Reminiscencie nadchnú nadšencov krimi i milovníkov histórie

pútač dán

Tradičný letný čas so sebou prináša ďalšiu novinku Dominika Dána. Reminiscencie so sebou prinášajú návrat do päťdesiatych rokov, keď mnohí obyvatelia spoločného československého štátu precitli a uvedomili si, že socialistická ideológia nie je tá, ktorá im prinesie šťastný a spokojný život. Nenechajte sa však zmiasť, na niekoľkých desiatkach až stoviek strán sa rozvinie príbeh, ktorý obsahuje všetko podstatné - partiu zo “stoštyridsaťjednotky”, vrahov, obete, krv, a predovšetkým poriadnu zápletku.

V kriminalistike za normálnych okolností platí, že čím skôr sa začne pracovať na prípade, tým je väčšia šanca, že sa ho podarí dotiahnuť do úspešného konca. Čo ale robiť v prípade, keď vám na stole pristane nie jeden, ale súbor vyše 40 prípadov, z ktorých ten najstarší má 56 rokov? Dominik Dán vo svojom najnovšom románe otvára staré rany a ponúka zaujímavý pohľad do sveta kriminalistiky a vyšetrovania, s ktorým sme sa doteraz v jeho knihách v takom rozsahu ešte nestretli.

Ústav pamäti národa, socializmus, emigrácia. Tieto tri slová najlepšie ohraničujú dejovú líniu príbehu, ktorý sa spočiatku zdá, že absolútne nezapadá do Dánovho spisovateľského štýlu. Úprimne sa priznám, že spočiatku som si myslel, že si autor absolútne “uletel”, pretože nič nenasvedčovalo tomu, že sa bude držať zaužívaných zvyklostí. Predstava, že sa bude riešiť archívny súbor prípadov sa mi nejavil ako dvakrát atraktívny, a bol som veľmi zvedavý na to, ako sa s ním vysporiada. Musím priznať, že to napokon dopadlo mimoriadne dobre.

Postupne sa nám odkrývajú nové skutočnosti, svedkovia, dôležité osoby - všetko obklopené dôkladnou špionážnou hrou. Úsilie a odhodlanie všetkých zúčastnených na vyriešení zhora zadanej úlohy je nekompromisné, na rozdiel od predošlých kníh konanie postáv viac priamočiare, a vedie k šokujúcim odhaleniam. Dominik Dán nám ukazuje, že práca vyšetrovateľa nemusí byť obmedzená len na súčasnosť, ale môže prekročiť aj časové hranice a hľadať pravdu v minulosti. Príbeh je plný emotívnych momentov a silných obrazov, ktoré vás vtiahnu do deja a udržia váš záujem až do poslednej strany. Jedným z najväčších prínosov knihy je aj skutočnosť, že nám otvára oči pre históriu a udalosti, ktoré boli kedysi utajované. Autor nám umožňuje nazrieť do obdobia minulosti a pochopiť, ako spoločnosť vtedy fungovala a aké nebezpečenstvá hrozili. Taktiež nám pripomína, že pravda sa nemusí stratiť, aj keď je zakrytá mnohými vrstvami času.

Reminiscencie sú knihou, ktorá zaujme a nadchne nielen milovníkov kriminálnych románov, ale aj tých, ktorí majú záujem o históriu a spoločenské udalosti. Autor nám predstavuje svet, v ktorom je nič nemysliteľné a pravda je často skrytá, no napriek tomu sa dá objaviť. Ak ste pripravení na napínavý príbeh s pútavým dejom, dobre vykreslenými postavami a hlavne na otázky a odpovede, potom vás Reminiscencie určite nesklamú.

Vedeli ste, že... ? Jane Austen

Škole odzvonilo! Odmeňte svojich najmenších