Alice Osemanová: Motýliky - Prvá láska

Hneď v anotácii sa dozvedáme mená dvoch hlavných postáv – Charlie a Nick. Charlie – jediný chlapec na škole, ktorý sa priznal, že je gej sa povzniesol nad šikanovanie, ktorého sa mu dostalo práve kvôli tomuto priznaniu – aj keď občas ho ešte kvôli tomu trápi úzkosť – je tichý a trochu hanblivý, je presne ten typ človiečika, ktorého by ste najradšej zabalili do bublinkovej fólie aby ste ho uchránili pred šírim svetom.

Nick - ragbyový hráč, ktorého rovnako ako Charlieho spoznávame hneď na začiatku knihy, je veselý chalan, o ktorom si hneď poviete, že je miláčikom celej školy a všetci ho poznajú. Aj keď na jeho postavu nebol kladený taký dôraz ako na Charlieho v priebehu knihy môžeme vidieť, že sa jeho postava mení a vyvíja.

Príbeh sa začína prvým stretnutím Charlieho s Nickom a tým ako sa z nich stávajú dobrí kamaráti. Avšak Charlie si časom uvedomuje, že k Nickovi začína cítiť niečo viac aj keď vie, že to je hlúposť a nemal by si robiť zbytočné nádeje. Ako som však spomínala láska nemá jeden daný smer a život nám dáva do cesty všetko možné aj nemožné a Nick si začne všímať, že sa o Charlieho zaujíma viac ako kedykoľvek predtým. Pokúša sa pochopiť a nájsť samého seba v tomto novom prílive emócii a citov.

Tento chutný príbeh spod prstov Alice Osmanovej rozbil všetky moje očakávania, ktoré som mala keď som knihu prvý krát objavila. Užila som si Motýliky od prvej strany až po poslednú a ani som si neuvedomila kedy som sa dostala na poslednú stranu. Je to kniha pre každého kto sa nebráni LGBTQ+ tematike a má chuť na sladký príbeh pri ktorom mu len ťažko zmizne úsmev z tváre.

Nemôžem zabudnúť spomenúť krásne ilustrácie, ktoré kreslila sama autorka a úžasne dopĺňajú celú knihu. Štýl kreslenia mi veľmi sadol a Alice sa podarilo nimi vystihnúť emócie postáv aj keď sa pri nich práve nenachádzal text.

Kniha Motýliky bola skvelá oddychovka naplnená láskou a silnými a najmä pozitívnymi emóciami, ktorú som len nerada púšťala z ruky. Príbeh o Charliem a Nickovi však našťastie nekončí a autorka vykúzlila aj pokračovanie.

Za recenziu ďakujeme Simonke Kocúrovej. @book_runaway

Moja veľká kniha odpovedí: Moje telo

Emma Yarlettová: Dračia pošta