Ján Skalka
autor
Informatika - 1. časť - Maturita
Prvá časť sumarizuje obsah tém zameraných na reprezentáciu informácií a ich spracovanie v špecializovaných aplikáciách, hardvér, softvér, počítačové siete, internet, komunikáciu a spoluprácu v prostredí sietí, ako aj základné atribúty informačnej spoločnosti.
Informatika - 2. časť - Maturita
Zatiaľ čo prvá časť sumarizuje obsah tém zameraných na reprezentáciu informácií a ich spracovanie v špecializovaných aplikáciách, hardvér, softvér, počítačové siete, internet, komunikáciu a spoluprácu v prostredí sietí, ako aj základné atribúty informačnej spoločnosti, druhá časť je venovaná programovaniu a algoritmickému riešeniu úloh v jazyku Pascal, v prostredí Lazarus.
Vývojové prostredie Lazarus predstavuje populárnu a na slovenských školách rozšírenú open-source platformu pre vývoj aplikácií v jazyku Free Pascal. Je plnohodnotným nástrojom pre tvorbu graficky príťažlivých aplikácií pre Windows a poskytuje žiakom možnosť vytvoriť profesionálne vyzerajúcu aplikáciu vo veľmi krátkom čase.
Základy PC, Windows 7, Office 2010
Základy PC, Windows 7, Office 2010 : [úvod do PC, Windows, siete, internet, Word, Excel, PowerPoint, Access]
Základy PC Windows XP Office
Publikácia je v prvom rade postavená na riešení úloh a výbere ich postupnosti. Okrem toho, že sme sa od jej prvých verzií snažili postupovať od jednoduchšieho k zložitejšiemu a od konkrétneho k abstraktnému (ako to prikazoval už Jan Amos), neustále sme sledovali a vylepšovali metodiky jednotlivých tematických celkov. Nepodstatné veci sme eliminovali, tie, ktoré vyžadovali podrobnejšie vysvetlenie a boli v praxi častejšie používané, sme zasa stavali do popredia.
Vypredané
8,50 €
Informatika na maturity a príjmacie skúšky
Kniha je určená záujemcom o súhrnné a ucelené vedomosti z oblasti informatiky. Bola vytvorená v prvom rade pre študentov končiacich strednú školu a pripravujúcich sa na maturitu či na prijímacie skúšky na vysoké školy. Svojím obsahom je však natoľko
komplexná, že poskytne dostatok informácií i čitateľom, ktorí už školské lavice opustili, alebo by si prostredníctvom nej chceli doplniť vedomosti v nižších ročníkoch stredných škôl.
Obsah publikácie vznikal bezmála dva roky na základe vzdelávacích š
tandardov Štátneho pedagogického ústavu, na základe analýzy obsahu webových stránok stredných škôl a na nich zverejnených maturitných otázok, na základe požiadaviek vysokých škôl na prijímacie skúšky i na základe skúseností autorov, ktorí absolventov
stredných škôl vyučujú na univerzitách.
V publikácii sa autori snažili pokryť najmä požiadavky vzdelávacích štandardov, no latku občas posúvali tak, aby sa prispôsobili obsahu a náročnosti maturitných otázok, ktoré vytvorili stredné školy pre svojic
h študentov.
Jednotlivé kapitoly predstavujú súhrnné vedomosti a informácie, pričom výnimkou je len časť zameraná na programovanie, v ktorej sa autori venovali spracúvanej problematike detailnejšie. Hlavnou príčinou je fakt, že pri programovaní je po
trebné poznať súvislosti, ktoré by pri prezentácii súhrnných vedomostí neboli dostatočne jasné.