Oľga Zápotočná
autor
Čitateľská gramotnosť a jej rozvoj v primárnom vzdelávaní
Autorka priniesla so sebou balík relevantných a na slovenskej vysokoškolskej pôde dovtedy vôbec neprednášaných poznatkov z výskumu čitateľskej gramotnosti, opretý o veľmi slušný teoretický fundament, a najmä o akademický rozhľad. Ten sa stal základom na to, aby sa v príslušných študijných programoch prebudovala dovtedajšia neakademická až triviálna didaktika čítania a písania na seriózny, akademicky plnohodnotný kurz univerzitného vzdelávania.
Text publikácie pokrýva všetky podstatné oblasti akademického a komplexného vymedzenia teórie gramotnosti v základnom vzdelávaní : Konceptuálne ohraničenie gramotnosti, modely čítania, metódy a prístupy k osvojovaniu písanej reči, problematika vyšších rovín čítania - metaporozumenie, evaluácia výučby čítania. Prináša nové pohľady na problematiku gramotnosti a nabáda čitateľa k uvedomovaniu si možných riešení početných problematických otázok rozvíjania jazykovej gramotnosti žiakov primárneho stupňa základnej školy.
Autorka vo svojej publikácií zdôrazňuje vývinovú kontinuitu v rozvíjaní gramotnosti na prelome predškolského a mladšieho školského veku a poukazuje na súčasný nevyhovujúci prístup základných škôl, ktorý ignoruje predškolákov vstupujúcich do základnej školy s čoraz vyššou mierou pregramotných kompetencií najmä tým, že nevyužíva vstupnú diagnostiku či individualizáciu programu vzdelávania žiakov.
Vypredané
8,08 €
8,50 €
Raná jazyková gramotnosť detí zo sociálno-ekonomicky znevýhodňujúceho prostredia
Táto útla knižka prináša štyri kapitoly venované problematike ranej gramotnosti, z ktorých prvá je už de facto úvodom k nasledujúcim trom. Okrem teoretického a poznatkového rámca, ktorý načrtáva, približuje výskumný terén, ciele a čiastočne aj metodológiu výskumu, ktorými sú prezentované empirické štúdie prepojené.
1. Indikátory ranej jazykovej gramotnosti u detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia
2. Porozumenie textu
3. Naratívne schopnosti
4. Metakognitívny monitoring
Lacná kniha Raná jazyková gramotnosť detí zo sociálno-ekonomicky znevýhodňujúceho prostredia (-90%)
Táto útla knižka prináša štyri kapitoly venované problematike ranej gramotnosti, z ktorých prvá je už de facto úvodom k nasledujúcim trom. Okrem teoretického a poznatkového rámca, ktorý načrtáva, približuje výskumný terén, ciele a čiastočne aj metodológiu výskumu, ktorými sú prezentované empirické štúdie prepojené.
1. Indikátory ranej jazykovej gramotnosti u detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia
2. Porozumenie textu
3. Naratívne schopnosti
4. Metakognitívny monitoring
Vypredané
1,13 €
11,25 €
dostupné aj ako: