Jay Kristoff: Boží hrob

Ponorme sa spolu opäť do krvavých scén, realistických postáv a situácií, napínavého dobrodružstva, intríg, temného sveta a scén, pri ktorých sa autor rozhodne netrápil tým, že by mohol pohoršiť čitateľov. Vitajte opäť vo svete, kde bola noc vyhnaná z oblohy a, kde planúce slnká z nej dva a pol rok neschádzajú, v krvavom svete, kde sa jedno dievča s tieňovým kocúrom a vlčicou snažia naplniť svoju pomstu.

Keďže sa jedná už o druhú časť série, autor nás okamžite vťahuje do deja, kde sa Mia stane členkou gladiátorského kolégia, aby naplnila svoju pomstu zabitím konzula Scaevu a kardinála Duoma. Nie je to však také jednoduché, ako si najprv myslela. Medzi kolégiami nepanuje práve priateľská atmosféra, a to by mohlo celý jej plán narušiť.

V knihe Boží Hrob môžeme vidieť, ako sa schopnosti našej hlavnej hrdinky zlepšili po tom, čo v predchádzajúcej knihe absolvovala svoj výcvik. Miine schopnosti sa vyvinuli ako aj po fyzickej stránke tak, aj po psychickej a počas čítania môžeme sledovať, ako sa mení aj jej myslenie. Mia je oproti prvej knihe ešte tvrdšia a odhodlanejšia a musí si vybrať či je pre ňu dôležitejšia jej osobná pomsta alebo ľudia, na ktorých jej záleží.

Ako sme už zvyknutí z prvej časti knihy – Nikdynoc - Jay Kristoff veľmi rád píše krvavé scény veľmi vizuálne a ani Boží Hrob nie je výnimka. Vďaka množstvu bojových scén sa ukázalo, ako dokáže autor do detailu, napínavo a bez toho, aby Vás to začalo nudiť napísať bojové scény. Autor opäť využíva svoj špecifický štýl písania s poznámkami pod čiarou, ktoré vysvetľujú detaily príbehu a vďaka ktorým budeme len ťažko hľadať dejové diery a v častom striedaní časových línii. V jednej časovej línií sledujeme Miin život v kolégiu a jej cestu k naplneniu cieľa a v druhej, máme retrospektívne vysvetlené prečo sa stala gladiátorom a prečo je to jej najlepšia šanca.

Pokiaľ očakávate, že po prvej časti už vás nemôže nič prekvapiť tak sa pripravte na šokujúce zvraty a zistenia, ktoré môžu Váš pohľad na vec celkom zmeniť. Odporúčam všetkým náročným milovníkom fantasy, ktorí si potrpia na dobrý príbeh s prepracovaným dejom a bez prehnanej romantiky.

Pierce Brown: Červený úsvit

Arpád Soltész: Sviňa