Andrzej Sapkowski: Zaklínač 3 - Krv elfov

Geralt svoj osud prijal a uvedomil si, že šanca vyhnúť sa mu je takpovediac nulová. Vie, že Cirilla je neobyčajným dieťaťom a podľa zákonu predurčenia patrí jemu a on je pripravený ju pripraviť na všetko, čo si krutý svet na ňu pripraví.

Vzťahy medzi postavami sa postupne začínajú rozvíjať. Mnohé sa znovu vrátia na scénu a ďalšie ešte len postupne spoznáme. Nový formát knihy, to znamená celistvý dej rozdelený na kapitoly, je pre mňa príjemnou zmenou oproti predošlej poviedkovej verzii. Ale aj forma krátkych príbehov mala svoje opodstatnenie. Mnoho príbehov poskytne bohatú základňu vedomostí pri čítaní prvého románového dielu. Pekne začne všetko zapadať do seba ako puzzle. Nemálo vecí začne dávať hlbší zmysel vďaka predošlým dvom dielom. Preto si myslím, že je nutnosťou pre dokonalú orientáciu a plnosť príbehu aj prečítanie prvých dvoch častí. Priestor sa naskytne aj pre vedľajšie postavy, ktoré vďaka ich osobného pohľadu na vec, hlbšie spoznáme. Možno kvôli tomu budete mať pocit, že Geralt ako keby v príbehu niekedy chýbal, ale môžem vás ubezpečiť, že je to len na osoh. Lepšie pochopíte komplexnosť príbehu. Intrigy vonkajšieho sveta začínajú naberať na obrátkach. Politické intrigy a expanzia nepriateľa z Juhu, takzvaný Biely plameň tancujúci na mohylách svojich nepriateľov, začína otriasať trónmi Severných ríš. Uvidíme ako si so zlovestnými plánmi poradí Sever, ale aj samotná Ciri s Geraltom.

Úžasný začiatok dejovej línie.

Kniha Krv elfov rozohráva príbeh na plné obrátky a začína črtať budúcnosť a osud celého sveta a jeho postáv. Podľa môjho názoru je zmena, z poviedkovej na románovú formu namieste, keďže sa už nejedná len o jednotlivé príbehy, ale o začiatok veľkolepého celistvého príbehu. Vynoria sa nové otázky, strach, ale aj zvedavosť, ako sa to bude ďalej vyvíjať. Zápletka sa totiž začne tvoriť, hoc ešte nie presne definovaná, ale rozhodne nastaví fundamenty pre silný a pozoruhodný dej. V knihe je taktiež mnoho politických výbojov a súbojov. Mňa osobne tieto taktiky, plány a celkový vývoj konfliktu zaujal a nezostáva mi nič iné, ako len zložiť poctu autorovi nad neuveriteľným a detailným prehľadom o svojom svete. Umenie takto dokonale popísať a vymyslieť každú situáciu, konflikt, presný priebeh súboja, dokonca detaily prostredia alebo oblečenia postáv, je pre mňa vždy neuveriteľnou a neodmysliteľnou esenciou každej fantasy knihy. Autor opismi nešetrí a začínajúci vývoj postáv a sveta je neuveriteľným zážitkom. Častokrát si budete pripadať ako také oko kamery sledujúce dej v priamom prenose.

Dokonalý román žánru fantasy.

Krv elfov je veľkolepý počiatok novej série. Postavy vám prirastú k srdcu a osud celého sveta vám nebude za žiadnu cenu ľahostajný. Čitateľovi nezostane nič iné, iba sa tešiť na ďalší vývin zápletky a modliť sa, aby to nikdy neskončilo.

Knihožrútsky nákup

Alan Hyža - aj o fotografických začiatkoch