Recenzia: Priateľky z Firefly lane

Autor: Beata Kiselová
pútač kniha Firefly lane

KRISTIN HANNAH - Priateľky z Firefly Lane (480 s.)

,,Nikdy v živote nebol jej svet taký dokonalý a ona vedela, že nech ju čaká v živote čokoľvek, na tento jediný žiarivý okamih bude spomínať ako na chvíľu, keď sa dotkla neba."

Prvá časť duológie je príbeh dvoch najlepších kamarátok Tully a Kate, ktoré ani nemohli byť viac odlišné, ale aj napriek tomu bolo ich priateľstvo na život a na smrť. Spoločne prežívali lásky, sklamania, úspechy i pády. Aj napriek všelijakým bolestivým podrazom si dokázali nájsť k sebe cestu, ale postačí to aj vtedy, keď sa ich cesty budú diametrálne rozchádzať?

Málo kamarátstiev prežije desiatky rokov, ale aj také existujú. Spoločné sny, nádej, zdieľanie bolestí a smútku je pre ne príznačné, ale čo ak si jeden z kamarátov v skutočnosti neplní svoj vlastný sen, iba podporuje toho druhého? A je splnenie si veľkého sna ozajstným životným naplnením? Niekedy máme pred očami len cieľ a cestu k nemu si ani nevychutnávame, len sa ženieme vpred. Keď sa však k nemu dostaneme, zistíme, že šťastie sme tým však nezískali. Treba sa navzájom počúvať, vysloviť naše túžby a priania a nebyť len oporou tomu druhému. Každý má právo na šťastie. A ak som vás zmiatla, tak fajn, prečítajte si túto knihu. I keď je príbeh trošku zdĺhavý, je aj dramatický a emotívny, hlavne záver. Pri čítaní sa skúste zamyslieť nad vzťahmi, či už priateľskými, alebo rodinnými. Charaktery postáv sú vykreslené veľmi dobre, autorka píše skvelo a príbeh sa prirovnáva k Neapolskej ságe od Ferrante. Ak je to ozaj pravda, tak si ságu prečítam, pretože napriek drobnostiam sa mi príbeh Tully a Kate páčil a ja som veľmi zvedavá na pokračovanie. Odporúčam.

*8/10

Posledné dni knižného výpredaja

Naše februárové novinky