Mária Stanislavová
autor
Rada školy Školská samospráva
Rada školy ako orgán školskej samosprávy vyjadruje a presadzuje verejné záujmy a záujmy žiakov, rodičov, pedagogických a ostatných zamestnancov v?oblasti výchovy a?vzdelávania. V súvislosti s potrebou právoplatného ustanovenia rady školy a jej dobrého fungovania vzniká v praxi veľa otázok nielen zo strany zriaďovateľov a riaditeľov, ale aj zo strany zamestnancov škôl a rodičov.
Mgr. Mária Stanislavová reagovala na potreby praxe a výsledkom jej snaženia je publikácia „Rada školy – Školská samospráva“, v ktorej prináša odpovede na najčastejšie sa opakujúce otázky. Konkrétne postupy pri ustanovení rady školy, zloženie členov rady školy, kompetencie rady školy a ich uplatňovanie v praxi, vzťahy rady školy so zriaďovateľom a riaditeľom školy či školského zariadenia sú len názornou ukážkou oblastí, ktoré čitateľ v publikácii nájde. Z?praktických dôvodov sú súčasťou publikácie aj súvisiace právne predpisy.
Publikácia je vhodnou pomôckou pri riešení problémov pri ustanovení rady školy a pri jej ďalšej činnosti. Je určená všetkým základným a stredným školám a školským zariadeniam, zriaďovateľom, riaditeľom škôl a školských zariadení či metodickým orgánom.
Rada školy Školská samospráva, 2. vydanie
Rada školy ako orgán školskej samosprávy vyjadruje a presadzuje verejné záujmy a záujmy žiakov, rodičov, pedagogických a ostatných zamestnancov v oblasti výchovy a vzdelávania. V súvislosti s potrebou právoplatného ustanovenia rady školy a jej dobrého fungovania vzniká v praxi veľa otázok nielen zo strany zriaďovateľov a riaditeľov, ale aj zo strany zamestnancov škôl a rodičov.
Mgr. Mária Stanislavová reagovala na potreby praxe a výsledkom jej snaženia je publikácia „Rada školy – Školská samospráva. Otázky a odpovede", v ktorej prináša odpovede na najčastejšie sa opakujúce otázky. Konkrétne postupy pri ustanovení rady školy, zloženie členov rady školy, kompetencie rady školy a ich uplatňovanie v praxi, vzťahy rady školy so zriaďovateľom a riaditeľom školy či školského zariadenia sú len názornou ukážkou oblastí, ktoré čitateľ v publikácii nájde. Z praktických dôvodov sú súčasťou publikácie aj súvisiace právne predpisy.
Publikácia je vhodnou pomôckou pri riešení problémov pri ustanovení rady školy a pri jej ďalšej činnosti. Je určená všetkým základným a stredným školám a školským zariadeniam, zriaďovateľom, riaditeľom škôl a školských zariadení či metodickým orgánom.
Koncepcia rozvoja školy a školského zariadenia, 4. vydanie
Zámerom tvorcov štvrtého, aktualizovaného vydania príručky je na základe praktických skúseností z priebehu výberových konaní na funkciu riaditeľa školy či školského zariadenia spracovať odporúčania pre tvorbu koncepcií týchto vzdelávacích inštitúcií. Uchádzači o funkciu riaditeľa predkladajú rade školy či školského zariadenia takúto koncepciu prioritne na účely výberového konania, ako povinnú súčasť materiálov. Podstatný pre tvorbu koncepcie je prístup jej tvorcu a jeho snaha a schopnosť rozpoznať a pomenovať kľúčové faktory pre určenie vízie fungovania školy či školského zariadenia pre nasledujúce obdobie. Cieľom príručky nie je direktívne predpisovať postupy, ale odporúčať efektívne, zrozumiteľné a akceptovateľné prístupy a možnosti pri tvorbe koncepcie. Tvorcovia príručky zároveň pomenúvajú zásady pre vystupovanie uchádzača na výberovom konaní pri prezentovaní koncepcie, pri zodpovedaní otázok a poukazujú na niektoré nevhodné spôsoby vyjadrovania alebo vystupovania uchádzača na výberovom konaní. Kniha je určená pre všetkých zriaďovateľov škôl a školských zariadení, odbory školstva pri územných aj miestnych samosprávach, riaditeľov škôl, tých, ktorí sa nimi chcú ešte len stať a pre všetkých tu nemenovaných funkcionárov škôl a školských zariadení.
Rada školy a výberové konanie na funkciu riaditeľa školy, 6. vydanie
Šieste, aktualizované vydanie úspešnej publikácie prezentuje legislatívne zázemie, ako aj praktické skúsenosti v oblasti konštituovania a činnosti rady školy ako poradného orgánu v školách. Zohľadňuje úpravy príslušnej legislatívy riešené o. i. aj zákonom č. 596/2003 Z. z., zákonom č. 597/2003 Z. z. a zákonom č. 138/2019 Z. z. Jednou z kompetencií rady školy je práve výberové konanie na funkciu riaditeľa školy, preto je mu v knihe venovaný osobitný priestor. Textovú časť titulu podporujú vzory odporúčaných formálnych podaní na zjednotenie postupov v konaní pri voľbe (výbere) a ustanovovaní riaditeľov škôl a odpovede na najčastejšie otázky z predmetnej oblasti. Kniha je vhodnou metodickou, ale aj praktickou pomôckou pre zriaďovateľov, ako aj členov rád škôl na zabezpečenie ich činností. Publikácia je určená pre zriaďovateľov škôl, riaditeľov škôl a školských zariadení a pre rady škôl, na podporu rozhodovania v rozsahu ich kompetencií.
Rada školy a výberové konanie na funkciu riaditeľa školy
Nadobudnutím účinnosti zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bola rada školy alebo rada školského zariadenia definovaná ako iniciatívny a poradný orgán školskej samosprávy. Jej poslaním je vyjadrovať a presadzovať verejné záujmy, záujmy žiakov, rodičov a zamestnancov školy, školského zariadenia v oblasti výchovy a vzdelávania. Rady školy majú plniť funkciu verejnej kontroly, vyjadrovať sa k činnosti škôl a školských zariadení, orgánov miestnej štátnej správy, orgánov obcí a samosprávnych krajov z pohľadu školskej problematiky. Aby svoje kompetencie mohli uplatňovať, mali by ich dobre poznať a predovšetkým musia byť ustanovené v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Pri tejto činnosti im môže výrazne pomôcť táto publikácia, ktorá vyčerpávajúco prezentuje legislatívne zázemie ako aj praktické skúsenosti v predmetnej oblasti.
Významnou kompetenciou rady školy je práve uskutočnenie výberového konania na funkciu riaditeľa školy alebo riaditeľa školského zariadenia, preto je v publikácii venovaný osobitný priestor práve tomuto konkrétnemu rozhodovaciemu konaniu. Textovú prezentáciu podporila autorka vzormi odporúčaných formálnych podaní na účelné zjednotenie postupov v konaní pri voľbe (výbere) a ustanovovaní riaditeľov škôl.
Prezentovaná publikácia je vhodnou metodickou pomôckou pre všetkých zriaďovateľov ako aj členov rád škôl pre zabezpečenie hladkého priebehu činností pri zriaďovaní rady školy alebo jej činnosti. Podnetmi na jej napísanie boli mnohé dopyty zriaďovateľov, zamestnancov či rodičov. Uplatnenie poznania z tejto publikácie sa odporúča pri súčasnou zohľadnení príslušných v knihe uvedených aktuálnych právnych predpisov.
Publikácia je určená pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení a pre samotné rady škôl na podporu rozhodovania v rozsahu ich kompetencií.
Vypredané
6,47 €
6,60 €
Rada školy a výberové konanie na funkciu riaditeľa školy 2. vydanie
Nadobudnutím účinnosti zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve bola rada školy definovaná ako iniciatívny a poradný orgán školskej samosprávy. Jej poslaním je vyjadrovať sa a presadzovať verejné záujmy, záujmy žiakov, rodičov a zamestnancov školy či školského zariadenia v oblasti výchovy a vzdelávania. Má plniť funkciu verejnej kontroly, poradného orgánu pre činnosť škôl a školských zariadení, orgánov miestnej štátnej správy, orgánov obcí a samosprávnych krajov. Aby rada školy mohla svoje kompetencie uplatňovať, mala by ich poznať a tieto musia byť ustanovené v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Pri tejto činnosti im pomôže práve druhé vydanie tejto úspešnej publikácie, ktorá prezentuje aktuálne legislatívne zázemie ako aj praktické skúsenosti v predmetnej oblasti. Významnou kompetenciou rady školy je aj uskutočnenie výberového konania na funkciu riaditeľa školy, preto je v publikácii venovaný osobitný priestor práve tomuto rozhodovaciemu konaniu. Textovú prezentáciu podporila autorka vzormi odporúčaných formálnych podaní na zjednotenie postupov v konaní pri voľbe (výbere) a ustanovovaní riaditeľov škôl. Kniha navyše prezentuje aj odpovede na najčastejšie okladené otázky z danej oblasti.
Publikácia je vhodnou metodickou, ale predovšetkým praktickou pomôckou pre všetkých zriaďovateľov ako aj členov rád škôl pre zabezpečenie hladkého priebehu ich činnosti. Uplatnenie poznania z nej sa odporúča pri súčasnom zohľadnení príslušných aktuálnych právnych predpisov. Kniha je určená pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení a pre samotné rady škôl na podporu rozhodovania v rozsahu ich kompetencií.
Vypredané
8,82 €
9,00 €
Koncepcia rozvoja školy a školského zariadenia
Zámerom tvorcov príručky je na základe praktických skúseností z priebehu výberových konaní na funkciu riaditeľa školy či školského zariadenia spracovať odporúčania pre tvorbu koncepcií týchto vzdelávacích institúcií. Uchádzači o funkciu riaditeľa predkladajú rade školy či školského zariadenia takúto koncepciu prioritne na účely výberového konania, ako povinnú súčasť materiálov. Podstatný pre tvorbu koncepcie je prístup jej tvorcu a jeho snaha a schopnosť rozpoznať a pomenovať kľúčové faktory pre určenie vízie fungovania školy či školského zariadenia pre nasledujúce obdobie.
Cieľom príručky nie je direktívne predpisovať postupy, ale odporúčať efektívne, zrozumiteľné a akceptovateľné prístupy a možnosti pri tvorbe koncepcie. Tvorcovia príručky zároveň pomenúvajú zásady pre vystupovanie uchádzača na výberovom konaní pri prezentovaní koncepcie, pri zodpovedaní otázok a poukazujú na niektoré nevhodné spôsoby vyjadrovania alebo vystupovania uchádzača na výberovom konaní.
Kniha je určená pre všetkých zriaďovateľov škôl a školských zariadení, odbory školstva pri územných aj miestnych samosprávach, riaditeľov škôl, tých, ktorí sa nimi chcú ešte len stať a pre všetkých tu nemenovaných funkcionárov škôl a školských zariadení.
Rada školy a výberové konanie na funkciu riaditeľa školy 3. vydanie
Tretie, aktualizované vydanie úspešnej publikácie prezentuje legislatívne zázemie ako aj praktické skúsenosti v oblasti konštituovania a činnosti rady školy ako poradného orgánu v školách, zohľadňujúc najnovšie úpravy príslušnej legislatívy riešené o. i. aj zákonom č. 177/2017 a zákonom č. 182/2017. Jednou z kompetencií rady školy je práve výberové konanie na funkciu riaditeľa školy, preto je mu v knihe venovaný osobitný priestor. Textovú časť titulu podporujú vzory odporúčaných formálnych podaní na zjednotenie postupov v konaní pri voľbe (výbere) a ustanovovaní riaditeľov škôl a odpovede na najčastejšie otázky z predmetnej oblasti. Kniha je vhodnou metodickou, ale aj praktickou pomôckou pre zriaďovateľov ako aj členov rád škôl na zabezpečenie ich činností. Publikácia je určená pre zriaďovateľov škôl, riaditeľov škôl a školských zariadení a pre rady škôl, na podporu rozhodovania v rozsahu ich kompetencií.
Koncepcia rozvoja školy a školského zariadenia
Zámerom tvorcov druhého vydania príručky je na základe praktických skúseností z priebehu výberových konaní na funkciu riaditeľa školy či školského zariadenia spracovať odporúčania pre tvorbu koncepcií týchto vzdelávacích institúcií. Uchádzači o funkciu riaditeľa predkladajú rade školy či školského zariadenia takúto koncepciu prioritne na účely výberového konania, ako povinnú súčasť materiálov. Podstatný pre tvorbu koncepcie je prístup jej tvorcu a jeho snaha a schopnosť rozpoznať a pomenovať kľúčové faktory pre určenie vízie fungovania školy či školského zariadenia pre nasledujúce obdobie.
Cieľom príručky nie je direktívne predpisovať postupy, ale odporúčať efektívne, zrozumiteľné a akceptovateľné prístupy a možnosti pri tvorbe koncepcie. Tvorcovia príručky zároveň pomenúvajú zásady pre vystupovanie uchádzača na výberovom konaní pri prezentovaní koncepcie, pri zodpovedaní otázok a poukazujú na niektoré nevhodné spôsoby vyjadrovania alebo vystupovania uchádzača na výberovom konaní.
Kniha je určená pre všetkých zriaďovateľov škôl a školských zariadení, odbory školstva pri územných aj miestnych samosprávach, riaditeľov škôl, tých, ktorí sa nimi chcú ešte len stať a pre všetkých tu nemenovaných funkcionárov škôl a školských zariadení.
Rada školy a výberové konanie na funkciu riaditeľa školy 4. vydanie
Štvrté aktualizované vydanie úspešnej publikácie prezentuje legislatívne zázemie, ako aj praktické skúsenosti v oblasti konštituovania a činnosti rady školy ako poradného orgánu v školách, zohľadňujúc najnovšie úpravy príslušnej legislatívy riešené o. i. aj zákonom č. 596/2003 Z. z. a zákonom č. 597/2003 Z. z. Jednou z kompetencií rady školy je práve výberové konanie na funkciu riaditeľa školy, preto je mu v knihe venovaný osobitný priestor. Textovú časť titulu podporujú vzory odporúčaných formálnych podaní na zjednotenie postupov v konaní pri voľbe (výbere) a ustanovovaní riaditeľov škôl a odpovede na najčastejšie otázky z predmetnej oblasti. Kniha je vhodnou metodickou, ale aj praktickou pomôckou pre zriaďovateľov, ako aj členov rád škôl na zabezpečenie ich činností. Publikácia je určená pre zriaďovateľov škôl, riaditeľov škôl a školských zariadení a pre rady škôl, na podporu rozhodovania v rozsahu ich kompetencií.
Rada školy a výberové konanie na funkciu riaditeľa školy, 5. vydanie
Piate aktualizované vydanie úspešnej publikácie prezentuje legislatívne zázemie, ako aj praktické skúsenosti v oblasti konštituovania a činnosti rady školy ako poradného orgánu v školách. Zohľadňuje najnovšie úpravy príslušnej legislatívy riešené o. i. aj zákonom č. 596/2003 Z. z. a zákonom č. 597/2003 Z. z. Jednou z kompetencií rady školy je práve výberové konanie na funkciu riaditeľa školy, preto je mu v knihe venovaný osobitný priestor. Textovú časť titulu podporujú vzory odporúčaných formálnych podaní na zjednotenie postupov v konaní pri voľbe (výbere) a ustanovovaní riaditeľov škôl a odpovede na najčastejšie otázky z predmetnej oblasti. Kniha je vhodnou metodickou, ale aj praktickou pomôckou pre zriaďovateľov, ako aj členov rád škôl na zabezpečenie ich činností. Publikácia je určená pre zriaďovateľov škôl, riaditeľov škôl a školských zariadení a pre rady škôl, na podporu rozhodovania v rozsahu ich kompetencií.
Koncepcia rozvoja školy a školského zariadenia, 3. vydanie
Zámerom tvorcov tretieho, aktualizovaného vydania príručky je na základe praktických skúseností z priebehu výberových konaní na funkciu riaditeľa školy či školského zariadenia spracovať odporúčania pre tvorbu koncepcií týchto vzdelávacích inštitúcií.
Uchádzači o funkciu riaditeľa predkladajú rade školy či školského zariadenia takúto koncepciu prioritne na účely výberového konania, ako povinnú súčasť materiálov. Podstatný pre tvorbu koncepcie je prístup jej tvorcu a jeho snaha a schopnosť rozpoznať a pomenovať kľúčové faktory pre určenie vízie fungovania školy či školského zariadenia pre nasledujúce obdobie.
Cieľom príručky nie je direktívne predpisovať postupy, ale odporúčať efektívne, zrozumiteľné a akceptovateľné prístupy a možnosti pri tvorbe koncepcie. Tvorcovia príručky zároveň pomenúvajú zásady pre vystupovanie uchádzača na výberovom konaní pri prezentovaní koncepcie, pri zodpovedaní otázok a poukazujú na niektoré nevhodné spôsoby vyjadrovania alebo vystupovania uchádzača na výberovom konaní.
Kniha je určená pre všetkých zriaďovateľov škôl a školských zariadení, odbory školstva pri územných aj miestnych samosprávach, riaditeľov škôl, tých, ktorí sa nimi chcú ešte len stať a pre všetkých tu nemenovaných funkcionárov škôl a školských zariadení.
Vypredané
11,96 €
12,20 €