Denis Thériault: Chlapec, ktorý patril moru

Úvodnými stranami románu nás autor zoznamuje s mladým chlapcom. Jeho meno je počas celého príbehu pre čitateľov neznáme, za to životný príbeh prežívame s ním do posledného slova. Tragédia rodičov, ktorá otriasla hlavným hrdinom ho nebezpečne odnáša rozzúrenou vlnou samoty, uzavretý pred okolitým svetom, realitou. Autor nám ponúka chlapcovu bolesť, vzburu proti Bohu a všetkým, snaží sa nájsť vinníkov nehody. Trýzeň, akú prežíva mu pomáhajú pretrhnúť milujúci starostliví starí rodičia. Pomaly, neuvedomujúc si, mu do života pripláva neznámy Luc. Tak ako pre rozprávača aj pre čitateľa je Luc neprebádaná časť morského sveta. Pomalé chápanie Luca pramení k spojeniu dvoch chlapcov, do dobrodružstva z ktorého sa stane spoločná cesta.  Spoločná cesta života, obsahujúca tenkú líniu sna a reality, morom a pevninou. Thériaultova poetická hra slovíčok, fantazijných prirovnaní opisov vyvoláva zemetrasenie chápania, čo je realita a čo je už výplod fantázie.

,,Luc hovorí, že existuje určitá následnosť snov, ktoré leguán prepúšťa, a on sa cíti ako herec v hlavnej role dokumentárneho seriálu. Každú noc sa znovuzrodí do podmorského sveta. Sníva, že je chlap ryba, morský muž dokonale prispôsobený oceánskemu životu. A dokonca má nevysloviteľné meno, niečo ako ,,Fngl.“ s81

Plávanie v cudzích a nepoznaných vodách znamená pre niekoho výhru, v tomto príbehu ide o úplný zvrat. Obrat naberajúci rýchlosť cunami, ničiaci všetko poznané. Priateľstvo prechádza ťažkou skúškou. Autor sa s našou pozornosťou hrá dokonca, naťahuje do posledného slova. Vydrží byť kamarát verný Lucovi? Čaká ich šťastný koniec, alebo predpokladaná tragédia? Chlapec, ktorý patril moru pomaly, ticho získa vašu pozornosť. Ponoríte sa do príbehu mysterióznej fantázií, sile priateľstva a rodiny.

Začítaj sa.

Za recenziu ďakujeme Danielke Velgosovej. :)

Instagram: @_dannyreads_