Recenzia: Teória lásky

Autor: Kristína Rydlová (@kristy.books)

Skvelá správa pre všetkých milovníkov romantických príbehov – v slovenčine vyšla ďalšia kniha od obľúbenej autorky Ali Hazelwood. Po Hypotéze lásky a Analýze láske sme sa tak dočkali Teórie lásky. Obe predchádzajúce knihy boli skvelé, preto som si nemohla nechať ujsť ani túto novinku a autorka ma opäť nesklamala.

Ali má veľmi príjemný štýl písania a jej knihy sa mi vždy čítajú ľahko a rýchlo, ani si neuvedomujem, ako rýchlo mi ubiehajú stránky pod prstami. Teóriu lásky som taktiež ,,zhtla“ v priebehu pár hodín. Keď som sa do príbehu začítala, veľmi ťažko sa mi odkladal. Autorka sem zakomponovala vedecké prostredie, skvelú romantickú linku, rodinné problémy (i iné závažné témy), humor i dávku emócií.

Elsie Hannawayová bola teoretická fyzička, ale ako vedkyňa to nemala jednoduché, keďže v tomto svete dominovali muži a ženám neustále hádzali pod nohy nejaké prekážky. Z finančného hľadiska na tom nebola tiež zrovna najlepšie, takže okrem vyučovania na niekoľkých školách ešte pracovala ako falošná priateľka, aby sa vôbec dokázala uživiť. Elsie bola veľmi inteligentná a šikovná mladá žena, no zároveň mala dosť podkopané sebavedomie. Väčšina ľudí v jej okolí s ňou nezaobchádzala práve najlepšie, čo sa na nej dosť podpísalo, a preto sa snažila správať ku každému tak, aby vyhovovala jeho požiadavkám a zapáčila sa mu. Kým pre ostatných by sa rozdala, so sebou nechala zametať. Miestami mi jej bolo veľmi ľúto a keď som videla, ako sa k nej niektorí ľudia chovajú, dvíhal sa mi tlak. Musím tiež však povedať, že ku koncu ma začala už aj ona trochu hnevať, čakala som, že sa konečne spamätá, uvedomí si svoju hodnotu, postaví sa sama za seba a už nedovolí ostatným, aby jej takto skákali po hlave. Viem však, že toto nie je jednoduchý proces a vyžaduje si čas.

Jack Smith sa nám nepredstavil zrovna v najlepšom svetle – pôsobil tajomne, ba až odťažito, bol tichý, neustále mal na tvári taký podozrievajúci výraz a zdalo sa, že Elsie z nejakého dôvodu moc nemusí. Postupne sa však ukázalo, že je to veľké zlatíčko s hlavou a srdcom na správnom mieste a ja som si ho úplne zamilovala. Nebolo ťažké si ho obľúbiť, najmä po tom, ako sme videli, ako sa stará o ľudí, na ktorých mu záleží. Čím viac sme ho spoznávali a dozvedali sa o jeho živote, tým viac si ma získaval.

Romantickú linku som si opäť maximálne užila – romantika v štýle od nepriateľstva k láske, postupné spoznávanie a zbližovanie, nejaké tie pikantné scény, jednoducho kombinácia, ktorú mám rada. Najviac som si užívala scény, keď Jack dokazoval Elsie, že sa nepotrebuje hrať na niekoho iného a že je skvelá taká aká je, povzbudzoval ju, pomáhal jej, bol jej oporou... neraz som pri čítaní mala na tvári prihlúply úsmev. Elsie vo svojom živote potrebovala presne niekoho takéhoto.

Čo viac dodať, ak ste si obľúbili autorkine dve predošlé knihy, Teóriu lásky by ste taktiež rozhodne nemali vynechať. Ja vám ju môžem odporučiť všetkými desiatimi. Čoskoro by v slovenskom preklade mala vyjsť autorkina ďalšia kniha Šach & mat. Tentokrát však nepôjde o knihu pre starších čitateľov, ale o young adult príbeh z prostredia šachistov. Som veľmi zvedavá, ako si autorka poradila s týmto žánrom.

Literárna revue 7/2024

Literárna revue 6/2024