Cara Hunter: V tme

V jednom z domov na Frampton Road v Oxforde práve prebieha rozsiahla rekonštrukcia. Nový majiteľ viktoriánskeho dvojdomu však netušil, že spoločnú stenu svojho domu bude zdieľať so starým „problémovým“ susedom, pánom Harperom, ktorý trpí Alzheimerovou chorobou. Keď stavbári spôsobia prasklinu v stene v pivnici, zavolajú nového majiteľa a chcú konzultovať ďalší priebeh prác. Tak čerstvý majiteľ domu Mark Sexton spolu so svojim architektom zídu do pivnice a v šere za prasklinou spoločnej steny zbadajú tvár.

Mladá žena na pokraji smrti a takmer dvojročné dieťa sú v totálnom šoku. Začne sa rozsiahle vyšetrovanie pod vedením inšpektora Fawleyho. Keďže nikto nepozná identitu mladej ženy, ktorá nie je schopná vypovedať, začína kolotoč výpovedí svedkov – susedov z ulice a pátra sa aj po príbuzných starého Harpera, ktorý zmätený svojou chorobou všetko popiera a tvrdí, že o tom, že mal v pivnici dievča s dieťaťom, nič nevie. Čo bude nasledovať, keď sa mladej žene podarí vysloviť prvé skutočnosti ohavného činu? Kam až dokáže zájsť ľudská zákernosť?

Dej knihy V tme plynie veľmi svižne. Väčší počet postáv pridáva príbehu na tajomnosti, pretože autorka dáva čitateľovi celú dobu podnety k tomu, aby uvažoval o spáchaných činoch dopredu, spájal jednotlivé kúsky skladačky a tipoval, kto za tým všetkým teda nakoniec je. Musím povedať, že celá kniha je jedna famózna lahôdka a záver je skutočne čerešničkou. Knihu V tme odporúčam všetkým milovníkom krimi, ale aj tým, ktorý po tomto žánri siahnu len z času na čas. Vyrazí dych úplne každému.

Za recenziu ďakujeme Simone Jasovej Trnkovej.

Kari Hotakainen: Neznámy Kimi Räikkönen

Adriana Macháčová: Čo má ona a ja nie?