Konečne normálna vražda nás vracia bližšie do súčasnosti

pútač konečne normálna vražda

Tradičné predvianočné obdobie prináša novú knižnú lahôdku od Dominika Dána. "Konečne normálna vražda" nás vracia bližšie do súčasnosti, konkrétne do jesene 2008, keď detektív Krauz začal riešiť zapeklitý starý prípad. Jeho snaha zapojiť kolegov spočiatku nepriniesla úspech - až do okamihu, keď sa odohrala situácia, ktorá zmenila perspektívu celého tímu stoštyridsaťjednotky a spustila špirálu udalostí, ktorá sa už nedala zastaviť.

Tri roky, dve vraždy mladých dievčat v Našom meste. Zdanlivo nesúvisiace prípady postupne prepojí nielen sled udalostí, ale aj známu partiu detektívov. Zostáva najdôležitejšia otázka - kde sa skrýva zákerný vrah? Tridsiaty siedmy detektívny román z pera Dominika Dána prichádza práve včas, už tradične v predvianočnom období - v čase, keď množstvo z nás netuší, aký darček svojim blízkym vyberie. A ako vždy nám dánovka prináša spôsob, ako tento problém jednoducho a efektívne vyriešiť.

Predstavte si, že vás pracovné povinnosti vrátia na miesto, kde ste vyrastali, kde poznáte každý štvorcový meter, kde ste zažili svoje prvé lásky, konflikty aj vybudovali svoje najsilnejšie priateľstvá. No tentokrát sa ocitáte na mieste činu - prakticky pod oknami rodičovského bytu nájdete mladé dievča visiace dole hlavou zo stromu, bez akýchkoľvek známok života. Asi takto nejako by sa dal charakterizovať dej najnovšej dánovky, ktorá spojí dva príbehy dokopy, a tým partiu detektívov z Nášho mesta, ktorým sa naskytla príležitosť zabiť dve muchy jednou ranou. Ako to dopadlo? Za seba môžem konštatovať, že mimoriadne dobre.

Dominik Dán nám ukazuje, ako možno manipulovať s dejom a rozvíjať záhadnú atmosféru okolo vyššie zmienených tragických udalostí. Komplexná charakterizácia postáv pridáva do príbehu viacstupňovitosť a čitateľ je tak neustále ovplyvňovaný otázkami o skutočnej podstate týchto tragédií. Príbeh si drží konštantné tempo, pričom autor presne vie, kedy pridať, kedy ubrať (koniec-koncov, to on vedel vždy). Inak povedané, nastolená atmosféra si vás uplne podmaní, vyvolá vo vás napätie a vzbudí zvedavosť. Je ťažké napísať čokoľvek iné - nekriticky musím priznať, že som si príbeh užil tak ako zakaždým doteraz a som presvedčený, že na tom budete úplne rovnako.

Konečne normálna vražda je komplexným a dobre napísaným detektívnym románom, ktorý vás, ako už u Dominika Dána býva zvykom, udrží v napätí prakticky až do posledných stránok. Pre fanúšikov detektívnych príbehov, ktorí vyhľadávajú zaujímavé postavy a šikovne prepojené dejové línie, o skalných priaznivcov samotného autora ani nehovoriac, je táto kniha skvelou voľbou. Jej príbeh a nečakané dejové línie vytvárajú skvelý zážitok pre každého milovníka napínavého čítania.

Najlepšie knižné tipy pod stromček

December plný zliav s Panta Rhei Klubom