! Doprava ZADARMO už od 20 € !
  • Počet strán: 72
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 0000004562580
  • Jazyk: slovenský

Zákony 2019 VI aktualizácia VI 2 - Úplné znenie zákonov po novele - Zákon o lesoch, Zákon o Environmentálnom fonde

V publikácii nájdete úplné znenia po novele v zákone o Environmentálnom fonde a Zákone o lesoch. Legislatívne zmeny sú prehľadne vyznačené.

Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele:
- Zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde
- Zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch

Zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde
Cieľom právnej úpravy je umožniť poskytnutie prostriedkov Environmentálneho fondu na podporné programové aktivity zamerané na plnenie činností uvedených v § 4 ods. 1 písm. a), b), e), i) až k), n), p) až z), ab), ac) a ae) zákona, k realizácii ktorých dochádza v chránených oblastiach prirodzenej akumulácie vôd alebo v iných chránených územiach, na ktorých sa na zabezpečenie ochrany vôd a ich trvalo udržateľného využívania určujú environmentálne ciele podľa osobitného predpisu alebo v osobitne chránenej časti prírody a krajiny.
Podporné programové aktivity, ktorých realizáciu možno podľa návrhu zákona podporiť z prostriedkov Environmentálneho fondu, sa musia týkať takej časti chráneného územia alebo dotknutej osobitne chránenej časti prírody a krajiny, ktorá sa aspoň čiastočne dotýka najmenej piatich obcí, a to z dôvodu, aby sa finančnou podporou nedosiahol iba izolovaný (lokálny) pozitívny vplyv na životné prostredie, ale aby podporené aktivity a činnosti prispievali k dosahovaniu cieľov ochrany v širšom, regionálnom meradle. Podpora programových aktivít je určená pre tie obce a záujmové združenia právnických osôb, ktorých členmi sú výlučne obce, ktoré sa nachádzajú v spomínaných chránených územiach. Prostriedky fondu možno poskytnúť obci na tie podporné programové aktivity, ktoré sa týkajú jej územia, resp. záujmovému združeniu obcí, pokiaľ ide o aktivity dotýkajúce sa území združených obcí.
Ďalej sa ustanovuje rozhodovací postup o týchto prostriedkoch a okrem definovania žiadateľa sa tiež stanovuje postup a termín na zverejnenie výzvy na predloženie žiadosti, ktorú Environmentálny fond zverejňuje na svojom webovom sídle. Upravuje sa tiež obsah žiadosti žiadateľa o poskytnutie prostriedkov Environmentálneho fondu na podporné programové aktivity.

Zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch
Zákona reaguje na poznatky z aplikačnej praxe a požiadavky vlastníkov, obhospodarovateľov lesov, ako aj orgánov štátnej správy lesného hospodárstva s cieľom upraviť podmienky pre cieľavedomú starostlivosť o lesy založenú na systéme administratívneho a odborného riadenia podľa programov starostlivosti o lesy s ohľadom na plnenie ekosystémových služieb pre verejnosť. Rozsah zmien nemení základnú filozofiu zákona, ale iba spresňuje a upravuje jednotlivé ustanovenia.
Spresňuje niektoré pojmy a postupy pri uplatňovaní zákona o lesoch a odstraňuje nejasnosti pri jeho aplikácii v praxi. Precizuje problematiku ochrany lesných pozemkov, rieši úpravu postupov pri uplatňovaní hospodárskych spôsobov a to aj s ohľadom na prebiehajúce klimatické zmeny. Zároveň precizuje ustanovenia, ktorých potreba úprav vyplynula z doterajšej aplikačnej praxe.
Dôležitou oblasťou je prehodnotenie podmienok vykonávania náhodnej ťažby, pričom sa sprísňuje režim hlásenia vzniku náhodnej ťažby. V prípade, ak odhadnutý objem dreva z náhodnej ťažby počas platnosti programu starostlivosti o lesy presiahne 15 % zásoby porastu uvedenej v opise porastu, je povinnosťou obhospodarovateľa lesa nahlásiť vznik každej náhodnej ťažby orgánu štátnej správy lesného hospodárstva. Touto úpravou sa vytvára predpoklad pre celkové sprísnenie uplatňovania náhodnej ťažby a dôslednejšiu kontrolnú činnosť orgánov štátnej správy lesného hospodárstva a ochrany prírody a krajiny. V nadväznosti na úpravu problematiky náhodnej ťažby a jej nahlasovania sa upravuje spôsob informovania orgánu štátnej správy lesného hospodárstva a zároveň sa definuje termín, kedy najskôr možno náhodnú ťažbu realizovať stanovením dňa, ktorý sa považuje za termín doručenia nahlásenia náhodnej ťažby v prípade nahlásenia prostredníctvom informačného systému lesného hospodárstva. Doplnením tejto možnosti nahlásenia náhodnej ťažby sa sleduje zníženie administratívneho zaťaženia obhospodarovateľa lesa, ako aj vytvorenie podmienok na čo najrýchlejšie vykonanie náhodnej ťažby, ako jedného z opatrení na ochranu lesa. Nielen v tejto oblasti je zákon o lesoch spracovaný tak, že v plnom rozsahu rešpektuje požiadavky ochrany prírody vznesené v legislatívnom procese. Ich podmienky sa premietli aj do upravovanej problematiky v oblasti hospodárskej úpravy lesa a to najmä v časti procesu vyhotovovania programov starostlivosti o les a napr. aj do úprav súvisiacich s konaním o zmene programu starostlivosti o les.
  • Počet strán: 72
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 0000004562580
  • Jazyk: slovenský

V publikácii nájdete úplné znenia po novele v zákone o Environmentálnom fonde a Zákone o lesoch. Legislatívne zmeny sú prehľadne vyznačené.

Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele:
- Zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde
- Zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch

Zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde
Cieľom právnej úpravy je umožniť poskytnutie prostriedkov Environmentálneho fondu na podporné programové aktivity zamerané na plnenie činností uvedených v § 4 ods. 1 písm. a), b), e), i) až k), n), p) až z), ab), ac) a ae) zákona, k realizácii ktorých dochádza v chránených oblastiach prirodzenej akumulácie vôd alebo v iných chránených územiach, na ktorých sa na zabezpečenie ochrany vôd a ich trvalo udržateľného využívania určujú environmentálne ciele podľa osobitného predpisu alebo v osobitne chránenej časti prírody a krajiny.
Podporné programové aktivity, ktorých realizáciu možno podľa návrhu zákona podporiť z prostriedkov Environmentálneho fondu, sa musia týkať takej časti chráneného územia alebo dotknutej osobitne chránenej časti prírody a krajiny, ktorá sa aspoň čiastočne dotýka najmenej piatich obcí, a to z dôvodu, aby sa finančnou podporou nedosiahol iba izolovaný (lokálny) pozitívny vplyv na životné prostredie, ale aby podporené aktivity a činnosti prispievali k dosahovaniu cieľov ochrany v širšom, regionálnom meradle. Podpora programových aktivít je určená pre tie obce a záujmové združenia právnických osôb, ktorých členmi sú výlučne obce, ktoré sa nachádzajú v spomínaných chránených územiach. Prostriedky fondu možno poskytnúť obci na tie podporné programové aktivity, ktoré sa týkajú jej územia, resp. záujmovému združeniu obcí, pokiaľ ide o aktivity dotýkajúce sa území združených obcí.
Ďalej sa ustanovuje rozhodovací postup o týchto prostriedkoch a okrem definovania žiadateľa sa tiež stanovuje postup a termín na zverejnenie výzvy na predloženie žiadosti, ktorú Environmentálny fond zverejňuje na svojom webovom sídle. Upravuje sa tiež obsah žiadosti žiadateľa o poskytnutie prostriedkov Environmentálneho fondu na podporné programové aktivity.

Zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch
Zákona reaguje na poznatky z aplikačnej praxe a požiadavky vlastníkov, obhospodarovateľov lesov, ako aj orgánov štátnej správy lesného hospodárstva s cieľom upraviť podmienky pre cieľavedomú starostlivosť o lesy založenú na systéme administratívneho a odborného riadenia podľa programov starostlivosti o lesy s ohľadom na plnenie ekosystémových služieb pre verejnosť. Rozsah zmien nemení základnú filozofiu zákona, ale iba spresňuje a upravuje jednotlivé ustanovenia.
Spresňuje niektoré pojmy a postupy pri uplatňovaní zákona o lesoch a odstraňuje nejasnosti pri jeho aplikácii v praxi. Precizuje problematiku ochrany lesných pozemkov, rieši úpravu postupov pri uplatňovaní hospodárskych spôsobov a to aj s ohľadom na prebiehajúce klimatické zmeny. Zároveň precizuje ustanovenia, ktorých potreba úprav vyplynula z doterajšej aplikačnej praxe.
Dôležitou oblasťou je prehodnotenie podmienok vykonávania náhodnej ťažby, pričom sa sprísňuje režim hlásenia vzniku náhodnej ťažby. V prípade, ak odhadnutý objem dreva z náhodnej ťažby počas platnosti programu starostlivosti o lesy presiahne 15 % zásoby porastu uvedenej v opise porastu, je povinnosťou obhospodarovateľa lesa nahlásiť vznik každej náhodnej ťažby orgánu štátnej správy lesného hospodárstva. Touto úpravou sa vytvára predpoklad pre celkové sprísnenie uplatňovania náhodnej ťažby a dôslednejšiu kontrolnú činnosť orgánov štátnej správy lesného hospodárstva a ochrany prírody a krajiny. V nadväznosti na úpravu problematiky náhodnej ťažby a jej nahlasovania sa upravuje spôsob informovania orgánu štátnej správy lesného hospodárstva a zároveň sa definuje termín, kedy najskôr možno náhodnú ťažbu realizovať stanovením dňa, ktorý sa považuje za termín doručenia nahlásenia náhodnej ťažby v prípade nahlásenia prostredníctvom informačného systému lesného hospodárstva. Doplnením tejto možnosti nahlásenia náhodnej ťažby sa sleduje zníženie administratívneho zaťaženia obhospodarovateľa lesa, ako aj vytvorenie podmienok na čo najrýchlejšie vykonanie náhodnej ťažby, ako jedného z opatrení na ochranu lesa. Nielen v tejto oblasti je zákon o lesoch spracovaný tak, že v plnom rozsahu rešpektuje požiadavky ochrany prírody vznesené v legislatívnom procese. Ich podmienky sa premietli aj do upravovanej problematiky v oblasti hospodárskej úpravy lesa a to najmä v časti procesu vyhotovovania programov starostlivosti o les a napr. aj do úprav súvisiacich s konaním o zmene programu starostlivosti o les.

menej

book

202 389 kníh na sklade ihneď k odoslaniu

wallet

Poštovné zadarmo pre nákupy od 20€

store

Rezervácie v 61 kníhkupectvách


Hodnotenia (0)

0

Odporúčania