Sabina Jankovičová

autor

Sklo – socha, objekt, maľba, kresba a fotografia


Sklo je predovšetkým sochársky materiál, aj keď zatiaľ takto nie je primárne chápané. Umožňuje vyjadriť sa v priestore a navyše tento priestor uzamknúť alebo dokonca rozšíriť v samotnej sklenenej hmote. Jednotliví autori ukazujú rôzne spôsoby, ako tento potenciál skla využiť. Sklo je zároveň aj novou možnosťou pre maliarsky prejav, prípadne pre iné výtvarné techniky ako je kresba a fotografia. Vo všetkých prípadoch otvára nové možnosti. Sklo je ako materiál výnimočné a umožňuje realizovať výnimočné vízie. Glass is mainly a sculptural material, although it has not been primarily perceived in this way yet. It allows the artist to express themselves in space and moreover to lock away or even to extend this space in the glass substance. Individual artist present different ways of using the potential of glass. Glass also provides new possibilities for painting or other artistic techniques like drawing and photography. In any case, glass opens up brand new possibilities. As a material, glass is unique and allows implementing extraordinary visions.
U dodávateľa
15,20 € 16,00 €

Vanek


V keramickej tvorbe do architektúry sa Vanek sústredí predovšetkým na monumentálny reliéf, celoplošne pokrývajúci stenu, Jeho monumentálne reliéfy sebavedome vstupujú do architektonického priestoru. Vanek v priebehu desaťročí dosahuje výnimočnú kvalitu pôsobenia svojích diel v architektonickom priestore. Plasticita, farebnosť, odvážne spájanie motívov, prelínanie abstrakcie so symbolizmom vyčleňujú jeho diela z radikálne prevažujúcej produkcie monumentálnych diel. Nič podobné nebolo vytvorené.
Na sklade 2Ks
42,75 € 45,00 €

Bratislavské konfrontácie


Publikácia Bratislavské Konfrontácie je venovaná aktivitám vtedy mladých výtvarníkov, ktorí na zaciatku 60- tych rokov 20. storocia vstúpili na slovenskú výtvarnú scénu. Klúcovými osobnostami tohto neformálneho združenia boli M.Cunderlík, R. Fila, J. Jankovic, J. Kociš, E. Ovcácek a M. Urbásek. Na niektorých neverejných a neskôr verejných výstavách sa zúcastnili aj A. Dobošová, M. Haberernová, D. Kocišová, A. Miertušová, P. Manka, A. Rudavský a D. Valocký. Ich výstavy a tvorba - zamerané na nefiguratívne, abstraktné umenie - predstavujú vo vývine slovenského výtvarného umenia jeden z najvýznamnejších zlomov k autentickému výtvarnému prejavu. Tým sa clenovia tohto neformálneho združenia zaradili do širšieho stredoeurópskeho výtvarného pohybu v tomto období. Cielom publikácie Bratislavské Konfrontácie je priblížit, po 50 rokoch od ich prvej výstavy, dobovú tvorbu výtvarníkov tohto zoskupenia, ktorí sa neskôr stali významnými predstavitelmi slovenského výtvarného umenia v druhej polovici 20. storocia. Výtvarné diela, ktoré vytvorili v 60-tych rokoch sú kunsthistoricky vysoko hodnotené a zberatelsky velmi žiadané. Publikácia pozostáva z odborných textov oboch autorov, spolu s dobovými textami a fotografiami, z profilov umelcov a obrazovú prílohu s dielami autorov. Celkovo je v publikácii reprodukovaných okolo 300 výtvarných diel.
Vypredané
62,70 € 66,00 €