! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Miroslav Spišiak strana 2 z 2

vydavateľstvo

Stalo sa


Stalo sa Ukážka z textu „Povedz tvojim chlapcom, aby necikali hocikde do kríkov. Ak musia, nech zabehnú za tamten zarastený kopček. Je tam WC.“ „V lese WC?!“ vybehlo zo mňa neveriacky. Šiel som sa presvedčiť osobne. Za kopčekom a čiastočne zakopaný v zemi naozaj stál drevený domček, ktorý svojou architektúrou a veľkosťou zapadol prirodzene do lesného prostredia. Pravý šok a prekvapenie ma však čakali v interiéri. Bolo to moderné zariadenie v prevádzkyschopnom stave. Nechýbala jediná kľučka, žiadne zrkadlo nebolo rozbité. Ani okno. Všade bolo mydlo a dostatok toaletného papiera (hodilo by sa zobrať ho na spiatočnú cestu...). A ako konštatovali moji chlapci, podľa nosa by si ho veru nenašiel. Jedného dňa, keď už bol vytýčený termín pojednávania, zavolal mi advokát, aby som v nedeľu prišiel dopoludnia o jedenástej do kaviarne. Na kávu a koňak. Prišiel som a advokát ma priviedol k veľkému stolu, kde sedelo viac pánov. Tiež advokátov. Potom sa ten náš zdvihol a presunul sa k ďalšiemu, podobne veľkému stolu. Tam sedeli sudcovia. Keď sa vracal, obišiel ďalší veľký stôl. Tam si neprisadol len vysvetlil: „Tam sedia prokurátori. Tých však dnes nepotrebujeme.“ Keď na druhý deň do pojednávacej miestnosti vstúpil sudca, pochopil som. Bol to ten pán, s ktorým náš advokát v nedeľu popíjal koňak. Podľa svedectiev niektorých prítomných ma sovietski súdruhovia zdvihli spopod stola a s patričnou pietou odniesli do mojej chatky. V hodinových intervaloch sa striedali pri mojej posteli a kontrolovali fungovanie dôležitých životných funkcií. Raz som sa pritom prebudil na rachot rozbitého zrkadla v kúpeľni. Nerozbil som ho ja, ale vedúci sovietskej skupiny. Keď sa dorážal mojou vodou po holení, značky Pitralon.
Na sklade 3Ks
11,31 € 11,90 €

Lacná kniha Prečo? Načo? Ako? (-70%)


Priznajme si, nenapadajú aj nás rôzne neobvyklé otázky, ktoré potom zo strachu z výsmechu zavrhneme? Alebo sa nimi zaoberáme len v najužšom kruhu priateľov a známych, aby sme sa neblamovali a neprišli o našu dobrú povesť!? Táto knižka otázok a odpovedí s tým nemá žiadne problémy. Nerieši pocity blamáže či hanby, ale snaží sa vtipne, ale fundovane a s odstupom odpovedať na otázky, ktoré možno nenapadli milióny ľudí. Pretože: „Milióny ľudí videli padať jablko, ale len Newton sa spýtal prečo.“ (B.M. Baruch) Kniha prináša odpovede na viac ako stovku otázok typu: Dajú sa vypnuté mobilné telefóny lokalizovať? - Ako sa odlišuje zástava od vlajky? - Dá sa športovaním premeniť telesný tuk na svaly? - Polepí prehltnutá žuvačka žalúdok? - Zbavuje káva telo tekutín? - Čo bolo skôr: sliepka alebo vajce? Alebo aj: Prečo nám rastú chlpy v podpazuší? - Prečo čkáme? - Dojčia vegánky vlastné deti? - Prečo majú muži prsné bradavky? Takéto a mnohé ďalšie každodenné naliehavé otázky sa pretriasajú v rozhovoroch s kolegami, v krčmách alebo v osamelých hodinách zamýšľania sa nad sebou samým. Zväčša vedú k stavom bezradnosti alebo provokujú vášnivé diskusie samozvaných expertov. V knižke nájdete na ne tie najpresnejšie a najvtipnejšie odpovede a vysvetlenia. S podporou často až neuveriteľných teórií celkom obyčajných „vzdelancov“ z ľudu, presvedčivo vystupujúcich polovzdelancov, nepolepšiteľných mudrlantov, ale aj serióznych spresnení pravých expertov.
Na sklade > 5Ks
3,57 € 11,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Sardonický úsmev (-95%)


Mnohí moji kritici si myslia, že píšem síce zaujímavo, ale nie v duchu našej doby. Žiadny sex, žiadne vraždy. Tak táto kniha ich, dúfam, presvedčí. Je celá o sexe a obsahuje aj zopár mŕtvol. Ľudstvo sa od nepamäti zaoberá myšlienkou zachovania večnej mladosti alebo aspoň jej predĺžením. Je to ako perpetuum mobile. Všetci vedia, že sa nedá zostrojiť, ale mnohí sa do toho opakovane púšťajú. A keď sú už-už pri cieli, čosi sa im vymkne z rúk, pokazí a je po sne. Niekedy s nepredvídanými následkami. Nič neobvyklé, že sa pár starých mužov – všetci „single“, teda vdovci, starí mládenci alebo rozvedení, rozhodlo prelomiť kliatbu svojho veku vo veciach intímnych. Sú vyzbrojení ohromným potenciálom intelektu, ktorý nazbierali vo svojich predchádzajúcich povolaniach. Majú veľa skúseností a kopu voľného času. Ovládajú množstvo vedeckých aj laických metód, viac či menej legálnych nástrojov a postupov, ktoré majú pomôcť pri ich výskumoch a testoch. Ich pokusy sa stretnú s nepredvídanými následkami, ktoré ich privedú až do hľadáčika vyšetrovateľov najťažších zločinov. Podarí sa im vynájsť čosi kolosálneho na predĺženie milostných aktivít, alebo to dopadne ako s tým hypotetickým strojom, ktorý vykonáva prácu bez dodávania energie?
Vypredané
0,47 € 9,49 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Chutí?! (-50%)


Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií. „Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor. Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám. Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: CHVÁLENKÁRSKE TRIKY A TVRDENIA (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.
Vypredané
5,45 € 10,90 €

dostupné aj ako: