Iní sa zase vytešujú z množstva vynikajúceho jedla, ktorého príjemná vôňa sa rozšíri do všetkých kútov bytu či domu.

Pre deti je sila Vianoc priamo úmerná počtu a cene darčekov, ktoré si na Štedrý deň nájdu pod stromčekom. 2

Najmä my, dospelí, sa zrejme zhodneme na tom, že vianočné sviatky sú najmä o pokoji, láske a stretnutí sa s rodinou.

Avšak každý správny knihožrút vie, že advent je obdobím, kedy sa na pultoch kníhkupectiev objaví novinka Dominika Dána.

Ani tento rok tomu nie je inak - Mačacia stopa dnešným dňom uzrela svetlo sveta a poviem vám, máte sa na čo tešiť.

Mačacia stopa

V kancelárii stoštyridsaťjeden vládne pohodová atmosféra. Detektívi z oddelenia vrážd vyriešili ďalší prípad, a tak majú dôvod na radosť. Avšak, pohodová atmosféra trvá pomerne krátko, a to do chvíle, kým sa zdanlivo bizarný prípad brutálne usmrtenej mačky neprepojí so starším prípadom pochádzajúcim ešte z čias socializmu. Aby toho nebolo málo, v ten istý deň unesú tínedžera, syna vysoké štátneho úradníka, navyše len pár krokov od miesta, kde bolo nájdené aj mačacie telo. Krauz a spol. musia urobiť všetko preto, aby tento zvláštny trojuholník prípadov vyriešili čo najskôr.

Ešte nikdy sa mi nestalo, že by som prvú tretinu dánovky tápal, kým sa mi podarilo zorientovať sa v jej deji. Zrejme to bolo spôsobené tým, že som si výnimočne neprečítal stručný popis deja na obálke knihy. Nepíšem to ako výčitku, práve naopak - keď si to konečne “sadlo”, z Mačacej stopy sa vykľula ďalšia pecka, ktorá mi úplne “odpálila dekel”.

Raz darmo, Dominik Dán svoj spisovateľský talent už nemusí nikomu dokazovať. S obľubou hovorím, že keby žil v Spojených štátoch, už dávno je ovenčený rôznymi cenami a z jeho kníh sa dávno vytvorí niekoľko filmov čo seriálov, z ktorých práva na scenár by sa predávali za nekresťanské sumy. Buďme preto radi, že na Slovensku máme človeka jeho kalibru, ktorý nám môže prostredníctvom slov, písaného textu, poskytnúť jedinečný čitateľský zážitok.

Mačacia stopa

Detektívi z oddelenia vrážd práve vyriešili vraždu šoféra dodávky známej tabakovej firmy. Radosť z úspešnej akcie zatieňuje hanba, ktorú páchatelia vrhli na celý policajný zbor. Napriek rozpačitým pocitom vládne v kancelárii stoštyridsaťjeden pohodová atmosféra, no len do chvíle, kým šéf oddelenia nepošle Krauza a Chosého vyšetriť vraždu Lívie. Zistenie, že Lívia je v skutočnosti mačka, je prekvapivé, ale spojitosť a súvislosti so starou známou sú doslova desivé. Z hlbín minulosti opäť vyplávala Hilda Wolfová, psychologička s kamennou tvárou a prísne racionálnym myslením, chladnokrvné monštrum, ktorú Burger s Hanzelom podozrievajú z vrážd mladých chlapcov, zo série ťahajúcej sa ešte z čias socializmu. A aby toho nebolo dosť, v ten istý deň cestou zo školy unesú trinásťročného syna vysokého štátneho úradníka. Unesú ho iba pár krokov od domu Hildy, čo nikto z detektívov nepovažuje iba za náhodu. Dovtedy prominentná štvrť Zlatý trojuholník sa razom stáva diabolským trojuholníkom, v ktorom miznú chlapci ako na bežiacom páse. Detektívi z oddelenia vrážd musia zaloviť v pamäti, zalistovať v zaprášených poznámkach, skonfrontovať staré poznatky s novými, musia urobiť všetko preto, aby záhadu vyriešili, inak si bremeno minulosti ponesú so sebou ďalšie roky.
Na sklade 3Ks
14,20 € 14,95 €

Prečítaná jedným dychom

Na záver mi, prosím, dovoľte byť trochu osobný. V uplynulých mesiacoch sa rovnako ako tisícky mojich kolegov z radov zdravotníckeho personálu ocitám zoči-voči zložitým rozhodnutiam, ktoré sú spojené so zlým zdravotným stavom pacientov nakazených koronavírusom. Dlhé služby plné fyzickej a najmä psychickej záťaže nám dovoľuju vydýchnuť si iba málokedy, a keď taký moment predsa len nastane, posledné, na čo v tej chvíli myslím, je kniha. Môj cieľ - jedna kniha týždenne - sa rozplynul úvodom druhej vlny. Avšak, v tomto prípade som jednoducho musel urobiť výnimku a Mačaciu stopu prečítať jedným dychom. Nechcel som riskovať, že sa uprostred príbehu k nemu nebudem môcť pre pracovné povinnosti tak skoro vrátiť.

Ďakujem vydavateľstvu Slovart za to, že mi už niekoľko rokov umožňujú čítať novú Dánovku skôr ako drvivá väčšina ostatných čitateľov. Ďakujem nielen Slovartu, ale všetkým pracovníkom v tomto odvetví - vydavateľom, spisovateľom, kníhkupcom a ďalším, že aj v týchto ťažkých časoch neprestávate prinášať kvalitnú literatúru do našich domácností. Želám vám, aby ste to vydržali, my, čitatelia, vás potrebujeme. A vám všetkým želám krásne sviatky, všetko dobré v novom roku, ktorý snáď bude konečne taký, aký si všetci predstavujeme.

Inšpirujte sa ďalšou dávkou knižných tipov relácie Kniha dňa

Zradená je príjemným young adult čítaním