Redemptoristi - Vydavateľstvo Misionár
vydavateľstvo
Utierne
Utiereň je ranná modlitba východnej cirkvi. Modlia sa ju nielen rehoľníci a kňazi, ale zvyknú sa ju modliť aj ľudia v našich chrámoch. Kniha obsahuje utierne na nedele a sviatky, ako aj na každý deň v roku. Niekoľko stostranová kniha je výsledkom mnohoročnej práce. Podieľali sa na nej viaceré generácie redemptoristov.
Kniha sa skladá z rôznych oficiálnych i neoficiálnych prekladov liturgických textov zo staroslovienčiny. Okrem iného je unikátna práve tým, že sa v nej nachádza asi najväčšie množstvo preloženého liturgického textu v slovenskom jazyku. Obsahuje oktoich, pôstnu a kvetnú triódu a všeobecnú mineu sviatkov a služby svätých. Veľa sviatkov má tiež svoje vlastné texty predsviatku, ako aj posviatkov. Je dôležité zdôrazniť, že táto kniha utierní je len pracovnou verziou. Má slúžiť výlučne na súkromné alebo interné používanie. Určite je však veľkým krokom vpred na ceste k oficiálnej verzii schválenej kompetentnou hierarchiou Cirkvi. Veríme, že dobre poslúži mnohým rehoľníkom, kňazom a horlivým laikom, aby sa mohli každodenne modliť utierne čerpajúc z veľkého a pestrého liturgického bohatstva východnej cirkvi, ku ktorej patrí aj naša gréckokatolícka cirkev na Slovensku.
Od srdca k srdcu - Le jilestar le jileske
Kniha Od srdca k srdcu je ako diaľnica medzi Božím srdcom a srdcom človeka. Je určená veľkým i malým. Slovákom i Rómom. Laikom i teológom. Každému. Bez ohľadu na čokoľvek. Lebo Božiu blízkosť potrebuje každý...
Na sklade 1Ks
6,36 €
6,49 €
Blahoslavený Metod Dominik Trčka
Jednou z duchovných osobností Cirkvi na Slovensku minulého storočia bol Metod Dominik Trčka, uznal to aj sv. Otec Ján Pavol II, keď uznal jeho mučenícke svedectvo ako vzor pre kresťanov a v roku 2001 v Ríme, ho vyhlásil za blahoslaveného. Táto publikácia, jedinečná svojho druhu, vyšla z pera odborníka na bl. Metoda. Autor, redemptorista, sa už vyše 10 rokov zaujíma o jeho osobu a pomáhal výraznou mierou aj pri beatifikačnom procese. Kniha je vedeckého charakteru so všetkým odborným aparátom, prípismi, archívnymi prameňmi, s historickými fotografiami. Napriek tomu nájde v nej aj jednoduchý čitateľ základné poznanie o osobe tohto blahoslaveného redemptoristu, ktorý skoro celý svoj život prežil na východnom Slovensku. Pôsobil tu ako ľudový misionár medzi gréckokatolíkmi a potom hlavne ako predstavený gréckokatolíckych redemptoristov. Nejde tu o celý jeho životopis ako skôr o zaostrenie na najplodnejšie roky jeho života od roku 1945 do 1950. Na úvod je pekne podaná aj spoločensko-politická situácia v Československu v tom období a na záver nastupujúci protináboženský komunistický režim.
Voľba a rozlišovanie Božej vôle
Byť šťastným znamená byť nezávislým od Boha?
V honbe za vysnívaným šťastím mnohí ľudia žijú tak, akoby Boha nebolo. Ukazuje sa však, že ak Ho odstránime z horizontu svojho života, je ťažké nájsť si v spoločnosti a vo svete svoje správne miesto.
Čo to znamená žiť v Božej vôli, to nám ukazuje Ježiš Kristus. Zjavuje tvár Boha Otca a Jeho lásku k nám. Iba ak sa otvoríme na skúsenosť Božej lásky, len vtedy môžeme uskutočniť slobodné volby a robiť rozhodnutia, ktoré nás povedú k plnosti života.
Kniha je určená zvlášť tým, ktorí stoja pred otázkami a dilemami, ktoré sa týkajú ich povolania, a túžia vo svojom živote rozlíšiť Božiu vôľu.
Vyslobodení a vyslobodzujúci
Titul Vyslobodení a vyslobodzujúci hovorí o kruciáte oslobodenia človeka. Teda o tom, čo vedie ľudí k abstitencii a čo takýto život prináša nielen tým, ktorí podpísali kruciátu a zaviazali sa žiť bez alkoholu. Kniha tiež ponúka modlitbu Krížovej cesty "Vyslobodení a vyslobodzujúci" a Abstinenčné "krédo" Kruciáty oslobodenia človeka.
Úryvok z knihy: "Potrebujeme dnes Kruciátu oslobodenia človeka?... Čo je tým neustále bijúcim srdcom Kruciáty oslobodenia človeka, čo zabezpečuje jej trvanie a rozvoj? Je to zážitok slobody. Paradoxne ten, kto prijíma výzvu Kruciáty ako obetu na úmysle vyslobodenia iných, sám radikálne vstupuje do priestoru slobody. Zakúša neobyčajne silno pocit, že je niekým. Jeho rozhodnutie, predtým ako začne premieňať okolie, formuje najprv jeho samého. Naoko drobná záležitosť abstinencie od alokoholu sa pre mnohých ľudí stáva podnetom, ktorý dáva do pohybu ich rozvoj smerom k osobnej plnosti, smerom ku slobode."
Stalo sa Slovo
Kniha, ktorá vznikla z adventnej duchovnej obnovy, ktorej téma bola Slovo sa stalo telom. Titul hovorí o Božom slove, ktoré sa uskutočňuje v každom z nás a na ktoré môžeme odpovedať vierou. Je rozprávaním o nádejí, ktorú nám Boh ponúka v Kristovi. Každému sa Boh dáva poznať pod menom Ja Som.
Večierne
Večierne nedeľné, sviatočné i každodenné alebo inak povedané na celý rok, teda na každý deň s Oktoichom, so sviatkami a ich predsviatkami ako aj posviatkami, s Pôstnou i Kvetnou triódou. Okrem večierni je tu aj malé a veľké povečerie, ako aj večerné modlitby. Na konci sa nachádza aj Žaltár rozdelený na katizmy. Veľkou výhodou tejto knihy je, že obsahuje aj liturgické čítania na večierne, spracované podľa Apoštolára, Evanjeliára a ostatné starozákonné texty Svätého písma sú podľa Spolkového vydania. Aj táto akoby druhá časť k Utierňam (viď nižšie) je štrukturovaná podobným moderným štýlom. Sú tu dané všetky slovenské texty, ktoré mali gréckokatolícki redemptoristi k svojej dispozícií. Touto knihou pre súkromné používanie chceme ponúknuť bohatstvo byzantských modlitieb v slovenčine.
Na sklade 1Ks
24,50 €
25,00 €
Apoštol živej Cirkvi
Vo Vatikáne prebieha proces blahorečenia Božieho služobníka otca Františka Blachnického, ktorý je známy predovšetkým ako zakladateľ Hnutia Svetlo – Život. Zomrel v roku 1987 a pred svojou smrťou napísal, že keby mu Pán Boh dovolil ešte žiť a pracovať, tak by chcel účinnejšie predstavovať uprostred súčasného sveta krásu Cirkvi, Kristovej nevesty.
Kniha Apoštol živej Cirkvi – František Blachnický predstavuje život a dielo tohto výnimočného človeka.
Prehĺbiť vieru v Ježiša
Vstupujeme do tretej etapy formácie.1 Po duchovných cvičeniach so sv. Markom a so sv. Matúšom nás ďalej povedie sv. Lukáš. Lukášovo evanjelium je evanjelium lekára, určené tým, ktorí hľadajú hlbokú historickú rozpravu o tajomstve spásy v širšej perspektíve. Lukáš upriamuje upriamuje pozornosť na veriacich, ktorí po období opravdivej katechézy potrebujú prehĺbenie a rozšírenie horizontov viery. Ako tomu máme rozumieť? Zdá sa, že Lukáš sústreďuje našu pozornosť na zrelé prežívanie viery v rámci toho, čo učeník prežíva v osobnom životnom príbehu, a v rámci každodenných udalostí, do ktorých je dnes ponorený.
Táto kniha, podobne ako predošlé dve časti, má formu modlitbovej príručky. Úvodná kapitola obsahuje úvahu na prvý deň duchovných cvičení. Je to príprava k duchovným cvičeniam so sv. Lukášom. Ostatné kapitoly navrhujú uvedenia do lectio, meditatio, oratio a contemplatio určené na ďalších celých sedem dní modlitby. Pokyny, ktoré publikácia obsahuje, sú venované predovšetkým ľudom, ktorí sa rozhodnú vstúpiť do navrhovaného rytmu modlitby slovom. Môžu byť aj pomôckou pre exercitátorov a duchovných vodcov pri vedení duchovných cvičení.
Ostať v Ježišovi
Duchovné cvičenia lectio divina s Jánom sú pozvaním k modlitbovému uvažovaniu o svojej viere v Ježiša Učiteľa a Ženícha. Táto kniha završuje cyklus formácie nazvaný: štyri evanjeliá ako štyri etapy kresťanského života.
Kto je Ježiš? Táto otázka zaznieva na stránkach štvrtého evanjelia a nerozlučiteľne sa spája s ďalšími otázkami: Kto je učeník? Aký je jeho vzťah s Učiteľom a Priateľom? Alebo skôr: Kým je Ježiš pre mňa? Ak pozorne čítame evanjelium podľa sv. Jána, pocítime, ako Ježišove slová vstupujú do srdca učeníka prenikajú do jadra jeho bytia, vyzývajúcu ho k odpovedi, ktorá ovplyvní celý jeho život.
Úvod do Biblie
Čítanie Biblie nás môže desiť. Je to zložitá kniha a mnohí ju aj v dobrej vôli začnú čítať, no potom úplne zmätení prestanú. Je preto dobré mať sprievodcu a jedným z nich je aj Katolícka biblická škola Liguori. Vo svojich knihách poukazuje na posolstvá a témy, osobnosti a udalosti. Na ceste s nami uvidíte, ako sa písali rôzne knihy Biblie, keď bolo treba reagovať na nové situácie. Cieľom čítania Biblie je prehĺbenie vzťahu s Bohom, preto môže byť jej štúdium celoživotným projektom, ktorý vždy obohacuje tých, ktorí túžia byť verní Božiemu slovu. Keď ju prečítajú, pochopia a nechajú sa ňou obohatiť, môžu začať odznova. Pri každej dobrodružnej ceste k detailnejšiemu chápaniu Božieho slova stále možno objavovať niečo nové.
Od začiatku nášho štúdia pristupujeme k Biblii ako k inšpirovanému posolstvu od Boha a k jej slovám ako k Božiemu slovu. Ak tomu budeme veriť, budeme môcť povedať s Ježišom: Duch Pána je nado mnou. Iba s pomocou inšpirácie Svätého Ducha budeme môcť čítať Bibliu s vierou - jeho darom. Boh hovorí a my počúvame. Keď dovolíme slovám Biblie, aby pretvárali naše životy, aj v nich sa splní Písmo, ktoré sme práve počuli.
Evanjelium podľa Matúša
Kto bol Matúš? Člen jednej z týchto komunít, vzdelaný židokresťan, začal zhromažďovať materiál, aby sa jeho spoločenstvo mohlo učiť o Ježišovi a jeho posolstve. V danom čase mal k dispozícii Markovo evanjelium a neskorší rukopis s množstvom Ježišových výrokov, ktorý sa zvyčajne označuje ako zdroj Q. Svoje evanjelium teda skladal dokopy tak, že mal pred sebou tieto dva rukopisy, a tiež zbieral údaje z ústneho podania spoločenstva, do ktorého patril. Hoci musíme skonštatovať, že nepoznáme meno autora tohto evanjelia, budeme ho v celom texte uvádzať ako Matúša. Matúš tiež prezentuje Ježiša ako Božieho Syna, toho, ktorý je rovný Stvoriteľovi. V Starom zákone sa titul Boží Syn používa pre osoby svätého života, ktoré vo svojom živote vyhľadávajú Božiu vôľu. Tiež sa ním označuje ľud Izraela, vyvolený Boží národ. Keď tento výraz používa Matúš o Ježišovi, hovorí o ňom ako o tom, ktorý je jedno s Bohom. Pretože si ho ctil ako Mesiáša i Božieho Syna, v porovnaní s Markom ho predstavuje viac ako Boha. Bagatelizuje u neho znaky slabosti a ukazuje ho ako múdreho a mocného Božieho Syna.
Ako pestovať... vieru
Táto kniha je pokusom o odpoveď na otázku, ktorú si autor kladie už dlhší čas: Kde a ako je možné vo svete poznačenom neustálymi zmenami nájsť niečo stále? Jestvuje nejaký základ zaručujúci život v pokoji a pocit bezpečia, ktoré by boli hlbšie než tie, ktoré sa opierajú o krehké a otriasajúce sa spoločenské, sociálne a ekonomické systémy? Aký vzťah dokáže pretrvať tie najväčšie emocionálne búrky, odchod či smrť blízkej osoby? Našiel som odpoveď na túto otázku. JE istá osoba, ktorá nám dáva záruku trvalého vzťahu. JE taký základ, na ktorom je možné postaviť dom svojho života bez obavy, že by vietor alebo dážď narušili jeho štruktúru. JE taký prístav, v ktorom je možné zakotviť, keď okolo zúri búrka. Touto osobou je BOH a základom aj bezpečným prístavom VIERA.
Táto kniha je určitým sprievodcom pre všetkých, ktorí sa chcú vydať na cestu objavovania viery. Je adresovaná tým, ktorí sú veriaci, ale aj tým, ktorí vieru a skúsenosť Božej prítomnosti vo svojom živote ešte stále hľadajú. Pre tých prvých bude pomocou pre obnovenie osobného vzťahu s Ním, pre druhých usmernením pri hľadaní jeho prítomnosti. To, že čítaš tieto slová, je znakom, že si sa už vydal na túto cestu.
Kniha je rozdelená do troch častí: Cesta viery, Meditácie, Modlitby
Večiereň na nedele a sviatky (2. vydanie)
Večiereň modlitba Cirkvi
Cirkev nám ponúka pestrosť svojich modlitieb a je to pre náš duchovný osoh. K základným liturgickým modlitbám východnej cirkvi patrí aj večiereň a utiereň. Večiereň je večernou modlitbou cirkvi byzantského obradu. Je to jej verejný spoločný kult Bohu celej Cirkvi. Kresťanská liturgia je oslavou milosti a spásy, ktorú sme dostali v Ježišovi Kristovi. Večiereň je súčasťou časoslova dennej modlitby Cirkvi Táto modlitba nie je určená len pre kňazov a mníchov, ale rovnako pre všetkých veriacich. Hodnota liturgickej modlitby je vždy vyššia než hodnota súkromnej modlitby, pretože na tejto modlitbe má účasť celá Cirkev. Pri modlitbe večierne sa vytvára spoločenstvo s celou Cirkvou osobitným spôsobom. Liturgia formuje aj našu osobnú modlitbu, vychováva nás v modlitbe. Pomáha nám napĺňať Pánov príkaz stále sa modliť a neochabovať (porov. Lk 18,1).
V liturgickom vnímaní sa deň začína večerom; večiereň by sa mala správne začínať pri západe slnka. Večiereň sa delí na veľkú, každodennú a malú. Večiereň sa niekedy spája s liturgiou sv. Bažila Veľkého alebo s utierňou. Najlepší spôsob, ako spoznať a pochopiť večiereň, je pravidelne sa ju modliť.
Večierňou sa teda začína liturgický deň. Preto jej prvým motívom je začiatok sveta a človeka. Je chválou krásneho Božieho diela stvorenia, ktorým sa začali naše dejiny. Úvodný 103. žalm je oslavou Boha Stvoriteľa, ktorý tak nádherne a úžasne stvoril všetko vrchy, lesy, zvieratá, vesmírne telesá i človeka. Ospevuje stav ešte pred prvým hriechom a porušením rajskej harmónie. Po veľkej (mir-nej) ekténii, nádherných prosbách, ktoré nezabúdajú na nikoho a na nič, nasleduje cyklické čítanie žalmov tzv. katizma. Potom spievame verše žalmu 140 Pane, ja volám k tebe: a Moja modlitba nech sa vznáša: Je to úpenlivé volanie človeka, ktorý zhrešil a bol vyhnaný z raja. Potom sa spievajú stichiry alebo slohy krátke oslavné, kajúce, prosebné a ďakovné spevy o sviatku alebo svätcovi daného dňa. Stichiry sa spievajú pomedzi verše určených žalmov (141,129 a 116).
Ty vieš, že ťa mám rád
V poradí už 5. diel duchovných cvičení formou lectio divina. Tentokrát sú to duchovné cvičenia so sv. Petrom. So sv. Petrom, ktorý má živý nefalšovaný vzťah s Ježišom a pri jeho stretnutiach s Ježišom sa stále niečo deje. A Peter nie je ľahostajný ani vlažný. A aj vtedy, keď sa zdá, že je pasívny, uzatvorený a mĺkvy, vedie vnútorný boj... so samým sebou za Ježiša. Petrove stretnutia s Ježišom sú živé a bezprostredné. Táto kniha ja adresovaná všetkým nezávisle od ich povolania, životného stavu, či zamestnania.
Duchovný život a každodennosť
Dovoľme Ježišovi, aby mocou slova preskúmal náš pulz, tak ao Máriin a Martin, a určil diagnózu. Nech preverí stav nášho duchovného života v každodenných podmienkach. Nielen vtedy, keď ako Mária sedíme pri Ježišových nohách, stíšení, započúvaní, priťahovaní jeho prítomnosťou, ktorá sa dá precítiť zblízka. Ale aj vždy, keď sme ako Marta v kuchyni pri hrncoch a nespokojne pobehujeme, lebo nestíhame, keď nevieme, čo skôr urobiť, a cítime sa vnútorne rozpolotení. A uprostred toho všetkého sa odohráva náš duchovný život.