien svojim najnáročnejším a sofistikovanejším zákazníkom na vrchole trhu spoločnosti dosiahnu najvyššiu ziskovosť. Tým však spoločnosti nevedomky otvárajú dvere rušivým inováciám na spodnej časti trhu. Inovácia, ktorá je prevratná, umožňuje úplne novej populácii spotrebiteľov na spodku trhu prístup k produktu alebo službe, ktorá bola historicky dostupná len spotrebiteľom s množstvom peňazí alebo s lepšími zručnosťami.
Na sklade 2Ks
18,91 € 19,90 €

Paradox prosperity


Globálna chudoba je jedným z najpálčivejších problémov sveta. Celé desaťročia sme predpokladali, že inteligentní ľudia s dobrými úmyslami budú nakoniec schopní zmeniť ekonomickú trajektóriu chudobných krajín. Od vzdelávania po zdravotníctvo, infraštruktúru až po odstránenie korupcie, sa príliš veľa riešení spolieha na pokusy a omyly. Plánom je v podstate často identifikovať oblasti, ktoré potrebujú pomoc, zaplaviť ich zdrojmi a dúfať, že časom zaznamenajú zmenu. Nádej však nie je účinná stratégia. Clayton M. Christensen a jeho spoluautori odhaľujú paradox nášho prístupu k riešeniu chudoby. Aj keď sú naše súčasné riešenia ušľachtilé, neprinášajú konzistentné výsledky a v niektorých prípadoch problémy ešte zhoršili. Najmenej dvadsať krajín, ktoré dostali pomoc v hodnote miliárd dolárov, je chudobnejšími ako boli pred prijatím príspevkov. Aplikovaním prísnej a teóriou riadenej analýzy, ktorou je autor známy, navrhuje Christensen lepší spôsob riešenia globálnej chudoby. Správny druh inovácie dokáže podľa autora vybudovať nielen spoločnosti, ale aj celé krajiny. Kniha Paradox prosperity identifikuje limity zaužívaných modelov ekonomického rozvoja, ktoré majú tendenciu smerovať zhora nadol a ponúka nový rámec pre hospodársky rast založený na podnikaní a inováciách vytvárajúcich trh. Christensen, Ojomo a Dillon používajú úspešné príklady z ekonomického rozvoja Ameriky vrátane zapojenia firiem ako Ford, Eastman Kodak a Singer Sewing Machines a ukazujú, ako podobné modely fungovali v iných krajinách, ako napríklad Japonsko, Južná Kórea, Nigéria, Rwanda, India, Argentína a Mexiko. Myšlienky obsiahnuté v tejto knihe pomôžu spoločnostiam a krajinám, ktoré túžia po skutočnom a dlhodobom raste a chcú vidieť skutočný a udržateľný pokrok tam, kde predtým zlyhávali. Paradox prosperity je ale viac ako len obchodná kniha. Je to výzva na akciu pre každého, kto chce nový pohľad na to, ako urobiť svet lepším a prosperujúcim miestom.
U dodávateľa
18,91 € 19,90 €

How Will You Measure Your Life?


How do you lead a fulfilling life? That profound question animates this book of inspiration and insight from world-class business strategist and bestselling author of The Innovator’s Dilemma, Clayton Christensen. After beating a heart attack, advanced-stage cancer and a stroke in three successive years, the world-renowned innovation expert and author of one of the best selling and most influential business books of all time – The Innovator’s Dilemma – Clayton M. Christensen delivered a short but powerful speech to the Harvard Business School graduating class. He presented a set of personal guidelines that have helped him find meaning and happiness in his life – a challenge even the brightest and most motivated of students find daunting. Akin to The Last Lecture in its revelatory perspective following life-altering events, that speech subsequently became a hugely popular article in the Harvard Business Review and is now a groundbreaking book, putting forth a series of questions and models for success that have long been applied in the world of business, but also can be used to find cogent answers to pressing life questions: How can I be sure that I’ll find satisfaction in my career? How can I be sure that my relationships with my spouse, my family and my close friends become enduring sources of happiness? How can I avoid compromising my integrity (and stay out of jail)? How Will You Measure Your Life? is a highly original, surprising book from a singular business figure. It’s a book sure to inspire and educate readers – companies and individuals, students of business, mid-career professionals, and even parents – the world over.
U dodávateľa
18,00 € 18,95 €