! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Poradca podnikateľa strana 11 z 26

vydavateľstvo

DÚPP 4/2017 Zúčtovanie preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za rok 2016


Ročné zúčtovanie preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za rok 2016, K novelám daňového poriadku za rok 2016 a od 1. 1. 2017, O legislatívnej úprave niektorých zákonov v súvislosti so správou daní, Uplatnenie výdavkov súvisiacich s využívanou nehnuteľnosťou, Účtovanie v lekárni – právnická osoba (s. r. o.) účtujúca v podvojnom účtovníctve,... DANE A ÚČTOVNÍCTVO K novelám daňového poriadku za rok 2016 a od 1. 1. 2017 O legislatívnej úprave niektorých zákonov v súvislosti so správou daní Uplatnenie výdavkov súvisiacich s využívanou nehnuteľnosťou Účtovanie v lekárni – právnická osoba (s. r. o.) účtujúca v podvojnom účtovníctve K zdaňovaniu plnení plynúcich poskytovateľom zdravotnej starostlivosti od „držiteľov“, napr. farmaceutických spoločností Zmena výpočtu správneho poplatku pri evidencii vozidiel
Vypredané
9,77 € 10,28 €

UZZ 2/2017 Zákon o správnych poplatkoch, Zákon o súdnych poplatkoch


podľa právneho stavu k 16. 1. 2017 (Úplne znenia zákonov 2/2017) Úplné znenie zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. O SPRÁVNYCH POPLATKOCH Po zmene zákonom č. 272/2016 Z. z.: *Za účelom nastavenia lehoty na vyplatenie poplatku alebo preplatku prevádzkovateľom systému na základe už priznaného poplatku alebo preplatku správnym orgánom sa ustanovuje lehota 10 rokov od konca kalendárneho roka, v ktorom sa stalo vydané rozhodnutie o vrátení poplatku alebo preplatku právoplatným. Po uplynutí tejto lehoty možnosť vyplatiť poplatok alebo preplatok zaniká. *Upravuje sa položka 65 pri evidencii vozidla do národnej evidencie vozidiel v SR na základe uplatnenia princípu vyjadrenia hodnoty vozidla cez objektívne ukazovatele, ktorými sú výkon a vek vozidla. *Ak sa odovzdá vozidlo na spracovanie podľa zákona o odpadoch, tento úkon nebude podliehať správnemu poplatku. Súčasne sa zavádza oslobodenie od poplatku za trvalé vyradenie vozidla v prípade jeho odcudzenia. Po zmene zákonom č. 386/2016 Z. z.: *Zvyšuje sa položka za vydanie vyjadrenia k umiestneniu technických zariadení alebo zariadení používaných pri prevádzkovaní videohier, za každé vyjadrenie zo 100 na 200 . Zavádza sa správny poplatok za vydanie súhlasu obce k umiestneniu stávkovej kancelárie a binga vo výške 200 za každý takýto súhlas, ktorý bude platiť počas celej doby platnosti individuálnej licencie (5 rokov), ako aj správny poplatok v sume 200 za vydanie vyjadrenia k umiestneniu kasína. Úplné znenie zákona č. 71/1992 Zb. O SÚDNYCH POPLATKOCH a poplatku za výpis z registra trestov Po zmene zákonom č. 307/2016 Z. z.: *Zavádzajú sa osobitné ustanovenia o poplatkovej povinnosti v upomínacom konaní. Po zmene zákonom č. 342/2016 Z. z.: *Rozširuje sa rozsah osobných oslobodení z poplatkovej povinnosti o poverenú osobu vykonávajúcu konsolidáciu pohľadávok verejného sektora. *Za účelom nastavenia lehoty na vyplatenie poplatku alebo preplatku prevádzkovateľom systému na základe už priznaného poplatku alebo preplatku príslušným orgánom sa ustanovuje lehota 10 rokov od konca kalendárneho roka, v ktorom sa stalo právoplatným vydané rozhodnutie o vrátení poplatku alebo preplatku alebo bolo vydané písomné upovedomenie o spôsobe vybavenia sťažnosti. Po uplynutí tejto lehoty možnosť vyplatiť poplatok alebo preplatok zaniká. *Doplňuje sa ustanovenie o evidencii poplatkov, archivácii potvrdení o úhrade poplatkov pre účely následnej kontroly v príslušnom orgáne v rozlíšení, ak ide o orgány zapojené alebo nezapojené do centrálnej evidencie poplatkov. Po zmene zákonom č. 2/2017 Z. z.: *Súdny poplatok splatný podaním návrhu na vykonanie exekúcie možno platiť len poštovým poukazom alebo prevodom z účtu. *Upravuje sa výška poplatkov týkajúcich sa exekučného konania.
Vypredané
5,59 € 5,88 €

UZZ 3/2017 Zákon o sociálnom poistení, Zákon o zdravotnom poistení


podľa právneho stavu k 16. 1. 2017 (Úplne znenia zákonov 3/2017) Úplné znenie zákona č. 461/2003 Z. z. O SOCIÁLNOM POISTENÍ Po zmene zákonmi č. 285/2016 Z. z., č. 310/2016 Z. z.., č. 355/2016 Z. z. a č. 2/2017 Z. z.: *V roku 2017 sa dôchodkové dávky okrem vyrovnávacieho príplatku zvyšujú o pevnú sumu určenú percentom, ktoré sa určí ako súčet 90 % medziročného rastu spotrebiteľských cien a 10 % medziročného rastu priemernej mesačnej mzdy v hospodárstve Slovenskej republiky vykázaných Štatistickým úradom SR za prvý polrok predchádzajúceho kalendárneho roka. V záujme toho, aby sa zabezpečilo zvyšovanie dôchodkových dávok v istej primeranej a dôchodcovskou verejnosťou akceptovateľnejšej sume, sa pevná suma zvýšenia v roku 2017 určí najmenej ako 2 % z priemernej mesačnej sumy daného druhu dôchodku. *Úrazová renta sa od 1. januára 2017 zvyšuje o 2 %. Pozostalostná úrazová renta, maximálna suma jednorazového odškodnenia, maximálna suma náhrady nákladov spojených s liečením a maximálna suma náhrady nákladov spojených s pohrebom sa zvyšujú spôsobom ustanoveným pre úrazovú rentu, preto sa tento postup bude aplikovať aj na uvedené úrazové dávky. *V súvislosti s vypustením termínu „15. august bežného roka“ sa upravuje aj termín na predloženie návrhov rozpočtov Sociálnej poisťovne, Slovenského pozemkového fondu a štátnych fondov na schválenie vláde SR. *Zavádza sa povinnosť odstrániť hranicu 12 rokov na účely platenia poistného na dôchodkové poistenie štátom za fyzické osoby, ktoré nepracujú, nepoberajú niektorú zo zákonom ustanovených dôchodkových dávok. *Novelou sa predpokladá pozitívny dosah najmä v prípadoch špekulatívnych postupov, ktorými sa dlžníci Sociálnej poisťovne snažia brániť nútenému výkonu rozhodnutia, a to napr. zlučovaním firiem, predajom obchodných podielov, zánikom firiem a ďalšieho zakladania spoločností osobami, ktoré zapríčinili úpadok predchádzajúcich firiem s dlhmi voči Sociálnej poisťovni. Úplné znenie zákona č. 580/2004 Z. z. O ZDRAVOTNOM POISTENÍ Po zmene zákonom č. 341/2016 Z. z. a č. 356/2016 Z. z.: *Z dôvodu zavedenia zdaňovania podielov na zisku (dividend) u fyzických osôb osobitnou sadzbou dane vo výške 7 % alebo 35 % nebudú podiely na zisku (dividendy) považované za zárobkovú činnosť podľa zákona o zdravotnom poistení, t. j. nebudú predmetom zdravotného poistenia. Predmetom zdravotného poistenia nebudú podľa prechodného ustanovenia podiely na zisku (dividendy) vyplácané zo zisku dosiahnutého v účtovnom období, ktoré sa začalo počnúc 1. 1. 2017. *Cieľom novely zákona je najmä spresnenie určenia osoby povinne verejne zdravotne poistenej v systéme SR vzhľadom na podnety z aplikačnej praxe (nezaopatrený manžel/manželka osoby, ktorá je účastníkom systému sociálneho zabezpečenia v inom členskom štáte; nezaopatrené deti, ktoré majú aspoň jedného zákonného zástupcu zúčastneného na systéme verejného zdravotného poistenia), spresnenie postupu pri zmene zdravotnej poisťovne (náležitosti prihlášky), spresnenie postupov súvisiacich s poskytovaním a refundovaním zdravotnej starostlivosti, spresnenie definície príjmov vstupujúcich do vymeriavacieho základu pre odvod poistného, precizovanie povinností pri vykazovaní, platení, vymáhaní poistného, určenie elektronickej komunikácie so zdravotnou poisťovňou pri vykazovaní preddavkov na poistné a poistného, doplnenie možností doručovania výkazov nedoplatkov, určenie doručovacích adries, doručovanie verejnou vyhláškou, revízia pojmu dlžník a problematika týkajúca sa zoznamov dlžníkov, spresnenie postupu pri ročnom zúčtovaní poistného v prípade existencie viacerých príslušných zdravotných poisťovní, definovanie práv na náhradu nákladov zo strany zdravotnej poisťovne, doplnenie preukazovania nároku poistencov verejného zdravotného poistenia na platenie poistného štátom.
Vypredané
9,41 € 9,91 €

UZZ 4/2017 Zákon o konkurze a reštrukturalizácii


podľa právneho stavu k 25. 1. 2017 (Úplne znenia zákonov 4/2017) Úplné znenie zákona č. 7/2005 Z. z. O KONKURZE A REŠTRUKTURALIZÁCII Po zmene zákonom č. 91/2016 Z. z.: *Nový § 107b zavádzaOsobitné ustanovenia o trestnom konaní proti právnickej osobe počas konkurzu. Po zmene zákonom č. 125/2016 Z. z.: *Vzhľadom na skutočnosť, že možnosť preskúmania rozhodnutia vyplýva z ustanovení nového Správneho súdneho poriadku, vypúšťajú sa tieto ustanovenia z osobitných predpisov ako nadbytočné. Po zmene zákonom č. 291/2016 Z. z.: *Zmena zavádza legislatívno-technickú úpravu a spresnenie textu zákona v súvislosti s prednostným postavením pohľadávok z chránených vkladov s cieľom zosúladiť ustanovenia so smernicou Európskeho parlamentu a Rady o systémoch ochrany vkladov. Po zmene zákonom č. 315/2016 Z. z.: *Rozširuje definičné vymedzenie spriaznenej osoby, ktorou bude aj ten veriteľ, ktorý si prihlasuje pohľadávku vo výške nad 1 milión eur voči dlžníkovi, ktorý je partnerom verejného sektora alebo ním bol v posledných piatich rokoch pred vyhlásením konkurzu alebo povolením reštrukturalizácie. Právna úprava sa nevzťahuje na orgány verejnej správy. Po zmene zákonom č. 377/2016 Z. z.: *Osobný bankrot bude dostupnejší vďaka podstatne nižším nákladom potrebným na začatie konania o oddlžení. *Určité pohľadávky (tzv. nedotknuteľné) bude musieť dlžník splácať aj po oddlžení – napríklad pohľadávky maloletého dieťaťa na výživné, pohľadávky zo zodpovednosti za škodu spôsobenú na zdraví. *Dlžník – fyzická osoba sa bude môcť zbaviť dlhov buď konkurzom, alebo prostredníctvom splátkového kalendára. *Domáhať sa zbavenia dlhov jedným z uvedených spôsobov bude môcť dlžník iba raz za 10 rokov. *Ak dlžník nebude disponovať potrebnou sumou, trovy mu môže poskytnúť Centrum právnej pomoci. *Výber správcov v reštrukturalizácii bude náhodný, čím by sa mali pretrhnúť možné väzby medzi dlžníkom a správcom.
Vypredané
3,63 € 3,82 €

Daňové priznania k dani z príjmov za rok 2016


Odborná publikácia obsahujúca návody, upozornenia, postupy a rady na správne vyplnenie daňových priznaní k dani z príjmov PO a FO za rok 2016. Príručka Daňové priznanie k dani z príjmov za rok 2016 je rozčlenená na 4 základné časti: Daňové priznanie k dani z príjmov fyzickej osoby za rok 2016 : *Právna úprava, podľa ktorej sa vypočíta daň za rok 2016 *Právna úprava povinnosti podať priznanie k dani z príjmov fyzickej osoby *Zdaniteľné príjmy uvádzané v daňovom priznaní *Tlačivá daňových priznaní, ich vypĺňanie a výpočet dane *Podávanie daňových priznaní Daňové priznanie k dani z príjmov právnických osôb za rok 2016 : *Povinnosť podať daňové priznanie *Predĺženie lehoty na podanie daňového priznania *Spôsoby doručenia daňového priznania daňovému úradu *Tlačivo na vyplnenie daňového priznania *Platenie dane *Hlavné zmeny v zákone č. 595/2003 Z. z. v roku 2015 *Základ dane *Položky upravujúce výsledok hospodárenia *Odpočet daňovej straty *Započítanie preddavkov na daň s daňovou povinnosťou *Použitie podielu zaplatenej dane na osobitné účely *Platenie preddavkov na daň (do lehoty na podanie daňového priznania) Daňové priznanie rozpočtových a príspevkových organizácií za rok 2016 Daňové priznanie subjektov verejnej správy a územnej samosprávy za rok 2016
Vypredané
17,24 € 18,15 €

DUPP 5-6 2017 Daňová asignácia za rok 2016


Daňová asignácia za rok 2016, Preddavky na daň z príjmov právnických osôb v roku 2017, Zákon o účtovníctve – zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve s komentárom, Transferové oceňovanie v roku 2017, ... Z REDAKČNÉHO PERA *AKTUÁLNE Z DANÍ A ÚČTOVNÍCTVA TÉMA MESIACA *Daňová asignácia za rok 2016 DANE A ÚČTOVNÍCTVO *Preddavky na daň z príjmov právnických osôb v roku 2017 PRÁVNE PREDPISY *Zákon o účtovníctve – zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve s komentárom MEDZINÁRODNÉ ZDAŇOVANIE *Transferové oceňovanie v roku 2017 POISTENIE A ODVODY *Zmeny v zdravotnom poistení od 1. 1. 2017 RIEŠIME VAŠE PROBLÉMY *Vy sa pýtate – my odpovedáme *Na otázky čitateľov odpovedajú naši odborní poradcovia. DAŇOVÁ KAVIAREŇ *Inšpirujte sa témami z ďalších našich časopisov a oddýchnite si nielen odborne.
Vypredané
11,72 € 12,34 €

ÚPP 5 2017 Zákon o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti Exekučný poriadok


Zákon o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok), Zákon o upomienkovom konaní (2017) podľa právneho stavu k 24. 1. 2017 (Úplne znenia zákonov 5/2017) Úplné znenie zákona č. 233/1995 Z. z. O SÚDNYCH EXEKÚTOROCH A EXEKUČNEJ ČINNOSTI (Exekučný poriadok) Po zmene zákonom č. 2/2017 Z. z.: *Zriaďuje sa jeden exekučný súd v SR, ktorý bude mať výlučnú kauzálnu príslušnosť na vybavovanie exekučnej agendy a ktorým sa stane Okresný súd Banská Bystrica. *V porovnaní so súčasným právnym stavom, kedy si súdneho exekútora pre výkon exekúcie vyberá oprávnený, predstavuje zásadnú zmenu zavedenie náhodného výberu súdneho exekútora pre každé exekučné konanie. Náhodný výber exekútorov bude založený na územnom (teritoriálnom) princípe, ktorý má už v súčasnosti nepopierateľný význam napríklad v procese ustanovovania exekútorov do funkcie (výberové konania, menovanie exekútorov). Náhodný výber sa uskutoční zo zoznamu exekútorov sídliacich v príslušnom územnom obvode, ktorým bude územný obvod krajského súdu, v ktorom sa nachádza miesto pobytu alebo sídlo povinného, pričom tento náhodný výber sa bude uskutočňovať súčasne princípom „ratione causae“, ktorý má súvis s charakterom samotnej exekučnej veci. *Jednotlivé exekučné veci sa teda budú exekútorovi prideľovať rovnomerne, s prihliadnutím na výšku a povahu vymáhaných nárokov. Zmyslom spájania viacerých exekúcií proti jednému povinnému u jedného súdneho exekútora je zníženie nákladov exekúcie a vytvorenie predpokladov pre zahájenie procesu oddlženia alebo vyhlásenie konkurzu na majetok povinného ako dlžníka. *Nová právna úprava prispeje k zníženiu počtu úkonov súdu v exekučnom konaní, ku koncentrácii konania a prepracovaniu procesných obrán povinného proti exekúcii. *V exekučnom konaní dôjde k posilneniu významu elektronickej komunikácie. Návrh na vykonanie exekúcie bude možné podať len elektronickými prostriedkami. V prípade, ak nemá oprávnený, resp. jeho zástupca aktivovanú elektronickú schránku, môže tak urobiť prostredníctvom ktoréhokoľvek súdneho exekútora. Zákon č. 307/2016 Z. z. O UPOMÍNACOM KONANÍ *Zákon vychádza z dôvodu potreby urýchlenia konania o veľkom množstve podávaných návrhov na vydanie platobných rozkazov zameraných na uspokojovanie peňažných pohľadávok žalobcov. *Koncepcia zákona vychádza z elektronického systému podávania návrhov formou štandardizovaných elektronických formulárov, ktoré budú zverejnené na webovom sídle Ministerstva spravodlivosti SR. *Ďalším prvkom zákona, ktorého cieľom je zvýšenie kvality konania, je koncentrácia elektronickej agendy platobných rozkazov na jeden súd, ktorým je Okresný súd v Banskej Bystrici. *Výrazný vplyv na rýchlosť upomínacieho konania bude mať aj navrhovaný spôsob doručovania písomností a rozhodnutí elektronickými prostriedkami medzi súdom na jednej strane a žalobcom a žalovaným na druhej strane. U žalovaného sa tento spôsob uplatní však len vtedy, ak má aktivovanú elektronickú schránku. Písomnosti a rozhodnutia sa budú doručovať elektronickými prostriedkami ako elektronický úradný dokument podľa osobitného zákona. *Zavádza sa aj inštitút žiadosti o povolenie plnenia v splátkach, ktorý umožňuje žalovanému, ktorý je fyzickou osobou, aby za taxatívne uvedených podmienok mohol priznaný nárok plniť žalobcovi v mesačných splátkach a predišiel tak nevyhnutnosti v relatívne krátkej lehote získať naraz značnú peňažnú hotovosť. Ak však žalovaný neuhradí čo i len jednu splátku včas, prichádza o výhodu splátkového kalendára a neuhradenú sumu z priznaného nároku je možné od žalovaného vymáhať na základe vykonateľného platobného rozkazu.
Vypredané
4,47 € 4,70 €

PMPP 8 2017 Zákon o zdravotnom poistení s komentárom


Zákon o zdravotnom poistení s komentárom, Zmeny v zákone o zdravotnom poistení účinné od 1. 1. 2017, Práca v zahraničí – Taliansko ZÁKONY A KOMENTÁRE Zákon o zdravotnom poistení s komentárom ODBORNÍK RADÍ Zmeny v zákone o zdravotnom poistení účinné od 1. 1. 2017 ZAMESTNÁVATEĽ A ZAMESTNANEC EÚ Práca v zahraničí – Taliansko RIEŠIME VAŠE PROBLÉMY Vy sa pýtate, my odpovedáme
Vypredané
13,10 € 13,79 €

ÚZZ 6 2017 Zákon o sociálnych službách


podľa právneho stavu k 1. 3. 2017 (Úplne znenia zákonov 6/2017) Úplné znenie zákona č. 448/2008 Z. z. O SOCIÁLNYCH SLUŽBÁCH Po zmene zákonom č. 91/2016 Z. z.: novela zákona stanovuje fyzickej osobe, ktorá žiada o zápis do registra poskytovateľov sociálnych služieb či udelenie akreditácie na odbornú činnosť, povinnosť dokladovať svoju bezúhonnosť. Po zmene zákonom č. 40/2017 Z. z.: v rámci právnej úpravy sociálnych služieb sa novo vymedzuje zameranie sociálnych služieb na zosúlaďovanie rodinného života a pracovného života, starostlivosť o deti sa bude regulovať v systéme sociálnych služieb po novom, v záujme ochrany dieťaťa sa sprísňujú podmienky s cieľom zabezpečiť kvalitu poskytovanej starostlivosti a sprísňuje sa dohľad nad jej poskytovaním zo strany príslušných orgánov, novela tiež prináša novo ustanovenú povinnosť pre poskytovateľov sociálnej služby v dennom stacionári dodržiavať maximálny počet prijímateľov sociálnej služby na jedného svojho zamestnanca a minimálny percentuálny podiel odborných zamestnancov na celkovom počte zamestnancov.
Vypredané
4,61 € 4,85 €

ÚZZ 7 2017 Zákon o štátnej službe


Zákon č. 55/2017 Z. z. O ŠTÁTNEJ SLUŽBE Nový zákon č. 55/2017 Z. z.: Zákon o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov upravuje vzťahy štátnych zamestnancov k štátu pri vykonávaní štátnej služby v súlade s požiadavkami aplikačnej praxe. Nový zákon o štátnej službe je budovaný na princípoch politickej neutrality, zákonnosti, transparentného zamestnávania, efektívneho riadenia, nestrannosti, profesionality, transparentného a rovnakého odmeňovania, stability a rovnakého zaobchádzania. V porovnaní s princípmi štátnej služby podľa zákona 400/2009 Z. z. sa počet princípov rozšíril zo šiestich na deväť. Princíp etiky je podrobnejšie rozpracovaný a premietnutý do princípu profesionality, úzko však súvisí s transparentným zamestnávaním, odmeňovaním a v neposlednom rade aj so spravodlivým zaobchádzaním. Doplnený je tiež princíp zákonnosti, ktorý zdôrazňuje povinnosť zákonného postupu pri výkone štátnej služby štátnym zamestnancom a služobného úradu pri rozhodovaní o štátnozamestnaneckých vzťahoch. Princípy štátnej služby vymedzujú prijímanie štátnych zamestnancov, stabilitu ich štátnozamestnaneckého pomeru, kariérny rast, hodnotenie výkonnosti a odmeňovanie v štátnej službe. Cieľom novej právnej úpravy v oblasti výberových konaní a získavania štátnych zamestnancov oproti zákonu č. 400/2009 Z. z. je zabezpečenie vyššej transparentnosti výberových konaní na obsadenie štátnozamestnaneckých miest. Zákon spresňuje proces výberového konania, najmä definuje jednotné miesto prístupu k informáciám o vyhlásených výberových konaniach, upravuje zriaďovanie výberovej komisie a menovanie jej členov, vyhlasovanie výberových konaní, druhy výberových konaní a zverejňovanie výsledkov výberových konaní. Zavádza sa nová diferenciácia výpovednej doby a odstupného v závislosti od dĺžky trvania štátnozamestnaneckého pomeru. V súvislosti so skončením štátnozamestnaneckého pomeru nový zákon obsahuje nový dôvod, ktorým je dovŕšenie 65 rokov veku, kedy štátnozamestnanecký pomer končí zo zákona. Zavádza sa nový podporný nástroj na zefektívnenie finančného riadenia prostriedkov určených na vzdelávanie štátnych zamestnancov, prostredníctvom ktorého sa zabezpečí návratnosť tejto investície do ľudských zdrojov v štátnej službe. Právnou úpravou zvyšovania kvalifikácie sa ponecháva platforma k plánovaniu kariérneho rastu štátnych zamestnancov.
Vypredané
6,70 € 7,05 €

DUPP 7 2017 Zákon o dani z príjmov - zmeny


Zmeny v zákone o dani z príjmov účinné od 1. 1. 2017, Dotácie, podpory a príspevky u fyzických osôb z daňového pohľadu, Postupy účtovania v jednoduchom účtovníctve, Zásady tvorby a dokumentovania transferových cien podniku,...
Vypredané
10,94 € 11,52 €

DUPP 8-9 2017 Postupy účtovania


Problematika vyplácania podielov na zisku, Postupy účtovania v podvojnom účtovníctve, ... Z REDAKČNÉHO PERA AKTUÁLNE Z DANÍ A ÚČTOVNÍCTVA TÉMA MESIACA *Problematika vyplácania podielov na zisku PRÁVNE PREDPISY *Postupy účtovania v podvojnom účtovníctve RIEŠIME VAŠE PROBLÉMY *Vy sa pýtate – my odpovedáme
Vypredané
19,54 € 20,57 €

UZZ 11 2017 Zákonník práce


podľa právneho stavu k 27. 4. 2017 (Úplne znenia zákonov 11/2017) Úplné znenie zákona č. 311/2001 Z. z. ZÁKONNÍK PRÁCE Po zmene zákonom č. 82/2017 Z. z.: *V súlade s čl. 18 ods. 1 smernice Európskeho parlamentu a Rady 2014/66/EÚ z 15. mája 2014 o podmienkach vstupu a pobytu štátnych príslušníkov tretích krajín v rámci vnútropodnikového presunu sa navrhuje ustanoviť primeranú aplikáciu časti tzv. tvrdého jadra – čl. 3 ods. 1 smernice 96/71/ES o vysielaní zamestnancov v rámci nadnárodného poskytovania služieb aj na vnútropodnikový presun zamestnanca z iného ako členského štátu EÚ (EHP) na výkon práce na územie Slovenskej republiky. *Legislatívno-technická úprava vo väzbe na zmeny v režimoch pracovného povolenia a povolenia na pobyt. Osobitné právne predpisy umožňujú aj výkon práce cudzincom na základe povolenia na zamestnanie bez toho, aby im bolo udelené povolenie na pobyt. Z tohto dôvodu sa v § 59 vymedzuje dôvod na skončenie pracovného pomeru zo zákona, ktorý je naviazaný na uplynutie doby, na ktorú bolo udelené povolenie na zamestnanie alebo na odňatie povolenia na zamestnanie. *Vo väzbe na čl. 4 ods. 2 smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2015/1794 sa ustanovuje, že hromadné prepúšťanie členov posádok námorných lodí plávajúcich pod štátnou vlajkou členského štátu Európskej únie sa má oznamovať príslušnému orgánu štátu, pod ktorého štátnou vlajkou loď pláva, t. j. tomu, do ktorého pôsobnosti hromadné prepúšťanie spadá v danom štáte. *Vo väzbe na čl. 2 ods. 2 smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2015/1794 sa osobitne upravuje otázka zvolávania európskej zamestnaneckej rady s cieľom, aby sa umožnila účasť členov, ktorí zastupujú posádky námornej lode. *Príloha č. 2 sa dopĺňa o nasledujúce transponované smernice: – smernica Európskeho parlamentu a Rady 2014/66/EÚ z 15. mája 2014 o podmienkach vstupu a pobytu štátnych príslušníkov tretích krajín v rámci vnútropodnikového presunu – smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2015/1794, ktorou sa menia smernice Európskeho parlamentu a Rady 2008/94/ES, 2009/38/ES a 2002/14/ES a smernice Rady 98/59/ES a 2001/23/ES Po zmene zákonom č. 95/2017 Z. z.: *Z dôvodu zlepšenia sociálnej a najmä finančnej situácie rodín s deťmi sa zvyšuje materské zo súčasných 70%denného vymeriavacieho základu na 75 %. Cieľom je prispieť k ďalšej podpore rodičov detí, ktorí pred narodením dieťaťa, resp. pred prevzatím dieťaťa do starostlivosti vykonávali zárobkovú činnosť a boli nemocensky poistení. Vplyvom predmetného opatrenia budú mať osoby poberajúce materské nárok na približne 100%čistého príjmu, ktorý dosahovali pred vznikom nároku namaterské. *Výška materského sa od 1. mája 2017 upraví aj tým poistencom, ktorí začali poberať materské pred 1. májom 2017 a poberajú ho aj po 30. apríli 2017.
Vypredané
3,49 € 3,67 €

UZZ 12 2017 Zákon o odpadoch


podľa právneho stavu k 2. 5. 2017 (Úplne znenia zákonov 12/2017) Úplné znenie zákona č. 79/2015 Z. z. O ODPADOCH Po zmene zákonom č. 90/2017 Z. z.: *Zabezpečila sa transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2015/720 z 29. apríla 2015, ktorou sa mení smernica 94/62/ES, pokiaľ ide o zníženie spotreby ľahkých plastových tašiek. *Zavádzajú sa opatrenia na trvalé zníženie spotreby ľahkých plastových tašiek. *Dopĺňajú sa sankcie za nesplnenie ustanovených opatrení na trvalé zníženie spotreby ľahkých plastových tašiek.
Vypredané
4,88 € 5,14 €

UZZ 13 2017 Zákon o verejnom obstarávaní


podľa právneho stavu k 9. 5. 2017 (Úplne znenia zákonov 13/2017) Úplné znenie zákona č. 343/2015 Z. z. O VEREJNOM OBSTARÁVANÍ Po zmene zákonom č. 93/2017 Z. z.: *Zvýšením finančných limitov sa sleduje zjednodušenie a zefektívnenie procesu verejného obstarávania pri nízkych prahových hodnotách, a tým zníženie administratívnej záťaže verejných obstarávateľov. *Dopĺňa sa odkaz na ustanovenie § 39 ods. 3 zákona č. 292/2014 Z. z., ktorý okrem iného upravuje povinnosť prijímateľa archivovať kompletnú dokumentáciu k verejnému obstarávaniu do 31. 12. 2028 alebo aj po tomto dátume, ak do 31. 12. 2028 nedošlo k vysporiadaniu finančných vzťahov medzi poskytovateľom a prijímateľom. *Dopĺňa sa osobitný inštitút týkajúci sa preskúmania rozhodnutia mimo odvolacieho konania na základe podnetu oprávneného orgánu v záujme zabezpečenia vrátenia poskytnutého príspevku alebo jeho časti od prijímateľa v prípade zistení porušenia pravidiel a postupov verejného obstarávania financovaného z fondov EÚ.
Vypredané
4,74 € 4,99 €

UZZ 9 2017 Zákon o službách zamestnanosti


podľa právneho stavu k 26. 4. 2017 (Úplne znenia zákonov 9/2017) Úplné znenie zákona č. 5/2004 Z. z. O SLUŽBÁCH ZAMESTNANOSTI Po zmene zákonom č. 81/2017 Z. z.: *Pracovnoprávny vzťah na základe dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru sa obmedzuje na dĺžku 40 dní v kalendárnom roku a mesačná odmena nesmie presiahnuť výšku sumy životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu. *UoZ je povinný úradu do 8 kalendárnych dní predložiť kópiu dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru, najneskôr deň pred začatím plynutia doby, na ktorú sa táto dohoda uzatvorila. *Ustanovujú sa nové dôvody pre nezaradenie občana do evidencie UoZ v prípade, ak sa zamestnanie sprostredkované úradom skončilo do jedného mesiaca, a to opakovane. Po zmene zákonom č. 82/2017 Z. z.: *Skracuje sa lehota na nahlásenie voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu, z 30 na 15 pracovných dní. *Definuje sa pojem sezónne zamestnanie na účely zákona o službách zamestnanosti. Sezónne zamestnanie je definované ako činnosť, ktorej vykonávanie nepresahuje 180 dní počas 12 po sebe nasledujúcich mesiacov a je viazané na určité obdobie roka opakujúcou sa udalosťou alebo opakujúcim sa sledom udalostí spojených so sezónnymi podmienkami, počas ktorých sa vyžaduje podstatne vyšší objem práce. *Predlžuje sa obdobie, na ktoré sa môže vydať modrá karta, a to z troch na štyri roky. *Rozširujú sa skupiny štátnych príslušníkov tretích krajín, u ktorých sa na výkon zamestnania nevyžaduje potvrdenie o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu, potvrdenie o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta a povolenie na zamestnanie.
Vypredané
4,05 € 4,26 €