Eleonora Fendeková

autor

Zbierka príkladov z mikroekonómie


Predložená publikácia si kladie za cieľ sprístupniť študentom v relatívne kompaktnej a tematicky štruktúrovanej forme príklady a cvičenia, ktoré vhodným spôsobom dopĺňajú prednášky z mikroekonómie. Okrem riešených príkladov na rôznej úrovni zložitosti sú v zbierke uvedené aj nevyriešené zadania príkladov, ako aj kontrolné otázky na zopakovanie teoretických častí učiva. Zbierka príkladov vznikla na základe dlhoročných skúseností autorov pri zabezpečovaní výučby predmetu mikroekonómia na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave, no ako študijná pomôcka určite poslúži aj študentom iných vysokých škôl.
Na sklade 1Ks
13,11 € 13,80 €

Mikroekonómia Oligopoly a regulované monopoly


Monografia poskytuje relatívne komplexný pohľad na problematiku mikroekonomickej analýzy trhov nedokonalej konkurencie ako nástroja na analytické skúmanie a riadenie hospodárskych procesov na mikroekonomickej a odvetvovej úrovni. Hlavným cieľom monografie je sprístupniť v kompaktnej podobe základné poznatky o produkčnej a nákladovej analýze, o modelovaní trhu dokonalej konkurencie, monopolov, oligopolov a o možnostiach využitia modelového aparátu na skúmanie podmienok rovnováhy na týchto trhoch. V publikácii sa prezentujú poznatky o správaní individuálnych subjektov pôsobiacich na relevantných trhoch s cieľom vysvetliť a zdôvodniť ich prijímané rozhodnutia na báze modelových prístupov a matematických metód. Charakterizujú sa tiež úlohy a funkcie štátu ako významného faktora, ked už nie jednoznačne kreujúceho, tak nepochybne ovplyvňujúceho podmienky trhovej rovnováhy. V predloženej monografii sa zvýšená pozornosť venuje aktuálnej problematike modelovania rovnováhy v podmienkach produktovej a cenovej diferenciácie na regulovaných trhoch sieťových odvetví, ale aj spôsobu kvantifiácie primeraného zisku v modeloch regulácie sieťových odvetví.
Na sklade > 5Ks
14,44 € 15,20 €

Mikroekonómia Zbierka príkladov


Praktikum si kladie za cieľ sprístupniť študentom v relatívne kompaktnej a tematickyštruktúrovanej forme príklady a cvičenia, ktoré vhodným spôsobom dopĺňajú prednáškyz mikroekonómie. Okrem riešených príkladov na rôznej úrovni zložitosti sú v zbierkeuvedené aj nevyriešené zadania príkladov, ako aj kontrolné otázky na zopakovanie teoretickýchčastí učiva. Zbierka príkladov pokrýva celý obvyklý diapazón učiva z predmetu Mikroekonómia, ponúkaného študentom vysokých škôl.Zbierka príkladov vznikla na základe dlhoročných skúseností autorov pri zabezpečovanívýučby predmetu mikroekonómia na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave, ale predstavuje aj vhodnú študijnú pomôckou pre študentov iných vysokých škôl.
Na sklade > 5Ks
14,25 € 15,00 €

Ceny a cenové rozhodovanie


Učebnica prináša aktuálny pohľad na problematiku cien, procesov rozhodovania o cenách a otázky cenotvorby v rôznych oblastiach podnikateľskej činnosti. V publikácii je objasnená základná terminológia z problematiky cien z rôznych hľadísk a štruktúr. Súčasťou je interpretácia ceny z hľadiska trhu so zameraním na zákazníka. Predložená učebnica si nekladie za cieľ vyčerpávajúcim spôsobom prezentovať ekonomickú teóriu cien, problematiku cien a cenového rozhodovania. Cieľ publikácie je sprístupniť v kompaktnej podobe základné poznatky o cenách a cenovom rozhodovaní na trhu dokonalej a nedokonalej konkurencie v súvislosti so skúmaním podmienok rovnováhy na týchto trhu. Učebnica Ceny a cenové rozhodovanie je študijnou literatúrou k predmetu ceny a cenové rozhodovanie na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Môže však byť zaujímavým informačným zdrojom pre ekonómov, ktorí sa zaujímajú o oblasť cenotvorby.
Na sklade 2Ks
16,53 € 17,40 €

Mikroekonomická analýza


Cieľom vysokoškolskej učebnice je sprostredkovať kvantitatívny pohľad na štúdium mikroekonómie. Autor prezentuje najskôr teoretickú koncepciu mikroekonomického modelu trhovej rovnováhy medzi subjektom dopytu – spotrebiteľom a subjektom ponuky – firmou. Potom upriamuje pozornosť na modelovanie správania spotrebiteľa a princíp voľby jeho optimálnej spotrebnej stratégie a napokon rozoberá modely optimálneho správania firmy v prostredí dokonalej i nedokonalej konkurencie. Publikácia je doplnená prípadovými štúdiami, ktoré ilustrujú aplikačné možnosti mikroekonomickej analýzy pri riešení netriviálnych problémov rozhodovania. Učebnica je určená najmä pre študentov špecializujúcich sa na operačný výskum a ekonometriu na Ekonomickej univerzite v Bratislave, ako aj pre záujemcov z ďalších ekonomicky orientovaných fakúlt. Slovenský text.
Vypredané
9,93 € 10,45 €