! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Jozef Ďurian

autor

Manažment ľudských zdrojov


Založenie a vedenie organizácie nie je ľahká úloha. Akonáhle sa organizácia rozhodne zamestnávať zamestnancov, úlohy a povinnosti pribúdajú. Prácu s ľuďmi na akejkoľvek úrovni môžeme smelo označiť za náročnú, s veľkým množstvom výziev, úskalí a prekvapení. Často si vyžaduje znalosť zákonných predpisov a nariadení, trendov, postupov a viac alebo menej fungujúcich zákonitostí. Ľudia sú však nevyhnutní pre úspech každej organizácie, no ich výkon môže byť pre organizáciu záväzkom alebo aktívom. Podobne, ako každá ľudská činnosť, aj personálna práca, čiže práca s ľuďmi v pracovnom procese prechádzala určitým historickým vývojom. To, čo bolo účinné v minulom storočí, dnes už nestačí. Preto je potrebné neustále držať krok s okolitým svetom a aplikovať do praxe stále nové poznatky a skúsenosti. Skúmanie personálnej práce má na Ekonomickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici viac ako dvadsaťročnú tradíciu, ktorej výsledky sú systaqmaticky spracované v učebnom texte Manažment ľudských zdrojov. Ten svojou štruktúrou kopíruje povinný predmet bakalárskeho stupňa štúdia na Ekonomickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, ktorý dlhé roky nesie rovnaký názov. Jeho cieľom je pomôcť budúcim manažérom, spoznať, pochopiť a vedieť prakticky aplikovať jednotlivé procesy manažmentu ľudských zdrojov, bez ktorých sa nezaobíde žiadna organizácia, v ktorej pracujú ľudia. Jednotlivé kapitoly na seba nadväzujú a vytvárajú logicky usporiadaný sled úkonov, ktoré je potrebné urobiť v personálnej práci často ešte pred tým, ako sa ľudia stanú súčasťou organizácie. Z konceptuálneho hľadiska sa v učebnom texte zámerne prepája teoretické poznanie s praktickými skúsenosťami, úlohami a otázkami na diskusiu a riešenie. Najnovšie tendencie z práce s ľuďmi v domácom i medzinárodnom priestore a príklady dobrej praxe z dávnej i bližšej minulosti sa premietli do obsahu jednotlivých kapitol.
U dodávateľa
27,46 € 28,90 €

3 kroky ku kariére


Tradičnú predstavu, že najlepším spôsobom ako získať zaujímavú pracovnú pozíciu je monitorovanie internetovej burzy práce alebo printovej inzercie, už dávno prekonali iné, efektívnejšie metódy. Spôsob aktívneho uchádzania sa o prácu, ktorý vám ponúkame v tejto knihe, sa zásadne odlišuje od toho zaužívaného. Predkladaná publikácia má charakter pracovného manuálu a je praktickým návodom na kariérny sebakoučing. Je určená všetkým tým, ktorí sa rozhodli dať vo svojom živote významné miesto profesionálnej kariére – či sú to absolventi, ľudia v produktívnom veku alebo tí, ktorých sa nejako dotkli zmeny vo firmách a sú konfrontovaní s novou situáciou. Jednotlivé kapitoly kopírujú proces plánovania a riadenia kariéry. Po prečítaní knihy a absolvovaní praktických cvičení, uvedených vždy na konci kapitol, budete pripravení na výberový pohovor inak ako vaši konkurenti: vyniknete jasným osobným profilom, pevným uvedomením si toho, čo skutočne chcete dosiahnuť, a schopnosťou prezentovať všetky svoje prednosti presvedčivým spôsobom. Naším cieľom je ponúknuť vám možnosť cieľavedome a dôkladne sa pripraviť na zmeny vo vašom pracovnom i osobnom živote a pomôcť vám zaradiť sa medzi úspešných ľudí, ktorí sú schopní prevziať za svoj život plnú zodpovednosť. PROFILY AUTOROV Mgr. Martina Kazičková Kouč, lektorka a socioterapeutka Má za sebou štrnásť rokov skúseností s vedením tréningových skupín a s koučingom. Špecializuje sa na oblasť kariérneho poradenstva, motivácie a komunikácie, na problematiku starostlivosti o klientov a orientácie na zákazníka, na personálny rozvoj a manažérske zručnosti. Je hodnotiteľkou pravidelných výberových konaní formou Assessment Centre. Venuje sa individuálnemu psycho-sociálnemu poradenstvu a do organizácií zavádza Employee Assistance Programy (EAP). Je členkou Inštitútu psychoterapie a socioterapie. Ing. Mgr. Peter Kazička Kouč, lektor a socioterapeut Má bohaté praktické skúseností z rôznych oblastí ako aj rôznych kultúr. Špecializuje sa na tréningy rozvoja v oblasti predajných zručností a motivácie, venuje sa kariérnemu koučingu, komunikačným zručnostiam a orientácii na zákazníka, ale aj personálnemu rozvoju, manažérskymi zručnostiam a riadeniu organizačných zmien. Je hodnotiteľom pravidelných výberových konaní formou Assessment Centre. Zaoberá sa individuálnym psycho-sociálnym poradenstvom, je členom Inštitútu psychoterapie a socioterapie. Ing. Jozef Ďurian, PhD. Vysokoškolský pedagóg, lektor, manažér ľudských zdrojov, poradca a kouč. Viac ako pätnásť rokov sa zaoberá manažmentom ľudských zdrojov. Počas svojej kariéry spolupracoval na desiatkach poradenských projektov pre organizácie zo súkromného aj z verejného sektora. Participoval na realizácii projektov Phare, Kega, Vega, Mantra, Leonardo. Je autorom a spoluautorom viacerých knižných publikácií, článkov, odborných príspevkov. Ako hodnotiteľ sa zúčastňuje výberových konaní pre viacerých zamestnávateľov. REFERENCIE „Ďakujem za možnosť prečítať si Vašu knihu „3 kroky ku kariére“ ešte pred jej vydaním. Po prečítaní mi ako prvé napadlo, prečo nemám dvadsať rokov, aby som na vlastnej koži mohol vyskúšať opísané metodiky a odhaliť kus samého seba – otvoriť tú tajnú trinástu komnatu, o ktorej každý iba tuší, čo sa v nej skrýva. Odkrývanie vlastných myšlienok zo spletitých zákutí duše nie je vždy jednoduché, odvaha za ich odkrytie je však odmenená sebarealizáciou a sebauspokojením. V knihe je veľa právd a, myslím, že správnych návodov ako uspieť nielen pri prijímacích pohovoroch, ale aj v iných rôznych životných situáciách – chce to iba odvahu pozrieť sa sám sebe do oči a nebáť sa bojovať so skutočnosťou.“ Ing. Ján Šebeň, generálny riaditeľ, IMET a.s. „Publikáciu som si pozorne prečítal a potešila ma: konečne som sa stretol s materiálom, ktorý zodpovedá dnešnej realite, s ktorou si musí poradiť každý, kto si hľadá nové zamestnanie. Totiž veľká väčšina kandidátov prichádza na pohovory nepripravená, ale domnievajú sa, že spĺňajú všetky predpoklady
Na stiahnutie
12,90 €

dostupné aj ako: